Тези нещастници Спиди си мислят, че са куриери!

  • 187 218
  • 1 356
  •   1
Отговори
# 840
  • Мнения: 1 754
На касовата за стоката или за доставката?

# 841
  • Мнения: 690
Ами не знам, платих си пратката и ми дадоха тази бележка. Нямам друга.

# 842
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 250
Днес ходих да си взема пратка от офиса на Спиди. Прибирам се, гледам на касовата бележка пише - служебно въведени пари???
А на мен тази бележка ми трябва за гранцията, надали ще ми я признаят. Това е служебна бележка. Пак трябва да се разкарвам.
Данъци ли пробват да укриват?
Спиди не дават гаранция за закупена стока. те дават за доставена.
изпращача трябва да ти даде касовата или както там сте се договорили за гаранцията.

# 843
  • Мнения: 9 865
Така е, Спиди продава услугите по доставки/наложен платеж и т.н., не самите стоки.
Търговецът трябва да си е издал касова бележка/фактура за продажбата, тя обикновено е в самия пакет или прикачена в джоб на опаковката на пратката, ако няма такава, лоша работа.

# 844
  • Мнения: 690
Разбирам, ще погледна пак.
Но не е ли странно касовата бележка, която ми дадоха относно доставката, да е служебна?

# 845
  • Мнения: 191
Най-вероятно това е сумата за платения наложен платеж. Ако имате 100 лева наложен и 5,50 транспорт, трябва да ви дадат касов бон за 5,50 и служебно въведени 100. А касов бон (фактура) за стоката трябва да имате от търговеца.

# 846
  • Мнения: 690
Мне... На касовия бон, който ми дадоха, пише - сл. въведени пари 69,99 лв. - цената на слушалките, доставката беше безплатна. Друг бон нямам, пак проверих.

# 847
  • Русе
  • Мнения: 7 796
А може да е грешка на касиерката. Место един бутон да е натиснала друг. На мен и колежката се случва поне по един път в седмицата и вечерта настава една суматоха да търсим какво сме маркирали грешно. Хора сме, грешим колкото и да не искаме.

# 848
  • Мнения: 9 865
Спиди не продават слушалки, фирмата, която ги продава  трябва да издаде касова бележка или фактура за тях.
Спиди не са взели на клиента пари за доставката, съответно за нея няма издаден бон.
Взели са от клиента парите на търговеца и ще му ги предадат, а търговецът, ако е фирма, трябва да издаде документ за тях и ако не го направи е в нарушение.
Ако частно лице си продава някакви неща в олх и базар.бг, тогава няма касова бележка.
Това са моите скромни счетоводни познания от работата ми с куриери като служител на фирма/търговец.
Ако греша, някой по-сведущ да ме поправи.

# 849
  • Мнения: 9 050
Точно така. В случая Спиди е само посредник по предаване на сумата. Те няма как да издадат фискален бон за тези 69.99, защото тази сума не е приход за тях. Те само я взимат от Вас и я дават на продавача. Касова бележка издава този, който получава сумата като приход по покупко-продажба, т.е. търговецът. Той поема и гаранцията. Да не говорим, че няма как търговец да признае гаранция на база касов бон, издаден от трето лице.
По принцип за стойността на наложения платеж куриерите не са длъжни да издават никакъв документ. Понеже клиентите обаче са чувствителни, те им дават копия от служебните бонове. Но това е максимумът.
Ако нещо е с наложен платеж, отговорността за точното разплащане е на куриера. Самият факт, че си имате пратката е достатъчно доказателство, че сте платили изрядно. И с това участието на куриера в покупко-продажба се изчерпва. Оттам нататък взаимоотношенията са между купувач и търговец и всички, обезпечаващи ги документи следва да са издадени от търговеца. Ако в пратката нямате изряден платежен документ, свържете се с търговеца и си поискайте такъв.

# 850
  • Мнения: 1 754
От известно време товарителницата на Спиди може да е вместо касов бон към издадена фактура от търговеца.
Прилага се когато Спиди изплащат наложеният платеж по банков път.

# 851
  • Мнения: 1 231
Доказателство за извършване на плащането на куриера е товарителницата, която придружава пратката. Поне за всичко получено, като по-големи стоки - телевизори, печки и т.н, куриера ме предупреждава да пазя товарителницата, защото е необходима за валидността на гаранцията.

# 852
  • Мнения: 355
Писах и в друга тема, преди да видя, че има за Спиди. Продавам райска ябълка години наред. Имам над тон ябълки и много редовни клиенти. Тая година, тия ме изложиха, направо като кифладжия. Пращам едно количество, клиента ми получава с 300 гр. по-малко. Някой свил 3-4 ябълки, защото какво ли са си мислели, тоя няма да забележи. Да ама клиента ги претеглил и ми пише. Аз снимам моята товарителница-обявени едни кг, той получава други. Компенсирах човека, обаче остава едно гадно чувство. Писах жалба до Спиди и изкараха, че уж кантара в офиса не бил точен. Не дадоха реално къде се изпариха тези 300гр.Просто приключих с тях! Куриери бол! Не стига, че дерат кожи, ами и те правят на глупак! Да кажат, тъй и тъй, донеси райски ябълки, ядем, трябват ни или подобно, ами ще отвори и вземе от пратката. Свински работи. Даже спрях да купувам и от сайтове, които работят със Спиди. Една стотинка няма да видят от мен вече. Когато е кампанията за ябълка съм им носил по 20 пратки на ден, сумати пари са взели само от един клиент като мен и накрая сами си го направиха да се махна. Можеше поне да не се опитват да ме работят, че кантара им грешен. Все едно съм толкова пък тревопасен, че нямам кантар дома и не ги тегля и аз преди да тръгнат за клиент пратките. Нещастници!

Последна редакция: ср, 02 яну 2019, 13:23 от Омикрон

# 853
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 10 356
Работим със Спиди. Продаваме техника и товарителницата хич не грее гаранцията (оторизираните сервизи въобще не се вълнуват как си си доставил стоката). Има си документ за покупка, касов бон, гаранционна карта. Касов бон не издаваме, ако плащането е банково, но тогава няма и наложен платеж. Има едно доп. споразумение за паричен превод или нещо такова, което освобождава търговеца да издава касови бонове, тогава Спиди го пускат, но това са си договорни отношения търговец-куриер. Ние преценихме, че няма смисъл да го правим. И това, че си получаваме наложените платежи по банка, няма нищо общо. Касови бонове си издаваме.

# 854
  • Мнения: 1
Подкрепям ви пак ми е счупена пратката   .

Общи условия

Активация на акаунт