Седми клас преполовихме - заедно тревожихме се и се веселихме! - №41

  • 47 586
  • 728
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 164
много благодаря!!!   bouquet

# 106
  • София
  • Мнения: 757
Ей, много благодаря Lorenca, тъкмо се ядосвах защо не мога да го конвертирам и къде греша, при условие, че друг път винаги съм успявала! Супер си!

# 107
  • Мнения: 5 160

harry10,  с една програмка Wink Понякога не става. Но този ставаше.
Няма за какво;)

# 108
  • Мнения: 9 973
Ън, благодаря ти за изчерпателния отговор.

п.п. Всъщност как се определя оценката по отделно за теста и преразказа съобразно точките?

Няма ясно определена формула, която да е стандартна. На самия изпит НВО се наглася, според мен, всяка година. Може би защото важна е оценката от двата компонента заедно, която определя класирането. Имах една табличка за преразказа, но я смятам за съвсем неиздържана. Ще я потърся. Аз оценки не слагам, винаги пиша точки на отделните компоненти и ги коментирам с децата, всяко знае какви точки гони отделно на двете части, за да го задоволи оценката.

# 109
  • Русе
  • Мнения: 2 209
Ън, какво ще кажеш за текста за преразказа - децата масово се оплакаха, че не им е стигнало времето. Моето е ясно че не го е проверило, съдейки по глупавите грешки и изядени букви от бързане. Дали не са си разпределили времето правилно или... ако не си обърнала внимание в пощата текста е "Един чувал с тикви" - Ангел Каралийчев.

Последна редакция: чт, 30 яну 2014, 17:25 от elan

# 110
  • Мнения: 297
Момичета, някой получил ли е вече резултати от междучасие? newsm78

# 111
  • София
  • Мнения: 31
По повод на пробните изпити в междучасие - аз вчера им звънях и ми казаха, че до неделя се очаква математиката. За българския ми казаха, че нещата са по-сложни и не знаят кога следващата седмица ще има резултати, но според дамата със сигурност няма да има до края на тая седмица.

# 112
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
 elan, преди малко ми се обади преподавателката по български на 7-те класове и каза, че теста е много добър, като наблегна, че първите четири въпроса изискват отлично разбиране на текста, добър речник / запас от думи и добро познаване на лексикалното значение на думите. Като за последното /лексикалното значение на думите/ даде за пример въпрос номер 3, където грешен отговор е /б/, защото Пикасо е нарисувал картина в черно и бяло с маслени бои, а не с туш, въглен и молив, за да е кажем, че е нарисувал графика.
Прилагам тълкуването й от тълковния речник.
 Графика - Вид изобразително изкуство, при което се рисува с черти и линии, без бои.

***
Да си кажа честно, мен пък много ме затрудниха първите четири въпроса, та чак четох текста още няколко пъти. Rolling Eyes

# 113
  • Мнения: 838
Ън, благодаря ти за изчерпателния отговор.

п.п. Всъщност как се определя оценката по отделно за теста и преразказа съобразно точките?

Няма ясно определена формула, която да е стандартна. На самия изпит НВО се наглася, според мен, всяка година. Може би защото важна е оценката от двата компонента заедно, която определя класирането. Имах една табличка за преразказа, но я смятам за съвсем неиздържана. Ще я потърся. Аз оценки не слагам, винаги пиша точки на отделните компоненти и ги коментирам с децата, всяко знае какви точки гони отделно на двете части, за да го задоволи оценката.
А  като няма определена формула,как тогава детето може да определи точките,които е изкарало на каква оценка отговарят? Питам,понеже и на мен ми е много интересно как точно се определя оценката.

# 114
  • Русе
  • Мнения: 2 209
Мишел, благодаря ти много за бързата реакция. Отговорите - твоите и на Ън, ме успокояват за знанията на девойката.   action032 Няма грешка в първите 4 въпроса, които са по текста. Явно единственото е - да чете по-бързо, да си разпределя времето правилно и пунктуацията. Взели са и две точки от преразказа за "корекциите са много".

п.п. в старата тема е дадена формулата (х-18)/(А-18).3+3, където х са изкараните точки, А са максималния брой точки. Но по тази формула не ми се получава оценката.

# 115
  • Мнения: X
Ох. Влизам да се оплача. При нас нещата тотално се объркаха. Баща ми счупи тазобедрена става и вече втора седмица е в болница, а аз постоянно снова по маршрута вкъщи-болницата-вкъщи-болницата. След изписването ще го вземем у дома, та сега преустройваме детската стая на болнична, тъй като нямаме много място. Ваканцията така и няма да я усетим.  Sad
С детето се виждаме основно на вечеря. Идея си нямам какво и колко учи. Гледам да му вярвам, като каже, че всичко е наред.  Simple Smile

# 116
  • Мнения: 9 973
Ън, какво ще кажеш за текста за преразказа - децата масово се оплакаха, че не им е стигнало времето. Моето е ясно че не го е проверило, съдейки по глупавите грешки и изядени букви от бързане. Дали не са си разпределили времето правилно или... ако не си обърнала внимание в пощата текста е "Един чувал с тикви" - Ангел Каралийчев.

Трудно ми е да преценявам от гледна точка на децата, но мисля, че са се затруднили, защото текстът, макар да не е голям, има доста действие в него, тоест има не малко събития да запомнят и съответно преразказват. Има архаични думи, които винаги затрудняват децата, техния изказ сега е съвсем друг. Предполагам това ги е забавило. Иначе текстът не е труден. Ще взема да го дам на моите ученици да видя дали ще им стигне времето Thinking

# 117
  • Русе
  • Мнения: 2 209
ЕЙ Дидева, кофти работа. Освен да пожелая бързо възстановяване на баща ти, здрави нерви на теб и ... то момчето ти е съвестно - там мисля че нямаш проблем  Hug

Ън, благодаря ти отново   bouquet, ще се радвам да споделиш какво е станало при твоите ученици - дано не ме мразят много  Laughing че съм им причинила този преразказ.

# 118
  • Мнения: 9 973
Ън, благодаря ти за изчерпателния отговор.

п.п. Всъщност как се определя оценката по отделно за теста и преразказа съобразно точките?

Няма ясно определена формула, която да е стандартна. На самия изпит НВО се наглася, според мен, всяка година. Може би защото важна е оценката от двата компонента заедно, която определя класирането. Имах една табличка за преразказа, но я смятам за съвсем неиздържана. Ще я потърся. Аз оценки не слагам, винаги пиша точки на отделните компоненти и ги коментирам с децата, всяко знае какви точки гони отделно на двете части, за да го задоволи оценката.
А  като няма определена формула,как тогава детето може да определи точките,които е изкарало на каква оценка отговарят? Питам,понеже и на мен ми е много интересно как точно се определя оценката.

Формула за всеки отделен компонент има, но се наглася, по мое мнение, всяка година. А за точките ще обясня- за изпита НВО отделните оценки на всеки модул няма причина да интересуват децата, защото отделно не им вършат работа. Общо двата са оценка. Затова с моите ученици обсъждаме колко точки са изкарали на всеки модул и колко са близо до макс за този модул, с оглед на възможностите на детето и задачата, която си е поставило за оценка на този изпит. Казвам примерно на детето: на теста си добре за момента, изкарваш 58-60 точки, бъркаш на ....тип въпроси, ще наблягаме там. На преразказа не можеш да минеш 26-27 т, тук ти е слабото място, грешките ти са ......Няма оценка по това, оценка по онова. Има обща, тя е важната.

# 119
  • Мнения: 7 277
Дидева, и двамата ще се справят! Ти също!
Успех и сила ти пожелавам.  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт