Задачка май те затруднява, спецотрядът се явява и веднага я решава

  • 63 110
  • 742
  •   1
Отговори
# 465
  • София
  • Мнения: 1 154
х=12+x/2
x=24 см.
x- дължината на цялата опашка

# 466
  • Мнения: 208
Здравейте!
Моля Ви за решение на задача 17 от Тема 5-6 клас  на Черноризец Храбър 2011г.
Аз я решавам, но с материал от по-горен клас.
Трябва да я обясня на петокласник.

СК=СВ (защото триъг. СКВ е правоъгълен и равнобедрен)
AD=DL (по аналогична причина)
Следва, че KL=DL+CK-CD=20.
Височината от М към KL разделя MKL на два равнолицеви, равнобедрени правоъгълни триъгълника с катети по 10, от където следва, че лицето е 100.

P.S. Сега като се замислих обаче, дали това решение е с материала за 5-6 клас?

Последна редакция: ср, 01 окт 2014, 11:14 от Staniolka

# 467
# 468
  • Мнения: 5 160
Ще ви се стори смешно, но не мога да реша следната задача : " Опашката ми" казва котката, " е дълга 12 см и половината от опашката ми." Колко е дълга опашката на котката? С детето сме на различно мнение за отговора. Благодаря предварително! ПП Извинявам се, че пиша в тема за доста по-големи.
Половин опашка + половин опашка = 12 см +половин опашка
Следователно половин опашка = 12 см
Опашка = 24 см

# 469
  • Мнения: 150
Благодаря ти за отговора, Staniolka Hug

Формула за лице на триъгълник се учи в пети клас, но вторият учебен срок и затова няма как петокласникът да я ползва на 01.11.
Аз си мислех да представя лицето на KLM като част от лицето на правоъгълника, но нещо не успях.

Личното ми мнение е, че при обединяване на темите за по два класа, по-малките определено са ощетени. Peace

# 470
  • София
  • Мнения: 4 102
Пак аз, с две задачки от Хитър Петър. Детето казва, че старите години на състезанието били по-трудни от последните, а и част от материала  явно преди е бил в 5 клас.

1.Числото 2008 е представено като сума от квадрати на цели числа. Най-малко колко са събираемите?


2. x2+y2=16640 , x , y  са цели числа
    Да се намерят всички възможности за x и y



# 471
  • Мнения: X
Детето казва, че старите години на състезанието били по-трудни от последните, а и част от материала  явно преди е бил в 5 клас.
Ако става дума за задачите за 2007 година и преди това - да, оттогава наистина има преструктуриране на материала. Освен това, състезанието се е провеждало в края на март ( т. е. почти в края на учебната година), а не както сега - само няколко седмици след нейното начало.

# 472
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 508
За пръв път се обръщам с молба в темата, но не се справихме с една от задачите за входно ниво в осми клас.  Embarassed

Трябва да се разложи този израз
16 - х + 0,25х2

# 473
  • Мнения: 2 981
=42 - 2*1/2*x+ (1/2x)2= (4-1/2*x)2

# 474
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 508
Да, обаче формулата не е ли
а2 -2*а*b +b2 = (a-b)2
В такъв случай х, ако се изрази само с 2*1/2*х няма да е достатъчно, за да се спази формулата
трябва да има една четворка още там... тя къде отива?

Ние го решаваме така
=42 - 2*4*1/2*x+ (1/2x)2 +3*х = (4-1/2*x)2 +3*х

... и тук "забиваме"  newsm78

# 475
  • Мнения: 2 981
Да, не съм догледала.
Това не може да се разложи, май (като ползваме знания от 8 клас - D<0)

# 476
  • Мнения: 980
Пак аз, с две задачки от Хитър Петър. Детето казва, че старите години на състезанието били по-трудни от последните, а и част от материала  явно преди е бил в 5 клас.

1.Числото 2008 е представено като сума от квадрати на цели числа. Най-малко колко са събираемите?


2. x2+y2=16640 , x , y  са цели числа
    Да се намерят всички възможности за x и y






Нека k е естествено число.

От (2k)2 = 4k2 и (2k + 1)2 = 4k2 + 4k + 1 = 4k(k + 1) +1 следва, че при деление на 4, квадратите на четните числа дават остатък 0, а квадратите на нечетните - остатък 1.

Понеже точно едно от числата k и k + 1 е четно, то квадратите на нечетните числа дават остатък 1 при деление на 8.

При деление на 4, сумата от два точни квадрата може да дава остатък 0 (ч2 + ч2), 1 (ч2 + н2) или 2 (н2 = н2).


Зад 1. 2008 = 8.251 се дели на 4.

Да допуснем, че има естествени числа a и b такива, че a2 + b2 = 2008.

Следователно a и b са четни, т.е. a = 2c и b = 2d, за някои естествени числа c и d.

(2c)2 + (2d)2 = 2008   =>   c2 + d2 = 502.

502 дава остатък 2 при деление на 4, следователно c и d са нечетни, т.е. c = 2e + 1 и d = 2f + 1, за някои естествени числа e и f.

(2e + 1)2 + (2f + 1)2 = 502   =>  e(e + 1) + f(f + 1) = 125, но e(e + 1) и f(f + 1) са четни – противоречие.  

Пробваме с 3 числа. Нека a ≤ b ≤ c. Най-голямата възможна стойност на с е 44 (442 = 1936, 452 = 2025).

2008 – 442 = 2008 – 1936 = 72 = 36 + 36 = 62 + 62.

62 + 62 + 442 = 36 + 36 + 1936 = 2008.


Зад 2.

x2 + y2 = 16 640 = 4.4160   =>   x = 2a, y = 2b

a2 + b2 = 4 160 = 4.1040   =>   a = 2c, b = 2d

c2 + d2 = 1 040 = 4.260   =>   c = 2e, d = 2f

e2 + f2 = 260 = 4.65   =>   e = 2g, f = 2h

g2 + h2 = 65

12 = 1, 22 = 4, 32 = 9, 42 = 16, 52 = 25, 62 = 36, 72 = 49, 82 =64.

(g, h) = (1,8) = (8, 1) = (4, 7) = (7, 4)

x = 2a = 4c = 8e = 16g, y = 2b = = 4d = 8f = 16h

(x, y) = (16, 128) = (128, 16) = (64, 112) = (112, 64)

P.S. Предполагам, че в случая под "цели" числа се има предвид естествени такива.

Иначе, ако наредената двойка (x, y) е решение, то решения са ѝ наредените двойки (- x, y), (x, - y), (- x, - y), т.е. има 16 наредени двойки, които са решения на x2 + y2 = 16 640.
 

Последна редакция: сб, 04 окт 2014, 07:26 от Ant12

# 477
  • София
  • Мнения: 5 551
За пръв път се обръщам с молба в темата, но не се справихме с една от задачите за входно ниво в осми клас.  Embarassed

Трябва да се разложи този израз
16 - х + 0,25х2


Така написан изразът е неразложим.

# 478
  • Мнения: X
Осми клас

1. Колко цифри има числото 2101?

2. Коя е най-малката стойност на израза 6а22+2ав-30а-10в-5?

# 479
  • София
  • Мнения: 5 551
Дидева, отговорът на втората задача е -50.
Само ми кажи, твоето момче какво е изучило досега. Само със знания от 7 клас ли искаш или има и нещо от 8 клас?

Общи условия

Активация на акаунт