Лоши ресторантьорски практики

  • 79 783
  • 941
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 4 120
Нищо му няма на Джани, освен че са много наблизо масите. Просто нито е особено евтино,  нито чак пък толкова хубаво, чудя се каква е тази истерия по време на сезон.

# 451
  • Мнения: 4 892
Нещо като в Кондора. Ама там навремето верно беше евтино, пороците големи и не беше много лошо яденето. Но като всяко чудо - за три дни.

# 452
  • Мнения: 4 522
По повод първия пост - повечето пъти като отида в Мистър Пица, винаги са ме настанявали. Веднъж отидохме в ресторанта на Попа само 2 момичета и от вратата ми казаха, че няма места. Не съм гледала излъгали ли сме ме или не, направо си тръгнахме. Отидохме в тази до НДК. Настаниха ни в градината, на маса за 4 и останах много доволна.

Много разочарована от обслужване останах веднъж в една кръчмичка в Китен. Там имам няколко любими заведения, но за жалост в нито едно нямаше свободни места и отидохме на късмет в друго.
Там попаднахме на един сервитьор, с бели чорапи и сандали, бърше си потта от челото с ръкава - това го преживяхме. Започна да се майтапи с нас, защото ни видя, че сме млади, на по 20-25 год.
Питам аз:"Има ли сок ябълка?" и той: "Е там е хладилника, гледай какво има", после го питам"Може ли една минерална вода?" и той:"Първо се пита дали има"  Mr. Green Имаше и още подобно, но съм ги забравила, защото беше преди години. Много се смях с този човек  Joy

Към лоша ресторанрьорска практока бих прибавила ултра късите поли на сервитьорките в Хепи, не знам кому е нужно. От заведението съм доволна, никога не съм имала проблеми там - веднъж си намерих косъм в хапките и без проблем ми донесоха други.
Върху една позната сервитьорката беше разляла нещо малко и после им казали да си изберат каквото пожелаят от менюто като комплимент от заведението.
Разбира се, това не трябва да е нещо, което ме впечатлява, а практика, но не навсякъде е така.

Не смятам за нужно сервитьорите да остават след края на работното си време, само защото аз не съм се сетила кога да отида. На мен също няма да ми е приятно да чакам 1-2-3 часа повече, докато си тръгна от работа.

Още едно нещо, сега се сещам, в една заведение, накрая при получаването на сметката виждаме, че има такса музика и такса сервиз. Смятам, че това беше редно да се каже предварително.

# 453
  • Димитровград
  • Мнения: 1 909
Има си начин всичко да е под контрол-остава само един сервитьор да изчаква клиентите вечер,нарича се затваряща смяна. В добър екип няма да се случи повече от веднъж седмично да затваряш.А сервитьори,които си искат сметките,защото приключват-в добър ресторант това е недопустимо-има опция в програмите да се прехвърли масата на колега,ако клиентите нямат против.Принципно-искаш ли бакшиш-чакаш да ти платят,бързаш ли за някъде- колегата ти намазва.

# 454
  • Мнения: 14 651
А повечето готвачи са мъже. На много малко от местата, където съм работила съм виждала в кухнята да ползват ръкавици.

И ако са с ръкавици махат ли ги като ходят да пикаят? На мен са ми казвали, че не  Crazy

# 455
  • Варна
  • Мнения: 6 821
От заведението съм доволна, никога не съм имала проблеми там - веднъж си намерих косъм в хапките и без проблем ми донесоха други.


Как си сигурна, че просто не са махнали косъма и не са ти донесли същите хапки?

# 456
  • Мнения: 4 522
От заведението съм доволна, никога не съм имала проблеми там - веднъж си намерих косъм в хапките и без проблем ми донесоха други.


Как си сигурна, че просто не са махнали косъма и не са ти донесли същите хапки?

Оставиха порцията с косъма на масата ми, докато донесат другата.

# 457
  • Мнения: 4 892
 Joy

На мен в една пицария ми скроиха такъв номер. Поръчах пица, в която има люта чушка, но ги помолих да не слагат, че е за дете. Донесоха я с чушката и аз казах, че искам да ми я сменят.
Бяха махнали чушката, сложили да замажат малко кашкавал. Не знам дали знаете, но печената люта чушка пуска сок и подлютява около нея. Пицата пак си имаше вкус на люто. А и ми я донесоха след 2 мин.

# 458
  • Мнения: 4 522
Joy

На мен в една пицария ми скроиха такъв номер. Поръчах пица, в която има люта чушка, но ги помолих да не слагат, че е за дете. Донесоха я с чушката и аз казах, че искам да ми я сменят.
Бяха махнали чушката, сложили да замажат малко кашкавал. Не знам дали знаете, но печената люта чушка пуска сок и подлютява около нея. Пицата пак си имаше вкус на люто. А и ми я донесоха след 2 мин.

Казвайте в такива случаи, че искате да остане при вас пицата (или нещо друго), докато ви донесат новото.

Иначе за Хепи знам, че всеки месец готвачите и сервитьорите имат изпит, върху менюто - кое как се приготвя, по колко от всяка съставка. Много държат на това и по важното е, че е българска верига.

# 459
  • Мнения: 4 120
В стандартите на Хепи е порцията с косъма да остане на масата, докато донесат новата Peace

# 460
  • Мнения: 15 960
А порцията с косъма хвърлят ли я после?

# 461
  • Мнения: 4 522
А порцията с косъма хвърлят ли я после?

Това няма как да го знаем. Мисля, че в по - елитните ресторанти не биха си го позволили. Може би е за сметка на готвачите, не съм запозната.
В моя случай беше хубаво, че косъма беше най - отгоре и го видях, преди да съм започнала да ям  Laughing

# 462
  • Мнения: 5 173
Като сте заговорили за косми в яденето, се сетих, че преди години бяхме на сватба на мн близки роднини. Намерих косъм в гарнитурата. Доста дълъг. Ресторантът е "Сватбен дом Водолей" по пътя за Асеновград. Уж нов, мн прехвален, ама така се погнусих, че при избора за ресторант за нашата сватба дори не си помислих за него.

# 463
  • Мнения: 4 892
Aз пък честно да ви кажа, не бих си направил чак такъв категоричен извод от един косъм  Blush

Случва се.

# 464
  • Мнения: 447
Aз пък честно да ви кажа, не бих си направил чак такъв категоричен извод от един косъм  Blush

Случва се.

Заради подобни случаи са измислени кухненските униформи, включващи шапки, кърпи и ленти за коса. Не са кой знае каква инвестиция, но пък могат да спестят редица подобни неловки и за жалост, доста гнусни случки.

Общи условия

Активация на акаунт