Дете, което не ходи на училище, печели състезания по информатика ...

  • 36 570
  • 1 239
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: X
МОН: Божидар е спрян от училище незаконно - даваме случая на Агенцията за детето
http://offnews.bg/news/%D0%98%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B2%D1%8 … D0%BE_287703.html

"Вместо майката да изпрати документите обаче с мен по имейл се свърза адвокат Виктор Костов. Той заплаши, че ще направи постъпки да спрат България да не участва в международната олимпиада, ако не допуснем Божидар, защото той бил заличен от списъка неправомерно."

Сладури
Как заплашват само една цяла държава

# 736
  • София
  • Мнения: 9 251
И какво се оказа сега - не били компютри, а компоти и т.н. Нито се явявал на олимпиада, нито са му отнели златния медал. Много ми е чудно, кой е този Американски Университет (говоря за престижни такива), който приема без диплома? Американското домашно образование, няма нищо общо със ситуацията на Божидар.

# 737
  • София
  • Мнения: 62 595
точно това имах предвид, че има много изисквания в университетите. А ако отнякъде изскочи и тукашната история...

# 738
  • Мнения: 6 365
Интересно е, че на толкова занимаване, това мило детенце на 13 един английски не знае още.

# 739
  • София
  • Мнения: 62 595
Вярно, така е! Особено, ако майката се е запалила по тези системи още от времето, когато детето е било на 4. Досега за осем години да беше го научило езика доста добре.

# 740
  • Мнения: 14 651
Kaк ще го научи като няма с кого да общува на този език? Майката знае английски, колкото да гледа филми без субтитри в най-добрия случай, а в най-лошия, колкото да пише код. Да не говорим, че определено се иска талант да преподаваш, особено на родните си деца. Аз това не мога да го правя, затова ги записвам на школи, дори по предметите, които владея отлично и съм давала уроци на други деца.

# 741
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Интересно е, че на толкова занимаване, това мило детенце на 13 един английски не знае още.
А ти как разбра, че не знае английски?
Майката може да лъже, че учи, за да оправдае бездействието му и по американските учебници. Просто се оправдава, че още учи език.

Оказа се нещо съвсем различно. Божко е искал да се яви на национална олимпиада, но не са го пуснали. Не са го пуснали, защото не отговаря на изискванията да бъде участник.
Нищо не му е отнето, както отново ни излъга майка му.
Изобщо тази жена се оказа голяма измамница и подозирам, че зад всичко това стои един огромен проблем, който тя крие и който не е в полза на Божидар.

# 742
  • Мнения: 6 365
Ще го научи, ако има акъл за език. Има хора и по 12 години учили
английски, които не могат да се изразяват свободно, въпреки огромната
лексика и граматични структури. Просто са учили езика като сбор от
факти и сега се чудят как да ги комбинират. Но не са открили простия
ключ към свободното изразяване.

Аз "проговорих" за три месеца, след 3 години по 40 мин. седмично обучение.
Буквално нещо се отключи. И аз с никого не комуникирах- откраднах го от
филмите и видях закономерността, която гради изразите.

Та не знам този дали е гений или прост зубрач, който не може да усети, че
в езика няма алгоритъм, има свобода и спонтанност.

# 743
  • Варна
  • Мнения: 3 307
Език се учи И чрез общуване. Нямам предвид чрез "програмата, наречена Skype". Ако детето не е било в англоговоряща среда, как да го научи само от школи?
Доколкото схванах, детето трябва да може да чете учебници на английски, а не да пише и говори.

# 744
  • Мнения: 14 478
Рано е да се говори за перфектно знание на език при дете на 12 години. Може да поназнайва нещо и до там. Децата в прогимназията още нямат достатъчно добре развит  усет за словоред и логика, когато става въпрос за чужд език.
Ако дете говори добре чужд език, то то е било поставено в чуждоезикова среда и го е учило както учат бебетата, а не съзнателно като възрастен...
Съзнателното изучаване на чужд език и интереса към това занимание е в по-късна възраст.
Това ми заключения е от наблюдения върху себе си и върху децата ми. А нито аз нито те се открояваме с лингвистични дарби, както повечето хора.

# 745
  • Мнения: 6 365
"а не съзнателно като възрастен..."

И възрастните учат несъзнателно.

Сори, ама ако 5 г. се е занимавал поне малко с английски,
трябваше да може поне едно есе да напише. Точно децата в
малките класове могат да попият език за нула време, без нужда
да мислят каква е логиката- а като я усетят.

Ако учиш език съзнателно, никога няма да го научиш. Всъщност
годините занимания са с цел да ти уморят съзнателните опити, докато
главата ти се предаде и езикът влезе в нея сам.

# 746
  • Мнения: 4 841
И какво се оказа?
Програмира, ама без кой знае какви успехи и постижения, както се твърдеше в първите изявления по темата.
Учи по американска програма, с много дебели учебници, но не знае английски.
Свири на пиано, но всъщност е синтезатор.
Общува с деца, но виртуално.
И го възпитават в християнски ценности, които включват говорене на неистини, документни измами.

Горкото дете  Sad Колкото повече информация излиза по темата, толкова по-дълбоко и искрено го съжалявам. Дано бабата и дядото, институциите и средата се активизират малко и го измъкнат от лапите на майка му и нездравите ѝ обсесии  Praynig

# 747
  • София
  • Мнения: 62 595
Напротив, Мамасита, всички човешки езици имат нещо като алгоритъм! Ако не се лъжа, Чомски говори за нещо в умовете ни, наречено "универсална граматика", която ни позволява да научим всеки човешки език. Естествените човешки езици са чоплени и чопплени като структура, и досега е установено, че всеки има своя система от правила как се построява изречение, какви места и как се изменят морфемите. В естествена среда човек научава по-лесно, защото количествено (твърди се, че и тук има статистика за твой ужас  Wink - хората статистически определят коя форма е правилна, с натрупването на материал) успява да извлече правилата. Но и формалното обучение помага, защото е правилата се дават наготово и съкращават процедурата. "Щраква" ти, когато се натрупа достатъчно лингвистичен материал и упражняване. Приказката за количествените натрупвания, дето водели до качествени изменения е съвсем вярна.

Гери, ако от 4-годишна възраст по цял ден или по няколко часа на ден общуваш на един чужд език, то до 12-годишна възраст ще си го усвоила доста добре.

# 748
  • Мнения: 6 365
Разбира се: всеки език отговаря на средностатистическата човешка картина
на света, с някои регионални особености. Но алгоритъмът е с много изключения
и особени моменти, не е като код, и не е с логиката на официално-деловия
стил- натуралният език е спонтанен, не стагниран.

Но някои хора разбират правилата по-рано от други, това е нормално- все пак
има хора с дарба за език. Други, понякога с натрупването на прекалено много
материал, никога не стигат до интуитивно и трайно научаване на правилото.

Но най-крайната цел е да се види, че правило няма и отвъд "универсалната граматика"
има възможност и за творческа граматика. Тоест има хора, които знаят английски, но
и след 100 години няма да декодират Джеймс Джойс, защото знаят езика механично,
а не креативно.

Но този дечко ще го научи най-много до дървено инженерно ниво, хубавко, но
ограничено.

# 749
  • Мнения: 14 651

Сигурна съм, че всеки домашен ученик в един момент ще обвинява родителите си, защото не са му разрешили да пробва обикновеното училище и са му втъплили невярната идея, че мястото му не е сред плебса, защото той заслужава повече, че е нещо повече. А как разбираш, че детето ти е нещо повече, когато не си го сложил в група - да си уникален, когато си сам е много лесно, но да блестиш сред други талантливи, не е толкова лесно.

Общи условия

Активация на акаунт