На добър час в ПЪРВИ клас! - 7

  • 44 967
  • 742
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 5 259
Таблицата е елементарна, наизустява се. Те в момента с 0, с 1, с 2, с 5 и с 10 най-вероятно могат да я кажат, стига да им се обясни идеята, което също е лесно за схващане.
Останалото са точно 22 произведения, като махнем повтарящите се (примерно 3х6 и 6х3).
В математиката е трудна методологията как да направиш нещо. Иначе наизустяването не изисква кой знае какво и времето им е достатъчно.
На мен ми е чудно във втори клас какво се учи, освен смятане до 100?

# 556
  • Мнения: 5 177
"Смятане до 100 + таблично умножение и деление " - цитирам даскалски отговор от преди 10 мин  Mr. Green
Таблично значело, че едноцифрено с едноцифрено умножават Simple Smile директно по таблицата

# 557
  • Мнения: 5 160
Не е лошо вместо да наизустяват,
първо да научат събиране и изваждане до 100.
И да разберат смисъла защо има таблица за умножение ...
Не случайно в учебника не се учи последователно таблицата,
а първо с определени числа, както и редуване на умножение/ деление, събиране, изваждане.

# 558
  • Мнения: 5 259
Дори когато го разберат и са упражнили всичко по събиране и изваждане до сто, пак ще се наложи учене на таблицата наизуст.

# 559
  • Мнения: 5 177
Не знам къде водих спор, че по мое време  (миналия век  Mr. Green по този учебник http://detstvoto.net/index.php?newsid=172 ) в първи клас учехме математика до 100, лятото зубрехме таблицата и наесен с песен започвахме да умножаваме и делим

Сега ще трябва да зубрят таблицата като ние им обясним какво е умножение.. за да разберат смисъла  ooooh!, след това в разгара на уч. година ще е трудно да се намери време за всичко

# 560
  • Мнения: 5 160
KOTE,
няма нужда ние да обясняваме ...
Нали затова ходят на училище ...
Половината учители заръчват децата да научат таблицата лятото, другата половина - не.
И двете групи еднакво знаят да умножават до края на втори клас Wink
Всеки родител преценява разбира се с какво да уплътнява времето на детето Peace

# 561
  • Мнения: 5 234
Koй е казал, че трябва да зубрят таблицата през ваканцията?

# 562
  • Мнения: 5 259
Защо трябва да зубрят таблицата още през лятото? Според мен смятането до 100 категорично трябва да предхожда умножението, а през учебната година има предостатъчно време да се назубрят няколко произведения.

# 563
  • Мнения: 8 916
По мое време също в 1ви клас се учеше събиране/изваждане до 100 и във втори започвахме с таблицата. Тогава бях научила някои неща през лятото, защото непрекъснато питах майка си, но основно си я научих след това в училище. Моят син и сега знае принципите на умножението, обяснявала съм му, не е чак такава философия да не може да се схване лесно. А накрая така или иначе се научава наизуст, защото като ги повториш 100 пъти едни и същи задачи, няма как да не я научиш.
Някога, в ученическите си години, знаех сигурно стотици формули наизуст, като се почне от по-простите за лице, обем и се стигне до сложните тригонометрични разлагания. Никога не съм си поставяла за цел да ги науча, защото имахме право да ползваме картонче с написани на него формули (много си ми беше ценно - лично от мен направено, облепено с тиксо за да е здраво  Laughing). Всъщност дори и на кандидатстудентските изпити имахме право да ползваме книжката с тригонометрични таблици и формули. Въпросът е, че когато решаваш много задачи, всичко се записва в главата ти, така или иначе. Затова съм и против да карам децата си да учат такива неща съзнателно наизуст. "Запиши си нещата на картонче, поглеждай си го като решаваш задачи и изведнъж ще установиш, че все по-рядко и по-рядко поглеждаш към него" - това е моето мото.

# 564
  • Мнения: 5 259
Хм, странно. Нас пък ни изпитваха върху таблицата за умножение буквално като стихотворение. Не да я запомним от твърде  много решаване на задачи, а още преди да започнем да решаваме каквито и да било задачи с нея, ни караха да я рецитираме.
Примерно вдигат някого и му казват "Кажи таблицата с 6". После друг, за да я каже с 8 и така всички ги изпитваха. Накрая пак вдигаха произволен ученик и му задаваха разбъркани задачи - примерно 5х6, 3х8, 7х5 и той трябваше да отговаря в рамките на една секунда. Всичко това продължи максимум седмица, докато учителката се увери, че всички знаем отлично таблицата наизуст и чак тогава започнахме да решаваме задачи с нея. Не сме използвали задачите с цел чрез решаването им да запомним таблицата. Мислех, че просто такава е била системата, а може да се окаже приумица на конкретно моята учителка.

# 565
  • Мнения: 5 177
Имам една молба .. "Малки стъпки в голямата математика"  от тема 24 до края.. Голяма чистофайница излязох и я затрих,  без да отчета факта, че имаше още за разпечатване  ooooh!

Претърсих старите линкове, но са изтрити Tired

# 566
  • Мнения: 8 916
Ето линк
http://dox.bg/files/dw?a=cd2377e9da
в моя профил ги качих, така че линкът няма да изчезне.
Аз много малко неща съм разпечатвала от сборника на Рухова. Хубави са задачите, но повече ползваме това, което имаме като книжки - сборникът за бързоуспяващи ученици, този на Неда Петрова. Взех и една книжка с теми от състезания 1-3 клас. Има основно КМС и ВМС. Дадени са и отговорите и ми спестява разпечатване. Той не е и решавал чак толкова много - по 2-3 задачи, ако успея да му подхвърля след домашните и евентуално през почивните дни малко повече.
С баба си се гледаха през ваканцията и не знам по какъв начин тя успя да го накара да реши 3-4 теми от ВМС - сам, за малко над час тема  Shocked При мен лимитът му е 3-4 задачи и почва да блее настрани, на мама глезльото  Joy

allana, аз нямам спомен да сме рецитирали таблицата наизуст. Сигурно са ни изпитвали да казваме нещо, но чак рецитал... Това да не е стихотворение. Не знам как ще е догодина при нашата учителка, но аз мисля да си караме по моите методи.

# 567
  • Мнения: 5 177
Благодаря!
Ние решаваме хаотично, часовника имаше странни задачи и много повторения.. В този има интересни задачи

# 568
  • Мнения: 5 940
Аз имах предвид, че освен прости сметки, в учебниците няма никакви логически задачи. В нашия не намерих /възможно е и да не съм гледала добре/ дори и задачи с обиколка на фигура ....Текстовите също са ужасно елементарни.
Реално, ако децата не решават допълнително, извън учебния материал,  няма смисъл изобщо да ходят по състезания.
Тази седмица му давах от сборника на Рухова. Великденските ги решава преди време.
Според мен е много хубав този сборник. Но на часовника не съм обърнала внимание.... Нашите още май не са решавали такива задачи.
Аз също имам спомени, че съм учила таблицата наизуст. Не съм сигурна дали са ни изпитвали в училище, но имам спомени, че баба ме препитваше.

# 569
  • София
  • Мнения: 1 085
като чета, направо имам чувството, че нищо не правя с детето си  ooooh!....

но откъде намирате време - имам предвид време на детето да се занимава с толкова много.

Синът ми всеки учебен ден излиза в 7.30 от нас и се прибира най-рано в 18.30, а две вечери в седмицата след 19.30. Занималнята е до 16.30 ( два часа всеки ден немски и два часа БЕЛ и мат. - домашните от деня), след това или спорт или друго допълнително занятие различно от учебни занятия ( в нашия случай пеене и пиано)
В събота ходи на архитектурна работилница, после спорт, в неделя също спорт. В останалото време от почивните дни поне 3 -4 часа пише домашни. 
Малкото часове почивка - вечер, ( защото си ляга в 20.30) и през почивните дни - го оставям да играе навън или вкъщи да погледа по час-два телевизия.....Като според баба му и дядо му го преуморяваме....
просто не знам допълнително кога да го занимавам със задачи ( правя опит преди някое състезание) ....но все си мисля, че трябва да има време и да играе и почива....

Общи условия

Активация на акаунт