Лоши ресторантьорски практики

  • 79 828
  • 941
  •   1
Отговори
# 315
  • out of space
  • Мнения: 8 623


Мама жаба, добре, че не съм работила за теб. Да ти обяснявам ли, че след 22ч. или каквото ти е работното време, нямаш право да им искаш сметката? Пък те може и до сутринта да си стоят. Вземи прочети една книга или нещо такова, докато ги чакаш. Така с нерви не става!

Как така няма право?  Shocked Могат да откажат да платят ако е след 22 ч. им се поиска сметката?!  Rolling Eyes

# 316
  • Варна
  • Мнения: 6 831
Темата се обърна на дебат между собственици на заведения, бармани и сервитьори срещу простите и нахални, нищо не разбиращи клиенти, понеже не им е това професията.

Проумейте, че не винаги сте прави.

# 317
  • Мнения: 555
То най-лесното да ги изгони и повече да не стъпят и после да се вайкат на познати и по форуми . Истината е ,че ни един от вайкачите, не би седял 3 часа след работното си време , че било и заради клиент , освен ако не купува за 2000 или шефа не го е накарал но инцидентно , ако е практика ще напусне работа . Същите се сърдят , че за малки сметки ги гонели и как си били в правото си да се плюнчат на 2 бири 3 часа , щото им било кеф разбираш ли .
Аделинда, твоите клиенти все се плюнчат и лигавят, да не е нещо от храната?  Laughing Личи си веднага отношението към клиента...

Хората, които се "вайкат" поне в този форум, се оплакват, че са ги изгонили преди края на работното време. Нека да го кажа пак, та дано най-накрая го вземеш предвид - п-р-е-д-и. П.р.е.д.и. Има разлика със след. Антоними са.

Аз пък не виждам защо след като свърши работното време не напомните, че е свършило и седите да ги чакате. Както вие нямате право да ги гоните по-рано, така и те нямат право да ви държат до по-късно. Просто е и няма защо да се усложнява.

Що се отнася до седенето на малки сметки - ако е в рамките на работното време и заведението не е пълно до дупка всъщност не виждам разлика. В крайна сметка и двете бири са на цена неколкократно над пазарната, точно защото ги пиеш в ресторант.
Всъщност не знам, може би при някакви малки квартални кръчмички е донякъде оправдано - и цените са по-умерени, и клиентите са повече, но за такива ли става дума?

# 318
  • Мнения: 58
По принцип е редно да се обясни учтиво, че заведението затваря, тъй като си има посочено работно време (подчертавам, че трябва да е дошъл този упоменат край на работното време). Ако клиентите не искат да си тръгнат - има органи на реда, който се борят с подобни "противообществени" прояви.
Казах ви, че те са добре запознати, че затваряме в 22 и казаха, че ще заминат преди това време, но въпреки това не тръгнаха. Как да ги изгоня с полиция при все, че са редовни?

# 319
  • Мнения: 12 784
Нали разбирате, че няма как едните да са изрядни, а другите само криви. Има некоректни клиенти и некоректни ресторантьори. Просто всички са шлифовани в една и съща школа Simple Smile)).

Има начин да обясниш и на некоректен редовен клиент, че не трябва да прекалява без да го изгониш завинаги.

# 320
  • Мнения: 9 992
*Coraline*, аз през цялото време говоря за клиенти искащи да седят СЛЕД работното време. Ако ти имаш проблем с това да  разбереш , не ми го приписвай на мен . Напомняме, натвърдваме и си седят. Ако сме гонили по-рано е защото шефа е казал , аз заведение нямам .  Ресторанта в който работех , храната беше отвратителна , маслото само в менюто . Най -евтиното зареждаше , грамажите като за гарнитура, цените като за заведение лукс,обстановката мизерна ,  но като нямах работа , за мен срамна работа няма , щом е почтен труд и се бях хванала. Не се отъждествявам с местата в които работя , моля .

# 321
  • Мнения: 20 436
Какви са тия салати до 100 часА? Обикновено още преди 23 часа се пита за последни поръчки, защото кухнята затваря. Всеки собственик си преценява дали и как иска да си задържи клиентите и какви компромиси е склонен да направи. И определено не мисля, че като клиент трябва да ме интересува дали барманът/сервитьорката/собственикът или който и да е има личен живот. Още по-малко за колко пари работят, на какви осигуровки, какви болежки имат и т.н. Както в мойта работа никой не се интересува от горните неща. Като не искаш да задоволяваш прищевки на клиенти, си търсиш друга работа. Защото иначе заведението просто няма да оцелее. Не ми посочвайте други държави, защото нашата реалност е друга.

# 322
  • Мнения: 851


Мама жаба, добре, че не съм работила за теб. Да ти обяснявам ли, че след 22ч. или каквото ти е работното време, нямаш право да им искаш сметката? Пък те може и до сутринта да си стоят. Вземи прочети една книга или нещо такова, докато ги чакаш. Така с нерви не става!

Как така няма право?  Shocked Могат да откажат да платят ако е след 22 ч. им се поиска сметката?!  Rolling Eyes

Доколкото си спомням, да.  Затова има закони и затова има работно време на входа, за който има документ да го удостоверява. Затова и инспекциите вече обикалят нощно време по заведенията  Wink За всяко нещо има общоприети правила, които масово не се спазват. Честно казано, не разбирам защо някой би изгонил клиентите си преди края на работното време. Но предполагам, че е наказуемо. Тук си напомням подробно да се запозная с права и закони...

# 323
  • Мнения: 9 992
Обикновено още преди 23 часа се пита за последни поръчки, защото кухнята затваря.

И да , като ти дойдат нови в 23: 15 и ти се сърдят , че си ги изгонил преди края на работното време. Знаят работното време , но се правят на луди , защото във България минава номера, да се седи докато има клиенти .

# 324
  • Варна
  • Мнения: 6 831
Такива клиенти е ясно, че ще правят проблеми, не ви трябват, камо ли редовно да ви посещават. Не виждам какъв е проблема да ги поканите да си вървят 15 минути, след като е свършило работното ви време. Пък ако ще да не се върнат повече.

# 325
  • Мнения: 58
Каква е тая простотия, че не ви интересува дали хората имат личен живот?
Добре и мен не ме интересува дали касиерката в супера има личен живот,но тя показва, че е явно изнервена като блъска покупките ми в торбата все едно се опитва да ги убие.
По тая логика не ми пука, че и държавните служители имат личен живот, ама и те са супер нервни и явно си го показват. Добре другия път като имам работа в общината ще отида в 18 часа. Някой дали ще ме приеме? Защо моята сервитьорка да седи 2 часа след работа? Клиентът винаги е прав, ама само когато е в заведение. В супера не можеш нищо да кажеш, отиваш да си платиш тока, оная ти се зъби и говори с някакъв ужастно изнервен глас, тогава нямам ли пак права? Отивам да внеса осигуровки и онази там и тя нервна. Сто процента никоя която работи в офис няма да остане 2 часа след работа.
Не карам никой да се чувства виновен, както ми бяхте казали по горе, ама айде да си гледате и вие във вашата паничка и собственото възпитание, не казвам че всички са лоши, а че някои хора са безумно нагли, просто са си такива. Не може да се променят, защото примерно са на по 30-40 години, но все пак са НАГЛИ.
Защо и от къде на къде, като седнеш в ресторант не ти пука дали сервитьорката си има личен живот и можеш да седиш до когато си искаш, а като отидеш някъде другаде мишкуваш?

# 326
  • Мнения: 1 884
По принцип е редно да се обясни учтиво, че заведението затваря, тъй като си има посочено работно време (подчертавам, че трябва да е дошъл този упоменат край на работното време). Ако клиентите не искат да си тръгнат - има органи на реда, който се борят с подобни "противообществени" прояви.
Казах ви, че те са добре запознати, че затваряме в 22 и казаха, че ще заминат преди това време, но въпреки това не тръгнаха. Как да ги изгоня с полиция при все, че са редовни?

Мама жаба , а има ли орган който може да те глоби, че заведението е отворено извън работното време?

Просто питам, не искам да се заяждам. Не съм наясно с тези закони.

Права си, когато преди години работех като барманка и сервитьорка в случаите когато е трябвало да останем извън работното ни време ,управителя  се договаряше с клиента за допълнително заплащане на персонала. Всеки има личен живот и е редно да се съобразява другите, така като искаме да се съобразяват с нас.

# 327
  • Мнения: 58
По принцип е редно да се обясни учтиво, че заведението затваря, тъй като си има посочено работно време (подчертавам, че трябва да е дошъл този упоменат край на работното време). Ако клиентите не искат да си тръгнат - има органи на реда, който се борят с подобни "противообществени" прояви.
Казах ви, че те са добре запознати, че затваряме в 22 и казаха, че ще заминат преди това време, но въпреки това не тръгнаха. Как да ги изгоня с полиция при все, че са редовни?

Мама жаба , а има ли орган който може да те глоби, че заведението е отворено извън работното време?

Просто питам, не искам да се заяждам. Не съм наясно с тези закони.
Могат да ме глобят, да. Трябва да си работя до времето, което е написано, нито секунда повече или по-малко. Всъщност по-малко мога ако искам, но повече не.

# 328
  • Варна
  • Мнения: 6 831
На горката сервитьорка, която остава до късно, не й ли се заплаща повече за извънреден труд? Ако не, то никой не я държи насила, да напусне и да си гледа личния живот.

Всички знаем, че има нагли клиенти, но проблемът е, че някои ресторантьори се опитват да си го върнат на нормалните клиенти. Това, че при работно време до 22 вчера сте затворили в 2, не ви дава право утре да затворите в 20ч. Това, че някой е консумирал за 200 лв и е оставил 250, не ви дава право да се сърдите на друг, който е консумирал за 15,50 и е платил 15,50.

# 329
  • Колибите
  • Мнения: 375
Такива клиенти е ясно, че ще правят проблеми, не ви трябват, камо ли редовно да ви посещават. Не виждам какъв е проблема да ги поканите да си вървят 15 минути, след като е свършило работното ви време. Пък ако ще да не се върнат повече.

Щях да напиша същото.

Общи условия

Активация на акаунт