Магистратура Педагогика

  • 149 271
  • 467
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 60
Здравейте,
някой има ли опит с кандидатстване след колеж, ще завърша маркетинг професионален бакалавър догодина и искам да запиша начална и предучилищна педагогика. Знам , че след колеж трябва да бъде магистратурата в същото направление , но възможно ли е да е в друга насока?

# 46
  • Мнения: 42
Здравейте,
някой има ли опит с кандидатстване след колеж, ще завърша маркетинг професионален бакалавър догодина и искам да запиша начална и предучилищна педагогика. Знам , че след колеж трябва да бъде магистратурата в същото направление , но възможно ли е да е в друга насока?
[/qu   

Къде искаш да кандидатстваш в кой университет?

# 47
  • Мнения: 60
Здравейте,
уча във Велико Търново искам да продължа в университета там, най - удобно и близо ми е.

# 48
  • Мнения: 1
Магистър съм по икономика и тази година записах магистратура ПНУП друго направление 4 семестъра 550 лв във Великотърновския университет.Щом системата го позволява защо да не опита човек,когато има финансовата възможност и мотивацията да го направи.Сега чакам датите за очни и ще видя как вървят нещата.

Последна редакция: пн, 01 сеп 2014, 16:05 от BARZINOVA@mail.bg

# 49
  • Мнения: 40
Здравейте,
Знаете ли в кой ВУЗ има магистратура ПНУП за неспециалисти, но РЕДОВНО ОБУЧЕНИЕ.
На мен ПУ-то ми е най-удобно, но там имат само задочна форма.
Интересува ме също и колко от времето ти ангажира тази РЕДОВНА ФОРМА, защото по време на първата ми магистратура бях задочно, но трябваше да посещаваме занятия също толкова време, колкото и колегите от специалностите от редовното обучение. Т.е. И двете форми се посещаваха почти всяка събота и неделя. До колкото знам и сега е така!

# 50
  • Мнения: 10 547
Разбирам тънката ти мисъл за близо трите хиляди, които дава държавата на редовните студенти и докторанти и ми става адски противно. Прощавай.

# 51
  • Мнения: 40
Разбирам тънката ти мисъл за близо трите хиляди, които дава държавата на редовните студенти и докторанти и ми става адски противно. Прощавай.

Защо, предпочиташ ти да ми платиш семестриалните такси, за да не "ощетявам " държавата ли?

На мен пък ми ставаше хипер противно, когато ние от задочната форма полагахме двойно повече усилия от колегите в редовна форма,(защото учехме две години, а те само една) но не получвахме техните привилегии.

А сега към добронамерените. Взех номера на педагогическия факултет на ЮЗУ, защото разбрах, че там предлагат и двете форми на обучение, но за сега не мога да се свържа с тях. Ако успея ще пиша за тези, който се интересуват.
Ако някой друг знае вече (от опит) как протичат занятията на магистратурите редовно обучение там ще се радвам да сподели  Hug

# 52
  • Мнения: 625
  Никак не ми се вижда редно,  да се дава възможност за кандидатстване магистратура ПНУП, при положение, че бакалавъра е съвсем различен. Ясно е, че университетите го правят за пари, но ми е чудно кандидатстващите защо го правят. За мен това е все едно да си учил 5 години икономика и след това да искаш да станеш зъболекар и  естествено си го завършваш, щото държавата го позволява и то който не се е хванал- той не е завършил и ... после какво!? Какво се случва? Имаше една приказака '' Като се знам какъв съм инженер, ме е страх да отида на лекар''
 Не знам, но това, което смятате да работите след това е от голяма отговорност и си трябва подготовка. Иначе съм съгласна, че студентите задочно обучение учат много повече от редовните,много повече усилия и старание влагат, подготвят се за много кратко време,но за някои специалности (като тази) извинете, но трябва да се започне отначало.

# 53
  • Мнения: 10 547
Абсолютно съм съгласна и съм го споделяла нееднократно в темата.
И ако вземем, че СУ е ВУЗ-ът с най-сериозно отношение към преподаването, то съдейки по пародията там, що се отнася до магистратурата за неспециалисти по ПУП и НУП, то представям си какво е в другите ВУЗ-ове.
По 300 магистри неспециалисти от двете специалности излизат всяка година, конкурирайки се на пазара на труда с още 300 професионални бакалаври, част от които продължават и в магистърска степен.
За мен тези магистратури са подигравка със специалността, грозно, печалбарско отношение от страна на университети и подигравка с децата ни! Учил пет години икономика, археология, история, екология и четири семестъра предава готови копипейстнати от нета курсови работи и става учител! Срамота!

Разбирам тънката ти мисъл за близо трите хиляди, които дава държавата на редовните студенти и докторанти и ми става адски противно. Прощавай.
Защо, предпочиташ ти да ми платиш семестриалните такси, за да не "ощетявам " държавата ли?

О, я стига! С новородено ще си най-съвестната студентка-редовничка. Хих.

# 54
  • Мнения: 625
 Очаквам в най- скоро време възможност и за дистанционна форма на обучение   Crazy
Догодина ще трябва да дам дъщеря си на ясла, после пък на градина и 100 пъти предпочитам учителят да е бакалавър, отколкото ''магистър''

# 55
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
Абсолютно съм съгласна и съм го споделяла нееднократно в темата.
Направо си го зациклила, щото и на втора, и на трета, и на четвърта страница едно и също си пишеш... И ако през април месец си подметнала нещо не толкова крайно, то сега вече си се лашнала направо. И за да не звучи поста ми като някакво голословно блудство, нека да вметна:

 - учителска правоспособност в България се взима даже за няколко месеца. От неспециалисти, които изкарват едно курсче и стават учители по някаква специалност, за която са учили 4-5 години. ШОК (за теб).Справка : http://diuu.bg/training-diuu/diuu-courses/one-year-teaching-qualification/

 - учител по специализиран предмет в университетите се става ако учиш само допълнителен модул, без да е нужно да специализираш. Моя близка изкара педагогическа правоспособност по химия само с явяване на 3-4 индивидуални изпита и писане на 2-3 реферата. И това е ШОК.

 - магистър по ПУП и НУП, поне в СУ, се става не за 4 семестърчета и 2-3 копипейста, а след детайлно изучаване на всички дидактики, необходими на началния учител. Дидактиките по тези предмети се преподават от същите преподаватели, по същите учебни материали и учебници, изпитите са върху един и същи материал - какъвто за бакалаври, такъв и за магистри-неспециалисти. Има и много допълнителни модули освен дидактиките, които се изучават. Има и един сериозен пропуск в тези учебни програми - не се изучава никаква психология, което за неспециалистите е сериозен проблем. Проблем, който се компенсира обаче. Другият сериозен проблем е липсата на практика, но като се има предвид, че практиката на специалистите е сведена предимно до налюдение, също не е кошмарно страшно да се пропусне. И бакалаврите-специалисти и магистрите-неспециалисти завършват с държавен изпит, а сигурно знаеш, че държавният изпит е стандарт  Wink. Т.е. дипломата не се подарява, а се защитава.

И така, за да ти дам контрапункт на твоите крайности, ще доразвия по-горе написаното от друг. Учител е призвание. И след 20 години бакалавърски програми, ако си негоден за учител, копипествал си курсовите си работи, пропускал си лекции, щото си работил, или те е мързяло, или ранното лягане след поредната диско-лайф-найт-флайт-нощ ти е попречила да идеш на лекции, НЯМА да те направят не само учител, но и никакъв. Ще излезеш от университета с лузърски нагласи, че по-добре да продаваш парфюми на Ситняково за 650 лева, отколкото да се занимаваш "с некви идиотчета, при тва дваесеипет у клас за петстин леа". Направи си емпирично проучване колко от завършващите бакалаври са точно с тази нагласа. Wink
В същото време, ако един човек се е мотивирал да си смени професията на някакъв късен етап в живота си, то не е нужно да гадаеш, че всички отделени средства, време, усилия и още куп съпътстващи подробности, са преодолени благодарение на много важен стимул - ЖЕЛАНИЕТО.

Познавам  магистри-неспециалисти, които са се реализирали като изключително компетентни учители. Поверила съм си обучението на едното ми дете точно на такъв човек и му ценя качествата изключително много. Познавам и много бакалаври и магистри - специалисти,  чието невежество, непукизъм, застой в професионалното развитие и още куп други негативи, ги правят даже опасни за цели паралелки, защото осакатяват  с некадърния си труд десетки деца.

Мога много да пиша  за пропуските и на едната и на другата учебна програма - за специалисти и неспециалисти, доста добре съм запозната. Но в един момент образованието и дипломата отиват в шкафа, а пред децата заства личността Учител. Този, който трябва да има дарбата да работи с деца, да спечели уважението им, да постигне взаимно разбирателство с всяка малка личност и така заедно да вървят по пътя на учението. Другият "мотор" за всяка професия, но особено важна за учителската, е ученето през целия живот. Далеч по-важно ми е учителят на моите деца да не спира да се квалифицира, да учи и да е в крак с най-новите методи на работа, отколкото да се успокоявам, че видиш ли е учил цели 4 години в университет през далечната `82. Тези качества правят един човек учител, не дипломата му. 

# 56
  • Мнения: 10 547
Кога си учила магистратура по ПУП в СУ за неспециалисти и в кой семестър от точно четирите, защото те са четири, пише го и в презентацията на програмата на сайта на ФНПП, обади се и питай проф. Баева, се преподават дидактически дисциплини?
Последният семестър на първи курс лекциите са били 9 дни ( девет) и са изучавани пет предмета http://www.fnpp.uni-sofia.bg/Razpisi/M_2013_2014/Z/PP_ns_I.pdf
Дали има нужда да питам как? На бас, че са прерисували пентаминото на проф. Лалчев! Първият беше същото, програмата е видна. Предните години пак. Нагоре в курсовете им става още по-рехаво. А изпитите са точно копи пейст на теми и разработки от нета и нито се проверяват, нито се четат, защото преподаватели са споделяли неколкократно, че им е писнало да четат една и съща тема, предадена в десет различни папки. Една Весела Гюрова държи на вложен индивидуализъм и прочит на нещо. А да, и Пенева и Пенев.
Държавен изпит! Това май е единственият изпит, за които неспециалистките са се напънали да поучат.

Да сравняваш общообразователните предмети с ПУП и НУП, е еквивалентно да сравняваш слънцето с луната. Да, и двата са небесни обекти, но приликите свършват до тук.

Да си учител е призвание, но изисква теория и практика. Жените, защото повечето ПУП и НУП неспециалисти са жени на възраст, теорията така и не я разбират, защото не я учат.

# 57
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
Даваш пример с ПУП, говориш генерално за НУП  Outta Joint? Споделяш такива категорични оценки сякаш си неизменна част от студентските потоци във ФНПП през последните четири-пет петилетки, при това във всичките му катедри?
Учила си и ПУП и НУП за неспециалисти и искаш да споделиш своя личен опит колко безнадеждно е положението ??? #Crazy Ти самата си неспециалист??

И сега като разкажеш, че не си, но ...
 ooooh!
 

# 58
  • Мнения: 442
Разбира се, че е важно да имаш призвание, да си взел съзнателен избор и да учиш с желание, но задължително условие е и да си добре подготвен. Никой родител не би могъл да е спокоен, ако учителят, на когото е поверил детето си, няма добра подготовка. Това са две задължителни условия. Като оставим всичко останало настрана, основна цел е доброто обучение, което няма как да се случи само с желание.
Каквото и да си говорим, според мен 4 семестъра са недостатъчни. Не съм запозната с това как протича програмата, но не мога да си представя такава професия, към която хората (с пълно право) имат много изисквания и очаквания, да позволява кратка подготовка.

Иначе съм съгласна, че дори да си завършил ''бакалавър'', това не те прави задължително добър учител.
Но подготовката в никакъв случай не трябва да бъде подценявана.
Надявам се все пак да съм в грешна посока и това обучение да е достатъчно.

# 59
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
Като оставим всичко останало настрана, основна цел е доброто обучение, което няма как да се случи само с желание.

Каквото и да си говорим, според мен 4 семестъра са недостатъчни. Не съм запозната с това как протича програмата, но ...

Доброто обучение се случва само и единствено, когато има желание у човек  Peace и примери може да си даде всеки. Не живеем в миналия век, за да се притеснява някой, че видиш ли, ако лекцията не е прочетена от доцента в университета, то край - нищо не би могло да бъде научено. Напротив, достъпът до информация благодарение на интернет, дава възможност именно на всеки с желание  да доразвие себе си като специалист, да бъде в крак с новостите и да бъде добър в своята област. Това правило важи и за всички редовни студенти, голяма часто от които пропускат лекции, за да ходят на работа, или си гледат бебето в къщи, или си спестяват скуката из университетските аудитории, защото за жалост има преподаватели, които си четат преписани и преснимани записки от преди 20 години.

Виж интензивността на тези 4 семестъра, брой кредити, изучени предмети. Дидактиките в НУП задължително завършват с изпит, малка част от предметите само с курсова работа, която се защитава. Магистрите неспециалисти излизат със солидни знания. Естествено, само тези, които са учили с желание и интерес и с идеята, че ще трябва да са конкурентни с колегите си в училище.

А това колко добър учител можеш да бъдеш, зависи не чак толкова от това какво си учил преди 5-10-15-20-25 години в университета. Защото, тези, които са учили преди 10 години примерно, са имали щастието да забравят 95% от академичните си знания от студентския период. А тези, които са учили преди 20 години, ако не са си опреснили знанията за методите на работа, са направо аутсайдери в професията.

Виждам, че влизат доста хора тук, с идеята да учат тази магистратура и аз лично ги окуражавам.  Peace

П.п. само да вметна, че в СУ има и СДК ( следдипломна квалификация) ПУП и НУП, които дават същата учителска правоспособност след обучение само от 1 година.  Whistling

Общи условия

Активация на акаунт