Частни училища - информативна тема 3

  • 66 439
  • 762
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 376
. И всичко това, защото съм си "позволила" да споделя изводите си от неслучайни съвпадения и факти. Форумът е за това и не е поле за изява само на определени персони.
Относно Светкавица, да, неприятно е да се скриват факти, на мнение съм, че никога не е случайно.
Вина поемам всякакви - и бели, и червени, стига да има подходящо мезе. Явно "Петър Берон" доста е притеснил конкуренцията, та се регистрират нови потребители, за да вадят и тук "компромати", "факти". А на някой не му ли хрумна, че не само "Петър Берон" е частно училище? По същата логика аз пък мога да твърдя, че въпросната Гръмотевица е директор на училището "Х", на който не му харесва, че има негативни мнения за неговото училище. И решава да спретне "скандал". Всеки обаче решава за себе си. Аз няма да преместя детето си, щом то се чувства добре и виждам резултатите (и сравнявам с предишната детска градина).

# 136
  • Мнения: 3 180
Светкавица, последно работиш ли в ПБ, или не?
Ако си учител в ПБ, /както твърди Гръмотевица/, имам някои въпроси / може и на лични/.
От нашия клас напусна едно дете.
 В класа има 2-3.... хм, как да се изкажа тактично, по-активни деца/използват психолог при подпора, но явно са преценили, че няма да създават проблеми и са ги приели/. Нееднократно съм говорила с класната, но не мисля, че имаше особен резултат, последно с директорката / в момента наблюдавам погрижили ли са се да изгладят пропуските/.
Скрит текст:
С едно от децата вече работи психолог, но това е благодарение на намесата на други родители

# 137
  • Мнения: 118
[Аз мисля, че Светкавица напълно умишлено е спестила факта, че работи в училището, в което учат децата й (или едното, обърках се от недомлъвки). Тук винаги е било адмирирано споделяното от учители и тя няма как да не го знае. Не се чувствам подведена, защото няма шанс никое от децата ми да бъде записано там предвид възрастта им плюс мнението, което съм си съставила на базата на деца на познати, които учат там. Смятам обаче, че спестяването на важен факт никога не се прави случайно, когато през седмица хвалиш нещо. Не на последно място не ми харесва тона и изказа й. Съвсем искрената ми препоръка е да спре да пише тук или поне да спре за момента, тъй като не е в интерес на работодателя й.[/quote]
Повече нямам какво да добавя. А ако бях директор на ЧУ, вероятно щях много внимателно да си подбирам учителите.

Последна редакция: ср, 26 мар 2014, 08:09 от Grumotevitza

# 138
  • Мнения: 118
Относно Светкавица, да, неприятно е да се скриват факти, на мнение съм, че никога не е случайно.

# 139
  • Мнения: 1 782
Смятам обаче, че спестяването на важен факт никога не се прави случайно, когато през седмица хвалиш нещо.

Естествено, че не е случайно.
Без значение какво е писано, няма лошо да коментираш дадена фирма ако работиш в нея, информацията от първа ръка е ценна.
Но винаги е лошо да коментираш фирмата, без преди това да си пояснил, че работиш в нея.
Какво толкова има за обсъждане...
А че Гръмотевица не е с безкористни намерения в оплюването, също е ясно Simple Smile
Хвани едната, удари другата...

# 140
  • Мнения: 118
Смятам обаче, че спестяването на важен факт никога не се прави случайно, когато през седмица хвалиш нещо.

Естествено, че не е случайно.
Без значение какво е писано, няма лошо да коментираш дадена фирма ако работиш в нея, информацията от първа ръка е ценна.
Но винаги е лошо да коментираш фирмата, без преди това да си пояснил, че работиш в нея.
Какво толкова има за обсъждане...
А че Гръмотевица не е с безкористни намерения в оплюването, също е ясно Simple Smile
Хвани едната, удари другата...
[/color]

Добре, че има такъв безпристрастен арбитър. Благодаря Ви, че се явявате коректив в този форум.Бъдете жив/а и здрав/а!  Hug Hug

# 141
  • Мнения: 5 259
Много благодаря за това мнение. Дадохте ми отговор на моя въпрос-дали да местя детето в частно училище. Тя е много чувствителна (мразя такива определения, но нищо по-подходящо не ми идва на ум) и ми се оплаква от време на време колко груби са децата, как се бутат в стола и т.н. Затова не обичала да ходи на училище. Та хвърлям по едно око на темата, да харесам някои частни. Засега само в ПБ ми се видя по описания да се държи на възпитание и дисциплина. Но като знам, какво дете от групата й отиде там, и за там съм разколебана.
На мен това ми беше един от сериозните аргументи за ЧУ и не знам защо по принцип се подценява. Някои деца изключително много се влияят от средата и моето е от тях. Хората са казали, че с какъвто се събереш, такъв ще станеш и това до голяма степен е вярно.
На приятелско дете в кварталното ДУ му се подиграваха, че обича да чете книги. Определено предпочитам среда, в която не ти се подиграват, а насърчават стремежа към повече знания и умения,
Дъщеря ми кара предучилищна в ДУ и се убедих с очите си, че учителките и цялостното управление на училището пасивно насърчават всички конфликти и негативни прояви между учениците, като не взимат абсолютно никакво отношение и така оставят децата с впечатлението, че всичко това е редно и допустимо. И после ще ми говорят разни психолози по телевизията,  колко бил сериозен тормозът в училище и как всяка година по два класа деца се самоубивали в резулат на този тормоз. Обаче иначе са оставили закона на джунглата да се вихри с пълна сила в училищата и никой не си мърда пръста. Няма нищо изненадващо, че така се получава.

# 142
  • Мнения: 556
Здравейте,
искам да се включа с инфо за френския лицей Виктор Юго. Записахме синът ми там в последната група на детската градина през септември и за сега сме много доволни. Истината е, че и аз , и мъжът ми работим там и освен по детето, се водим и от лични впечатления. Първото и много различно от държавната градина, която посещавахме 2 години, е че там наистина има учебна програма, която се спазва. На всеки 20 минути се сменя заниманието на децата и те са непрекъснато в контекст на "учене". Когато синът ми отиде там с възрастова група 5 годишни, неговите компетенции от предните 2 групи, отговаряха горе-долу на това, което правят 3 годишните във ВЮ. Естествено, всякакви безумия, като лично отношение от учителката или пък тотална липса на такова са изключително нетолерирани. Децата излизат навън всеки ден по 2 пъти, и зиме, и лета. Единственото условие да се остане вътре е дъждът. Дворът е общ за цялото училище, но малките имат заградено място с пързалки, катерушки, колелета и тротинетки.
Обучението е по френската образователна система.
Ако някой се интересува, винаги мога да дам допълнително инфо. Има и ден на отворените врати в събота, 29.03.14 от 10:00 до 13:00ч.
Надявам се постът ми да не изглежда като реклама, защото не ми е цел Peace

# 143
  • Мнения: 1 359
А вариантът, в който човек иска да споделя за училището на детето си, без да го емнат за това, че и той работи на същото място? Да не говорим, че за какво криене може да става дума, след като Светкавица си е казала, че работи в ЧУ - най-естественото е да е същото у-ще. И накрая, аз лично също много ценя мненията й като на човек от кухнята, независимо дали е развявала знамето, че е такъв, или го е споменала само веднъж. Изобщо целият спор по тази тема ми се вижда абсурден и предлагам да се върнем към основните въпроси, които ни вълнуват.

Bazel, аз изобщо нямам такива впечатления. Работила съм преди време в ЧУ, сега едното ми дете е в ЧУ, имам много приятели с деца в различни ЧУ - никъде не съм видяла груби, бутащи се и пр. деца. Дори някое да има подобни наклонности, учителите и останалите деца бързо му показват, че там това не се котира. В голяма част от ЧУ много се държи на възпитание, толерантно поведение и дисциплина.  Не казвам, че навсякъде е така, няма как да знам, но да се обобщава обратното е много далеч от истината.
П.П. Писали сме заедно с Алана, моите впечатления са точно като нейните.

# 144
  • Мнения: X
Дъщеря ми кара предучилищна в ДУ и се убедих с очите си, че учителките и цялостното управление на училището пасивно насърчават всички конфликти и негативни прояви между учениците, като не взимат абсолютно никакво отношение и така оставят децата с впечатлението, че всичко това е редно и допустимо.

Аз такова нещо не съм видяла в ДУ. В старото ни ДУ изключиха момче за агресивно поведение, биеше другите момчета. Два пъти викаха родителите и то при директорката, не при класната, на третия път го изключиха. При вас изключват ли за подобно нещо?

А това за книгите е странно. Дъщеря ми, докато беше в ДУ, четеше много повече, защото имаше повече време - беше на половин ден. Сега в ЧУ, като е целодневно, не й остава почти никакво време, не може да си изчете няколкото поредици, които й купих в началото на учебната година. Бих казала, че намали четенето наполовина.

# 145
  • Мнения: 3 180
Лично аз, се чувствам леко подведена от Светкавица, защото сме си писали и на лични относно ПБ, но нито веднъж не е споменала, че работи в ПБ.
Съгласна с Алана, една от причините да избера ЧУ е точно надеждата за по-добра и контролирана среда.

Имам въпроси към пишещите в темата, искам да си сверя часовника:
1. Намирате ли за редно/ приемливо/допустимо децата във възрастова група 5-7г / 0-1 клас/ да бъдат оставяни сами за известно време, т.е. без учител/ възпитател в клас, последното може и в междучасие?
2. Ако Да, колко е това време по ваша преценка?
3. Как бихте постъпили, ако т. 1 е факт ?

# 146
  • Мнения: 1 359
Аз такова нещо не съм видяла в ДУ, по-скоро в ЧУ. За да се научат децата да са конкурентни.


Във всички ЧУ и ДУ, с които съм имала някакъв личен досег и впечатление, е било точно обратното. Даже едно от основните ми притеснения при избора децата ми да учат в ЧУ беше точно дали няма да им направя лоша услуга, като свикнат с твърде "културни" взаимоотношения, а един ден попаднат в друга среда и не знаят как да подходят. И крещенето и бутането, и сбиванията в междучасията, и подигравките за четенето или ученето - всичко това съм го виждала и виждам само в ДУ. (Иначе това с липсата на време е точно така и при нас и за мен е от големите недостатъци,  но това е друга тема.) Т.е. явно и в този аспект страшно много зависи в кое ДУ и в кое ЧУ ще попадне детето (и в кой клас, разбира се), без да може да се направи генерално обобщение за едните и за другите.

Анирам, да, намирам не само за допустимо, но и за необходимо децата да бъдат оставяни сами за по малко - при две условия: 1) учителят вече да си ги познава добре и да знае, че може да си го позволи, и 2) средата на съответното място да бъде максимално обезопасена (по отношение на прозорци и др. подобни). В интерес на истината, много рядко се прави и често учителите не смеят да оставят децата сами и за минута на тази възраст, особено в ЧУ, а аз лично си мисля, че е важно да се възпитава разумно поведение успоредно със самостоятелност и чувство на лична отговорност, което няма как да стане под постоянния зорък поглед на възрастните.

Последна редакция: ср, 26 мар 2014, 09:36 от ibm

# 147
  • Мнения: X
И крещенето и бутането, и сбиванията в междучасията, и подигравките за четенето или ученето - всичко това съм го виждала и виждам само в ДУ.

Явно старото ни ДУ не е представителна извадка. Моята дъщеря беше в НУКК, а училището е със страхотна цедка, бореха се 5 деца за място на изпита за 1 клас, когато тя кандидатства. (около 400 деца за 72 места)
Никога не са й се подигравали, че чете, дори си разменяха книги със съученици. Същите тези деца на НВО 4 клас направиха бал, който постави НУКК на едно от челните места, май на четвърто беше, трябва да погледна. Да, на 4-то за София: http://www.danybon.com/index.php/education/397-naj-dobrite-uchilista-maturi-2012
Така че, от ДУ до ДУ има разлика, същото е и с ЧУ.

# 148
  • Мнения: 3 180
Аз такова нещо не съм видяла в ДУ, по-скоро в ЧУ. За да се научат децата да са конкурентни.


Във всички ЧУ и ДУ, с които съм имала някакъв личен досег и впечатление, е било точно обратното. Даже едно от основните ми притеснения при избора децата ми да учат в ЧУ беше точно дали няма да им направя лоша услуга, като свикнат с твърде "културни" взаимоотношения, а един ден попаднат в друга среда и не знаят как да подходят. И крещенето и бутането, и сбиванията в междучасията, и подигравките за четенето или ученето - всичко това съм го виждала и виждам само в ДУ. (Иначе това с липсата на време е точно така и при нас и за мен е от големите недостатъци,  но това е друга тема.) Т.е. явно и в този аспект страшно много зависи в кое ДУ и в кое ЧУ ще попадне детето (и в кой клас, разбира се), без да може да се направи генерално обобщение за едните и за другите.

Анирам, да, намирам не само за допустимо, но и за необходимо децата да бъдат оставяни сами за по малко - при две условия: 1) учителят вече да си ги познава добре и да знае, че може да си го позволи, и 2) средата на съответното място да бъде максимално обезопасена (по отношение на прозорци и др. подобни). В интерес на истината, много рядко се прави и често учителите не смеят да оставят децата сами и за минута на тази възраст, особено в ЧУ, а аз лично си мисля, че е важно да се възпитава разумно поведение успоредно със самостоятелност и чувство на лична отговорност, което няма как да стане под постоянния зорък поглед на възрастните.
А ако има проблемни деца в класа?

# 149
  • Мнения: 1 007
И крещенето и бутането, и сбиванията в междучасията, и подигравките за четенето или ученето - всичко това съм го виждала и виждам само в ДУ.

Явно старото ни ДУ не е представителна извадка. Моята дъщеря беше в НУКК, а училището е със страхотна цедка, бореха се 5 деца за място на изпита за 1 клас, когато тя кандидатства. (около 400 деца за 72 места)
Никога не са й се подигравали, че чете, дори си разменяха книги със съученици. Същите тези деца на НВО 4 клас направиха бал, който постави НУКК на едно от челните места, май на четвърто беше, трябва да погледна. Да, на 4-то за София: http://www.danybon.com/index.php/education/397-naj-dobrite-uchilista-maturi-2012
Така че, от ДУ до ДУ има разлика, същото е и с ЧУ.

Ами и в нашето ДУ не е имало такова нещо Laughing Особено до 4. клас. После се изкалпазаняват някои, създават проблеми, но не такива, че едно умно и незлобливо дете да пострада. Винаги съм била убедена, че ако повече се вглеждаме в собствените си деца и следим за тяхното добро поведение, чуждите по-малко ще ни пречат.

Общи условия

Активация на акаунт