Математика (състезателна) - мнения и подготовка

  • 51 005
  • 468
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 50 774
Децата, които са напълно лишени от математическо/логическо мислене са много малък процент. Има ги, но са малко и тях никой не ги тика в МГ. Останалите могат да развият в достатъчна степен логическото си мислене, че да станат (за кой ли път го пиша вече) икономисти, финансисти, инженери, програмисти, архитекти, юристи...  Това няма общо с решаване на свръхтрудни задачи, защото целта не е да създаваме математици теоретици. Нуждата от последните е пренебрежимо малка, че да се насочват децата към математическо образование с цел да станат чисти математици.

# 436
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
черна станция, умно и здраво дете, не винаги е достъчно за математиката, аз продължавам да си стоя на тезата, че за математиката се иска определен тип мислене и това само с много решаване на задачи не се постига. Просто се стига до един момент, в който умното дете не разбира задачите, ако няма такъв тип мислене, или му отнема много повече време и услия от на другото.
Малко смесваш нещата.

За добър състезател - не, но за добър ученик в МГ определено им стига, след като са успели да влязат.
И ако това значи едно от най-добрите школа, разбира се, че ще има апетити за него.

# 437
  • Мнения: 3 180
черна станция, умно и здраво дете, не винаги е достъчно за математиката, аз продължавам да си стоя на тезата, че за математиката се иска определен тип мислене и това само с много решаване на задачи не се постига. Просто се стига до един момент, в който умното дете не разбира задачите, ако няма такъв тип мислене, или му отнема много повече време и услия от на другото.
Малко смесваш нещата.

За добър състезател - не, но за добър ученик в МГ определено им стига, след като са успели да влязат.
И ако това значи едно от най-добрите школа, разбира се, че ще има апетити за него.
Не ги смесвам, и съм наясно за какво говоря, но няма да спорим.
Това, че някой е приет в МГ, не го прави автоматично добър по математика. Има различни начини за прием.
 Отделно приемът е в по-ниски класове, т.е. с увеличаването на класовете и възрастта, се увеличава и сложността на задачите. Липсата на съответното мислене, не винаги може да се компенсира с много решаване, поне за мен, говоря от личен опит. Поне преди 25-30г.
Скрит текст:
случвало ми се е да обяснявам елементарни, за мен, задачи на съученици, не разбираха и това си е...е, може и аз да не съм добра в обясненията, или на тях да им е липсвало съответното мислене
Говорила съм с майки на ученици в СМГ, всеизвестно е, че има деца приети не заради резултатите си, но успяват да задържат нивото, т.е. много добрите, дърпат посредствените на пред, конкурентната среда е полезна и помага. Още една причина СМГ да е сред най-желаните училища.
черна станция, явно имаме доста различни критерии за математическо мислене

Последна редакция: вт, 30 дек 2014, 20:40 от aniram*

# 438
  • София
  • Мнения: 7 673
Анирам, кажи ми, моля те, заглавието на филма, че не ми отваря препратката, а би ми било интересно да го видя.

# 439
  • Мнения: 7 681
Ом, ако става въпрос за Великата теорема на Ферма, никой още не я е доказал в общия случай, камо ли пък русенче, който я докаже, веднага би получил Нобелова награда. Доказана е за много частни случаи, но никой не е успял да я докаже в общия случай. И ставаше въпрос не за русенче, ами за учителка от Русе, и дори ние като ученици в 10 клас в МГ намерихме няколко грешки в "доказателството" й.
А теоремата звучи на пръв поглед изключително просто.
an+bn=cn, при n>=3, е нерешимо за цели числа.

Пиер Ферма е бил адвокат, математиката му е била хоби и той е пишел по полетата на книгите, такъв навик е имал, и формулирал въпросната теорема, като написал, че доказателството е доста дълго, за да се събере в полето. И точно така написал - "нерешимо за цели числа". И така от тогава, май пет века вече, най-великите математици се опитват да я докажат тази теорема, но доколкото знам, никой засега не е успял. Освен ако в последните години не е станало, все пак отдавна вече не следя математическите новости, но това би било такава новина, че все пак сигурно щях да я чуя.

# 440
  • Мнения: X
Вероятно ом има предвид ученика от НПМГ ( дванадесетокласник по онова време), който преди няколко години предложи собствено решение на Аполониевата задача.

# 441
  • Мнения: 3 180
Анирам, кажи ми, моля те, заглавието на филма, че не ми отваря препратката, а би ми било интересно да го видя.
August Rush / Огъст Ръш (2007)
Трябва да си влезеш в профила в замунда, ако имаш такъв, и тогава ще ти се отвори

# 442
  • Мнения: 50 774
Ом, ако става въпрос за Великата теорема на Ферма, никой още не я е доказал в общия случай, камо ли пък русенче, който я докаже, веднага би получил Нобелова награда. Доказана е за много частни случаи, но никой не е успял да я докаже в общия случай.

- Всъщност Нобелова награда за математика...няма. Има за всички фундаментални науки, но за математика няма. Казват, че било понеже някакъв математик отмъкнал гаджето на Нобел. Но и да не е така, фактът си е факт.
- И теоремата е доказана. Но Ферма е написал в полето на своя труд, че е намерил елегантно и (сравнително) кратко доказателство. А доказателствата, които днес имаме са мнооого дълги. Но иначе са си доказателства все пак.
- И накрая - теоремата на Ферма е нещо като ребус - интересна и сложна, но без практическо приложение. И затова не се очаква голяма награда за решаването и.

П.П. Онова, за което писаха, е за Аполониевата задача, но вече са ме изпреварили. За нея имало три решения, а момчето намерило четвърто.

# 443
  • София
  • Мнения: 7 673
Анирам, кажи ми, моля те, заглавието на филма, че не ми отваря препратката, а би ми било интересно да го видя.
August Rush / Огъст Ръш (2007)
Трябва да си влезеш в профила в замунда, ако имаш такъв, и тогава ще ти се отвори
Благодаря, ще го видя.
Скрит текст:
Изгледах филма. Определено си заслужаваше.

Последна редакция: ср, 31 дек 2014, 01:23 от *Ирина*

# 444
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Да, грешката е моя.
Вече са обяснили кое е вярно. Събитие си е обаче.
И за легендата за нобеловата награда също е обяснено.Simple Smile

Анирам, извини ме, но не четеш. Написала съм директно, че им стига да бъдат добри ученици в училището. Това далеч не значи, че всеки е математик от класа. Но пък отлично доказва тезата, която не е твоя.

И аз благодаря за името. С линка нищо не се разбираше.

# 445
  • Мнения: 3 180
Влизаш си в профила в замунда, ако имаш такъв, и копираш линка на адреса
Ом, не ми се спори, не винаги им стига за добри ученици по математика, в МГ / поне от мои спомени, сега може да са се променили нещата/.
От друга страна, тези деца полагат много повече усилия и време в област, в която не им е силата, а губят и не развиват нещо, за което имат потенциал, но или не знаят за него, или родителите са сметнали, че не е переспективно да се развива.
Добър, посредствен, задоволителен, относителни понятия, и сигурно влагаме различен смисъл / както аз и черна станция за математическото мислене Wink/.
Скрит текст:
Имах учителка по математика, която пишеше интересни оценки, така и не разбрахме каква е разликата от 5 с два плюса и 5 1/2 на релси, освен, че в дневника едното беше 5, другото 6. Тя си имаше тефтерче, и чиста оценка, никой нямаше Mr. Green, 5 с два минуса; 5 с един минус; 5, 5 с един плюс, 5 с два плюса; 5 1/2 на релси; 5 и 1/2 с един минус, 5 и 1/2; 5 1/2 с един плюс; 5 1/2 с два плюса; 6 с два минуса; 6 с един минус и чиста 6.....ей, така правеше разлика между отделните ученици.
При големите имаше учител, при който 2 беше висока оценка, най-слабата беше пресечена нула, да си нула беше добре Winkпресечената беше най-кофти

Последна редакция: вт, 30 дек 2014, 23:11 от aniram*

# 446
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Децата, които са напълно лишени от математическо/логическо мислене са много малък процент. Има ги, но са малко и тях никой не ги тика в МГ. Останалите могат да развият в достатъчна степен логическото си мислене, че да станат (за кой ли път го пиша вече) икономисти, финансисти, инженери, програмисти, архитекти, юристи...  Това няма общо с решаване на свръхтрудни задачи, защото целта не е да създаваме математици теоретици. Нуждата от последните е пренебрежимо малка, че да се насочват децата към математическо образование с цел да станат чисти математици.

Ако степента на достатъчност на развитие на логическото мислене е равна на прилагане на просто тройно правило на принципа проба-грешка, не благодаря! Всъщност за другите не знам, но нивото на владеене на математически апарат, както и способността да се вниква в мъъъничко по-сложни от математическа гледна точка процеси на един редови програмист е изключително слабо. За другите науки не искам да мисля.
Най-добрите адвокати, икономисти и лекари, които аз познавам, са били наистина добри математици ( = добри състезатели ) в училище. Така че аз силно приветствам решаването на "свръхтрудни" задачи, защото това е равно на надскачане на посредствеността. Вече какво е "свръхтрудна" е друга работа. Какво е "чист математик" също. Има толкова много незапълнени ниши за "чисти" математици извън научните академии и теоретичните задачи, че няма смисъл да изброявам.

# 447
  • Мнения: X
А най-добрите съдии, които познавам аз, са завършили АЕГ или ФЕГ.

Колкото до непредвидимостта на бъдещето, точно затова пуснах напред речта на сър Кени Робинсън.

Последна редакция: чт, 01 яну 2015, 10:29 от Анонимен

# 448
  • Мнения: 1 782
Ако преди 30 години някой е знаел колко ще е популярна математиката сега, колко ли хора щяха да се запишат с този профил в СУ?
С голяма доза сигурност, повече, отколкото са се записали тази година или ще се запишат следващата.
Неудачен пример. Математиката като професия е всичко друго, но не и особено популярна.
"Бумът на математиката" се наблюдава в БГ Мама, най-вече сред майки на деца от начална и прогимназиална степен Simple Smile 

# 449
  • Мнения: X
О, не е само бг-мама.

Последна редакция: чт, 01 яну 2015, 10:26 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт