Лоши ресторантьорски практики

  • 79 186
  • 941
  •   1
Отговори
# 840
  • Мнения: 447
На мен скоро ми се случи да посетя ново заведение и да попитам мога ли да поръчам картофи соте - исках ги заради малкия, който пожела картофки. Отговориха ми утвърдително. Поръчах. Когато ми донесоха сметката, се оказа, че въпросните картофи фигурират в менюто единствено като гарнитура и понеже някой си преценил, че една пълна порция е равна на три гарнитури, така ги и бяха маркирали, като крайната цена беше към 8.00 лева... Няма да им стъпя повече в кръчмата! Това е безобразие! Sick

# 841
  • София
  • Мнения: 18 685
На мене като цяло в Хепи ми харесва. Но последния път така съм се смяла с една сервитьорка Simple Smile Сядаме компания в суши бара и поръчваме салати. Идват те, едно от момчетата опитва и казва - мм, трябва й сол. Моли сервитьорката за подправки. Тя - ама те салатите са овкусени. Той пак - нищо, аз имам нужда. Тя пак - ама те са овкусени!  Joy Много смешно беше, нещо не се разбраха двамата, но отстрани звучеше все едно не му дава да си досоли hahaha

# 842
  • София
  • Мнения: 44 420
Наскоро - голяма компания сме на 1 голяма маса. Обслужва ни бавно 1 сервитьорка.
Останалите - седят и гледат, защото нямаха клиенти в момента.
Тъй като имаше много работа, момичето беше и доста нацупено.

# 843
  • Мнения: X
Ако храната в едно заведение е на ниво, бих преглътнала няколко "скочубри", дето не знаят що са там....Ама когато и храната е зле, и обслужването е на нула, ами, сори.

# 844
  • София
  • Мнения: 2 516
Аз се сетих за още нещо и то ми се случи наскоро.
Разбира се, на заведение на морето, където имам чувството по правило си длъжен на всички сервитьори.
Поръчваме си ние хапване и понеже някои неща от обедното са свършили, питаме за пица. Питаме колко време ще отнеме - горе долу.
Сервитьорката, със страшен акцент и ужасно арогантно поведение (явно се изживяваше като шефка) заявява : Мчи от къде да знам, бе,виж ква е лудница, може и 5, може и 15 и 25 минути, няам идея кво е в кухнята, колкот - толкоз.

Безумно. Много мразя АРОГАНТНИ сервитьори.

# 845
  • Ænima/Albuquerque
  • Мнения: 3 821
-Отказвала съм резервация, защото тя струваше по 20 лева на човек, без да включва каквато и да било консумация. Извинете.

Има една супер приятна бирария на Петте кьошета - адски вкусно готвят, имат сума бири, не е скъпо, има закрита градина, телевизор за мачове - абе приказка! Винаги съм ходила там без резервация и май никога не ми се беше налагало да правя такава.
Преди няколко месеца, един приятел искаше да се видим, че повод имаше някакъв. Вика ни да запазим някъде четири места, където на нас ни харесва. Викам - тва е нашто място!
Звъня им на тия, три часа преди уречената между нас среща, и тия отсреща ми казват - ами 20 лева капаро на човек. Ама викам, как така? Щели да ни върнат разликата, ако не ги изконсумираме, само за да са сигурни, че ще дойдем. А аз така -  Shocked
Хубаво, де, ами ако живея в Банкя, как точно ще дойда да им оставя капарото? При положение, че звъня в 4 следобед, а искам резервация за 7 вечерта? Може би после ще се върна обратно в Банкя, ще се изкъпя и пак ще се върна в центъра за срещата?
Е, понеже живея наблизо, отидох, и дадох 80 лева капаро. Сметката ни едва превишаваше 50 лева, а не е като да не изпихме и изядохме света. Върнаха ни "разликата", обаче е много дразнещо.

Имам още една случка, ама тя не е в заведение, ами с един таксиметров шофьор. Нямаше да ми върне от 10 лева, спря на едно клекче, уж да си разваля, ама там хората ми казаха, че нямат. Почнах да си ровя в чантата, събрах му парите на една двулевка и стотинки... както стоях права пред вратата и му давах парите, за мой шок, тоя като видя стотинките (повече от 4 лева!), ги хвърли върху мен, а аз стоях като препарирана на тротоара, докато около мен падаха стотинки.
Явно си искаше четирите лева нацяло... 

Последна редакция: вт, 05 авг 2014, 19:17 от Sarcasm™

# 846
  • Мнения: X

Имам още една случка, ама тя не е в заведение, ами с един таксиметров шофьор. Нямаше да ми върне от 10 лева, спря на едно клекче, уж да си разваля, ама там хората ми казаха, че нямат. Почнах да си ровя в чантата, събрах му парите на една двулевка и стотинки... както стоях права пред вратата и му давах парите, за мой шок, тоя като видя стотинките (повече от 4 лева!), ги хвърли върху мен, а аз стоях като препарирана на тротоара, докато около мен падаха стотинки.
Явно си искаше четирите лева нацяло... 

Идиот. #Cussing out

И аз мразя нацупени и арогантни сервитьорки. Последно на едно плажно заведение във Варна, една злобна сервитьорка дойде, да ни обслужи. Висна до масата с въпросителна физиономия, естествено без, да поздрави или да попита, какво ще желаем. Казах и "Може ли едно меню?" и тя ми се сепна "Ама може ли поне, масата ви, да избърша първо?". Отвратителна.
Реших, че няма, да и оставям никакъв бакшиш, само някакви стотинки, че просто не ми се чакаше, да ги взимам.

Скоро след това, на друго плажно заведение, случихме на много симпатична млада сервитьорка.
Спагетите бяха ужасни, нищо не ядохме от тях, върнахме си ги целите чинийки, тя попита "Не ви ли харесаха" и аз отговорих "Няма проблем". Беше мило момичето, за какво, да се заяждам.

# 847
  • Мнения: 678
На мен ми прави изключително лошо впечатление ако в заведение зеленчуците са замразени, особено ако е в заведение където да кажем една пица започва от порядъка на 7-8 лева и върви нагоре. Има един микс от замразени зеленчуци по всички хипер- и супермаркети, който е моркови, царевица, често броколи, грах - като видя че това е вегетарианската пица, не поръчвам никаква. Общо взето като поразгледа човек обстойно менюто, може да види дали зеленчуците са предимно сезонни или целогодишни, или неща които очевидно ще са замразени. Ако е нещо екзотично ок, но в заведение да ми сервират замразена храна за мен не е приемливо. А това е масова практика.
Също така, преди 10тина години съм си поръчвала вегетариански сандвич, който ми го дават с месо, "ама то е безплатно"  ooooh!  Joy

# 848
  • Мнения: X
Също така, преди 10тина години съм си поръчвала вегетариански сандвич, който ми го дават с месо, "ама то е безплатно"  ooooh!  Joy
ТЪй де, как можеш да отказваш келепира ......    Joy

# 849
  • Варна
  • Мнения: 302
Имаме в квартала една пицария, от която преди време често поръчвахме, защото пиците бяха вкусни и ги носеха бързо, понякога сядахме и там да хапнем. Известно време беше затворена, после пак я отвориха и решихме да я посетим с мъжа ми и детето, за да не готвим вечеря. Седнахме, поръчахме си някакви хапки /картофки, пилешки хапки и още нещо от сорта, нямаха пици все още и предлагаха малко неща, защото скоро бяха отворили след паузата/. Хапваме ние от хапките, презполовихме порцията и в чинията лъсна един дълъг черен косъм Sick. Аз, мъжът ми и детето сме руси. Извикахме сервитьорката, попитахме "Какво е това?", тя нищо не каза, само се обърна и отиде някъде. След малко дойде някаква друга жена, явно шефката, и попита "Е вие чак сега ли го забелязахте този косъм, след като почти изядохте порцията?" С един такъв обвинителен тон, сякаш нарочно сме го сложили в чинията, за да не платим, а в случая очевидно косъмът беше твърде черен, за да го вземем от нас си ooooh!. После взе порцията, врътна се и нищо не каза, не се извини, нищо, само накрая като плащахме сервитьорката каза, че въпросната порция е махната от сметката. Повече не стъпихме в това заведение.

От Хепи-тата във Варна съм много доволна - обслужването е любезно и бързо, храната е вкусна, досега никога не сме оставали разочаровани, а не мога да кажа същото за други, по-скъпарски ресторанти. Мен не ме дразни да ме питат постоянно дали всичко е наред, повече ме дразни да седнем някъде и да се чудя как да привлека вниманието на сервитьора за още едно питие или сметката.

Последна редакция: ср, 06 авг 2014, 01:40 от Maria_I

# 850
  • Мнения: X
Цитат
Мен не ме дразни да ме питат постоянно дали всичко е наред, повече ме дразни да седнем някъде и да се чудя как да привлека вниманието на сервитьора за още едно питие или сметката.
Това явно се оказва "проблем" на клиентите, не на сервитьорките..... Laughing
Т.е., хората имат различни предпочитания.
Аз например предпочитам да бъда оставена на мира, да мога спокойно да си говоря с хората, с които съм отишла, а не през 2 -3 минути да се обяснявам с персонала дали ми е харесало, колко ми е харесало, дали съм доволна и т.н.Ще го разберат накрая, като си видят бакшиша, ако са го заслужили.
Имаше едно заведение "К2" в Пловдив, но го затвориха (не знам дали не е преместено на друго място).Та там сервитьорките бяха на ниво, според моите изисквания.Посрещат те, питат за колко души искаме маса, настаняват ни, връчват ни менютата и дискретно се отдалечават.Ако нямат работа в момента, стоят до бара и чакат знак, а ако са заети, дискретно ти хвърлят по едно око, за да видят кога ще ги повикаш.И така цяла вечер, някак незабележимо минават, отсервират, в момента, в който ти потрябват и ги потърсиш с поглед из заведението, те вече са се запътили към масата.Никъде другаде не съм попадала на толкова дискретно, внимателно и ненатрапчиво обслужване.

# 851
  • Ænima/Albuquerque
  • Мнения: 3 821
Цитат
Мен не ме дразни да ме питат постоянно дали всичко е наред, повече ме дразни да седнем някъде и да се чудя как да привлека вниманието на сервитьора за още едно питие или сметката.
Това явно се оказва "проблем" на клиентите, не на сервитьорките..... Laughing
Т.е., хората имат различни предпочитания.
Аз например предпочитам да бъда оставена на мира, да мога спокойно да си говоря с хората, с които съм отишла, а не през 2 -3 минути да се обяснявам с персонала дали ми е харесало, колко ми е харесало, дали съм доволна и т.н.

Това е една от причините да не харесвам и да не посещавам Хепи. Не стига, че пред 5 минути искат да им казвам колко е прекрасно всичко, ами и не спират да ме прекъсват докато поръчвам, за да ми пробутват разни други неща от менюто.

Другата причина е, че салата Цезар им е отвратителна.  Crossing Arms

# 852
  • Варна
  • Мнения: 302
За кое Хепи и в кой град говорите, аз честно казано не съм попадала на чак пък толкова натрапчиво обслужване? Последно преди 3 дни седнах с детето да обядваме в Хепи срещу х-л Черно море във Варна, след като взе поръчката, сервитьорката само веднъж дойде да попита дали всичко е наред и след това като си изпих айряна дойде да ме попита дали искам още един. Общо взето са обучени по американски тертип, била съм сервитьорка в САЩ и там клиентите се сърдеха, ако не ги попитам дали искат още едно питие, след като изпият поръчаното. На мен този тип обслужване ми допада, много мразя да чакам, когато искам да си поръчам още нещо или да чакам за сметката или рестото... Но не ми се е случвало буквално на всеки 5 минути да ме притесняват, общо взето 2-3 пъти се завъртат да попитат дали искаш още нещо и това е.

А по повод на рестото, защо в почти всички ресторанти е толкова досадно чакането за ресто. Почти винаги след като донесе сметката сервитьорът просто не се вясва повече, а трябва да го търсиш, викаш и да ръкомахаш, за да забележи, че трябва да дойде да оправим сметката #Cussing out. Не винаги разполагам с точна сума и подобно бавене винаги ме кара да оставя по-малко бакшиш, отколкото предварително съм мислела да оставя. Ако го правят с цел да прежалиш рестото, ами сори, ама ефектът е обратен, все пак ако сметката е 30 лв., а аз имам 50, няма да оставя 20 лв. бакшиш...

# 853
  • Мнения: 33 598
Най-мразя в Хепи, като седна с приятелка да ме попитат, след като са взели с триста мъки и пробутвания на други продукти, "искате ли списания за четене?!" Отговарям много лошо.

# 854
  • Ænima/Albuquerque
  • Мнения: 3 821
Най-мразя в Хепи, като седна с приятелка да ме попитат, след като са взели с триста мъки и пробутвания на други продукти, "искате ли списания за четене?!" Отговарям много лошо.

Да! Това го забравих!   doh

Maria_I, всяко Хепи, в което съм ходила. В София поне.

Общи условия

Активация на акаунт