Задачка май те затруднява, спецотрядът се явява и веднага я решава

  • 63 103
  • 742
  •   1
Отговори
# 480
  • София
  • Мнения: 5 551
2 зад. Подреждаме израза като квадратен относно b. Тогава:

b2+2(a-5)b+6a2-30a-5.

Ще отделим точен квадрат.

b2+2(a-5)b+(a-5)2-(a-5)2+6a2-30a-5=

=(b+a-5)2+5a2-20a-30=

=(b+a-5)2+5(a2-4a-6)=

=(b+a-5)2+5[(a-2)2-10]=

=(b+a-5)2+5(a-2)2-50

Изразът приема НМС, когато:

a-2=0 и  b+a-5=0=>a=2; b=3=>НМС=-50

Последна редакция: нд, 05 окт 2014, 11:02 от ganis

# 481
  • Мнения: X
Дидева, отговорът на втората задача е -50.
Само ми кажи, твоето момче какво е изучило досега. Само със знания от 7 клас ли искаш или има и нещо от 8 клас?

Аз отговорите ги знам. И решения имам, ама не мога да ги докарам до седмокласен материал.  Grinning
Благодаря. Как ли не го въртяхме, но точно затова не се сетихме.

# 482
  • София
  • Мнения: 4 102


P.S. Предполагам, че в случая под "цели" числа се има предвид естествени такива.




Mного, много благодаря!!
Да, цели естествени числа са търсените решения, задачата е текстова всъщност, но реших да си съкратя писането. Това е задачата на Хитър Петър от 2004г.
Интересно, че първата задача е под номер 11 от 2008г., никак не си представям един шестокласник да я разнищи за 3-4 минутки.

# 483
  • София
  • Мнения: 5 551
Дидева, на 1 зад отг е 31 цифри. Правя го с десетичен логаритъм. Това е тривиална по същество задача. но да видим с този 7 клас, как би могло да стане  Laughing Ще помисля.

# 484
  • Мнения: X
Интересно, че първата задача е под номер 11 от 2008г., никак не си представям един шестокласник да я разнищи за 3-4 минутки.
И аз очаквах с нетърпение някакво бързо и кратко решение. Sad
 Преди време, точно в шести клас, решавахме такава задача по описания от Ант начин и ми се стори безкрайно дълъг.
Дидева, на 1 зад отг е 31 цифри. Правя го с десетичен логаритъм. Това е тривиална по същество задача. но да видим с този 7 клас, как би могло да стане  Laughing Ще помисля.
Нали ти казах. И отговорите получих, и решения имам обаче не мога да ги докарам до седми клас и това е!  Grinning

# 485
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 508
За пръв път се обръщам с молба в темата, но не се справихме с една от задачите за входно ниво в осми клас.  Embarassed

Трябва да се разложи този израз
16 - х + 0,25х2
Така написан изразът е неразложим.
Мда, вероятно младежът е записал условието грешно.  ooooh!
Все пак благодаря - поне се убедих, че проблемът "не е в моя телевизор".

# 486
  • Мнения: 980
Осми клас

1. Колко цифри има числото 2101?


1000 = 103 < 210 = 1024   =>   1030 < 2100   =>   2.1030 < 2101   =>   

1030 < 2.1030 < 2101     

25 = 52 > 24 = 1,5.16 = 1,5.24

625 = 54 > 1,2.29 = 1,2.512 = 614,4

510 = 52.54.54 > 1,5.24.1,2.29.1,2.29 = 2,16.222 > 2.222 = 223   =>

223 < 510   =>   269 < 530   =>   270 = 2.269 < 2.530 < 5.530 = 531   =>

270 < 531   =>   270.231 < 531.231   =>   2101 < 1031

1030 < 2101 < 1031

2101 – 31 цифри.

# 487
  • София
  • Мнения: 5 738
Моля ви, не ми се смейте на тъпата задача, която ще кача, ама нещо не мога да разбера какво се иска а и едната дума е изядена /задачата е за 2-ри клас  Embarassed/: Ако разместим цифрите на десетиците и на единиците му, ще получим първото число от четвъртата десетица. Кое е числото?

# 488
  • София
  • Мнения: 1 056
Моля ви, не ми се смейте на тъпата задача, която ще кача, ама нещо не мога да разбера какво се иска а и едната дума е изядена /задачата е за 2-ри клас  Embarassed/: Ако разместим цифрите на десетиците и на единиците му, ще получим първото число от четвъртата десетица. Кое е числото?

13. Първата десетица са числата 1 - 10, втората 11 - 20 и т.н. Четвъртата десетица са 31 - 40. Т.е. първото число е 31, като му разместим цифрите става 13. Малко е спорно първата десетица дали е 0 - 9 или 1 - 10, но реших, че е вторият вариант, защото иначе няма да се получи двуцифрено число в началото.

# 489
  • Мнения: 581
Намерете числото Х, ако за числовите двойки (А;В) в таблицата се прилага едно и също правило?

А  2   3  4   6    х

В  7 12 19 39 103 



и още една
 Да се поставят скоби за да е верен израза:

3.7 +2 - 15 :3 +2 = 6

Пробвах ме различни комбинации и варианти но нещо не се получава .

# 490
  • София
  • Мнения: 5 738
Моля ви, не ми се смейте на тъпата задача, която ще кача, ама нещо не мога да разбера какво се иска а и едната дума е изядена /задачата е за 2-ри клас  Embarassed/: Ако разместим цифрите на десетиците и на единиците му, ще получим първото число от четвъртата десетица. Кое е числото?

13. Първата десетица са числата 1 - 10, втората 11 - 20 и т.н. Четвъртата десетица са 31 - 40. Т.е. първото число е 31, като му разместим цифрите става 13. Малко е спорно първата десетица дали е 0 - 9 или 1 - 10, но реших, че е вторият вариант, защото иначе няма да се получи двуцифрено число в началото.
Peace Ама дават верен отговор 44  newsm78
И аз не се съобразих с 0-та, той като числото очевидно е двуцифрено. Ама тоя отговор...

# 491
  • Мнения: X
Ант, както винаги бърз, точен и ясен. От теб научавам много. Благодаря!

Скрит текст:
Моля ви, не ми се смейте на тъпата задача, която ще кача, ама нещо не мога да разбера какво се иска а и едната дума е изядена /задачата е за 2-ри клас  Embarassed/: Ако разместим цифрите на десетиците и на единиците му, ще получим първото число от четвъртата десетица. Кое е числото?

13. Първата десетица са числата 1 - 10, втората 11 - 20 и т.н. Четвъртата десетица са 31 - 40. Т.е. първото число е 31, като му разместим цифрите става 13. Малко е спорно първата десетица дали е 0 - 9 или 1 - 10, но реших, че е вторият вариант, защото иначе няма да се получи двуцифрено число в началото.
Peace Ама дават верен отговор 44  newsm78
И аз не се съобразих с 0-та, той като числото очевидно е двуцифрено. Ама тоя отговор...
Кой го дава този отговор?
Задачата е коментирана тук преди година - мнения 593, 594.

Да се поставят скоби за да е верен израза:

3.7 +2 - 15 :3 +2 = 6

(3.(7 +2) - 15 ):3 +2 = 6

Сигурна ли си за числата в първата задача? Имам идея, обаче това 39 ми я проваля. Виж, ако беше 29 ... Mr. Green

Последна редакция: сб, 04 окт 2014, 23:30 от Анонимен

# 492
  • Мнения: 980
Намерете числото Х, ако за числовите двойки (А;В) в таблицата се прилага едно и също правило?

А  2   3  4   6    х

В  7 12 19 39 103 


2 × 2 + 3 = 7
3 × 3 + 3 = 9
4 × 4 + 3 = 19
6 × 6 + 3 = 39
10 × 10 + 3 = 103

# 493
  • София
  • Мнения: 5 738
Дидева, имаме листове снимани задачи и един лист с отговори за проверка. И там отг. е 44. Е как ли не я въртяхме тази задача и до този отговор не стигнахме. Очевидно защото е грешен.
Благодаря ви, момичета  Hug спасихте ме от срама, че не съм могла да реша задача за 2-ри клас. И най-важното, че детето явно си се е справило вярно.

# 494
  • София
  • Мнения: 7 673
Намерете числото Х, ако за числовите двойки (А;В) в таблицата се прилага едно и също правило?

А  2   3  4   6    х

В  7 12 19 39 103  ката
2 × 2 + 3 = 7
3 × 3 + 3 = 12
4 × 4 + 3 = 19
6 × 6 + 3 = 39
10 × 10 + 3 = 103

Грешката ти е техническа, разбира се. Оправих го за пълнота.  Peace
Скрит текст:
За пореден път те се възхищавам. Никога нямаше да се сетя за това решение.  Embarassed

Общи условия

Активация на акаунт