Счетоводител в нужда се познава 6

  • 38 589
  • 734
  •   1
Отговори
# 495
  • тук-там
  • Мнения: 4 364
За първи път чувам нов работодател да иска УП-2 и 3 - те са си за НОИ. newsm78

Иначе това "За посочените периоди са  внесени/дължими осигурителните вноски и са спазени разпоредбите на чл. 6, ал. 2 КСО и чл. 46 НПОС."

си е стандартно.  Затова е внесени/дължими - няма значение дали са платени, разпоредбите на чл. 6, ал. 2 КСО и чл. 46 НПОС са за изчисляване на стажа и дохода.
УП- 3 го издаваш от началото до края - т.е дата на започване и дата - СЛЕДВАЩА датата на последния работен ден.
Всъщност той като управител как се осигурява при теб? Защото ако е СОЛ цялата еквилибристика отпада.

# 496
  • Мнения: 1 775
спондж боб, благодаря! много неприятно се е получило, сега и глоби... а ако се прати със закъснение или е напълно безсмислено да се прави, след като не са предадени в срок? за тази до 30.06 поне има време още
По - добре си трай и не подавай нищо , ако сега подадеш е 100 % вероятността
да те глобят. Има давност , мисля , че е две години , след две години вече няма да
ти тряскат глоби. Crazy
Намери си някоя дружка - счетоводителче , та да спиш спокойно - това , като непоискан съвет.  Mr. Green

да, ще трябва, много ти благодаря отново Hug

# 497
  • В един копнеж!
  • Мнения: 2 414
За първи път чувам нов работодател да иска УП-2 и 3 - те са си за НОИ. newsm78

Иначе това "За посочените периоди са  внесени/дължими осигурителните вноски и са спазени разпоредбите на чл. 6, ал. 2 КСО и чл. 46 НПОС."

си е стандартно.  Затова е внесени/дължими - няма значение дали са платени, разпоредбите на чл. 6, ал. 2 КСО и чл. 46 НПОС са за изчисляване на стажа и дохода.
УП- 3 го издаваш от началото до края - т.е дата на започване и дата - СЛЕДВАЩА датата на последния работен ден.
Всъщност той като управител как се осигурява при теб? Защото ако е СОЛ цялата еквилибристика отпада.

Объркала съм УП-то, извинявай. Въпросът ми е за УП-2. Иначе се осигурява по ДУК, от фирмата, с изплащане на възнаграждение. Във фирмата, където отива му поискали УП 2 и 3, и в трудовата му книжка да бия печат и да впиша данните. Аз така се шашнах, че започнах да разлиствам наредби и закони. Какви печати, ква трудова книжка...

# 498
  • тук-там
  • Мнения: 4 364
Никаква трудова книжка. Стажън на ДУ-се удостоверява от НОИ на база персонален регистър.
УП-2 се издава и за определен период, разбирам, че не прекъсва да се осигурява и по ДУ.
Начална дата и като крайна можеш да впишеш, която искаш.  Аз лично ги издавам към кръгъл месец - примерно към 30 април.
И пак не разбирам защо ти ги искат. Тези удостоверения са в компетенцията на НОИ.
Най-малкото вътре е посочен дохода върху който е осигуряван, което както и да го погледнеш си е един вид фирмена тайна.

Аз не бих им дала такова нещо. Изобщо не им трябва. Peace

Имай предвид, че след като започва по трудов договор, първо той се взима като база за осигуровки и върху него се надгражда с останалите доходи до достигане на 2400.

# 499
  • В един копнеж!
  • Мнения: 2 414
Никаква трудова книжка. Стажън на ДУ-се удостоверява от НОИ на база персонален регистър.
УП-2 се издава и за определен период, разбирам, че не прекъсва да се осигурява и по ДУ.
Начална дата и като крайна можеш да впишеш, която искаш.  Аз лично ги издавам към кръгъл месец - примерно към 30 април.
И пак не разбирам защо ти ги искат. Тези удостоверения са в компетенцията на НОИ.
Най-малкото вътре е посочен дохода върху който е осигуряван, което както и да го погледнеш си е един вид фирмена тайна.

Аз не бих им дала такова нещо. Изобщо не им трябва. Peace

Имай предвид, че след като започва по трудов договор, първо той се взима като база за осигуровки и върху него се надгражда с останалите доходи до достигане на 2400.

 yes Златна си, Wild_rabbit.  Благодаря ти!  smile3525 В такъв случай ще запиша последната дата от месец април. Това с допълването до 2400  осигуряване го имах в предвид, докато не разбрах, че оттам ще го осиг. на максимума, за мен остава само данъка. Спокойна вечер  и още веднъж, огромно благодаря.

# 500
  • Русе
  • Мнения: 242
Здравейте момичета! Извинявайте ,че така нахлувам в темата. Имам в момента една дилема и се надявам да ми помогнете.
Как трябва да се уредят трудови взаимоотношения с временни работници. Както са промотърите например. В месеца работникът работи примерно 5 дена по от 4 до 6 часа. Първата ми идея беше по чл.114 , но тогава трябва ли да имам предварително графика на работа?

# 501
  • тук-там
  • Мнения: 4 364
Като нормален трудов договор за ...40 ч  месечно, примерно, за определено време. Демек срочен.
Когато е такъв, добре е да има в самия договор упоменато работно време - примерно всеки четвъртък и петък от...до...или... нещо то рода.
Ако не можете да го определите, пиши в договора - работно време по график. И съответно трябва да направиш и такъв.
Не, че нещо, но от ИТ много се заяждат за това. Peace

Имай в предвид,че до 40ч. и над тях оказва влияние на осигуровките. Над 40ч месечно ги дължиш за всички осигурителни случаи, т.е  и за ОЗМ.

Граждански не става ли?

# 502
  • В един копнеж!
  • Мнения: 2 414
Предложението на Wild_rabbit за гражданският договор ти е идеален, ама ако  решиш да ги ползваш 3-4 месеца, по добре го изпиши като Договор за услуга?!! Че няколк опоследователни граждански...кофти работа. Иначе пак ще си процедираш за него като при гр.договор- без раб.време, не всеки ден, на час по еди колко си възнаграждение и т.н.

# 503
  • Русе
  • Мнения: 242
За ГД и аз мислех.Но при него ИТ се заяжда , когато има определено място на работа. Защото в
случая няма да има строго определено работно време , но ще бъде на едно и също място.

# 504
  • В един копнеж!
  • Мнения: 2 414
За ГД и аз мислех.Но при него ИТ се заяжда , когато има определено място на работа. Защото в
случая няма да има строго определено работно време , но ще бъде на едно и също място.
Абе ,глупости. На ГИТ това им е работата, да се заяждат. При агентите към застрахователните компании, къде точно им е постоянното място? Те се водят към фирмата и след това са мобилни., щъкат насам-натам. Отдумай се!

# 505
  • Русе
  • Мнения: 242
Благодаря ви момичета!

# 506
  • Варна
  • Мнения: 187
Здравейте момичета! Извинявайте ,че така нахлувам в темата. Имам в момента една дилема и се надявам да ми помогнете.
Как трябва да се уредят трудови взаимоотношения с временни работници. Както са промотърите например. В месеца работникът работи примерно 5 дена по от 4 до 6 часа. Първата ми идея беше по чл.114 , но тогава трябва ли да имам предварително графика на работа?

Най-добре си регистрирайте договор със сумарно работно време. По него днес може да работи 2 часа, утре примерно 4 часа , но да си определите колко часа са му необходими месечно.

# 507
  • Мнения: 30
здравейте ПОЛЗВАХ ОТПУСК ЗА ОТГЛЕЖДАНЕ НА ДЕТЕ ОТ 2 ДО 8 ГОД ИЗТИЧА КРАЯ НА МАЙ 2014 ПОПИТАХ ШЕФА МИ ДАЛИ МИ СЕ ПОЛАГА ПЛАТЕН ОТПУС ЗА ГОД КОЯТО ПОЛЗВАХ НЕПЛАТЕН ОТПУСК ЗА ОТЛЕЖДАНЕ НА ДЕТЕ ОТ 2 ДО 8 ГОД И ТОИ МИ КАЗА ЧЕ НЕ МИ СЕ ПОЛАГАЛ ПЛАТЕН ОТПУСК ТАКА ЛИ Е  ЩЕ СЪМ МНОГО БЛАГОДАРНА АКО МИ КАЖЕТЕ КАК СТОЯТ НЕЩАТА

# 508
  • Мнения: 12
Здравейте момичета,

 На 30.04.2014 официално регистрирах фирма. ЕООД-то ще започне дейност през месец септември. В сайта на НАП пише, че в 7 дневен срок трябва да се подаде декларация за започване на дейността. Като Управител на ЕООД-то планирам да се самоосигурявам и въпросът ми е:

 Кое се счита за започване на дейност?

 - датата на регистрация на ЕООД-то
  или
 - издаването на първата фактура, сключване на договори за продажба, наем или друг вид, банкова операция и т.н.

 Изчетох доста дискусии и много се надявам започването на дейността да се счита от първата издадена фактура или сключен договор, но все още имам опасения, защото ако се счита от датата на регистрация на фирмата, това означава, че съм пропуснала срока и подлежа на глоба  Rolling Eyes

 Благодаря Ви предварително за отделеното време.  bouquet

# 509
  • Русе
  • Мнения: 242
Здравейте момичета,

 На 30.04.2014 официално регистрирах фирма. ЕООД-то ще започне дейност през месец септември. В сайта на НАП пише, че в 7 дневен срок трябва да се подаде декларация за започване на дейността. Като Управител на ЕООД-то планирам да се самоосигурявам и въпросът ми е:

 Кое се счита за започване на дейност?

 - датата на регистрация на ЕООД-то
  или
 - издаването на първата фактура, сключване на договори за продажба, наем или друг вид, банкова операция и т.н.

 Изчетох доста дискусии и много се надявам започването на дейността да се счита от първата издадена фактура или сключен договор, но все още имам опасения, защото ако се счита от датата на регистрация на фирмата, това означава, че съм пропуснала срока и подлежа на глоба  Rolling Eyes

 Благодаря Ви предварително за отделеното време.  bouquet

Датата в на която фирмата реално започва да работи.

Общи условия

Активация на акаунт