Лоши ресторантьорски практики

  • 79 794
  • 941
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 5 165
За Албена абсолютно ви вярвам. Ходила съм 3 години там, 2007, 2008, 2010. Първата супер, втората започна да става зле, бяхме 2 семейства с деца на по 2 години, на последния ден децата се раздрискаха и  разповръщаха. На нас нищо, но другото семейство се тръшнаха цялата рода. Третата на 3тя ден вече ме беше гнус да вляза в ресторанта  Sick Ядяхме само пържени картофи и цели домати и краставици. Въпреки това такова повръщане и разтройство не ме беше хващало никога досега, минах само аз за щастие.
И да не си помислите, че е само в България това  Laughing 2011 от Гърция се прибрахме и натръшкахме ние цялата рода. От тогава на Ол инклузив пари да ми даваш не отивам  Sick Там причината е не само хотела и ресторанта, но и това че всеки пипа в хараната.

# 406
  • Мнения: 9 992
За Албена абсолютно ви вярвам. Ходила съм 3 години там, 2007, 2008, 2010. Първата супер, втората започна да става зле, бяхме 2 семейства с деца на по 2 години, на последния ден децата се раздрискаха и  разповръщаха. На нас нищо, но другото семейство се тръшнаха цялата рода. Третата на 3тя ден вече ме беше гнус да вляза в ресторанта  Sick Ядяхме само пържени картофи и цели домати и краставици. Въпреки това такова повръщане и разтройство не ме беше хващало никога досега, минах само аз за щастие.
И да не си помислите, че е само в България това  Laughing 2011 от Гърция се прибрахме и натръшкахме ние цялата рода. От тогава на Ол инклузив пари да ми даваш не отивам  Sick Там причината е не само хотела и ресторанта, но и това че всеки пипа в хараната.

Аз в Гърция , не съм видяла такова нещо . Където съм била свидетел , хигиената е била на безупречно ниво и храната хубава.

# 407
  • Мнения: 1 884
За Албена абсолютно ви вярвам. Ходила съм 3 години там, 2007, 2008, 2010. Първата супер, втората започна да става зле, бяхме 2 семейства с деца на по 2 години, на последния ден децата се раздрискаха и  разповръщаха. На нас нищо, но другото семейство се тръшнаха цялата рода. Третата на 3тя ден вече ме беше гнус да вляза в ресторанта  Sick Ядяхме само пържени картофи и цели домати и краставици. Въпреки това такова повръщане и разтройство не ме беше хващало никога досега, минах само аз за щастие.
И да не си помислите, че е само в България това  Laughing 2011 от Гърция се прибрахме и натръшкахме ние цялата рода. От тогава на Ол инклузив пари да ми даваш не отивам  Sick Там причината е не само хотела и ресторанта, но и това че всеки пипа в хараната.

Аз в Гърция , не съм видяла такова нещо . Където съм била свидетел , хигиената е била на безупречно ниво и храната хубава.

Абсолютно. В комплекса бяха основно германци и всичко беше безупречно.

# 408
  • Мнения: 20 433
Аз съм чувала, че около Кавала се случват такива ентеро-истории. Но като цяло в сравнение с нашата оср*на работа по Черноморието са рядкост. Иначе Алиена е права - на all inclusive е достатъчно един човек непосредствено преди да се разболее с нечисти ръце да опипа хлебчетата примерно. Тези вируси се предават по фекално-орален път, за да съм по-ясна. Не е само до хигиената в хотела. Хубавото в Гърция е, че отровно солената вода в морето не съдейства за разпространението им.

# 409
  • Мнения: 5 165
Може и да е лош късмет с Гърция, на ол инклузив бяхме на между 2рия и 3тия ръкав, не помня как се казваше, малък комплекс със собствен плаж, много хубаво, но яденето доста гадничко си беше.
Следващите 2 години ходиме на свободно, Неа Врасна, Аспровалта, Палио и Кавала. Навсякъде беше безупречно и не сме яли кофти храна.

# 410
  • Мнения: X
Винаги е добре, да се предпочете свободна консумация пред Ол инклузив. Ясно е, че когато се готви за много хора, в промишлени количества, огромни тенджери и тави, качеството е занижено. Купува се евтина продукция, приготвя се набързо, като се има в предвид и горещото време (при почивките лятото) е логично, да се предположи, до колко ще бъде годна храната.

Друг е и момента, че лятото предразполага размножаването на вируси и бактерии и че голяма част от чревните вируси се разпространяват много лесно, особено при контакт с много хора, както е по хотелите. Не е нужно, да е виновна храната в ресторанта (има все пак някакъв шанс тя, да не е лоша) за неразположенията на туристите. Те могат, да се заразяват по между си по капков път, от плажа или просто от някое барче, басейнче и прочие.

# 411
  • Мнения: 9 992
На Златни Пясъци е пълно с въшки пък . Туристите се заразяват един с друг  Sick

# 412
  • Мнения: 108
Мисля,че аз поразводних темата Simple Smileно общо взето от всичко което изчетох,според мен проблемът се корени във възпитанието,културата и ценностите ни Simple Smile политиката на заведенията едва ли е да гонят клиенти или да сервират вмирисани неща,все пак който си има заведение се стреми към привличане на клиентела Simple Smileиначе за какво му е всичкото това главоболие с отваряне на заведение?Аз примерно разсъждавам така ако ми откажат резервация,ще отида другаде и проблема ми е решен Simple Smile няма да е резервиран целия град Simple Smile,в крайна сметка ако съм само с мъжа си не ми пречи да ме сложат на мъничка масичка до стената,в карйна сметка съм излязла да се уединя,а не да съм по средата и да съм център на внимание Simple Smileщо се отнася до космите в гозбите ,аз бих го обърнала на шега(в крайна сметка и аз като готвя в нас намираме косми  Laughing)а поръчките ви в ресторантите(не тези с полуфабрикати)се бавят защото всички продукти са в суров вид,примерно едни хапки-трябва да се нарежат,после да се овкусят,после панировка после в тигана ,ами ако сте в най големия фраш и преди вашите хапки има още 10  Heart Eyesкак да ви ги поднесат на 15-тата минута Simple Smileна мен също ми се е случвало в керемидката която аз съм приготвила(помагам в кухнята понякога) клиента да намери телче....ами не съм го сложила нарочно Simple Smile в навалицата и в бързината не съм видяла,че е останало парченце от телчето Simple Smile хубаво ,че клиента ни е от редовните и го обърнахме на смях и не ни се разсърди Simple Smileтака,че хора като някъде не ви изнася,не ви харесва обслужването,храната,или изобщо хората работещи там, ми не ходете там Simple Smile при нас има клиентка примерно,която винаги е недоволна,като казвам винаги значи винаги и това,че е недоволна още повече ни стимулира да и се суетим върху поръчката и тя пак недоволна,но.......в крайна сметка на другия ден пак е тук  Laughingи на по другия,и на по другия,всеки ден е тук и си хапва Simple Smileтака,че усмихнете се когато тактично ви разкарат от някъде и си намерете друго местенце където ще ви приемат Wink

# 413
  • Мнения: 9 992
Aми да си на заведение все едно е да си на гости с плащане , а те са домакини . Както има домакинства , в които не е особено чисто и не готвят вкусно , не държат на качеството и са стиснати същото е и по заведенията . Пък и не всички го разбират бизнеса, не само за ресторанти и кафета, повечето е търгашлък , отколкото почтен бизнес. Гледат от нищо нещо да изкарат пари , къде не дават заплати , малки порции високи  цени и много други .

# 414
  • Мнения: 447
Най-погрешната ресторантьорска практика е да се подценяват клиентите - във всякакъв смисъл. Клиентът навсякъде трябва да е на почит и никой собственик/управител не бива да мисли, че хората, дошли да седнат в заведението му, ядат доматите с колците.
Лош контрол над приготвянето на храната, лоша хигиена, невъздържани и груби сервитьори, "грешки" в грамажа, дори нежеланието да се приеме обратна връзка от страна на клиента - всичко това за мен попада в графа "Лоши практики". Хората стават все по-взискателни, защото се появяват добри заведения и както се казва, учим се на хубавото. В това няма нищо лошо и ресторантьорите не бива да се сърдят, че има конкурентна среда, в която добрите изпъкват за сметка на посредствените.

Живея във Велико Търново и заведенията, в които ходя, се броят на пръстите на едната ми ръка. Безкомпромисна съм и не стъпвам на места, където веднъж (понякога два пъти) са ме разочаровали. Да ми сервират салата от полуизгнили зеленчуци или хрупащ ориз, да ми пробутват мляко с някаква разтворена гадост вместо бананов шейк, да ми пушат вътре въпреки забраната, да ми сервират зелена салата с калта и голите охлюви по нея, някакви сърдити мързелани, които считат сервитьорската си професия за наказание, да ме гледат накриво и да ми сумтят насреща... Ами, благодаря! Портфейлът ми остава затворен завинаги за подобни места. И не само това! Споделям негативния си опит с колкото мога повече мои приятели и познати. Не искам и те да пострадат, както и не съм съгласна собствениците на подобни места да трупат актив на гърба на моите хора, които си изкарват парите почтено и с яко бачкане! Stop

# 415
  • Мнения: 851
Телчета и в нашия ресторант са намирали и не е никак хубаво. Обаче те са от гевгирите, които редовно се мият и търкат. Вкъщи и аз го имам този проблем и никога не успявам да ги махна. Имаме късмет, че други неща не си намираме по манджите. Една приятелката беше намерила бълха в бебешко пюре. Кво да ви кажа повече...
Аз редовно се интересувам какво се случва с моите бивши шефове, които се преместиха в друг обект. Срещала съм бивши клиенти, които продължават да посещават заведението. Прави им впечатление, че порциите са по- малки и персонала друг, но дотам. Клиентът изобщо не може да си представи каква е разликата в кухнята, аз съм сигурна- от небето до земята. А имаше и такива клиенти, които всяка седмица от 15 години идваха в заведението на шефовете(което 3х си е сменило местоположението за този период) от далечни краища на София, заради хубавата кухня. Само че за тях през цялото това време е удоволствие клиентите да са доволни, да не сервират нещо, което самите те не биха яли. Порциите винаги бяха мин. със 150 над грамажа в менюто. На фона на това, пак ги имаше недоволните. И забелязвам много ниска култура изобщо, относно храните, които хората ядат....
По другия въпрос, имали сме клиенти, които периодично си стояха до 2 през нощта, също живеещи в много отдалечен квартал. В подобни случаи, бих казала, че явно не висят случайно, щом са готови да оставят бакшиш без значение от сметката и после по 10-15 лв за такси. Тичали сме до магазина, ако нещо свърши, правили са се заготовки на момента. Хубави времена бяха.

# 416
  • Мнения: X
Windy Съгласна съм напълно с мнението ти.
Много е важно собственици и управители на подобни заведения, да вземат нещата под контрол, като не гледат само лесната печалба на база икономии от пресни продукти, от хигиена, от обслужване. Увеличение на приходите може, да се получи и след качествено приготвяне на храната, нормални порции, по - добър подбор на персонала (мотивирайки ги, да работят по различни начини, не само финансово) и най - вече грижа към клиента.
Когато редовната и вечно недоволна клиентка се оплаче, не е добре, да и се "тегли една", пък ако иска да идва, а трябва по - специално отношение. Някой път една непоискана усмивка, едно "Извинете" или комплимент (плодове, бутилка вино например) е добър жест и може, да направи много повече от разни разправии и лоши погледи.
Една малка промяна в обстановката, добрата хигиена, специалното внимание към редовни клиенти, а и дребни неща, като едни свежи цветя и приятна музика, могат да привлекат повече клиенти, от колкото иначе биха дошли.

# 417
  • Мнения: 11 632
Windy- Щастливеца посещаваш ли?  Sunglasses Доста хора тук ще го знаят.

# 418
  • Мнения: 447
Windy- Щастливеца посещаваш ли?  Sunglasses Доста хора тук ще го знаят.

Посещавам го, да, особено новия. Това е един от малкото ресторанти, в които ходя. За малко да ме загубят още при първото ми посещение  - заради салата, която трябваше уж да е от рукола, чери доматки и пармезан, ама последните две почти липсваха (имаше две доматчета, разрязани наполовина + 3-4 люспи пармезан), както и заради забавено обслужване за сметка на съседната маса, защото бях само с една приятелка, пък на другата маса имаше повече хора. А, да - и понеже е ресторант с претенции и очаквах много, ми направи впечатление, че дори не поставиха приборите както трябва. После съпругът ми ме убеди да им дам втори шанс, така че при второто си посещение грешки нямаше и продължихме да ходим. Празнували сме доста семейни празници и издънки не е имало. Често поръчвам храна за вкъщи оттам и момчето, разнасящо поръчките, е винаги ужасно любезно - с кеф му оставям някой лев отгоре. Не знам как успява винаги да е толкова мил и усмихнат този младеж!

Понякога не е лошо да дадеш втори шанс, както и да опиташ да споделиш какво не ти харесва. Грешките се изправят, когато има желание. Peace

Но грубата демонстрация на неуважение е нещо, което не прощавам. Например в заведението, където ми сервираха измисления бананов шейк, който споменах в предния си пост, кракът ми не стъпи повече. Заведението е на известен търновски бизнесмен и когато направих грешката да седна там за първи и последен път, той беше там с компанията си от новоизлюпени дупета. Сервитьорката пърхаше ведро около тях и неглижира обслужването на мен и моите приятелки. Сервира ми боклук и когато си върнах чашата пълна, дори не се поинтересува защо не съм консумирала поръчаното. Половината неща в менюто липсваха. През повечето време изражението на девойката, която ни обслужваше, излъчваше ужасна досада. Кажи ми, как да седна там отново?! Никога вече! Naughty

# 419
  • Мнения: 10 554
Хайде всички да се научим, че клиентът е Цар, но не е Бог и ресторантът(хотелът) може да е един, но не е незаменим.  Peace

(чак в рима го написах).  Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт