"Селски" номера и пинизи

  • 5 179 554
  • 49 908
  •   1
Отговори
# 18 015
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Никой никого не е принудил да дава обяснения за какво си ползва колата. Тук всеки споделя, ако иска. Друг споделя, че не му е приятно да живее в смог заради чуждите нужди. Малко съобразяване не е излишно.
А че си е пиниз да се търкулнеш в средно малък град с колата си за растояние от 15 мин пеш или 5 мин с ГТ, пиниз си е. Както и да си недоволен, че се създават условия за свободно преминаване на същия този транспорт, който би станал по-удобен за много хора, които ще слязат от колите си и ще го ползват.

# 18 016
  • при късмета
  • Мнения: 25 473
Къде точно в това
Ами слезте от тези коли и се качете на ГТ или на велосипед. Стига сте тровили въздуха.
е твоето съобразяване с чуждите нужди? Наистина малко съобразяване не е излишно. Само, че тези които го изискват обикновенно не отговарят със същото

# 18 017
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Къде точно в това
Ами слезте от тези коли и се качете на ГТ или на велосипед. Стига сте тровили въздуха.
е твоето съобразяване с чуждите нужди? ....
Никъде. Използвала съм такъв израз, който да преувеличи, т.е. да каже, че желая да слязат всички от колите си, а всъщност е ясно, че искам да слязат само онези, които спокойно биха минали за някои нужди и без тях. Ако ти си буквалистка, аз ползвам и някои други похвати на речта, които разбирам, че не разбираш.
Мнението ми да слязат от колите си беше във връзка с недоволството на някои, че се стеснявало платното заради велоалеи и бус ленти. Вероятно ще имат причинени неудобства да си ползват колите за големите си нужди, но няма да се сетят да ползват друг начин на придвижване, когато това е възможно и удобно.

# 18 018
  • Мнения: 1 365
Благодаря за мнението, в това отношение ще също разчитам на места където може да се стигне пеша или с автобус. А за много тежките случаи кола ще се ползва, дано не се стига до там. Тези същества бебе и дете не ми попадат за първи път в ръцете, знам какво е да реват, крещят, повръщат и да се водят в януарски студ на лекар.
Голяма защита за една ламарина на 4 гуми.
Само питам без да се заяждам. С кола до работата 15 мин с подземен транспорт час ,наземен минимум 1,30. Детската градина е до блока ти. Работно време от 8 до 5. Пак ли ще обясняваш как колата е излишна?
Аз казах как правя, да ме хвърляте в софийските хипотетични ситуации не виждам с какво ще ми промени мнението? Но да ми се стене как всеки има нужда от кола 24/7 и как е невъзможно с градски транспорт или пеш няма да приема, защото знам, че за мен това не е вярно. И понеже се хвърля кой колко време му отнема: до работа - пеш 20 минути, с автобус 12 минути, с кола над половин час+ търсене на място за паркиране, защото района е централен. Едно хубаво задръстване сутрин прави работата още по - чудна. До университета ми отне над час с кола, защото е в идеален център и по подразбиране място за паркиране се намира като четирилистна детелина, колегата кара в една посока, нямаше места, връщаше се, обикаля и намери, после пак се ходи пеша. А сега как да кажа "Да, много е удобно с кола, много по - неудобно ми е с автобус или пеша".

# 18 019
  • Пловдив
  • Мнения: 14 769
Не е само времето за пътуването. Моята работа е наблизо, с кола съм за 5-6 минути, пеша за 10-12 бърз ход. Ама всеки ден носене раницата на малката, която е 10 кг + моя лаптоп, който е 5 - мерси. Предпочитам да ги извозя, вместо да ги мъкна на гръб.

# 18 020
  • Мнения: X
Селски пиниз е да даваш акъл на другите какво да направят, като изобщо нито си му в положението, нито можеш на практика да го разбереш.
Когато неговото положение ми трови здравето, мога да искам да не ходи до селската тоалетна с автомобил от втората световна.

Защото щяло да ѝ се стесни платното, заради ГТ.

Автобусът също отделя отрови, но с него не се придвижва само една гражданка, а доста повече. Елементарна математика.

Не говоря за София, ама сега сто софиянки ще се изредят да ми кажат колко е сложно да се движиш в София.
Макар и цял живот живяла в София съм абсолютно съгласна с теб. Трябва да се създават условия колкото се може повече хора да се возят с автобуси, метро, велосипеди и пеша. Дори и за сметка на удобствата на шофьорите.
Въздухът в големите градове е адски мръсен и ние го дишаме всички. Да не говорим за рисковете от засиления трафик, шума и т.н. Това е бъдещето, рано или късно колите ще се ограничат.

# 18 021
  • при късмета
  • Мнения: 25 473
Много трудно ще се  намалят колите в големите градове. Ако вземем за пример София, където ГТ е добре развит, доста редовен и със значителен брой превозни средства от всички видове ( в сравнение с други населени места), в пиковите часове не можеш да влезеш в превозно средство. Даже в колите, ако преди беше масово да се вози по един човек, то сега наблюдавам намаляване на тази тенденция, много хора се комбинират. Не са изчезнали колите, само с шофьора вътре, но според мен значително са намалели.
Но нито транспорта, нито повече хора в една кола са намалили колите. Няма и да се случи, защото няма логика. Колкото повече се пренаселва какъвто и транспорт да се използва, то той ще е повече като отделни бройки. Което води до повече коли/автобуси и всякакъв транспот, а не до намаляването му. В крайна сметка и автобусите не изпускат Шанел 5 от ауспусите, същото е като колите, даже повече. А за електротранспорт вече няма възможност за разширяване.
Като мине час пик, пък тръгват служебни коли, бусове и така цял ден. Как точно да се намалят тези коли?
Ако идеята е само пътуващите за работа да ползват друго освен собствената си кола, какво трябва да се случи? И служебните ли да се премахнат, защото са коли? На много хора не само придвижването до работа им е пътуване, но и самата им работа е свързана с него. Или най-малкото с придвижване от едно място на друго, без да се съобразяваш с разписание на ГТ, а да се съобразяваш само с това което се налага на теб. Да не говорим за това, което се налага да носиш със себе си ежедневно, за работещите в движение говоря.
Не е проблема в колите, в пренаселването е

# 18 022
  • Мнения: X
За много хора е въпрос на престиж, а не на необходимост. Вчера една по-възрастна колежка ме обяви за луда, че не карам кола и каза веднага да си купувам и да я карам. Не можело млада, съвременна жена без кола. Давала свобода. Никакви мои логични доводи не й подействаха. Много хора разсъждават така.  Grinning
Мод дьо ви, както казват французите, които това лято чакаха 900 (!) километра в задръстванията, за да идат до морския бряг. Просто влюбени в колите си хора, които са отвикнали да се движат по друг начин. Ами за общо добро е лека полека тези хора да се приучват да търсят алтернативи, както се отказват лека-полека от нездравословната храна и търсят алтернативи. Болести на цивилизацията.
ЛИЧНО МНЕНИЕ.

# 18 023
  • Мнения: 17 233
а всъщност е ясно, че искам да слязат само онези, които спокойно биха минали за някои нужди и без тях. Ако ти си буквалистка, аз ползвам и някои други похвати на речта, които разбирам, че не разбираш.
Мнението ми да слязат от колите си беше във връзка с недоволството на някои, че се стеснявало платното заради велоалеи и бус ленти. Вероятно ще имат причинени неудобства да си ползват колите за големите си нужди, но няма да се сетят да ползват друг начин на придвижване, когато това е възможно и удобно.
Много е селско да взермаш решения вместо другите без дори да са ти поискали съжет

# 18 024
  • Мнения: 22 036
Аз по принцип харесвам мерките за намаляване на трафика, а в това число е подобряването на градския транспорт. В София ходех пеша в повечето случаи, а като ми преместиха офиса на Плиска ходих пеша по Орлов мост и взимах автобус за една спирка. Тук карам непрекъснато, но  от няколко месеца ползвам и транспорт, защото ми е по-бързо и евтино.
Между другото, доста хора в малките населени места са по-залепени за колите си от тези в София. Имам наблюдение над няколко малки града, в които, буквално до магазина, на края на улицата се ходи с кола, а ходенето на ресторант и прибирането е с такси, нищо че са на не повече от 10 минути път.
Ходенето пеша на училище е много хубаво, но ако училището е на близо. Освен това, съм убедена, че с метрото, каращите в София са намаляли, защото е доста по-бързо. Единственото неудобство е, че няма паркинги на спирките, които да са достъпни, тогава още повече хора ще го ползват. Тук има паркинги на всяка гара, които струват $2 и с влака съм до центъра за 20 минути, с кола ще ми е 45-50, а и паркинг там трудно се намира и е доста солено.

Накратко, всеки си е преценил кой вариант му е най-удобен, да не говорим, че колите не са най-големият замърсител на въздуха, а и няма как кола в София да трови въздуха във Варна например и обратно. Проблемът на софийското поле е географски, но има изследвания за движението на въздушните маси, които показват къде е относително по-чисто. След затварянето на Кремиковци доста се подобри въздуха, дори и визуално.

# 18 025
  • Варна
  • Мнения: 38 355
Не знам какво би ме накарало да се откажа от колата си, при условие, че е семейна /т.е. една бройка за цялото ни семейство/ и сутрин и вечер програмата ми е ужасно натоварена. Всичките ми задачи са сгъчкани в някакви 40 мин и без колата ми е невъзможно да ги свърша. В добавка на това се прибирам с куп торби и багажи, които понякога ми е проблем даже от колата до вкъщи да ги пренеса, какво остава за тътрене в автобуса. Като сметна и отвратителните болки в кръста, които въпреки че са лекувани продължават да ми създават ужасен дискомфорт, картинката става чудесна и с риск да ме оплюете ще кажа, че засега няма сила на земята, която да ме откаже от колата ми. Задръстванията са проблем, но поне във Варна не са толкова лоши и засега ги понасям.
Мен повече ме възмущават семейства, които имат брой коли равен на броя членове. Имам такива комшии. Буквално с израстването на всяко дете се купува поредния таралясник. Айде, да не захващам темата, че пак започвам да се ядосвам. Предполагам схващате за какво говоря.

# 18 026
  • Мнения: 22 036
Никой не би трябвало да те оплюва. Ти си преценила, кое ти е по-удобно. Казвам само, че при удобен и бърз градски транспорт, повечето хора ще го предпочетат. За мен е голямо удобство, че карам  по гарата и с влака спестявам един час на ден, но после и на мен ми е кеф да напазарувам с колата, а не да мъкна торбите в рейс.

# 18 027
  • Мнения: X
Казвам само, че при удобен и бърз градски транспорт, повечето хора ще го предпочетат.
О, да! Всеки маршрут, който е покрит от метрото, в пъти по-бързо се минава с метро отколкото с кола. Определено предпочитам метрото пред колата. Но, когато стане въпрос за воденето на детето на училище, няма земна сила, която да ме свали от колата. Раницата ѝ всеки ден тежи над 10 (!!!) килограма, все едно е пълна с камъни, а не с учебници. Как ли пък няма да мъкна това чудо на рамо!

# 18 028
  • Мнения: 22 036
Казвам само, че при удобен и бърз градски транспорт, повечето хора ще го предпочетат.
О, да! Всеки маршрут, който е покрит от метрото, в пъти по-бързо се минава с метро отколкото с кола. Определено предпочитам метрото пред колата. Но, когато стане въпрос за воденето на детето на училище, няма земна сила, която да ме свали от колата. Раницата ѝ всеки ден тежи над 10 (!!!) килограма, все едно е пълна с камъни, а не с учебници. Как ли пък няма да мъкна това чудо на рамо!
Знам уиш, и аз като го водех на училище предпочитах да е с колата. Много гадно беше. Училището в центъра, но ако го водя с транспорт ще закаснея. Отделно и тежките раници.

По принцип и на телефоните не съм фен от ранна детска възраст, но му купих в първи клас, защото беше кошмар. Училището уж елитно, но в центъра + смесено гимназия и основно. Първи клас бяха на 4 етаж без решетки. Нямаше кой знае каква охрана и можеха спокойно да се измъкнат. (за 2007-8) говоря.

# 18 029
  • Бургас
  • Мнения: 8 508
Понеже полемиката ГТ срещу коли май тръгна от мен с поста за бус лентата да уточня - нямам кола, ползвам ГТ. И въпреки всичко смятам, че тази лента е излишна при нас. Първо защото града е малък в сравнение със някой космополитен град, където тази лента има смисъл. И второ (и най-комично) е че бус лентата покрива може би около 30% от маршрута накъсана в различни участъци. Започва изведнъж от нищото и завършва в нищото. На места завиващите коли трябва да я пресичат за да завият. На други - създава предпоставки за повече ПТП-та. Та мисълта ми в крайна сметка е, че разкопаха целия град за нещо абсолютно ненужно и абсурдно. А колко милиони глътна това... Но спирам вече да ви занимавам.

Общи условия

Активация на акаунт