Математика (състезателна) - мнения и подготовка

  • 51 707
  • 468
  •   1
Отговори
# 90
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
В крайна сметка към организаторите ще заминат таблици, които те ще обработят. До десетина дни ще има окончателни резултати и след още толкова награждаване. Не търсете конспирации там, където ги няма. Надявам се информацията да Ви е била полезна.

Не, не търся конспирация. Търся ефективност. Затова съм си направила труда да пиша за двете излишни стъпки напред-назад през pdf. Правилно обяснявате, че са прекрасни за печат. Но те се използват за анализ, а не за печат и не е pdf правилния формат. Това не е каталог или оферта.

ПП Файловете могат да се отворят безплатно и през мейл или в гугъл.

# 91
  • София
  • Мнения: 747
Здравейте  Grinning
Включвам се рядко в темата, защото не съм на "ти" със състезания, значимостта им, рейтинги ит.н. и няма да съм кой знае колко полезна. Но много се иска ако някой има злополучен опит като нас да сподели ако е достигнал до някакво решение.
Проблемът, който съществува при големия ми син е с четенето на условията- както прочете нещо първия път така остава дори и 5 пъди да го чете след това. На последното състезание е объркал 3 зад.( за 3-ти клас) трябвало е да събира цифрите на всички нечетни двуцифрени числа под 20. Той е прочел четни, твърди че 3 пъти е чел задачата и беше убеден, че е било четни. На СМТ има 64т- сгрешил е по тази причина две от най-лесните задачи. Разбира се, най-важното е че може да реши задача, отчитам го това, но той наистина много се ядосва.
Та ако някой се сеща или има опит с такъв проблем-моля да сподели- аз единственото, за което се сещам е да подчертава ключовите думи в условието и да им обръща повече внимание.

Малкият е подготвителен клас- много искаше да е като брат си на състезание, яви се с първи клас и изкара 62 точки. И сега е толкова горд и се радва Simple Smile Това го пиша по повод, че имаше негативни мнения- според мен е важно как се чувства детето и какво значение отдава родителя- той искаше, записахме го, радваше се много, иска и на КМС да го записваме, има деца от 3-ти клас, които не искат и плачат, но го правят заради родителите си.

# 92
  • София
  • Мнения: 531

Според мен, това е въпрос на концентрация и натрупан опит. Не бих го класифицирала като нещо "злополучно" случило се, нито бих го отнесла към проблеми с/на детето. Разбира се, че важното е, че решава задачите, но все пак е желателно да решава зададените в условието задачи.  Laughing Може би ще е от полза да го карате да чете условията през определен интервал от време (например, прочита първо всички задачи, после започва да чете всяка една с цел да ги решава). И задължително да му се акцентира върху факта, че в едно условие всяка дума има значение.

Успех!  Peace

П.С. Качиха резултати от Бургас за ЧХ.

# 93
  • Мнения: 50 965

Та ако някой се сеща или има опит с такъв проблем-моля да сподели- аз единственото, за което се сещам е да подчертава ключовите думи в условието и да им обръща повече внимание.


Това е често срещано. По тази причина е трудно да си проверяваш текст, който сама си написала, докато друг човек веднага намира грешките. Просто след първия път човек реално "чете" собствените си спомени, а не текста. От там следва и решението - да се чете бавно и внимателно първия път. Повечето първия път четат бързо за да схванат картинката, а после влизат в детайлите. Е, не правете това, а първия път нека чете бавно, търсейки детайла, а не общата картинка. Нека с първия прочит търси ключовите думи, да си ги подчертае, а после да прочете пак за обща картинка.

# 94
  • София
  • Мнения: 747
Благодаря за отговорите, mimiska, Черна станция. Попитах тук, защото при него този проблем е постоянен, а не се е случило инцидентно и както казват"питай патило...". Наистина смятам, че ще е полезно да ги чете през определен интервал,  не бях се сещала за това.  И на внимателното четене от 1-ви път ще обърна специално внимание-  той чете първия път за обща информация.
Благодаря още веднъж Simple Smile

# 95
  • София
  • Мнения: 13 701
Това го пиша по повод, че имаше негативни мнения- според мен е важно как се чувства детето и какво значение отдава родителя- той искаше, записахме го, радваше се много, иска и на КМС да го записваме, има деца от 3-ти клас, които не искат и плачат, но го правят заради родителите си.

Не е имало негативни мнения  Wink Аз бях тази, която отвори дума и то не защото се явява по-малко дете на състезание на по-големи, а защото въпросното детенце не е психически зряло да се яви на състезание. Масово деца в 1 клас примерно се явяват на задачи за 2 клас. Нищо лошо няма, ама те не реват 20 минути докато "решават". Да не отварям дума пък какво е да седиш до хлипащо детенце и ти да си решаваш задачите  Wink Т.е. направо казано тази случка е повлияла на концентрацията на моето дете, която не е там на изпитание на психиката си, а да решава задачи. Някак не ми се искаше да обръщам нещата по тоя начин, но се наложи да дам и другата гледна точка. И не ме убеждавайте, че майката може и да не е очаквала това. Всяка майка си познава добре детето и знае. Дори в подобни случаи е по-вероятно да се страхува от такова развитие, отколкото от обратното.

По повод на питането ти за четенето. Моята щерка и тя така четеше. Даже сега беше прочела двадесет вместо дванадесет деца  Crazy Нищо не съм правила, просто съм напомняла да чете внимателно. Подчертаването мисля, че е добър съвет. Поне може да пробва следващия път. А това, което mimiska казва за цялото изчитане на задачите като съвет го даваше учителката на дъщеря ми за ОМТ. Бързичко "хвърляне на око" на всички задачи. Така човек преценява цялостно какъв е теста и по-точно преценява как да си разпределя времето. Те рано или късно се научават да си преценяват реално нещата.

Последна редакция: сб, 15 ное 2014, 21:59 от Vache

# 96
  • Мнения: 3 180
Не знаех, че масово децата от първи клас решават задачите за втори по турнирите.....изненадваща за мен информация. Мислех, че са единици.

# 97
  • Мнения: 2
Единици са тези, които постигат добри резултати при явяване с по-горен клас. Като например Мартин Богданов. След 12-ти резултат на ЧХ в София сега е на първо място на СМТ сред явилите се в 107 ОУ ВТОРОКЛАСНИЦИ.

# 98
  • София
  • Мнения: 747


По повод на питането ти за четенето. Моята щерка и тя така четеше.......

Благодаря за отговора Simple Smile
Съжалявам, за това, че детето ти е било притеснено от хлипащия мъник.
Имах предвид, че според мен не толкова възрастта е фактор, колкото отношението на родители. От нашия клас ( 3-ти клас) има дете, което на всяко състезание седи до последната минута и хлипа в стая, а след това излиза разревана, че не се е справила. А на майката толкова и се иска и всеки път я записва. Прекрасно дете, но не й се отдава математика, обаче майката не мисли така... Миналата година веднъж се опитах да й кажа, че не е редно, обиди се Simple Smile
А за нашия случай- да се яви подготвак с първи клас и да изкара добър резултат- изобщо не си въобразявам, че е гениален Grinning( не че някой ме е обвинил, но аз да си кажа).  Всяко дете на тази възраст може да събира и изважда до 8, просто някои деца са по-занимавани от други т.е. виждали са формите на задачите, обяснявано им е какво и какво и как се прави. При нас явяването беше свързано с това да му угодим, да е като брат му (пътят, истината и живота за него Grinning) както всеки път, когато разпечатвах задачи за брат му, разпечатвах и за него( шамар да е, но и за него да има  Grinning ) Предучилищна е в училище, свикнал е със среда, с обстановката и учителите- беше си в свои води  Grinning

п.п. Браво на второкласника Мартин!

# 99
  • Мнения: 2
Имах впредвид че е първокласник, явяващ се с втори клас.

# 100
  • Мнения: 3 180
Е, идеята е не само да се явиш, но и да имаш поне добри, ако не отлични резултати.
Браво на това дете Мартин.
 tchara, въобще не съм съгласна, че всяко дете на 6г. може да събира и изважда до 10. За състезание се иска доста повече.
Задачите за първи клас на СМТ си бяха трудни и резултатите са показателни. Няма много високи резултатити, като миналата година, тогава максимума са били 66т., деца с 63-66т. са 35 броя. Тази година, лично аз, знам до момента за 3 деца с макс точки, едно с 65т. и две с 64т.
Да имаш добър резултат на състезание се изисква не само умение за решаване на задачи, а и други качества: психика, умение да се опишат правилно и качествено, да си разпределиш времето....

# 101
  • София
  • Мнения: 747

Задачите за първи клас на СМТ си бяха трудни и резултатите са показателни. Няма много високи резултатити, като миналата година, тогава максимума са били 66т., деца с 63-66т. са 35 броя. Тази година, лично аз, знам до момента за 3 деца с макс точки, едно с 65т. и две с 64т.

В училището, където учи моето дете са се явили 92 първокласника и той един от подготвителен клас. Той дели осмото място с един първолак по 62т.-т.е. преди тях има 7 деца с по-високи резултати (добавям ги към твоите, защото в тяхното училище не публикуват резултатите online).
п.п. много се разписах в тази тема, обикновено толкова пиша за цяла година  Grinning Недостатък за мен в интернет общуването е, че не винаги се разбира отношението и тона  Grinning Уверявам ви искрения положителен тон:)

# 102
  • Мнения: 50 965
Момичета, казано е, че пилците се броят на есен Twisted Evil Разбирам емоциите ви, но постиженията на 6, 7 или 8 години още нищо не значат. Много пъти съм писала, че според мен 1 и даже 2 клас не бива да ходят по състезания, но явно търсенето определя предлагането и след време и за детските ясли ще има състезания Mr. Green На тази възраст задачите се учат, а не се мислят. И няма никакъв проблем будно дете в 1 клас да победи 2 клас, ако с него е работено.

Но щом все пак има състезания в тази ранна възраст нека те са празник за децата, да ги учат на любов към математиката и да свикват с обстановката, но не давайте воля на амбиции и не вземайте на сериозно класиранията. Едва в 3-4 клас класиранията вече са някакъв показател за бъдещи успехи.

# 103
  • София
  • Мнения: 13 701
Не знаех, че масово децата от първи клас решават задачите за втори по турнирите.....изненадваща за мен информация. Мислех, че са единици.


Може да не знаеш.. аз познавам поне 3 в обкръжението ни, което си е масово явление за мен   Laughing Също така познавам деца състезаващи се в по-горна възрастова група по шах-турнирите. Пак е масово. Това, обаче върви в периода 1-2-3 клас, после вече не.
Възможно е да познавам всички единици накуп, ама надали  Wink

# 104
  • Мнения: 3 180
Съжалявам, ако майките на малките ученици сме малко досадни, но турнирите по математика са новост за нас, и сега се образоваме по темата...ако се прецени нека има отделна тема.
Синът ми е голямото дете, т.е. нямам опит и не мога да кажа, дали е подходящо от малка възраст да ходи по състезания. При нас класната беше предложила, детето искаше да отиде, т.е. така се случиха нещата. В училище го подготвяха, аз обясних някоя и друга задча, която го затруднява. Ето, сега иска, другата седмица на турнир по шах да го записвам, по мое мнение не е готов, но негови приятелчета ходят,  иска и той. Питах го за Коледното състезание, естествено, че щял да ходи....
Черна станция, не съм съгласна, че на тази възраст задачите се учат, а не се мислят.....гледах задачи и за първи, втори и трети клас от различни състезания.....има си мислене и още как, има си уловки/ като 6 и 10 задача на СМТ, 1клас, 2014/.
Vache, въпросът е не само в участието, но и в представянето, да си на добро ниво постоянно.
И не съм съгласна, че математиката се научава, или имаш талант/такъв вид мислене или нямаш+ труд естествено.

Общи условия

Активация на акаунт