Частни училища - информативна тема 3

  • 62 969
  • 762
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 10 825
Аз през годините съм чела доста теми, в които собственици или работещи в различни фирми са се опитвали да дават конкретни отговори, свързани със собствената си фирма..... темите никога не са завършвали добре и като цяло фирмите са извличали повече негативи отколкото ползи. Може аз да съм попадала на неподходящите теми. Може нещата да са се променили. Може при училищата нещата да се развият по различен начин. Но като цяло съм силно скептична.

# 46
  • sofia
  • Мнения: 8 925
Може нещата да са се променили. Може при училищата нещата да се развият по различен начин. Но като цяло съм силно скептична.
Съмнявам се да са се променили. Достатъчно е училищата да поддържат добра обратна връзка на собствените си сайтове и мейли. Когато отговарят на конкретни запитвания нещата са точни, иначе се преминава в един не особено приятен режим на хвърляне на реплики и дуплики като на седянка (форум).

# 47
  • Мнения: 693
Здравейте,
ако може някой да ми обясни какво значи такса прием/записване от табличката на първа страница, ще бъда благодарна! Simple Smile
Искам да питам и за отзиви относно ЧОУ "Петър Берон", почти не намирам такива в търсачката, предварително благодаря!

# 48
  • София
  • Мнения: 10 825
Здравейте,
ако може някой да ми обясни какво значи такса прием/записване от табличката на първа страница, ще бъда благодарна! Simple Smile
Искам да питам и за отзиви относно ЧОУ "Петър Берон", почти не намирам такива в търсачката, предварително благодаря!
Някои училища имат и еднократна такса, която се запалаща при първоначалното записване. Такава такса има в "Свети Георги" например. В повечето училища няма такава допълнителна такса.
В предишната тема в последните десетина страници има писано за "Петър Берон", макар и основно за ПУК и началните класове.  Peace

# 49
  • Мнения: 5 259
Искам да питам и за отзиви относно ЧОУ "Петър Берон", почти не намирам такива в търсачката, предварително благодаря!
Питай нещо конкретно, за да знаят хората какво да разкажат, защото така общо с "отзиви" може всичко да се каже.

# 50
  • Мнения: 1 144
Много се извинявам, Анирам, но ми се струва изключително странно да ви се обадят и да ви заплашват от Света София. С какво? Не съм имала никога такъв случай, а откакто се помня пиша по форумите и обсъждам и плюсовете и минусите на училищата и градините, в които учат децата ми. При това постовете ми далеч не са само от позицията на доволен родител, и доста критики удрям. (Не че им ги премълчавам и на директорките, винаги съм си изразявала позицията учтиво, но ясно и категорично). И в светлината на дългогодишния ми опит с частното образование това заплашително обаждане, което сте получили от СС ми звучи просто абсурдно. Не ме разбирайте грешно, не ви обвинявам в лъжа. Мисля, че не сте го изтълкували правилно. Но все пак това си е образователна институция, не престъпна групировка Simple Smile)))

# 51
  • Мнения: 693
Извинявам се, чак сега изчетох предната тема, беше полезна, благодаря!

# 52
  • Мнения: 3 181
Stella Maria, мисля че достатъчно се изписа по темата, който както иска да го тълкува и приема.
Обаждане имаше, да ви напиша ли телефонният номер, от който ми звъняха. Номерът, от който ми звъняха, за да ни поканят на пробния ден, и номерът, за да ни съобщят, че сме нежелани, са различни.
Разговорът протече приблизително така:
Дамата ме попита за името, тонът и определено беше доста емоционален, раздразнителен, да не кажа агресивен. Потвърдих, че съм търсената личност. Тя директно заяви, че се обажда от СС, без да се представи лично, че са прочели коментарите ми в нета, и щом са негативни, е безпредметно детето ми да идва на пробен ден в училището им, въобще да учи в тяхното училище.....тук ще вметна елементи на разсъждение, от моя страна Wink......предполагам дамата е очаквала да ме притесни, и много я замоля да отидем на въпросният пробен ден/ нали е най-желаното училище Mr. Greenявно не им се е случвало,  доброволно някой да се отказва Sunglasses/, в крайна сметка в темата писах, че се колебая дали да отидем,  ще ми е интересно да проверя дали детето ще го издържи....но, когато започнах да пиша дъгият критичен пост, го направих с ясното съзнание, че това не е нашето училище, т.е. аз вече бях взела решението, че дори и на пробен ден не бих пуснала синковеца в СС, просто аз няма да се чувствам спокойна......
Първо заявих на госпожата, че няма как да е сигурна дали аз съм писала постовете, защото хората в нета са анонимни,  от къде е толкова убедена, и въобще няма право да ми  се обажда и ми говори по подобен начин/ много си падам някой да се държи агресивно с мен, любимо ми е/ Mr. Greenслед това, и обясних, че преди седмица ми се обадиха да ни поканят на пробен ден в СС, но аз отказах с довода, че вече съм направила избор, и детето е записано в друго училище/ така е, говорих с  директорката на ПБ, че синковеца остава втора година ПУК/. За мен лично, нейното обаждане само затвърждава пропуските в системата им, защото те имат отказ и обяснение от мен, а тя не е наясно и ми се обажда, за да ми заявява, че не сме желани......после продължих, че в конкретният случай обаждането и може да се тълкува и като заплаха, защото аз съм се отказала от техните услуги, а тя ми звъни и ми държи подобен тон и въобще обаждането и отново ми е затвърдило мнението, че съм направила вечерн избор и СС  не е училището за моето дете. След като чу, че  обаждането и може да се приеме за заплаха и т.н. веднага смекчи тона/ само, че аз не и дадох думата, а и дръпнах една лекция как си е написала нова черна точка в моите очи, и колко по-елегантно можеше да го отиграе, и негативите да ги промени в позитиви Wink/ имах предвид, че вместо да ми звъни и ми казва, че не сме желани, защото са ми прочели постовете и били неприятни, трябваше да се обади, но да измисли начин да отидем на този пробен ден, и да ме впечатли положително.......това можеше да означава две неща, или аз не съм преценила правилно, или те са прочели критиката, взели са я под внимание и са я отработили......защото хората са различни, и щом нещо се прави от човек, никога не е савършено, винаги има някъде бъг в системата, и тя вместо да се зарадва на това, че им показвам пропуските,  ми държи  сметка/тон и ме заплашва/ точно така и заявих/....определено, когато приключихме разговора, поне изглеждаше, че се е осъзнала........Споделих и също, че имам писма на лични, т.е. не съм единствена, която е видяла пропуски в системата им, но хората се притесняват и няма да го напишат и споделят публично, обаждането и е показателно, че има резон в притесненията им......никой не отрича, че СС има отлични резултати от учебния процес, но имат други пропуски, за които е редно да не се премълчават........

Последно пиша за това обаждане, който както иска да го приема, тълкува и интерпретира/ ''разни хора, разни идеали''/.......определено не ми харесва цаната/ не финансовата, нали стана ясно Wink/ на отличните резултати в СС

# 53
  • Мнения: 5 259
Извинете, че сменям темата, но има нещо, което много сериозно ме интересува.
Обръщам се към всички, на които децата им са в ЧУ и учат английски от първи клас (или по-рано).
Какъв е броят часове по езика за седмица?
От първи клас ли започват да пишат и четат?
Какво ниво се очаква да достигнат? В кой клас достигат A1, в кой В1?
Не е нужно да казвате кое е училището, ако не желаете, а само какви са заложените в програмата цели.
Много благодаря предварително на всички, които ще ми отговорят!

# 54
  • София
  • Мнения: 4 949

Какво ниво се очаква да достигнат? В кой клас достигат A1, в кой В1?


Обикновено в края на 4-ти клас се явяват на Flyers (А2), в края на 6-ти клас на FCE (B2).
Tам някъде, т.е. в края на 5-ти клас се покрива В1 (PET).

Обаче, именно тук идват различията в подготовката. Защото покриването на един сертификат показва ниво на знания, но не непременно на умения. Свободата на изказа, богатата лексика, умението да се пишат съчинения и т.н. се развиват в различна степен в различните ЧУ.
Но и децата в един клас не са непременно на едно ниво - едни усвояват и напредват с лекота, други се мъчат да се движат в някакво темпо.

За мен критерий за добро обучение е поне от 3-ти клас вече да се правят диктовки на цели текстове, текстовете да се учат за разказване и наизуст, думите да се учат с обяснения на английски, също да се пишат често съчинения, като се използва преподаваната граматика, фрази, думи и конструкции. Да се правят граматични упражнения по допълнителни помагала, не само от учебника.
Но проблемите идват от това, че не всички деца смогват с подобно темпо и оттам критериите и обучението спадат - диктовките се разреждат, текстовете са кратки и съвсем лесни, диктуват се предимно новите думи , съчинения се дават рядко и т.н.

# 55
  • Мнения: 5 259
Багодаря за отговора.
А горе-долу какво количество думи се предвижда да се научат за една година, примерно за първата година?
200, 500? Приблизително.

# 56
  • Мнения: X
в края на 6-ти клас на FCE (B2). Tам някъде, т.е. в края на 5-ти клас се покрива В1 (PET).

Това в кое училище?

---

200 думи за първата година, ако е за ПУК, ми се струват много.

# 57
  • София
  • Мнения: 4 949
в края на 6-ти клас на FCE (B2). Tам някъде, т.е. в края на 5-ти клас се покрива В1 (PET).

Това в кое училище?

В Св. Климент Охридски например. Но със забележката, че не всички деца покриват В2 в края на 6-ти клас, само някои успяват. И почти никой не се явява на В1, защото таксата е доста висока, а самият сертификат - безполезен.

В Св.София мисля, че също горе-долу това са реперите, но отново различните деца се движат в различно темпо все пак.

# 58
  • София
  • Мнения: 4 949
Багодаря за отговора.
А горе-долу какво количество думи се предвижда да се научат за една година, примерно за първата година?
200, 500? Приблизително.

Не мога да отговоря, но в края на почти всеки учебник и учебна тетрадка по АЕ има списък с думите по азбучен ред. Мога да дам пример с Oxford Heroes или Messages, но предполагам, че и с другите учебни системи е така. Горе-долу това е лексиката, която се изисква за покриване на нивото, на което отговаря даденият учебник.

Но за мен това е много формален начин на работа, допустим само за школи, като Британика и др. подобни. Иначе ЧУ трябва да са далеч по-гъвкави, според мен. Например чрез въвеждане на часове с Native speaker, или часове по английска литература - т.е. там да се четат адаптирани книги и така лексиката се обогатява. Както казах, и учителят в ежедневната си работа трябва да търси начини да излиза поне малко извън рамките на учебника.

Последна редакция: пт, 28 фев 2014, 11:21 от Prizma

# 59
  • Мнения: X
В Св. Климент Охридски например. Но със забележката, че не всички деца покриват В2 в края на 6-ти клас, само някои успяват.

А, това е друго нещо.  

Общи условия

Активация на акаунт