Третокласници - 4

  • 40 495
  • 755
  •   1
Отговори
# 75
  • 1st floor
  • Мнения: 9 774
Ако мислите, че сега ги друса предпубертет, чакайте да видите на 14 кво става!!!  Mr. Green Аз вече трудно си разпознавам голямото дете! Crazy

# 76
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 149
Ох, (пред)пубертетните трепети и при нас са голяма драма. ooooh! Онзи ден й излезе първата пъпка на челото. И стана тя каквато стана. Добре, че беше близо до косата, защото такова въртене на кичури падна, докато я скрие, не е за описване. ooooh! Тя е с много фина кожа - бяла и направо прозрачна, чак веничките се виждат. И само като забеляза червеното нещо на челото, щеше да припадне. Crazy
Самостоятелност - мъкаааа. Close Като иска, може, но през повечето време - не иска. Чака някой да я подкани. Иначе голяма част от уроците съвсем сама си подготвя, пита само, когато не разбира нещо. Въпросът е да започне, там е проблема. Разтегля обядът максимално, само и само да почне по-късно. Търси помощ единствено по немски и английски, не за друго, а за да е сигурна, че е правилно.
И като казах обяд, при нас има друга драма - не иска да яде. Не знам това дете с какво преживява, но е свела яденето до минимум продукти и количества. Яде: яйца, прясно мляко, плодове, зеленчуци и мнооого рядко хляб. Месо категорично отказва. Тя и преди беше много слаба, ама сега е направо клечка. Притеснява ме. Thinking

# 77
  • Мнения: 68
Благодаря за новата тема.  bouquet

# 78
  • Мнения: 5 790
Това с неяденето на месо и хляб да не е някаква мода?
Моята, която яде непрекъснато, също отказва да яде месо и хляб.
За месото го отдавам на това, че едно момченце, което е вегетарианец, й казало, че е месоядка или нещо подобно. Но за хляба нямам обяснение.

# 79
  • 1st floor
  • Мнения: 9 774
Софиянки, утре ще ходим ли на училище? Обявена е грипна епидемия.

# 80
  • Мнения: 5 790
За София - област е. Не за София - град, за съжаление.

# 81
  • 1st floor
  • Мнения: 9 774
За София - област е. Не за София - град, за съжаление.
Аха, аз мислех, че София - град се води към София - област.  Laughing

# 82
  • Мнения: 3 379
Грипната епидемия е само за София-област, което мен ме радва, защото след една седмица (миналата) у дом болен, синът ми съвсем откачи. Още на третия ден каза, че много по-интересно било да се ходи на училище Simple Smile

Аз и друг път съм писала, че не му висим на главата за домашни и не му проверявам дори. Обаче след ваканцията нещо трудно влиза в час. Но ще се оправи де, не се съмнявам. Дудна само да чете, но той като цяло си чете (на фона на това, което виждам при другите деца).

При нас също имаме уговорка, че след като е приключил с всичко за деня - домашни, спорт, курсове, книжки - каквото се пада Simple Smile в съответния ден, чак след това сяда на разни устройства. Засега работи, е, има изключения, но са малко.

Питах класната как се справя - да имам малко по-подробна обратна връзка и тя ми каза, че като цяло отлично. По разказвателните предмети нямал никакви проблеми, по литература на писмените съчинения не използвал достатъчно изразителни прилагателни и били малко сухи, а по математика правел изчислителни грешки от невнимание. Та сега се чудя дали да работя неко с него за писането?!? По принцип той си е лаконичен, а иначе има много богат речник и знае значението на адски много думи, но пък не ги използва много много...

# 83
  • Варна
  • Мнения: 2 483
SZA, не се шашкай - добре си е детето! Въпреки, че аз съм от майките, които проверяват всичко написано и научено през деня от него (де факто, така и аз уча успоредно с него), го правя не защото детето ми е безотговорно или има някакви проблеми, а за да се презастраховам, че няма пропуски. Толкова неща съм слушала как децата "затъвали" по-нагоре, че ми се иска да съм хванала нещата в свои ръце от сега Simple Smile. Пък и така винаги му дообогатявам информацията с нещо допълнително, което да го заинтересува в повече. Но аз имам само едно дете и съответно, вечер след работа аз съм "негова" - и за учене, и за игра, и за разговори. Ако имах две - не знам как щеше да бъде, но със сигурност щеше да ми бъде много по-трудно.

Понеже преди малко четох и в съседната тема за книжките, мисля, че нямаш повод за притеснения. Моето дете също чете на етапи, но и аз вечер по закон продължавам да му чета. Смея да кажа, че също има много богат речник и благодарение на това, че тяхната класна постоянно ги стимулира да пишат по нещо в клас, той се проявява изненадващо добре, пише без притеснения и често в тетрадките му виждам интересни коментари колко хубаво го е написал. Но си давам сметка, че заслугата е както моя, така и нейна - ако аз с годините съм развила пасивния му речник, тя постоянно ги кара да активират творческия си потенциал. Често имат да довършват текстове с отворен край (т.е. има само едно изречение, от там нататък повествованието е твое), да напишат мнението си в есеистичен вид (напр. Има ли вътрешна красота, Какво бих направил ако съм богат и т.н) или да направят сбит трансормиращ преразказ от нечие друго име, което си мисля, че доста развива както умението  както да подбираш изразни средства, така и да си структурираш мисълта, а не на последно място тренира и психиката да не се притесняваш, а директно да започнеш да пишеш. Всъщност, за тях след всеки час по четене има нещо, което трябва да развият писмено. Но класната им  също така все още иска да си водят и читателски дневник, който събира веднъж месечно и коментира писмено. Така и връзката с децата е двустранна. Иска да си водят и тълковен речник на новите думи в читанката или книгите, които четат (ако имат такива).

Накратко, това което исках да кажа е да не се притесняваш  излишно - според мен си посяла грижливо зрънцето, чакай само момента, в който то трябва да поникне. Аз лично винаги съм се възхищавала на твоето дете.

# 84
  • Мнения: 2 885
Нещото, което много ми харесва, е наличието на журнал и там детето си записва домашното за следващият ден. Домашното всеки път е по 4 предмета + книжка. Но друго си е да го видиш и разпишеш, че си проверил тетрадките.
Ако учителката знае предварително какво домашно ще дава, да записва на дъската и няма да има драми. Досега, за 4 г не съм се обаждала на родител или учител /нямаме никаква комуникация онлайн или по телефон с учителите/, само офф.

Като ви чета и ми става съвестно чак, че се опитвам да науча дребното на самостоятелност /няма 5 г./. Баткото е трениран вече. Ама то послушно детето, с малкото ще видя зор и то от инат.

По ЧО са на урок 15, Булвест.
По БЕЛ са на урок 30, Просвета

# 85
  • София
  • Мнения: 9 517
На нас по ЧО ни остават 8 урока - отново сме страшни бързаци и аз отново се чудя, какви ще ги вършат след това... дано преговарят, защото тези 8 урока като ги смятам, ще ги свършат до края на март най-много...

# 86
  • София
  • Мнения: 4 412
Моето дете не е много самостоятелно, но открих черти като при другите деца. Както се казва "Правя каквото мога, да да става каквото ще". Е, все се старая да съм по-добра в отглеждането, та дано и резултата да е по-добър, да видим. Simple Smile
При нас домашното също се пише в обща група и всеки ден знаем какво е, не е оставено само на вниманието на децета. При нас дали е от класа, но всички забравят  за домашно, какви материали да носят, в коя стая да са и т.н.

тити, много ми хареса вашето домашно за магнита, за меренето и лъскането на обувки. Ти пиши повече такива задачи, при нас все ми се струва, че много е ученето, малко практиката...

# 87
  • Мнения: 843
SLA, аз ще споделя малко, когато след 7-ми клас кандидатства големия преподавателя в школата му по български ми каза следното, той много се старае, много знае, но (ах, колко обичам това но) той си е математик с аналитична мисъл и когато преразказва предава текста много точно, но фактологично... опитвайки се да избягва всякакви чувства и емоции. Това не е повод да не се научи да се изразява писмено, защото е необходимо в живота и си мисля, че би могла да му показваш как да го прави, но без да очакваш чудеса:).
За проверките на домашни , аз лично съм против, трябва вече да придобиват самостоятелност, няма как да изуча целия учебен материал до 12 клас все пак:)))), но това не значи да не се интересуваш и да не следиш за знания/пропуски разбира се.

# 88
  • Мнения: 3 379
Но си давам сметка, че заслугата е както моя, така и нейна - ако аз с годините съм развила пасивния му речник, тя постоянно ги кара да активират творческия си потенциал. Често имат да довършват текстове с отворен край (т.е. има само едно изречение, от там нататък повествованието е твое), да напишат мнението си в есеистичен вид (напр. Има ли вътрешна красота, Какво бих направил ако съм богат и т.н) или да направят сбит трансормиращ преразказ от нечие друго име, което си мисля, че доста развива както умението  както да подбираш изразни средства, така и да си структурираш мисълта, а не на последно място тренира и психиката да не се притесняваш, а директно да започнеш да пишеш. Всъщност, за тях след всеки час по четене има нещо, което трябва да развият писмено. Но класната им  също така все още иска да си водят и читателски дневник, който събира веднъж месечно и коментира писмено. Така и връзката с децата е двустранна. Иска да си водят и тълковен речник на новите думи в читанката или книгите, които четат (ако имат такива).

Накратко, това което исках да кажа е да не се притесняваш  излишно - според мен си посяла грижливо зрънцето, чакай само момента, в който то трябва да поникне. Аз лично винаги съм се възхищавала на твоето дете.

Manzhelka, ето това според мен е много важно. Харесва ми как вашата класна работи с децата в тази посока - при нас съвсем не е така, нямат почти никакви писмени домашни по четене. А ако аз се опитам да му дам някакви задачи в тази посока, бивам директно отрязана, тъй като той просто не обича да пише. Замислила съм да направим една игра, която бяхме почнали преди време, но спряхме да я играем - всяка седмица да имаме тема (избирана общо от мен и децата) и да правим презентация по нея, като всеки си подготвя сам презентацията (е, с помощ в началото). Малкият е за фон за момента, но той знае много и може да говори дълго без да е нужно да се подготвя Simple Smile Взех и едни зарчета за истории - основно заради малкия, че той е много напред в разказването Simple Smile, но ще гледам да въвлека някак и големия да играем.

mivan, аз като цяло не съм се притеснила, тъй като въпреки този коментар, той също успява точно и ясно да предаде идеята писмено, въпреки "сухотата". Говорих и с баба му, която е учителка, тя каза, че той просто е лаконичен и това дори и да се развие донякъде, няма да е много - такъв тип човек си е, както казваш и ти - аналитичното мислене е много по-силно заложено, отколкото изразителността.

# 89
  • Мнения: 5 160
Хайде ....
     Грипна епидемия е обявена и в София   

Цитат
Регионалният инспекторат по образованието София е уведомен "за създаване на организация за преустановяване на учебните занятия".

(Очаквайте подробности за ваканцията)

Общи условия

Активация на акаунт