Велико Търново

  • 92 106
  • 757
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 822
Юле, за кое училище те интересува по-точно? В Бачо Киро разкриха втора група за предучилищна подготовка, обади се и питай дали са запълнени бройките; ако не са - тичай да я записваш (ако те устройва у-щето).
На мен основните ми доводи ЗА ПГ в у-ще са: по-добра подготовка за първи клас, свикване с новата обстановка по-отрано, самото дете има желание да ходи вече на училище, не иска в градината, не иска да спи на обяд, ще й се наложи да бъде още по-самостоятелна и т.н., не на последно място е и факта, че все пак ползват предимство при прием за 1 клас после. Градината й отесня вече, като че ли.
Иначе съм си доволна като цяло от градината, с изключение на един-единствен проблем, с който 3 години не успя да се справи ръководството и за което имам забележки, но нейсе. Няма да коментирам сега.
За мен най-важното е, че тя иска и щом аз сега имам възможността, няма да я лиша. Дано сме направили правилния избор. Тя и без това от малка е тръгнала по-рано по пътя си  Wink

# 211
  • Велико Търново
  • Мнения: 1 291
Благодаря ви, аз съм в чуденка и за училище, има време, но е хубаво да съм наясно. Ани ще остане в градината и ПГ, доволна съм от подготовката им и от учителките, пък и не на последно място, няма кой да я гледа, ако ПГ е полудневна.

# 212
  • Мнения: 873
Здравейте!
Лили изкара ПГ в ОУ "Бачо Киро" при г-жа Костуркова и ще споделя впечатления  Peace
1. Обучението е полудневно
2. Втори срок са втора смяна
3. По-малко деца са в групата и им се обръща повече внимание
4. Бързичко им се развива потенциала, защото е позволено в свободното си време да си носят игри и книжки от вкъщи по интереси и да се занимават с тях
5. Няма организиран обяд
6. За онази част от деня, в която детето не е на училище може да се ползва частна занималня. В 'Диел" цената е 6лв. на ден, в "Интелекти" е 8 лв., в "Алианс" мисля, че също е 6 лв за присъствен ден и допълнително май им събираха около левче за транспорт. "Диел" са отсреща на училището, така че без проблем водят и взимат децата
7. В училище, поне в нашата група, родителите по-малко участвахме в организирането на празненствата за децата. Тази задача си я присвои по подразбиране една родителка, която е член на родителското настоятелство и малко се действаше на принципа "дай детето, дай парите и не питай"
8. Попаднахме на кротка група, педагогът ги овладяваше добре, но за нея (Костуркова) знам, че преди 4-5 години е имала група от 17 деца, повечето палави и не се е справила с дисциплината, така че дано имате успех!
9. Децата бързо се запознаха с учениците от Първи клас, които догодина ще са втори, ще са на друг етаж, но вече имат приятелства там. Бяхме поканени на РД на дете от първи клас, подгответата бяха 4-5 от всички присъстващи и имах възможност да ги наблюдавам. Децата, които бяха от ДГ изобщо не можаха да се включат в организираните от аниматора игри. Партито беше във "Фасони" и онези деца като видяха, че няма батути и играчки, едно от тях измъкна един таблет и почнаха да се гонят и да се карат кой първи да играе на него. Та, мисълта ми е, че в училище се привиква към изискуемата дисциплина и бебешките номерца остават в ДГ
10. За тоалетна, миене на ръце и др. такива в у-ще се оправят сами, но госпожата им напомня, ако някой трябва да се преоблече, понеже си е намокрил, да облече или съблече с връхна дреха при нужда

Като цяло, всички учители казват, че децата, които ходят на ПГ в у-ще идват в първи клас адаптирани към средата и усилията им се съсредоточават върху преподавания материал, поради което напредват бързо. За децата, идващи от ДГ казват, че първите 3 месеца са критични-изглеждат объркани, някои плачат, трудно схващат, че като им се каже да седнат и да работят 30 минути, трябва да се подчинят и да се фокусират върху задачите си.

Всички родители пък, чиито деца посещават части занимални, казват, че децата бързо напредват, успяват с домашните така, че да имат време и за игра, а педагозите се съобразяват с темпото на развитие и може да се случи така, че да в първи клас да може да решава задачи за втори(Лили е такъв случай по математика и английски език).

На есен сме първокласници в "Бачо Киро' и никаква треска не ни тресе. Само се ядосвам, че не можаха да ни съберат група по испански и ще трябва да ходим на английски в у-ще, а Лили няма какво да прави там, където ще попадне с деца, които не са учили езика и ще блеят над картинките цяла година, докато тя вече разпознава буквичките на езика и чете като и напишат думички на дъската. Затова искахме да е испански, който ще и е втори чужд, ама нямало група. Но пък е ЗИП, та не може да не ходи на език. И въпреки, че е задължителна, си платихме учебниците, понеже е избираема подготовка. ШЪ умрЪ ooooh!  Laughing

# 213
  • Мнения: 360
За предучилищната подготовка в "Емилиян Станев":
Обучението е само първа смяна. Учителките тази година бяха с работно време до 14 часа. Следобед - баби, детегледачи, частни занимални (наблизо е "Интелекти", вземат малките от училището). 
Децата бяха в две групи, но не разпределени по възраст. Работеше се по една и съща програма и с 5-годишните, и с навършилите 7 години. Кой както се справи. Подходът приличаше повече на този в училище, даваха се чести домашни (2-3 пъти седмично, по 1, понякога 2 страници). Правеха се по три тържества годишно, с репетиции по месец и половина. Представляваха редуване на песни и рецитации на наизустените стихчета или изречения.
Осигурена е възможност за обяд в стола (но имаше оплаквания от качеството на храната). Закуска всеки си носеше, добавяха всеки ден някакъв плод или нискокачествена тестена закуска (редуваха се). Децата се хранеха в помещението, в което се преобуваха и преобличаха. Миене на ръце преди закуската нямаше. За да се стигне до мивките и тоалетните, се преминава по големия училищен коридор - сложна работа, за която нямаше време. Пиенето на вода по време на закуска беше забранено, не ме питайте защо. Пари за снимки, календари и подобни се събираха за Коледа, 8 март и края на учебната година. Театър - в Актовата зала на училището, честичко, също платено.
Предучилищната група наистина е за деца, на които им е "отесняла" детската градина. За такива, които се справят по-добре в среда със силна конкуренция, при подобни на училищните изисквания.

Последна редакция: чт, 12 юни 2014, 15:05 от Покипси

# 214
  • Велико Търново
  • Мнения: 1 291
А защо си мислите, че в детската градина няма конкуренция? Извинявайте, ама последните две мнения прозвучаха, все едно детето ако е умно, ходи на ПГ в училище. Аз съм доволна от детската градина, занимават се доста имат не малко учебни занятия. Сигурна съм, че учителките ще подготвят много добре децата за първи клас. Беше ми интересна просто другата гледна точка.

На есен сме първокласници в "Бачо Киро' и никаква треска не ни тресе. Само се ядосвам, че не можаха да ни съберат група по испански и ще трябва да ходим на английски в у-ще, а Лили няма какво да прави там, където ще попадне с деца, които не са учили езика и ще блеят над картинките цяла година, докато тя вече разпознава буквичките на езика и чете като и напишат думички на дъската. Затова искахме да е испански, който ще и е втори чужд, ама нямало група. Но пък е ЗИП, та не може да не ходи на език. И въпреки, че е задължителна, си платихме учебниците, понеже е избираема подготовка. ШЪ умрЪ ooooh!  Laughing

Извинявай, ама това ми прозвуча малко, вижте детето ми колко много знае. Друго дете може да знае да пише и чете много добре и да казва същото за българския език в училище.

# 215
  • Мнения: 360
Не съм имала предвид степен на подготовка на децата или наличие или липса на конкуренция в ДГ, а факта, че в ПГ в конкретното училище се сравняват постиженията на деца на различна възраст, които се обучават в една група и по една програма. Малко хора знаят това, а според мен е важно за родителите на 5-годишните, пред които стои изборът ДГ или ПГ. Затова и го написах.

# 216
  • Велико Търново
  • Мнения: 467
scrye, и на мен като на теб малко чоглаво ми стана от последните постове, остава наистина такова впечатление "бебетата в градината, напредналите в училище..." Адекватната подготовка на децата не би трябвало да зависи от възможностите на родителите (нямам предвид само средствата, ами работно време и т.н.). Мисля, че голямо значение имат госпожите, ако са достатъчно разтропани и съвестни, дори в градината могат да подготвят децата.

# 217
  • Велико Търново
  • Мнения: 1 291
Наде, аз затова написах, че съм доволна от учителки. Доволна съм нак-вече, че детето ми знае кой е Васил Левски, кой е Ботев, какво се прави и като цяло е запознато с историята и традициите. Учителките са доста инициативни и се стараят.

# 218
  • Мнения: 873
Майчета, ако сте забелязали, в моя пост аз съм споделила и мнения на учители, свързано със сравняване на подготовката на децата за първи клас, така че не ме нападайте!

Аз пиша за моето дете, но доста често съм чувала от много майки следното : "абе, не че нещо искам да кажа, но ми се струва, че МОЕТО дете е по-напред в развитието си  от останалите на неговата възраст". Така че, моля ви! По-скоро е проблем на нашата образователна система, че на деца, които искат и могат по-рано да усвоят различни степени по даден материал не се осигурява възможност, а се прилага един шаблон и това е! Няма защо майките да се караме по този въпрос  Peace

Може би в ПГ в училище децата някак си порастват по-раничко, именно заради по-голямата самостоятелност.  Peace

Това, за СОУ"Ем.Станев" като го прочетох, се зарадвах, че не съм си записала детето там  ooooh!

# 219
  • Велико Търново
  • Мнения: 467
Деси,  Hug

# 220
  • Мнения: 414
Здравейте! Simple Smile
Дъщеря ми беше в ПГ в ОУ Бачо Киро. Тази година завърши втори клас. Избрахме училището, защото ни е квартално, не защото е "модерно".
От ПГ съм изключително доволна. Учителката й г-жа Петкова винаги беше усмихната и много мила с децата, но от друга страна имаше авторитет. Стаята на ПГ е в отделен коридор, има собствена тоалетна, която се поддържа винаги чиста.
Минус е, че половин ден трябва да има кой да се грижи за детето, но на нас пък точно полудневният режим ни допада.
Относно справянето в първи клас, в класа на дъщеря ми най-силните деца дойдоха от детски градини. Явно и там има добри учители, които подготвят добре децата. Според мен детската градина е по-голямо предизвикателство за децата от предучилищната поради много причини. А как се справят в първи клас зависи и от много други фактори.
Хубав ден!   bouquet

# 221
  • Мнения: 187
Scrye, Nadejda:)))
в коя градина са децата Ви. На мен ми предстой да я пусна на ясла, но това не пречи да събера мнения и за градини от които има доволни

# 222
  • Мнения: 11 632
Ние сме в Здравец и съм много доволна.
Преси- към коя ясла си се ориентирала?
За Патриарх- а някой да сподели? Аз засега натам съм се ориентирала, но има време.

# 223
  • Мнения: 187
Щастливо детство мисля. Някой с опит от там?

# 224
  • Велико Търново
  • Мнения: 1 291
Scrye, Nadejda:)))
в коя градина са децата Ви. На мен ми предстой да я пусна на ясла, но това не пречи да събера мнения и за градини от които има доволни

Ани е в ОДЗ "Ален Мак" на Пишмана.

Общи условия

Активация на акаунт