Математически турнири - 25

  • 74 838
  • 702
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 939
В темата за 10-12 клас няма задачи с избираем отговор – шест са с отворен и две – с описване на решението. В Интернет срещам три варианта на регламент за "Салабашев". Ще се получи много интересно национално класиране, като най-прецакани ще са тези, чиито работи се оценяват по скалата 6х2 + 2х5.

Не се тревожи. За националното класиране ще оправят кашата.

# 226
  • Мнения: 5 259
Имате ли представа на КМС дали разрешават да се пише на страничен лист, да се пише с молив и да се трие и после с химикал, да се носи примерно линийка?
На СМТ не им бяха разрешили тези неща, но пък може просто дъщеря ми да не е знаела да попита.

# 227
  • Мнения: 1 988
Бургас, разбира се, ще сме последни с обявяването на резултатите на Салабашев.
На две състезания синът ми излиза с теста с отбелязан отговор /без задачата, която трябва да се запише подробно/, след което му ги проверявам според дадените за верни отговори. И двата пъти имаше разминаване с очакваните и действителните точки-или е от последната задача, което е много вероятно, или нещо при попълването на бланките бърка Thinking

# 228
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
На моят син в Пазарджик, не са му дали да изнесе отговорите си. Дали това е заложено в правилата или се престарават на местно ниво.
Доколкото знам няма изрична забрана да си препишеш отговорите на лист хартия.
А щом не е забранено, значи е разрешено.

# 229
  • Мнения: 939
В темата за 10-12 клас няма задачи с избираем отговор – шест са с отворен и две – с описване на решението. В Интернет срещам три варианта на регламент за "Салабашев". Ще се получи много интересно национално класиране, като най-прецакани ще са тези, чиито работи се оценяват по скалата 6х2 + 2х5.
Още малко спам за досадните големи  Wink:

math_mother, след като разгледах критериите за оценяване на решенията за групата 10-12 клас, си мисля, че твоята версия е най-близко до истината. В критериите за оценяване на двете задачи се вижда, че максималната оценка на задача е 5т. (а не 22т. както е в Пловдив и не 6т. както е написано в сайта на състезанието). С две думи - пълна каша, която май стана традиционна за масовите състезания.

# 230
  • Мнения: 542
В темата за 10-12 клас няма задачи с избираем отговор – шест са с отворен и две – с описване на решението. В Интернет срещам три варианта на регламент за "Салабашев". Ще се получи много интересно национално класиране, като най-прецакани ще са тези, чиито работи се оценяват по скалата 6х2 + 2х5.
Още малко спам за досадните големи  Wink:

math_mother, след като разгледах критериите за оценяване на решенията за групата 10-12 клас, си мисля, че твоята версия е най-близко до истината. В критериите за оценяване на двете задачи се вижда, че максималната оценка на задача е 5т. (а не 22т. както е в Пловдив и не 6т. както е написано в сайта на състезанието). С две думи - пълна каша, която май стана традиционна за масовите състезания.


Явно проверяващите в Пловдив не са гледали въобще критериите за оценяване, предложени от организаторите. В противен случай щяха да забележат несъответствието. А дали това не се е случило и в други населени места, можем само да гадаем.

# 231
  • София
  • Мнения: 1 228
Гледам, че вече излизат резултати от Салабашев, а още няма информация как ще се процедира с оценяването на 11-та задача с грешно зададеното условие в 125-то училище. Питам от чисто любопитство, не гоним резултати.

Знам, че не е правилното гражданско поведение от моя страна и от страна на другите родители на петокласници с "пропуснатите" данни на 11-та задача, но ... наистина нямам възможност да жертвам половин работен ден, за да подавам контестации, още повече, че очакваме 33 точки без 11-та задача и 39 с нея ... т.е. не се борим за нищо.

Моите деца вече години излизат от състезанията с чинно преписани отговори. Много рядко сме имали разминаване в очакванията (особено на "тестови" състезания). Но винаги при наличие на такива проверявам на място. И проверителите са хора, грешат.

И моят син така. Досега не сме имали разминаване, освен на абсолютно първото му състезание в 3-ти клас (мисля, че беше КМС), когато се оказа, че от 6-та задача надолу е разминал с един ред отговорите на всички задачи до края при пернасянето на бланката, т.е. проблемъ си беше в нашия телевизор  Mr. Green Оттогава не съм ходила да проверявам.

# 232
  • Мнения: 183
Върху числовата ос са изобразени точките A и B, като A е образ на най-малкото едноцифрено
цяло число, а B е образ на реципрочното на 1/4.
. Точките M е средата на отсечката AB и е образ на
числото:- даден е отг. -2.5.
защо се пол -2.5. като аз намирам -6,5. явно е грешка моетосмятане,но как стигат до този отговор?
това е от миналото кмс.6 клас

# 233
  • Мнения: 21 455
Върху числовата ос са изобразени точките A и B, като A е образ на най-малкото едноцифрено
цяло число, а B е образ на реципрочното на 1/4.
. Точките M е средата на отсечката AB и е образ на
числото:- даден е отг. -2.5.
защо се пол -2.5. като аз намирам -6,5. явно е грешка моетосмятане,но как стигат до този отговор?
това е от миналото кмс.6 клас
Получаваш, че точката е отдалечена на 6, 5 от всеки от краищата на АВ, а не координатата на М.
Прибави 6, 5 към -9 или извади 6, 5 от 4 и да видим какво ще се получи.

# 234
  • София
  • Мнения: 2 249
Гледам, че вече излизат резултати от Салабашев, а още няма информация как ще се процедира с оценяването на 11-та задача с грешно зададеното условие в 125-то училище. Питам от чисто любопитство, не гоним резултати.

Знам, че не е правилното гражданско поведение от моя страна и от страна на другите родители на петокласници с "пропуснатите" данни на 11-та задача, но ... наистина нямам възможност да жертвам половин работен ден, за да подавам контестации, още повече, че очакваме 33 точки без 11-та задача и 39 с нея ... т.е. не се борим за нищо.


По последна информация от дребния задачата ще им бъде призната (при вярно решение). В класа имало и две деца с очакван макс брой точки Simple Smile.

# 235
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 834
Вече започвам да се отчайвам. Като тази година на второ състезание сме с много голяма разлика между очакване и резултати. Първото в Ямбол нямаше контестации, посъветваха ме да го преглътна "едно състезание, какво пък толкова #Cussing out", но и сега, вече не зная какво да правя newsm78. Ще ми откажат детето от математиката или по-точно от състезанията. Разликата е две задачи  по 6 точки. Имам ли право да отида да видя работата му?
А къде са пуснати резултатите за Ямбол

# 236
  • Мнения: 21 455
А къде са пуснати резултатите за Ямбол
Мисля, че slon говори за друго състезание в Ямбол. Може би турнирът на четирите града.  Grinning

# 237
  • Мнения: 163
Върху числовата ос са изобразени точките A и B, като A е образ на най-малкото едноцифрено
цяло число, а B е образ на реципрочното на 1/4.
. Точките M е средата на отсечката AB и е образ на
числото:- даден е отг. -2.5.
защо се пол -2.5. като аз намирам -6,5. явно е грешка моетосмятане,но как стигат до този отговор?
това е от миналото кмс.6 клас
A e 1.
B е 4.
Средата между двете е 2,5 (без минус).
А -6,5 как го получавате ?

# 238
  • Мнения: 21 455
Върху числовата ос са изобразени точките A и B, като A е образ на най-малкото едноцифрено
цяло число, а B е образ на реципрочното на 1/4.
. Точките M е средата на отсечката AB и е образ на
числото:- даден е отг. -2.5.
защо се пол -2.5. като аз намирам -6,5. явно е грешка моетосмятане,но как стигат до този отговор?
това е от миналото кмс.6 клас
A e 1.
B е 4.
Средата между двете е 2,5 (без минус).
А -6,5 как го получавате ?

Кое е най-малкото цяло едноцифрено число? ( Подсказвам - никъде не пише, че е положително или естествено).

# 239
  • В офиса
  • Мнения: 4 018

Моите деца вече години излизат от състезанията с чинно преписани отговори. Много рядко сме имали разминаване в очакванията (особено на "тестови" състезания). Но винаги при наличие на такива проверявам на място. И проверителите са хора, грешат.

И моят син така. Досега не сме имали разминаване, освен на абсолютно първото му състезание в 3-ти клас (мисля, че беше КМС), когато се оказа, че от 6-та задача надолу е разминал с един ред отговорите на всички задачи до края при пернасянето на бланката, т.е. проблемъ си беше в нашия телевизор  Mr. Green Оттогава не съм ходила да проверявам.


При нас 2 пъти е имало разминаване между заградени на листа отговори и крайния резултат. Последно на СМТ - трябваше по лист с условия да има 1 грешка, по точки бяха 2. Но почти 100% съм сигурна, че грешката е изцяло при нея, проспала е нещо, явно. На този етап няма състезание, за което ще се впрегна дотам, че да проверявам дали точките отговарят на броя верни задачи, освен ако детето изрично не ме помоли.

Общи условия

Активация на акаунт