Първи клас - полудневно, целодневно обучение. Вашите мнения.

  • 27 635
  • 249
  •   1
Отговори
# 45
  • Габрово
  • Мнения: 2 549
В училище е по-спокойно отколкото в детската градина.

Къде го това училище за пример  Mr. Green.

В междучасията е ужас при моя син. Ако се наложи да ми се обади за нещо по телефона не мога да му чуя думите.

# 46
  • Мнения: 74
следя темата със интерес и аз ще имам първокласничка в септември месец за целодневна подготовка ,малко ми идва плашещта как ще свикне с средата със съучениците си малко мие притеснено ,тя вкъщи трудно се справя дори до тоалетната да ходи сама в училище,как ще се справя не знам ,но аз лично не мисля да я пускам в целодневната програма Rolling Eyes

# 47
  • Мнения: 5 940
В училище е по-спокойно отколкото в детската градина.

Къде го това училище за пример  Mr. Green.

В междучасията е ужас при моя син. Ако се наложи да ми се обади за нещо по телефона не мога да му чуя думите.
Ясно е, че в междучасията ще е лудница. Тогава децата разпускат. Но не е като в детската градина непрекъснато да има плачещи, сърдещи се, викащи деца. Най-малкото това, че се занимават с нещо конкретно в учебните часове, им заангажира вниманието и е по-тихо. А и са вече по-големи деца, които могат по-успешно да се самоконтролират.
Мисля, че шумът в междучасията надали уморява децата.

# 48
  • Мнения: 337
За щастие имам възможност да работя у дома и я взимам на обяд от училище.
Бих я оставила цял ден единствено, ако съм принудена от обстоятелства, които не зависят от мен. Не мисля, че в занималнята им обръщат кой знае колко внимание. Масово чувам от други родители, от различни училища, че решенията на задачите се изписват на черната дъска и децата просто преписват - било Български, било  математика. Без много обяснения.

# 49
  • София
  • Мнения: 1 112
Малката ми дъщеря е на целодневно обучение. Подчертавам целодневно обучение, а не сутрин часове и следобед занималня. Това е различно.

В най-обикновено общинско училище сме. Схемата на обучението е следната - имат 2 учителки титулярки като всяка води по 1 от фундаменталните предмети БЕЛ/МАТ + по част от останалите. По английски си имат отделна учителка. Участ сутрин и следобед като имат както часове за преподаване, така и часове за самоподготовка и часове за занимание по интереси. На обед имат около 1,3 часа почивка за обед. Сутрин почват в 8,00 и свършват в 17,00. През седмицата нямат домашни. Такива имат само за уикенда.

Като цяло съм много доволна от овладяването на материала. Отделно ние сме ангажиран от сутрин до вечер, а бабите и дядовците ни са на по 200 км.

Притеснява ме факта, че се предвижда тази система да бъде до края на 4 клас и как ще изграждаме умения за самоподготовка след това, като в 5 клас се окажем с куп предмети, сериозен материал и неспособност да се готвим сами.

При голямата 2 клас нямаше такава форма и си беше класика - сутрин занятия, следобед занималня. Ами като се оказа с най-големите хаймани в занималнята и се принудихме да се прибира сама и сама да учи с моя дистанционна помощ по телефона. Но пък се научи сама да се готви.

Последна редакция: чт, 17 апр 2014, 21:16 от Ян@

# 50
  • Мнения: 818
Полудневното даже ми се вижда много. Колкото по-малко време в училище, толкова по-добре. Извън училище научават къде-къде повече, разбира се, ако някой има време и търпение да им отговаря на всеки въпрос и да обяснява всичко.

# 51
  • София
  • Мнения: 366
Целодневно, редуващо се с почивка, спорт, ролеви игри, песнички и т.н. Идеята е под формата на занимания, достатъчно атрактивни за децата от тази възрастова група, да се преговаря материал и да се научава нещо, което ще е от полза за новите уроци.  Simple Smile

Звучи ми пожелателно, уви.  Thinking Sunglasses

# 52
  • Габрово
  • Мнения: 2 549
А и са вече по-големи деца, които могат по-успешно да се самоконтролират.
Мисля, че шумът в междучасията надали уморява децата.

В голяма заблуда си и по двата параграфа.
На повечето първокласници им е трудно да стоят неподвижно, тихо и концентрирано в продължение на 35 мин. Та се налага учителя  да ги контролира.
Всеки шум изморява, особено ако е системен. Първо ги уморява седенето и слушането в час, а шума ги довършва.
Питай един начален учител - зрял човек, с опит в училище как се чувства в края на деня, какво остава за децата.

# 53
  • Мнения: 818
Питай един начален учител - зрял човек, с опит в училище как се чувства в края на деня, какво остава за децата.
От скромния си опит смея да твърдя, че учителят се натоварва много повече от децата. Преподаването е тежък интелектуален труд. Ученето не може да се сравнява с преподаването.

# 54
  • Мнения: 5 940
ivap, аз коментирах само това колко е шумно съпоставено с детската градина.
Възможно е и моето дете да не се е чувствало добре в детската градина поради други причини, а да е изтъквало това, че му е шумно като първа по важност. Но определено казваше, че му "надуват главата" тези, които все се сърдят за нещо, реват, викат и т.н  Докато подобно оплакване от училището не съм чула.
По темата - нямам престава какво е целодневно обучение, но ако е задължително стоенето в училище до 18 часа съм против при възможност да се пропусне. Колкото и добре да е организирано със спортни и разтоварващи дейности, защото все пак организацията идва отвън, а повечето деца имат нужда от няколко свободни часа.

# 55
  • Габрово
  • Мнения: 2 549
Jesus... , целта ми не е да меря кой се натоварва повече  Peace. Само че, учителят има опит в учебна среда, зряла нервна система, способност за концентрация и други качества присъщи на възрастния индивид, които го правят по-устойчив психически от едно дете.
Иначе, да, преподаването е тежък труд. Но това дали и колко се натоварва дадения учител зависи и от опита му, от средата в която преподава, от това колко е отдаден на професията си и как я приема.

# 56
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
Ако се опитам да систематизирам всички прочетени представи за "занималнята", то информацията би изглеждала горе-долу така: " Занималнята е едно страховито място, изпълнено със стотици деца, които тичат, викат, обаче в същото време са заковани от 8 до 17 на столчетата. Възпитателите очевидно не са учители, а са тип хора "олелемайко", за които не става ясно даже дали са в стаята на занималнята или прииждат за кратко отнякъде. Храненето в стола обикновено е със суха храна, тип "каквото е останало от оня ден" и като цяло само неколцина знаят къде се намира училищния стол, щото никой не ходи там. Класните ръководители се явяват добрите магьосници, които с приказна фееричност омагьосват децата да внимават в клас, а възпитателите са особена порода човеци, които си падат по нечовешки децибели, заспиват на шум от бормашина и се будят само от излитащ самолет. За тях е несравнимо удоволствие учениците да изпълняват ежеминутно пълния си репертоар от викове, крясъци и писъци."  Whistling

За всички, които са останали с впечатлението, че занималнята е нещо като паркинг за деца, да вметна само, че всяка занималня си има точно разпределение на точно тези 3 вида дейности: 2 часа "Самоподготовка", 2 часа "Занимания по интереси" и 2 часа "Отдих и спорт". А за всеки вид дейност по ден и час се иска разпределение на темите и ангажираността. В часовете по самоподготовка възпитателят организира писането на домашните, но и подпомага учебния процес, работейки с онези деца, които не са разбрали нещо от новопредадения материал. И ако един учител има само 35/40 минути да обясни на цял клас новия материал, то един възпитател има много повече време да поработи с групата или индивидуално с децата. А, да, и най-любвеобилната майка, баба, леля, стринка или братовчедка, стига да не е начален учител, няма как да замести професионалиста в самоподготовката.
И всеки от вас може да си направи тази справка в училището и да се запознае с планираните дейности и какво се / ще се случва с детето му с точност до минути. И да стане толкова  bowuu запознат/а, колкото мен.

Последна редакция: нд, 20 апр 2014, 09:08 от Lioness

# 57
  • София
  • Мнения: 9 517
И ако един учител има само 35/40 минути да обясни на цял клас новия материал, то един възпитател има много повече време да поработи с групата или индивидуално с децата. А, да, и най-любвеобилната майка, баба, леля, стринка или братовчедка, стига да не е начален учител, няма как да замести професионалиста в самоподготовката.
И всеки от вас може да си направи тази справка в училището и да се запознае с планираните дейности и какво се / ще се случва с детето му с точност до минути. И да стане толкова  bowuu запознат/а, колкото мен.
Това би било вярно, ако възпитателите биха били начални учители. За съжаление обаче някои от тях не са такива /всъщност в класа на сина ми нито един не беше такъв/. Най-фрапантния случай беше с възпитател, гимназиален учител по литература - по математика задачите не се обясняваха, а просто с червен химикал отгоре се пишеха верните решения. Когато я попитах за една задача, защо е написано това решение, след като изобщо няма нищо общо със задачата, жената ми обясни, че тя не разбира нищо от математика и класната й решава задачите предварително, така тя успява да нанесе верните решения в тетрадките. Ако имало задача, която всички деца не разбират, изкарвала някое от по-можещите да я реши на дъската  ooooh!

ПП Не казвам, че всички възпитатели са такива, най-вероятно не са и много зависи от ръководството на училището, какъв точно възпитател ще назначат, както и на наличието на такива кадри. За статистиката - в момента възпитател в държавната занималня е госпожата, която им преподаваше английски език в първи клас...

# 58
  • Мнения: 818
А, да, и най-любвеобилната майка, баба, леля, стринка или братовчедка, стига да не е начален учител, няма как да замести професионалиста в самоподготовката.
Напротив. Всеки средноинтелигентен човек може да обясни материала от първи до четвърти клас без проблем, че даже и да допълни информацията в учебника. Ако за някого представлява проблем нещо от началния курс, то той не бива да се възпроизвежда... Родителят следва да знае далеч по-сложни неща, може би не чак по всички предмети от гимназиален курс, но по повечето трябва да е подготвен. Когато решиш да си правиш дете, ти трябва да можеш да му обясниш всичко. Далеч повече от учебния курс...

# 59
  • welcome to the Jungle
  • Мнения: 979
Напротив. Всеки средноинтелигентен човек може да обясни материала от първи до четвърти клас без проблем, че даже и да допълни информацията в учебника.

 Joy Joy Joy
Да ти имам логиката. Сигурно имаш същата теза и за изучаването на български език, защото  видиш ли, си го знаем по рождение, а? О, да и ако материалът до 4 клас е фасулски, да ти дам кураж - материалът за ученици със специални образователни потребности е още по-фасулски и на деца в помощно училище би могла да преподаваш даже до завършването им. Ей така, по средноинтелигентната метода.  Joy

Синдромът на всезнайкото е широкозастъпен в обществото ни, а "кръгът на познанието" скоро ще се дематериализира за средностатистическия българин. Но, ей Богу, да се изцепиш, че "можеш" да "обясняваш"  без да имаш и грам идея от методически подходи, си е като да се похвалиш, че си дошъл на гости от бъдещето, но те търсят спешно от Карлуково.
И не, не ми обяснявай как се сричкува и колко лесно е да прочетеш МА-МА и как с думите "Хайде, майче, много е лесничко тук да прочетеш "Вили глади с ютия"" ще развиеш у детето си фонематичен слух и разбор. Още примери да ти давам ли за това, че ти можеш да решиш една задача или да изчетеш нещо, не означава, че си дипломиран учител? Или ще инвестираш поне 10 минути да прегледаш учебен план на специалността ПНУП във ФНПП, после да застанеш пред огледалото и да си направиш интервю в стил Пегъзи Музовски "Къде съм аз, къде сте вий?" .  bouquet

Последна редакция: нд, 20 апр 2014, 12:17 от Lioness

Общи условия

Активация на акаунт