Енгин Акюрек в очакване на „Kara Para Aşk”, нови и стари проекти – Тема 244

  • 33 286
  • 728
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: 3 536
newsm51
Марта, никак не си се поувлякла! Всички въпроси, които поставяш, вълнуват и мен и до ден днешен ме боли за Керим... Сам срещу всички...И то без да му простят...
Мариянче, значи чакаме нов трейлър! Браво на Керем Дерен!


Керим сам срещу всички...Мустафа Булут сам срещу всички...
Неразбрани...Без любов...Без прошка...

Искам да водя спокойна дискусия, но как да приема подобна позиция за разумна? Да прегърнеш любимия образ и да затвориш очи за всички останали?!

# 571
  • Мнения: 4 133
Марта, точно онзи разговор беше повратен- Фатмагюл не искаше да се разделят, а можеше да го направи. Но не искаше, защото го обичаше. Можеби ти не си видяла нейната любов, но тя си го е обичала по неин си начин, вътрешно, това е усещане.

# 572
  • Мнения: 2 293
newsm51
Марта, никак не си се поувлякла! Всички въпроси, които поставяш, вълнуват и мен и до ден днешен ме боли за Керим... Сам срещу всички...И то без да му простят...
Мариянче, значи чакаме нов трейлър! Браво на Керем Дерен!


Керим сам срещу всички...Мустафа Булут сам срещу всички...
Неразбрани...Без любов...Без прошка...

Искам да водя спокойна дискусия, но как да приема подобна позиция за разумна? Да прегърнеш любимия образ и да затвориш очи за всички останали?!
Никой не ви кара да я приемате. С вас отдавна се знае, че нямаме допирни точки.  Моля, не ме цитирайте. Благодаря.

# 573
  • Пловдив
  • Мнения: 35 709

 newsm51
Марта, никак не си се поувлякла! Всички въпроси, които поставяш, вълнуват и мен и до ден днешен ме боли за Керим... Сам срещу всички...И то без да му простят...

+ 1

# 574
  • Мнения: 1 007
Нищо не може да бъде избегнато в живота, ако е "заложено" като твоя  съдба.
Дори Фатмагюл да беше "преминала" покрай четиримата и беше избегнала инцидента с богаташчетата, каква е гаранцията , че това нямаше да се случи по друго време с други хора.
Да излезе посред нощите сама и ходи на брега и беше по скоро правило, отколкото изключение.
Никой и нищо не и гарантираше безопастност.
Съдбата на Фатмагюл беше предопределена да бъде с добри хора и това не бяха Налчалъ като семейство. Жалкото е, че срещата и с правилното семейство беше белязано с много болка.

Фатмагюл наистина не прости на Керим.
Прости на човека когото обичаше и беше неин годеник. Който се отрече от нея и я изостави. Тази прошка  какво послание носеше - така и не го разбрах.
Прости на хората, които щяха да бъдат нейни родители / татко Емин и майка Халиде - до последно тя така ги наричаше /. Които също се отрекоха от нея и я изоставиха.
Прости на Мукадес, която издевателстваше  над нея непрекъснато. Дори я убеждаваше да живее заедно с тях / в новата къща /. Прощаваше и всичко. Плюмките и скубането в 76 серия бяха най-неуместното  като "край" на взаимоотношенията им. Да не говорим за истеричното крещене.

През цялото време Фатмагюл само на думи се опитваше да разбере болката на Керим.
Никога не "погледна" света през неговите очи.
Дори когато той преминаваше през своя "ад" прочитайки предсмъртното писмо на майка си - тя не "знаеше" какво чувства той - тя "изискваше" той да и споделя и се чувстваше засегната от неговите "опити" да се справя с болките  си сам.

Тук беше момента да ги разделят.
Тя беше достатъчно силна да се справи  и сама.
Защо поиска да остане с него - "искам да имам семейство и имам причина да живея " - АЗ, не  НИЕ.
"Ние" се появи доста по-късно.

Керим трябваше да живее някъде сам - може би в старата им къщичка в Гьоксу.


Пак се поувлякох.

Докато на Фатмагюл помагаха всички и имаше подкрепата на много хора, както и професионална такава, Керим си беше сам.


 newsm51 Марта!
Съгласна съм, че никой никога не обърна внимание на Керим и на душата му...така и така е виновен, да си страда там и да си преживява нещата. Наказан е...

Последна редакция: вт, 14 яну 2014, 21:47 от AureliaFelix

# 575
  • Мнения: 24 597
newsm51
Марта, никак не си се поувлякла! Всички въпроси, които поставяш, вълнуват и мен и до ден днешен ме боли за Керим... Сам срещу всички...И то без да му простят...
Мариянче, значи чакаме нов трейлър! Браво на Керем Дерен!


Керим сам срещу всички...Мустафа Булут сам срещу всички...
Неразбрани...Без любов...Без прошка...

Искам да водя спокойна дискусия, но как да приема подобна позиция за разумна? Да прегърнеш любимия образ и да затвориш очи за всички останали?!

Това е моята позиция - не те карам да я приемаш. И пак ли почваме с психоанализите - разумни/неразумни.

Кого ще прегърна като любим образ също  е мое желание - не ми вменявай вина,че не харесвам твоите любимци например. 

Имам мнение - споделям го. Винаги съм говорила от свое име - 1 л.ед.ч.

# 576
  • Мнения: 1 047
 Марта,  newsm51 да те поздравя за поста докато не  са започнали бомбардировките. На същото мнение съм. Сценаристите защо  избраха хепи енд не ми стана ясно. Според мен логично беше Керим и Фатмагюл  да се разделят, а още по-логично беше въобще да не се женят. Тогава Енгин щеше да е свободен 74 серии и щеше да обслужи всичките фенки. И сега нямаше да има недоволни.

Едно мнение:

Скрит текст:
http://bolgari.net/turciia:_zhenata__koiato_se_spravia__e__propadnala_-l-348.html

"..Говорила съм с мои турски познати и колеги. Които от своя страна са ме свързали с хора от тази индустрия. Сценаристи, гримьори, актьори - миналата пролет на едно книжно изложение разговарях дори с единият от двамата братя Тайлан -  Ямур, той и Дурул са режисьорите на "Великолепният век". Всяка продуцентска компания, произвеждаща сериал, получава финансово рамо от държавата Турция. Всяка. Независимо от факта, че е частна и си осигурява финансиране по други пътища.
 
Всяка компания, произвеждаща сериал, получава
 
държавна подкрепа
 
Срещу едно задължение. В този сериал да бъде представена една съвременна, модерна Турция, да бъде показано едно различно отношение към жените и мястото им в дома и обществото, едни отношения, опрени на традиционните ценности на умерения ислям. Всичко това подобаващо опаковано, разбира се. Инджи, която сменя шест тоалета в един епизод. Къщата на Аднан Зиягюл, която всъщност е един от безбройните малки артцентрове на Истанбул. Вечно заетата Пейкер, която работи дори бременна. Неприетата още в университет Нихал, която обаче вече има кабинет в татковата фирма. Защото е умна и интелигентна, разбира се.
 
Неджля, която носи прилепнали дънки и къси ръкави и се прибира когато иска от където иска. Всичко това е с една-единствена цел - ние сме европейска страна! Ние можем да влезем в ЕС. Ние сме като вас. Имаме вашите възгледи, вашите ценности, вашата философия за живота. Ние не сме извършили арменския геноцид. Не убиваме арменци и днес. Не преследваме писатели заради книгите им. Ние сме едни прекрасни, приятни хора..."
......................
"...Жена с две висши е колегата ми. Говори четири езика. Архитект. Със собствена фирма, живее отделно в собствен апартамент. Поради което никой от фамилията не й говори. Срам ги е от нея! Защото... е образована, работеща и о, ужас!, имала е „наглостта” да си купи жилище и да живее сама! Без мъж! Без семейството си! Ааау, колко ужасно!
 
Като питах Дениз как така се е престрашила да си купи къща, рече ми - писна ми!
 
Да слугувам на братята и баща си,
 
да издържам всички и постоянно да ме унижават. Да ядат парите и труда ми и да ми натякват, че съм им длъжна, защото съм жена. И да слушам, че съм „пропаднала”, защото съм образована!? Писна ми. И си тръгнах. От обида и унижение. От мълчанието на майка ми, която никога нищо не казва. Но не отказва парите и подаръците..."

Последна редакция: вт, 14 яну 2014, 21:12 от fantasya

# 577
  • Мнения: 3 224

Надписът поне с гуглето звучи интересно:Това не е история да бъдеш влюбен,любовната история е да си спомниш newsm78 newsm78
Моля се по-скоро да дойде 14 февруари,че до тогава ще има стогодишни войни! Joy

Последна редакция: вт, 14 яну 2014, 21:15 от velijana

# 578
  • Пловдив
  • Мнения: 35 709


"Не да обичаш, историята е спомен за любовта...."
......................
Това е третата подсказка на Керем Дерен.

# 579
  • Мнения: 0
Честно казано, трудно ми е да повярвам, че има жени, които не са чувствителни на тема насилие над жени.
Трудно ми е да повярвам и че никой не реагира на вулгарния език, в който се изроди дискусията.
Има жени, които харесват насилието  и го оправдават.  Веднага се сещам за култовите думи на циганката Божура от разказа на Йовков: Лош бил, пиян бил! Аз тъй го искам! Да пие,  да лудува,  да ме бие, да ме тъпче с краката си. О, Василчо, О Василчо.

# 580
  • Мнения: 716
   Чудя се за какво да пиша...  newsm78 - "Що е добър сценарий и има ли той почва в Турция" или "Защо Енгин се съгласи да стане Керим, след като е бил Булут"...  smile3534 Сигурно вече някои настръхнаха от нахалството ми.
   Я по-добре за сценария, пък за "падението" на Енгин в следващия пост... Та значи, за да бъде интересна една история (независимо дали е разказана в книга или на екрана), трябва да има логика и мярка. Тоест, когато една история тръгне в дадена посока, не може да я сменя произволно без причина; когато е смешна, не бива да завършва трагично; когато нещо или някой се променя в нея, това трябва да става достоверно. А мярка означава смешното да не става просташко, тъжното да не става лигаво, сложното да не става неразбираемо, очакването да не става досадно.
   В този смисъл КВФ започна като много добра история, но завърши като посредствена. Общата болест на турските сериали я диагностицира Керем Дерен. И може би всички ние още преди него - изкуствено удължаване, бавно действие, нелепи финали. Така бяха буквално разсипани Листопад, Великолепният век, КВФ. Може би, единственото изключение (поне което аз съм гледала) е Забраненият плод, но там следваха плътно фабулата на романа.
   Грешките, които (според мен!!! Не ме бийте, please!) сценаристите направиха, са горе-долу следните:
(1) изместване на акцента на филма. От това пострада посланието. В 1 сезон акцентът беше върху възстановяването, заздравяването на раните. И там трябваше да си остане до края. Във 2 сезон беше вече върху отмъщението, наказанието. Външният израз на възстановяването на Ф беше разцъфтяването на любовта й с К. Всеки симптом за оздравяване се проявяваше най-напред в отношенията й с него. Дълбоката и силна любов между двамата в края, пълната хармония помежду им и на всеки вътре в сърцето му трябваше да е очевидното доказателство, че Раната е заздравяла и Щастието е възможно. А какво се получи на практика? Любовта между двамата, която "пропълзяваше" бавно, но стабилно в 1 сезон, изведнъж започна да "замръзва" на кота нула, да се връща назад, да кръжи безсмислено на едно място във 2 сезон и накрая се изрече с половин уста. Липсата на прошка е най-убедителното доказателство за това. Явно беше умишлена, но целта й аз така и не я разбрах. Може би, трябваше да "се досетим" за нея, да се "подразбира", но защо, защо? След като без всякакви досещания и намеци ни говориха за ГМО, за кучешки приюти и женски организации, нямаше нужда да бъдат толкова загадъчни по основния проблем. Вместо да покажат една истинска семейна сцена за финал (К и Ф като истинско семейство), ни показаха Ф като някаква турска Жана д'Арк, която лае безсмислени лозунги към камерите: "Нека насилието над жените да свърши!" Ама че глупост! То НЯМА да свърши! Просто ние трябва да променим отношението си към него.
(2) Набъкване на действието със странични истории, без които основната може спокойно да се развие по същия начин. Вкарването на допълнителни герои и истории се допуска, само ако допринасят за развитието на основната история - забавят я, ускоряват я, обръщат я, променят посоката й. От 2 сезон на КВФ откривам цели 7 (седем!) истории, без които филмът спокойно можеше да мине: бившият мъж на Асу от Германия (само пълнене на екранно време), лопатата по главата на Ердоан (какво научихме от тази история - че Ф много обича брат си; ами че ние си го знаем това още от 5 серия, когато тя се отказа от самоубийството единствено заради него), Йозге (адски нелогична история - едно момиче, травмирано повече и от Ф, се възстановява за има-няма една седмица, проговаря, продължава да учи, изправя се срещу насилника си и пр. Да не говорим, че актьорите, които играеха това семейство, бяха до един слаби. Безумно! Може би, с изключение на зетя), двойният флирт на Дениз (какво искаха да кажат - че сестрата на Керим е въртиопашка?), новата любов на Мелтем (bana ne?, както се казва; какво ни интересуват нас сърдечните вълнения на Мелтем?), третото дело от процеса (той трябваше да свърши още на второ дело), бягството в чужбина на Яшаранчетата (не виждам с какво пърженето на картофи и зеленооката манекенка обогатиха историята, освен че запълниха още екранно време), Ляле ханъм и дразнещо слабата бивша манекенка, която я изигра (Яшаран трябваше да се провалят заради злото, което причиниха на Ф, а не заради някаква неизвестна парашутистка). Това, разбира се, не са всички истории, които бих изхвърлила с чиста съвест - клошарските потайности на Мустафа, падането по стълбите на Мукадеса, пожарът при комшиите и още няколко заслужават същата съдба.
   Шестица заслужава вмъкването на психоложката - чрез нейния образ се казаха много важни неща. Супер беше и историята с писмата на Мустафа от затвора - показа колко дълбоко са заседнали демоните в душата на Керим. Също и прострелването на Керим и болницата - допринесе много за сближаването на двамата, помогна на Ф да осъзнае колко го обича. Също и появата на бащата - помогна на К да осъзнае колко трудно нещо иска от Ф.
   Други грешки -
прекален акцент върху Мустафа. Героизиран като "мъченик на любовта", а в същото време развит и представен като дребна душица, алчен и слабохарактерен. Това, което заслужаваше, беше лудница и нищо повече.
Мукадес остана ненаказана - оскубаната коса нищо не беше. Фактически, наказаха Рахми - разделиха го от сестра му. А Муко продължи да беснее и деребейства. Присъдата й обърнаха в пари - т.е. пак семейството й ще пострада.
Прекален акцент и върху сватбата и ПБН. Интимността между двамата трябваше да се развива постепенно, стъпка по стъпка. А не така... три целувки "в пълна униформа" и после - хайде голи в леглото! То здрави хора ще се травмират, да не говорим за ранени като тях. Тука психоложката получава двойка.
Ердо и Селимчо трябваше да ги видим в затвора - отново всеки според типажа си. Разработиха ги много добре като образи, но не ги оползотвориха докрай.
   Ако трябва да обобщя - филмът трябва да бъде 20 серии по-къс, акцент върху любовта между главните герои, падение на Яшаранови заради греха им към Ф, раздаване на по-явна справедливост. Аз лично бих изместила къртещата изповед от ПБН в Бодрум. И задължително бих я приключила с "Прости ми - прощавам ти".
   Така, извинявайте за словоблудството. Сигурно вече ме псувате наум и прескачате скоростно, затова спирам. Сигурно не сте съгласни с половината от нещата, които казах. А другата половина някой вече ги е казвал, но... искаше ми се да се включа в общия хор. Още веднъж извинявайте, няма да пиша скоро.
Бъдете здрави!

# 581
  • Мнения: 2 645
Прочетох с удоволствие поста на bariseanewsm51 Покрива се с моите виждания почти изцяло.
 Фатмагюл всъщност прости на Керим,но не можа да му го каже с думи. Има и такива хора. Така както има и такива като Енгин Акюрек.

Изнасилването като престъпление съществува навсякъде. Разликата е в отношението към него.  В обществото,където живея аз,изнасилването не само се приема за престъпление,но то и задължително се наказва според закона. Освен това обществото никога не би упрекнало жертвата ,никога не би казало „тя сама си го е търсила“, нито пък би отхвърлило жертвата като употребена носна кърпичка. В Турция и страни като Турция това не е така. Затова ние възприехме този сериал като носител на кауза. Да,като цяло любовта между Ф и К ,въобще съществуващата възможност Керим,както и наказанието на виновните е част от тази кауза. Разбра ли това послание турската общественост? Според мен случаят с Йозге както от към кастинг така и като застъпване куцаше. Спомена се за писмата,но тезата не се разви. Спомена се за онази журналистка,ама и там нищо не стана,до телевизонно участие не се стигна. Имаше митинги в подкрепа на Ф. Но тя мина през тях като Т.Живков и им махна няколко пъти казвайки благодаря. Показа се и отношението на другите. От една страна я омъжиха за един от виновниците,от друга никой освен Керим,Мерием,брат ѝ като начало не я прие като жертва. Обществото беше готово да я сочи с пръст,да я избягва като прокажена. Съседът,който преби дъщеря си,заради контакта ѝ с Ф. Всичко това беше обаче нахвърляно и решението беше ей така прилепнато. Така лесно не стават нещата. Не винаги има пожар,не всеки се спуска да спасява. Всъщност за Турция най-големият проблем е в мисленето. Посланието трябваше да бъде насочено към промяна на мисленето по този въпрос. И за съжаление както казах вече,обикновеният зрител не разсъждава толкова много,трябва да му се внуши с повече средства,с повече примери,за да се знае кое е грешно,кое не и че това не е просто един случай,едно изключение. Историята с Мустафа,който от обикновен рибар и берач на лимони,се превърна за нула време в разбирач от борсата,стрелец,убиец и параноик,едва ли допринася за това послание особено. Истории от този род с отвличания и отмъщения ги има почти във всеки турски сериал. Другите истории ги няма. Няма и посочен път към промяната. Тя не може да настъпи само с подаването на жалба срещу престъпника,това не стига.
И да,в реала е трудно да се събере жертвата с престъпника. Обаче в Турция може. И това не им е чуждо. То по принцип и принудителните женитби,в които родителите ти казват за кой да се ожениш са нещо обичайно за тях. Затова и тезата на Нарин ми е чужда.(тази заради която тя отхвърля Мустафа) Тя е израстнала в тази среда и е възпитавана там,освен това и необразована беше. Няколкото урока на тази възраст не я правят автоматично толкова умна. Нелогично ми е поведението ѝ,но така е трябвало,за да може с един обобщен образ да се кажат много неща на хората там. Що се отнася до Булут,той никога не би спрял да обича Нарин,но той се примири с тази ситуация,защото прозря,че никога няма да я има и по-добре да му е пред очите,отколкото да я загуби завинаги. И мисля,че и Асие знае това,но и тя е доволна да го има до себе си. И двамата намериха компромиса на своето съществуване.

# 582
  • Мнения: 2 293
Марта,  newsm51 да те поздравя за поста докато не  са започнали бомбардировките. На същото мнение съм. Сценаристите защо  избраха хепи енд не ми стана ясно. Според мен логично беше Керим и Фатмагюл  да се разделят, а още по-логично беше въобще да не се женят. Тогава Енгин щеше да е свободен 74 серии и щеше да обслужи всичките фенки. И сега нямаше да има недоволни.

Едно мнение:

Скрит текст:
http://bolgari.net/turciia:_zhenata__koiato_se_spravia__e__propadnala_-l-348.html

"..Говорила съм с мои турски познати и колеги. Които от своя страна са ме свързали с хора от тази индустрия. Сценаристи, гримьори, актьори - миналата пролет на едно книжно изложение разговарях дори с единият от двамата братя Тайлан -  Ямур, той и Дурул са режисьорите на "Великолепният век". Всяка продуцентска компания, произвеждаща сериал, получава финансово рамо от държавата Турция. Всяка. Независимо от факта, че е частна и си осигурява финансиране по други пътища.
 
Всяка компания, произвеждаща сериал, получава
 
държавна подкрепа
 
Срещу едно задължение. В този сериал да бъде представена една съвременна, модерна Турция, да бъде показано едно различно отношение към жените и мястото им в дома и обществото, едни отношения, опрени на традиционните ценности на умерения ислям. Всичко това подобаващо опаковано, разбира се. Инджи, която сменя шест тоалета в един епизод. Къщата на Аднан Зиягюл, която всъщност е един от безбройните малки артцентрове на Истанбул. Вечно заетата Пейкер, която работи дори бременна. Неприетата още в университет Нихал, която обаче вече има кабинет в татковата фирма. Защото е умна и интелигентна, разбира се.
 
Неджля, която носи прилепнали дънки и къси ръкави и се прибира когато иска от където иска. Всичко това е с една-единствена цел - ние сме европейска страна! Ние можем да влезем в ЕС. Ние сме като вас. Имаме вашите възгледи, вашите ценности, вашата философия за живота. Ние не сме извършили арменския геноцид. Не убиваме арменци и днес. Не преследваме писатели заради книгите им. Ние сме едни прекрасни, приятни хора..."
......................
"...Жена с две висши е колегата ми. Говори четири езика. Архитект. Със собствена фирма, живее отделно в собствен апартамент. Поради което никой от фамилията не й говори. Срам ги е от нея! Защото... е образована, работеща и о, ужас!, имала е „наглостта” да си купи жилище и да живее сама! Без мъж! Без семейството си! Ааау, колко ужасно!
 
Като питах Дениз как така се е престрашила да си купи къща, рече ми - писна ми!
 
Да слугувам на братята и баща си,
 
да издържам всички и постоянно да ме унижават. Да ядат парите и труда ми и да ми натякват, че съм им длъжна, защото съм жена. И да слушам, че съм „пропаднала”, защото съм образована!? Писна ми. И си тръгнах. От обида и унижение. От мълчанието на майка ми, която никога нищо не казва. Но не отказва парите и подаръците..."
Фантазия, благодаря ти за спойлера! Ти още по-добре си описала какво всъщност е Turkeywood - това наистина е проект на правителството... Субсидия, но на известна цена...

# 583
  • Мнения: 4 966
Скрит текст:
  Чудя се за какво да пиша...  newsm78 - "Що е добър сценарий и има ли той почва в Турция" или "Защо Енгин се съгласи да стане Керим, след като е бил Булут"...  smile3534 Сигурно вече някои настръхнаха от нахалството ми.
   Я по-добре за сценария, пък за "падението" на Енгин в следващия пост... Та значи, за да бъде интересна една история (независимо дали е разказана в книга или на екрана), трябва да има логика и мярка. Тоест, когато една история тръгне в дадена посока, не може да я сменя произволно без причина; когато е смешна, не бива да завършва трагично; когато нещо или някой се променя в нея, това трябва да става достоверно. А мярка означава смешното да не става просташко, тъжното да не става лигаво, сложното да не става неразбираемо, очакването да не става досадно.
   В този смисъл КВФ започна като много добра история, но завърши като посредствена. Общата болест на турските сериали я диагностицира Керем Дерен. И може би всички ние още преди него - изкуствено удължаване, бавно действие, нелепи финали. Така бяха буквално разсипани Листопад, Великолепният век, КВФ. Може би, единственото изключение (поне което аз съм гледала) е Забраненият плод, но там следваха плътно фабулата на романа.
   Грешките, които (според мен!!! Не ме бийте, please!) сценаристите направиха, са горе-долу следните:
(1) изместване на акцента на филма. От това пострада посланието. В 1 сезон акцентът беше върху възстановяването, заздравяването на раните. И там трябваше да си остане до края. Във 2 сезон беше вече върху отмъщението, наказанието. Външният израз на възстановяването на Ф беше разцъфтяването на любовта й с К. Всеки симптом за оздравяване се проявяваше най-напред в отношенията й с него. Дълбоката и силна любов между двамата в края, пълната хармония помежду им и на всеки вътре в сърцето му трябваше да е очевидното доказателство, че Раната е заздравяла и Щастието е възможно. А какво се получи на практика? Любовта между двамата, която "пропълзяваше" бавно, но стабилно в 1 сезон, изведнъж започна да "замръзва" на кота нула, да се връща назад, да кръжи безсмислено на едно място във 2 сезон и накрая се изрече с половин уста. Липсата на прошка е най-убедителното доказателство за това. Явно беше умишлена, но целта й аз така и не я разбрах. Може би, трябваше да "се досетим" за нея, да се "подразбира", но защо, защо? След като без всякакви досещания и намеци ни говориха за ГМО, за кучешки приюти и женски организации, нямаше нужда да бъдат толкова загадъчни по основния проблем. Вместо да покажат една истинска семейна сцена за финал (К и Ф като истинско семейство), ни показаха Ф като някаква турска Жана д'Арк, която лае безсмислени лозунги към камерите: "Нека насилието над жените да свърши!" Ама че глупост! То НЯМА да свърши! Просто ние трябва да променим отношението си към него.
(2) Набъкване на действието със странични истории, без които основната може спокойно да се развие по същия начин. Вкарването на допълнителни герои и истории се допуска, само ако допринасят за развитието на основната история - забавят я, ускоряват я, обръщат я, променят посоката й. От 2 сезон на КВФ откривам цели 7 (седем!) истории, без които филмът спокойно можеше да мине: бившият мъж на Асу от Германия (само пълнене на екранно време), лопатата по главата на Ердоан (какво научихме от тази история - че Ф много обича брат си; ами че ние си го знаем това още от 5 серия, когато тя се отказа от самоубийството единствено заради него), Йозге (адски нелогична история - едно момиче, травмирано повече и от Ф, се възстановява за има-няма една седмица, проговаря, продължава да учи, изправя се срещу насилника си и пр. Да не говорим, че актьорите, които играеха това семейство, бяха до един слаби. Безумно! Може би, с изключение на зетя), двойният флирт на Дениз (какво искаха да кажат - че сестрата на Керим е въртиопашка?), новата любов на Мелтем (bana ne?, както се казва; какво ни интересуват нас сърдечните вълнения на Мелтем?), третото дело от процеса (той трябваше да свърши още на второ дело), бягството в чужбина на Яшаранчетата (не виждам с какво пърженето на картофи и зеленооката манекенка обогатиха историята, освен че запълниха още екранно време), Ляле ханъм и дразнещо слабата бивша манекенка, която я изигра (Яшаран трябваше да се провалят заради злото, което причиниха на Ф, а не заради някаква неизвестна парашутистка). Това, разбира се, не са всички истории, които бих изхвърлила с чиста съвест - клошарските потайности на Мустафа, падането по стълбите на Мукадеса, пожарът при комшиите и още няколко заслужават същата съдба.
   Шестица заслужава вмъкването на психоложката - чрез нейния образ се казаха много важни неща. Супер беше и историята с писмата на Мустафа от затвора - показа колко дълбоко са заседнали демоните в душата на Керим. Също и прострелването на Керим и болницата - допринесе много за сближаването на двамата, помогна на Ф да осъзнае колко го обича. Също и появата на бащата - помогна на К да осъзнае колко трудно нещо иска от Ф.
   Други грешки -

- прекален акцент върху Мустафа. Героизиран като "мъченик на любовта", а в същото време развит и представен като дребна душица, алчен и слабохарактерен. Това, което заслужаваше, беше лудница и нищо повече.
- Мукадес остана ненаказана - оскубаната коса нищо не беше. Фактически, наказаха Рахми - разделиха го от сестра му. А Муко продължи да беснее и деребейства. Присъдата й обърнаха в пари - т.е. пак семейството й ще пострада.
- Прекален акцент и върху сватбата и ПБН. Интимността между двамата трябваше да се развива постепенно, стъпка по стъпка. А не така... три целувки "в пълна униформа" и после - хайде голи в леглото! То здрави хора ще се травмират, да не говорим за ранени като тях. Тука психоложката получава двойка.
- Ердо и Селимчо трябваше да ги видим в затвора - отново всеки според типажа си. Разработиха ги много добре като образи, но не ги оползотвориха докрай.
  Ако трябва да обобщя - филмът трябва да бъде 20 серии по-къс, акцент върху любовта между главните герои, падение на Яшаранови заради греха им към Ф, раздаване на по-явна справедливост. Аз лично бих изместила къртещата изповед от ПБН в Бодрум. И задължително бих я приключила с "Прости ми - прощавам ти".
Скрит текст:
  Така, извинявайте за словоблудството. Сигурно вече ме псувате наум и прескачате скоростно, затова спирам. Сигурно не сте съгласни с половината от нещата, които казах. А другата половина някой вече ги е казвал, но... искаше ми се да се включа в общия хор. Още веднъж извинявайте, няма да пиша скоро.
Бъдете здрави!

 newsm10 newsm51
Благодаря!

# 584
  • Мнения: 3 224
barisea,още веднаж адмирации.Тези всички неща съм ги писала под различна форма преди доста време и сега ми е интересно да ги прочета отново,написани от друг след повече от година.Наистина по една или друга причина сценаристките направиха голям миш маш във втори сезон.Добре,че беше Енгин,та аз специално не се отказах да го догледам. smile3525

Dimonyпоред мен Фатмагюл до края не прости на Керим и наистина ако това беше филм,направен в държавата,в която ти живееш сценаристите не биха събрали Керим и Фатмагюл-просто е немислимо.Права си,че мисленето и обичаите в Турция са съвсем други и там това е единственото спасение момичето да не бъде физически унищожено-сватба с насилника.Жалко е,че този манталитет съществува и у нас-ние които минаваме за много модерни и демократични-отношението към едно такова момиче би било подобно,да не говорим колко сме жестоки към различните хора.

Последна редакция: вт, 14 яну 2014, 21:44 от velijana

Общи условия

Активация на акаунт