Частни училища - информативна тема 3

  • 66 452
  • 762
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 1 359
Анирам, затова и аз имам условия - т.е. ако има проблемни деца, които биха застрашили сигурността на другите или своята собствена, не, не бива да ги оставя сам. Но ако "проблемността" не представлява опасност, много вероятно е, когато усетят, че им се гласува доверие, тези деца също да постъпят по-отговорно, отколкото сме предполагали. Това е моето виждане поне  Peace

# 151
  • Мнения: 1 782
Винаги съм била убедена, че ако повече се вглеждаме в собствените си деца и следим за тяхното добро поведение, чуждите по-малко ще ни пречат.

Хаха, звучи неприятно за държащите на добра среда и възпитание, но заставам с две ръце зад това мнение.
Проблемът е по-скоро във вътрешното пространство, а не в околното. Разбира се, има изключения, но в 90% от случаите те могат да се игнорират и по този начин да не пречат.

# 152
  • Мнения: 1 359
Хайде да приемем, че децата са различни. Абсолютно съм съгласна, че най-важното е да се вглеждаме в собствените си деца и да възпитаваме тях, а не да гледаме чуждите, и е факт, че има много невъзпитани, дори агресивни деца, за които родителите им си мислят, че са хрисими агънца и все другите са виновни, но съществува и другият вариант. Има деца със силно развит усет за редно и нередно, за спазване на правилата, за мирни и тихи отношения с другите и истински се тормозят, когато други крещят, блъскат се или си правят, каквото си знаят. Дори не казвам кое е по-добро с оглед на дългосрочните ефекти. Знам само, че едно дете от първия тип ще се измъчва в по-буйна и неконтролирана среда (ако тя не го претопи, което също не бих се ангажирала да кажа дали е добро или лошо) и родителите му са в пълното си право да се опитат да му изберат клас/у-ще, в което ще се чувства добре и спокойно, макар и успоредно с това да го учат да се справя или търпи другия тип поведение. Затова и е много хубаво да се обменя информация за тези аспекти в различните у-ща - в едни много се държи на дисциплината, в други се набляга на толерантността и екипната работа, в трети се насърчава конкуренцията и пр., и пр. Всичко това трудно може да се научи от разговор с директор или дори един-два дни в у-ще.

# 153
  • Мнения: 3 180
И крещенето и бутането, и сбиванията в междучасията, и подигравките за четенето или ученето - всичко това съм го виждала и виждам само в ДУ.

Явно старото ни ДУ не е представителна извадка. Моята дъщеря беше в НУКК, а училището е със страхотна цедка, бореха се 5 деца за място на изпита за 1 клас, когато тя кандидатства. (около 400 деца за 72 места)
Никога не са й се подигравали, че чете, дори си разменяха книги със съученици. Същите тези деца на НВО 4 клас направиха бал, който постави НУКК на едно от челните места, май на четвърто беше, трябва да погледна. Да, на 4-то за София: http://www.danybon.com/index.php/education/397-naj-dobrite-uchilista-maturi-2012
Така че, от ДУ до ДУ има разлика, същото е и с ЧУ.

Ами и в нашето ДУ не е имало такова нещо Laughing Особено до 4. клас. После се изкалпазаняват някои, създават проблеми, но не такива, че едно умно и незлобливо дете да пострада. Винаги съм била убедена, че ако повече се вглеждаме в собствените си деца и следим за тяхното добро поведение, чуждите по-малко ще ни пречат.
Химикал, много бих искала да е така, но за съжаление не е достатъчно. Имам един добродушен и  чувствителен син, много е толерантен и отстъпчив.
Трудно е да игнорираш някой, който те бута, блъска, руши вещите ти и т.н.
Скрит текст:
Скоро 3 девойки от класа му бяха надраскали супер здраво несесера. Работа поне 15 мин. нямаше см празно пространство. Според класната, синковеца нищо не бил направил по въпроса. Е, какво се очаква да направи? Казал им е, че не му е приятно да му драскат несесера, и това си е. Тя трябва да направи нещо по въпроса, не той.

# 154
  • Мнения: 1 007
И крещенето и бутането, и сбиванията в междучасията, и подигравките за четенето или ученето - всичко това съм го виждала и виждам само в ДУ.

Явно старото ни ДУ не е представителна извадка. Моята дъщеря беше в НУКК, а училището е със страхотна цедка, бореха се 5 деца за място на изпита за 1 клас, когато тя кандидатства. (около 400 деца за 72 места)
Никога не са й се подигравали, че чете, дори си разменяха книги със съученици. Същите тези деца на НВО 4 клас направиха бал, който постави НУКК на едно от челните места, май на четвърто беше, трябва да погледна. Да, на 4-то за София: http://www.danybon.com/index.php/education/397-naj-dobrite-uchilista-maturi-2012
Така че, от ДУ до ДУ има разлика, същото е и с ЧУ.

Ами и в нашето ДУ не е имало такова нещо Laughing Особено до 4. клас. После се изкалпазаняват някои, създават проблеми, но не такива, че едно умно и незлобливо дете да пострада. Винаги съм била убедена, че ако повече се вглеждаме в собствените си деца и следим за тяхното добро поведение, чуждите по-малко ще ни пречат.
Химикал, много бих искала да е така, но за съжаление не е достатъчно. Имам един добродушен и  чувствителен син, много е толерантен и отстъпчив.
Трудно е да игнорираш някой, който те бута, блъска, руши вещите ти и т.н.
Скрит текст:
Скоро 3 девойки от класа му бяха надраскали супер здраво несесера. Работа поне 15 мин. нямаше см празно пространство. Според класната, синковеца нищо не бил направил по въпроса. Е, какво се очаква да направи? Казал им е, че не му е приятно да му драскат несесера, и това си е. Тя трябва да направи нещо по въпроса, не той.

Скрит текст:
Съгласна съм, но понякога нещата изглеждат по един начин, а всъщност са други. Тези момичета може би са "нарисували" несесера (от тяхна гледна точка), може за момчето да е проблем не това, а реакцията на майка му (и мен би ме ядосало, ако видя такова нещо). Отделно, че когато някой търси среда за детето си, точно тези три момичета надали ще направят лошо впечатление, а ето че точно те са източник на конкретния проблем. Ако бяха надраскали несесера на друго момче и то ги ступа, нали се сещаш кой ще излезе виновен? Сложно е.

# 155
  • Мнения: 118
Здравейте,
искам да се включа с инфо за френския лицей Виктор Юго. Записахме синът ми там в последната група на детската градина през септември и за сега сме много доволни. Истината е, че и аз , и мъжът ми работим там и освен по детето, се водим и от лични впечатления. Надявам се постът ми да не изглежда като реклама, защото не ми е цел Peace
Бих се доверила на такава информация от първа ръка. Макар да тръгваме в първи клас след година, мислим и върху варианта за ПК в някое ЧУ. Това обаче не е жизнено важно тази година за сина ни, който се чувства прекрасно в своята частна детска градина, а и там има подготвителна група. Преди да вземем окончателно решение за първи клас, съм започнала щателно проучване и събиране на мнения за различните ЧУ в София, като все още не сме се спрели на чуждия език. Досега предпочитанията ни клоняха или към ЧУ с първи чужд език английски, каквито са повечето ЧУ(за една част от тях вече имам непосредствани впечатления, а също и мнения на родители и познати), защото и ЧДГ е с английски. След анализ на мненията и впечатленията започнахме да оглеждаме и вариантите с немски език(и двамата вкъщи сме немски възпитаници). Това положително мнение на работещ във Френския лицей не е първото за мен, а и родителските отзиви за това училище са положителни. Но тъй като няма у дома кой да помага с френския, може ли повече информация за системата и обучението на френски език в първи клас и след това, но от родители, които не владеят френски език. Бих искала те да споделят как се справя детето им, а и те самите. Може и на лични. Предварително благодаря на отзовалите се на моята молба! newsm78

# 156
  • Мнения: 3 180
Химикал,
Скрит текст:
определено несесера не беше нарисуван, а надраскан ужасно. И аз като теб не обърнах особено внимание на разказите на синковеца 1 седмица, защото не ми се струваше нещо особено, но когато видях въпросния несесер Sickне може да се опише.......определено не беше творчество и креативност, а агресия. След, като видях несесера реагирах, и след поредният безплоден разговор с класната, се обърнах към директорката. Знам, че нещата са сложни, но определено търся и искам спокойна среда за детето, да има правила, които да важат и се спазват от всички. Разбира се, сблъсъка с реалността, грубостта и агресивността в Бг е неизбежен, но мисля, че колкото в по-късна възраст се случи толкова, по-добре. Отделно  децата са с различни усещания, от там и различна подготовка за този сблъсък.

# 157
  • Мнения: 5 259
Аз такова нещо не съм видяла в ДУ.
Изобщо не мисля, че можеш по НУКК да съдиш за средностатистическото ДУ. Просто нямат нищо общо.

А и дори да се реагира чак когато някой започне с побоища, за мен това е закъсняла реакция. Това, което съм видяла в нашето ДУ беше как се прогресира с нахалство, как група деца обиждат момиче от класа си с най-грозни и унизителни обиди пред учителката, която не реагираше, все едно нищо не е чула и т.н Ако се обърнеш към учителка за съдействие по подобен въпрос, ще ти вдигне рамене и ще каже "Ами те са си такива". И вече ако някой започне да бие друг, може и да му направят забележка, но те нещата щом са стигнали до там, със забележка и без забележка, нищо няма да се промени.

А тези приказки, че трябвало сами да си възпитаваме децата, са пълно ала-бала.
Първокласниците попадат в една нова среда, в която не са наясно с правилата, защото нямат опит с нея. Не са родителите им тези, които ги учат на тези правила, защото те изобщо не присъстват там. Ако учителите не заемат водеща роля, то децата се научават едно от друго кое минава, кое не минава и кое колко е допустимо. Не знам дали сте виждали деца по училищните дворове как се държат, когато родителите им не са наблизо и как се държат пред родителите си. Неузнаваеми! Просто са научили какви са правилата на едното място и какви са на другото място, а те често са различни.

# 158
  • Мнения: 66
А и дори да се реагира чак когато някой започне с побоища, за мен това е закъсняла реакция. Това, което съм видяла в нашето ДУ беше как се прогресира с нахалство, как група деца обиждат момиче от класа си с най-грозни и унизителни обиди пред учителката, която не реагираше, все едно нищо не е чула и т.н Ако се обърнеш към учителка за съдействие по подобен въпрос, ще ти вдигне рамене и ще каже "Ами те са си такива". И вече ако някой започне да бие друг, може и да му направят забележка, но те нещата щом са стигнали до там, със забележка и без забележка, нищо няма да се промени.

А тези приказки, че трябвало сами да си възпитаваме децата, са пълно ала-бала.
Първокласниците попадат в една нова среда, в която не са наясно с правилата, защото нямат опит с нея. Не са родителите им тези, които ги учат на тези правила, защото те изобщо не присъстват там. Ако учителите не заемат водеща роля, то децата се научават едно от друго кое минава, кое не минава и кое колко е допустимо. Не знам дали сте виждали деца по училищните дворове как се държат, когато родителите им не са наблизо и как се държат пред родителите си. Неузнаваеми! Просто са научили какви са правилата на едното място и какви са на другото място, а те често са различни.


 newsm10

А, просто за статистиката - кандидаствахме, ходихме на интервю, на "изпит", приеха ни, и се записахме в СС....точно и поради горните причини....ако сме сбъркали...догодина ще се наредим на опашката за стандартното ДУ и толкова...явно просто няма все още място, което напълно да отговаря на нашите изисквания и толкова....ще дерзаем да се получи най-доброто и така..

# 159
  • София
  • Мнения: 7 247
Колкото и добре да си възпитаваш детето, по голямата част от деня му минава в училище. И ако там няма възрастен, който да следи за добрите маниери и поведение, а някои от децата не са възпитани добре, всичките ти усилия отиват на празно - или детето попива "лошото" или страда. Шансът това да се случи в ЧУ е по-малък поради факта, че децата са по-малко и в общия случай на заинтересовани родители (съвсем не искам да кажа, че няма такива и  ДУ), а учителите са значително по-мотивирани да работят и следят какво става в час. Аз съм избрала за сега ЧУ именно поради тази причина, а не поради т.нар. качество на обучението, защото смятам, че и в много ДУ обучението е на ниво или с уроци дефицитът може да се компенсира. Не ми харесва обаче, че в голяма част от ЧУ се набляга предимно на обучението и децата се третират като състезатели от най-ранна възраст. Почти няма ЧУ, където в началния курс обучението да се извършва най-вече под формата на игра, а на децата се дава нужните за възрастта им свобода и време за игра.. Ще се радвам, ако някой препоръча такова училище. Интересувам се и от началното училище на "НОВО ПОКОЛЕНИЕ" и ЧСОУ ''ПЕТКО Р. СЛАВЕЙКОВ'
От това, което allana споделя, оставам с впечатление, че може би ПБ се доближава до търсеното от мен..

# 160
  • Мнения: 5 259
Почти няма ЧУ, където в началния курс обучението да се извършва най-вече под формата на игра, а на децата се дава нужните за възрастта им свобода и време за игра..
Нашето е точно такова и наистина не намерих друго подобно.
Но не става дума за Петър Берон. Не знам дали съм оставила впечатление, че детето ми учи там, но всъщност никога не съм ходила да проверявам това училище и дори не знам къде се намира. Информацията ми за него е само от темата и звучи добре, но не е достатъчно конкретна, за да си направя извод по някой от моите критерии.

# 161
  • София
  • Мнения: 1 924
Аз такова нещо не съм видяла в ДУ.
Изобщо не мисля, че можеш по НУКК да съдиш за средностатистическото ДУ. Просто нямат нищо общо.

А и дори да се реагира чак когато някой започне с побоища, за мен това е закъсняла реакция. Това, което съм видяла в нашето ДУ беше как се прогресира с нахалство, как група деца обиждат момиче от класа си с най-грозни и унизителни обиди пред учителката, която не реагираше, все едно нищо не е чула и т.н Ако се обърнеш към учителка за съдействие по подобен въпрос, ще ти вдигне рамене и ще каже "Ами те са си такива". И вече ако някой започне да бие друг, може и да му направят забележка, но те нещата щом са стигнали до там, със забележка и без забележка, нищо няма да се промени.

А тези приказки, че трябвало сами да си възпитаваме децата, са пълно ала-бала.
Първокласниците попадат в една нова среда, в която не са наясно с правилата, защото нямат опит с нея. Не са родителите им тези, които ги учат на тези правила, защото те изобщо не присъстват там. Ако учителите не заемат водеща роля, то децата се научават едно от друго кое минава, кое не минава и кое колко е допустимо. Не знам дали сте виждали деца по училищните дворове как се държат, когато родителите им не са наблизо и как се държат пред родителите си. Неузнаваеми! Просто са научили какви са правилата на едното място и какви са на другото място, а те често са различни.


Това е и моето мнение. Така реагират учителите и ако някой посмее да се оплаче от тормоз, се пресича с това да не издавал. Незнам каква е тази мания още от ДГ учителките да не дават на децата нищо да кажат по повод лошото поведение на друго дете. Разбирам синдрома за оплакване за щяло и нещяло, но смятам, че има ситуации на които трябва да се обърне внимание. Както и да е, темата тук е друга. Искам да попитам, как децата понасят пътуването с бусовете, особено малките 2-3 клас? Например от Младост до ПБ ми се струва далече за малко дете.

# 162
  • Мнения: 3 180
Детето, което напусна класа на синът ми беше преместено в ЧСОУ ''ПЕТКО Р. СЛАВЕЙКОВ'.
От майката имам инфо: таксата е 400лв на месец, отделно 5лв за храна на ден, по желание. Учат по програмата на МОН, нямат допълнителни часове английски включени в самата програма. До колкото разбрах следобед децата се водят на занималня и там програмата е доста по-свободна/ ненатоварена. ПУК в момента са 7 деца. Приемат макс 12 броя в клас. Обръщат много внимание на децата, държат на междуличностните отношения.

# 163
  • Мнения: 5 598
Не съм чела темата,признавам си,днес я открих. Ще я прочета внимателно,но ми трябва спешно инфо за British school in Sofia- мнения,впечатления от първа ръка  bouquet

# 164
  • София
  • Мнения: 10 825
Искам да попитам, как децата понасят пътуването с бусовете, особено малките 2-3 клас? Например от Младост до ПБ ми се струва далече за малко дете.
2-3 клас не са чак толкова малки, а и разстоянието от 8-9 км не го намирам за особено голямо  Peace

Общи условия

Активация на акаунт