ПЪРВИ клас - ваканцията!

  • 44 874
  • 764
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 17 987
А какво се случва с останалите деца докато учителя работи с "развитото" дете?

Да, в училищата програмата е направена за масата, има определен минимум, всичко останало е по школи, курсове и т.н. Не очаквайте повече, няма време, няма начин....

# 676
  • у дома
  • Мнения: 7 146
Аз също си поръчах сборниците, освен и аз да подпитам за верните отговори и като станем повече питащите да схване, че е нещо от което има нужда сборника и да ги добави Simple Smile

Изобщо не се надявай,ама пробвай де... Когато му писах преди 4 години да питам за отговорите и той ми отговори,че ги няма,му написах,че за мен това е голям недостатък на сборника-ами явно не си е взел забележка  Peace Иначе не е само този,доста сборници нямат отговори,но те са си по стандартния училищен материал .


А какво се случва с останалите деца докато учителя работи с "развитото" дете?



Останалите "затъват" с чисто учебния материал и също са принудени да започнат да ходят по уроци и ето го порочния кръг,за който всички мрънкат  Twisted Evil

Последна редакция: вт, 26 авг 2014, 11:16 от svetlaem

# 677
  • Мнения: 17 987
Не навсякъде е така, поне в малките градове не е. Имам дъщеря вече в девети клас, никога не е ходила на уроци, включително и преди кандидатстването. Децата около нея също не ходят масово. Нека не обощаваме

# 678
  • София
  • Мнения: 4 035
Judy, ръкописно писане и сметки до 20 не се учат в градините, но в някои предучилищни групи в училище -да.
В повечето случаи това просто са  по -обгрижвани деца, на които се обръща повече внимание. И нерядко са от образовани семейства. Често децата с ранни подобни умения не са и посещавали детска градина, защото градината, както и училището се стреми да уеднакви знанията на хлапетата и се справя успешно.
Наистина ли смяташ, че учителите не са в състояние и не трябва да измислят по-специални занимания за тези деца?
Има толкова много деца, които имат нетипични за възрастта знания за планетите, природата,  историята и пр. На тях може да се измислят различни проекти, които да надграждат знанията в учебниците. Не е толкова сложно, иска се само повече работа.
Няма държанва предучилищна група, в която да е заложено смятането до 20 и ръкописнато писане.
Това, че едно дете е накарано да учи преди училище не го прави по-обгрижвано, а по-натиснато и не е задължително да е от образовани родители (каквото и да значи това), ами е точно въпрос на болна амбиция.
Учителите са в състояние, но не трябва да измислят по-специални занимания за тези деца, защото за 35мин, колкото е учебния час в първи клас, трябва да минат задължителния материал с неспециалните деца.
Нетипичните за възрастта знания се развиват на нетипични за възрастта места - клубове, курсове, кръжоци и т.н. Там се дават проекти се надграждат знанията. Наистина се иска малко повече работа само, но от страна на родителите, а не да чакат всичко да се случи за 35те мин в общообразователния час.

# 679
  • София
  • Мнения: 6 363
пак ли почваме....  Close

# 680
  • София
  • Мнения: 4 035
Дежа вю, но наближава началото на учебната година и старите драми застават на дневен ред...

# 681
  • софия
  • Мнения: 25 480
Дежа вю, но наближава началото на учебната година и старите драми застават на дневен ред...
Предлагам да опитаме да не почваме.Аз лично игнорвам постовете на определени потребители, защото няма смисъл да спориш с радио и леко ми омръзна да чета едно и също все едно слушам латерна. Няма учебна година, няма ваканция.

Последна редакция: вт, 26 авг 2014, 12:58 от zvanche

# 682
  • Мнения: 2 022
Определени потребители и аз игнорвам, но започва да става тенденция в мисленето, а и не всички могат да усетят ситуацията и четат, възприемайки всичко като чиста монета.

valerie, не ми представлява проблем за едно лято да въведа децата в света на атома и елементарните частици и после да се тръшкам защо класната не прояви специално отношение към тях и не ги занимава с кварки и неутрино. Ти самата казваш, че предпочиташ да не се дават задачи за ваканцията, в същото време през юни, пишеш, сте го научили да смята до 100. Наистина не разбирам какво те тормози, или не го казваш в прав текст или си противоречиш. Има си едно средно ниво, и според МОН и целта е всички деца да го покрият. За изявените деца има допълнителни школи и родителски занимания.

П. П. Имай предвид, че средата е важна за детето, тя дърпа нагоре и надолу, тоест за теб е важно и нивото на съучениците му да е високо ...

Последна редакция: вт, 26 авг 2014, 13:05 от Cygnus

# 683
  • София
  • Мнения: 9 111
Факт е, че някои деца усвояват по-бързо, други по-бавно и това е нормално, защото всяко дете си е уникално. Странно ми е, че се отрича в темата. Съответно по-бързо схващащите деца скучаят от един момент нататък, ако не им се задържа интереса и почват да си бърборят в часовете и да губят интерес. По-бавно схващащите забуксуват и започват да изостават, ако също така не им се обърне внимание. До умението на учителя опира да обхване всички деца и да работи успешно с тях без едните да бъдат ощетявани за сметка на другите.

# 684
  • Мнения: 2 022
Говорим за деца, които са научили материала лятото по родителска инициатива, естествено, че ще скучаят. Преподавателят следи средното за класа темпо през по-голямата част от часа. Винаги ще има скучаещи и догонващи класа с още занимания.

Последна редакция: вт, 26 авг 2014, 13:20 от Cygnus

# 685
  • Мнения: 5 940
Cygnus, аз много пъти обясних защо предпочитам детето да има обща представа за материала. Принципът на смятането до 100 и на таблицата за умножение не означава научен предварително материал. Това не отнема време , а и е въпрос на преценка дали  в училище по съответния предмет ще остане време за надграждане, дали смяташ системата на обучение за подходяща за детето. Миналата година с това разбиване при смятането до 20 .. .ако моето дете се беше учило по такава методика, сигурно сега щеше да се налага преговор на прости сметки.
По български не бих му давала предварително да учи нещо, защото смятам, че подготовката им е отлична. И смятам, че на този етап четенето на книги е абсолютно достатъчно.
А иначе не искам да дават задачи за ваканцията и уикендите от типа на преписи, диктовки, сметки, защото съм наясно, че подобни занимания  се правят в доволно голям обем и в училище.  И лято, в което децата трябва да се занимават със същото, би означавало да им пренесеш училището наново във времето за почивка. Хубаво е, ако учат  нещо през ваканцията, да е поднесено различно от стандартния материал в училище, да е по-интересно, по-забавно, по-мотивиращо.
Не ми се спори по темата повече.
А и тук някои потребители се появяват само, за да кажат, че не са съгласни с дискутираното, а н
е предлагат тема, която да обсъдим.
На мен ми е любопитно кои книги от задължителните децата харесаха най-много и защо, и кои не им допаднаха. По какви причини. Нещо любопитно от това, което са записали в читателските дневници.  

# 686
  • Мнения: 858
Дежа вю, но наближава началото на учебната година и старите драми застават на дневен ред...

Не е дежа вю , а ежедневие.
Поне половината родители на ученици са с болни амбиции за децата си.
Вечно нещо са недоволни от системата и т.н.
Не че е идеална.
Но според мен освен  програмата ,  може много да се коментира по други теми свързани с живота на децата ни в училище.За мен те са по важни.
Едно от тях е дисциплината.
Другото и още по важно според мен е средата.Факт , е че училищата ни приличат на затвори , а не на приятно и красиво място , където децата  прекарват голямата част от деня.
И т.н.
А относно учебния процес - правя евала на учителите, че успяват и в такива условия , под натиск от вечно мрънкащи родители да напълнят с някакви знания така ценните ни отрочета.

Последна редакция: вт, 26 авг 2014, 13:53 от ratridi

# 687
  • Мнения: 17 987
На мен ми е любопитно кои книги от задължителните децата харесаха най-много и защо и кои не им допаднаха. По какви причини. Да сменим темата, ако е досадна Grinning

Уф, честно казано никоя  Mr. Green

# 688
  • Мнения: 858

На мен ми е любопитно кои книги от задължителните децата харесаха най-много и защо, и кои не им допаднаха. По какви причини. Нещо любопитно от това, което са записали в читателските дневници. 

Съжалявам и при мен удряш на камък.
Той прочете всичко на всичко Патиланци и български народни приказки около 10 на брой.
Не му е интересно, а и не го карам.
Може да е грешка от моя страна, но насила хубост не става.
Всичко, което е свързано с училище е тормоз за него.
Играе му се.
Иначе става преди мен за да отиде на тренировка.
Облича се старателно, измива се без мрънкане, дори закусва със желание- защото така е казал треньора .Всичко казано от него е закон.

# 689
  • Мнения: 17 987
И аз не карам на сила, чете гладко, разбира за какво става въпрос, пробвах я  Mr. Green
Ваканцията е за игра и почивка, когато започнат да изучават произведенията, тогава е важно да, за момента не смятам

Общи условия

Активация на акаунт