Задачка май те затруднява, спецотрядът се явява и веднага я решава

  • 63 086
  • 742
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 2 062
Последните числа са 4 цифрени.
2009/4= 502 и 1 остатък
2009-502= 1507
премахваме 7 -цата заради четвъртинката остатък и би трябвало да е 0 отговора.

# 511
  • София
  • Мнения: 4 102
Бончил1 , не го приемай лично -  понякога се струпват много питания, хората , които обикновено помагат имат работа или се закачат за задача, която им се стори интересна. И пиши условието, по-лесно е.  

Това е първата тема за ЧХ, която имам , но не мога да разбера за коя година е :
 http://dox.bg/files/dw?a=9c285e3d2b

И моето дете получи отг. 7 на тази задача с 2009 цифри  Peace

# 512
  • Мнения: 10
И аз с едно питане.Задачата е за 6 клас много се чудим с моята племенница как се решава тя има един начин на решение , а аз друго и не знам дали аз съм правата,и так е тоя о самата задача:
A=2*a^3*a^4/a^6  където a=2,A=?;a=5,A=? ;a=133,A=?
ако може някой само да ми подскаже как се решава за да видя къде грешим ще съм Ви много благодаря

# 513
  • Мнения: 150
EliG, тази тема е от 2003г., но благодаря все пак.
Вече обясних на детето, че щом никой в бг-мама я няма, значи наистина я няма hahaha.... Ще решим за домашна някоя друга тема и той утре ще се извини на госпожата.
galia_mi, всъщност не премахваме 7-цата, а точно стъпваме върху нея. Твоите пресмятания затвърдиха предположението ми, благодаря ти.

# 514
  • Мнения: 2 062
galia_mi, всъщност не премахваме 7-цата, а точно стъпваме върху нея. Твоите пресмятания затвърдиха предположението ми, благодаря ти.
Всъщност да, малко съм се престарала с премахването  Embarassed, радвам се че не съм те объркала.

# 515
  • София
  • Мнения: 5 551
И аз с едно питане.Задачата е за 6 клас много се чудим с моята племенница как се решава тя има един начин на решение , а аз друго и не знам дали аз съм правата,и так е тоя о самата задача:
A=2*a^3*a^4/a^6  където a=2,A=?;a=5,A=? ;a=133,A=?
ако може някой само да ми подскаже как се решава за да видя къде грешим ще съм Ви много благодаря

(2а3.3а4)/а6=(6а7)/а6=6а

После само замествате.

# 516
  • Мнения: 9 495
И аз с едно питане.Задачата е за 6 клас много се чудим с моята племенница как се решава тя има един начин на решение , а аз друго и не знам дали аз съм правата,и так е тоя о самата задача:
A=2*a^3*a^4/a^6  където a=2,A=?;a=5,A=? ;a=133,A=?
ако може някой само да ми подскаже как се решава за да видя къде грешим ще съм Ви много благодаря

(2а3.3а4)/а6=(6а7)/а6=6а

После само замествате.
нещо май една тройка в повече ти се явява
A=2*a^3*a^4/a^6
(2а34)/а6=(2а7)/а6=2а

# 517
  • Варна
  • Мнения: 346
Здравейте,
Мога ли и аз да помоля за помощ за две задачи - състезанието е Хитър Петър - 6 клас

2009 - зад. 15 - Колко са несъкратимите обикновени дроби с числител едноцифрено число, които са по-големи от 7/9 и по-малки от 8/9?

2012 - зад.13 - Шест деца изяли на рожден ден общо 20 бонбона, като всяко е изяло поне един. Петърчо пресметнал, че има 12 различни начина за подреждане на децата в редица, така, че ако детето Х е изяло повече бонбони от детето У, но Х да бъде по-напред от У в редицата. Колко е най-голямата възможна разлика  между бонбоните, изядени от първото дете в редицата и бонбоните, изядени от последното дете в редицата?

Благодаря предварително

# 518
  • Мнения: 980
Здравейте,
Мога ли и аз да помоля за помощ за две задачи - състезанието е Хитър Петър - 6 клас

2009 - зад. 15 - Колко са несъкратимите обикновени дроби с числител едноцифрено число, които са по-големи от 7/9 и по-малки от 8/9?

2012 - зад.13 - Шест деца изяли на рожден ден общо 20 бонбона, като всяко е изяло поне един. Петърчо пресметнал, че има 12 различни начина за подреждане на децата в редица, така, че ако детето Х е изяло повече бонбони от детето У, но Х да бъде по-напред от У в редицата. Колко е най-голямата възможна разлика  между бонбоните, изядени от първото дете в редицата и бонбоните, изядени от последното дете в редицата?

Благодаря предварително


Ако всеки две от n на брой деца имат различен брой бонбони (без значение от общия брой бонбони), то те могат да бъдат подредени в низходящ ред (от повече към по-малко бонбони) по един-единствен начин.

За да има различни възможности за подреждане, това означава, че поне две деца имат равен брой бонбони, т.е. всяко от тях може да бъде по-напред в редицата. Именно това е „хитрината” в задачата.

Не може 4 деца да имат равен брой бонбони, защото тогава те могат да бъдат подредени по 4.3.2.1 = 24 различни начина.

Ако няма 3 деца с равен брой бонбони, то децата могат да бъдат подредени най-много по 8 различни начина, при условие, че има поне 3 двойки деца с равен брой бонбони, т.е. броя на бонбоните е: a = a > b = b > c = c. Във всяка двойка децата могат да бъдат подредени по два начина, общо 2.2.2 = 8.

Следователно, единствената възможност шестте деца да могат бъдат подредени по 12 различни начина е, ако 3 от тях имат равен брой бонбони и други 2 също имат равен брой бонбони. Трите деца с равен брой бонбони могат да бъдат подредени по 3.2.1 = 6 начина, двете – по 2.1 = 2 начина, общо 6.2 = 12 начина.

Лесно се съобразява, че най-голяма възможна разлика има в случая, когато групите от 3 и от 2 деца имат възможно най-малко бонбони, т.е. децата имат следния брой бонбони: 13, 2, 2, 1, 1, 1 и тази разлика е 13 – 1 = 12.     

Решенията на зад. 15 / 2009 са 4/5, 5/6, 6/7, 7/8, 9/11, но ще напиша самото решение довечера.

# 519
  • София
  • Мнения: 461
И аз да се включа със 2 задачки за 7клас. Не мога да го измисля. Нещо не ми се получава.

При разпродажба на книги в антикварен магазин направили 10% отстъпка от цената по която се продавали, и въпреки всичко получили 8% печалба от стойността, по която се доставят книгите в магазина. Колко процента печалба са получавали първоначално при продажбата на книгите?

Собственик на склад наел работници да го пазят. За всеки ден, в който работниците пазят, той им плаща по 70лв., а за всеки ден, в който собственика пази им взима по 100 лв. След 16 дни се установило, че работниците дължат 30 лв. на собственика. Колко дни е пазил собственика склада?

# 520
  • Мнения: 1 970
И аз да се включа със 2 задачки за 7клас. Не мога да го измисля. Нещо не ми се получава.

При разпродажба на книги в антикварен магазин направили 10% отстъпка от цената по която се продавали, и въпреки всичко получили 8% печалба от стойността, по която се доставят книгите в магазина. Колко процента печалба са получавали първоначално при продажбата на книгите?



ako цената на стоката преди намаленията е х а доставната у

х-10%х = у+8%у
90/100х = 108/100у
х/у = 1,20

тоест първоначалната надценка е била 120%

# 521
  • Мнения: 5 160
И аз да се включа със 2 задачки за 7клас. Не мога да го измисля. Нещо не ми се получава.

При разпродажба на книги в антикварен магазин направили 10% отстъпка от цената по която се продавали, и въпреки всичко получили 8% печалба от стойността, по която се доставят книгите в магазина. Колко процента печалба са получавали първоначално при продажбата на книгите?



ako цената на стоката преди намаленията е х а доставната у

х-10%х = у+8%у
90/100х = 108/100у
х/у = 1,20

тоест първоначалната надценка е била 120%

Т.е.   първоначално са получавали (продавали с ) 20%  печалба Wink

# 522
  • Мнения: 980
2009 - зад. 15 - Колко са несъкратимите обикновени дроби с числител едноцифрено число, които са по-големи от 7/9 и по-малки от 8/9?

Зад. 15 (първи начин)

Нека 7/9 < m/n < 8/9, където m и n са естествени числа и 1 ≤ m ≤ 9.

m/n < 8/9 < 1   =>   m < n.

Нека n = m + k, където k е естествено число.

7/9 < m/(m + k)   =>   7m + 7k < 9m   =>   7k < 2m   =>

k < (2/7)m ≤ (2/7).9 = 18/7 = 24/7, но k е естествено   =>   1 ≤ k ≤ 2.

1-ви случай: k = 1

7/9 < m/(m + 1)   =>   7m + 7 < 9m   =>   7 < 2m   =>   3,5 < m

m/(m + 1) < 8/9   =>   9m < 8m + 8   => m < 8

3,5 < m < 8, но m е естествено   =>  m = 4, 5, 6, 7   =>

m/(m + 1) = 4/5, 5/6, 6/7, 7/8


2-ри случай: k = 2

7/9 < m/(m + 2)   =>   7m + 14 < 9m   =>   14 < 2m   =>   7 < m

m/(m + 2) < 8/9   =>   9m < 8m + 16   => m < 16

7 < m ≤ 9, но m е естествено   =>  m = 8, 9

m/(m + 2) = 8/10 е съкратима   =>   в този случай има само едно решение m/(m + 2) = 9/11.

Пет решения: 4/5, 5/6, 6/7, 7/8, 9/11.



Зад. 15 (втори начин)

Нека 7/9 < m/n < 8/9, където m и n са естествени числа и 1 ≤ m ≤ 9.

7/9 < m/n < 8/9   

7/9 < m/n   =>   n < (9m)/7   и   m/n < 8/9   =>   (9m)/8 < n   =>   

(9m)/8 < n < (9m)/7

m = 1   =>   1 < 9/8 < n < 9/7 < 2   -   няма решение.

m = 2   =>   2 < 18/8 < n < 18/7 < 3   -   няма решение.

m = 3   =>   3 < 27/8 < n < 27/7 < 4   -   няма решение.

m = 4   =>   4 < 36/8 < n < 36/7 < 6   -   единствено решение n = 5, 7/9 < 4/5 < 8/9.

m = 5   =>   5 < 45/8 < n < 45/7 < 7   -   единствено решение n = 6, 7/9 < 5/6 < 8/9.

m = 6   =>   6 < 54/8 < n < 54/7 < 8   -   единствено решение n = 7, 7/9 < 6/7 < 8/9.

m = 7   =>   7 < 63/8 < n < 63/7 = 9   -   единствено решение n = 8, 7/9 < 7/8 < 8/9.

m = 8   =>   9 = 72/8 < n < 72/7 < 11   -   единственa възможност n = 10, но дробта 8/10 е съкратима   -  няма решение.

m = 9   =>   10 < 81/8 < n < 81/7 < 12   -   единствено решение n = 11, 7/9 < 9/11 < 8/9.

Пет решения: 4/5, 5/6, 6/7, 7/8, 9/11.

# 523
  • Варна
  • Мнения: 346
Ant12 Благодаря ви много. Благодаря ви от мое име и от името на детето за дадените решения - точни и разбираеми.

# 524
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 480
7 клас:  Собственик на склад наел работници да го пазят. За всеки ден, в който работниците пазят, той им плаща по 70лв., а за всеки ден, в който собственика пази им взима по 100 лв. След 16 дни се установило, че работниците дължат 30 лв. на собственика. Колко дни е пазил собственика склада?
Мъчих я снощи тази задача и ми излизат дробни числа, а и ако правим проверка - ако работници пазят 9 дни и шефа 7 дни:     
 9.70 – 7.100 = 630 – 700 = –70 лв., което е най-близо до –30
10.70 – 6.100 = 700 – 600 = 100 лв.
За да излезе –30 лв, трябва работниците да пазят 1 път, шефът и той да пази един път и 14 дни никой да не пази, което май не е точно по условие (макар да се случва в живота)

Общи условия

Активация на акаунт