Седмокласникът се стяга финални метри да пробяга- тема №44

  • 33 338
  • 729
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 6 275
Гледахте ли сутринта репортажа за СМГ?  И последващите коментари? За това, как цели паралелки продължават да учат навън ? Как след това остават и да работят на вън, защото дори и да започнат работа тук, растежът в йерархията е муден, бавен и недостатъчен - в БГ фирмите са на принципа - един голям шеф и всички  останали са под него.
И донякъде успокояващата реплика на един от коментаторите - все пак това се случва в едва 10% от училищата в БГ.
  Добре, че не са повече местата където се произвеждат мозъци, че иначе няма да остане млад човек в БГ.  - това бе моята квинтесенция от чутото. Защото в БГ не им трябват умни и начетени. Нито могат да ги управляват, нито да ги манипулират. Те не са електорат. Електоратът са едни по-немотивирани, по-неамбициозни млади хора без изявени интереси и желание за самоусъвършенстване които ще се настанят в 90-те %  оставащи непретенциозно школа на територията на БГ.
Мили майки, голямата борба на всяка от нас е детето й да попадне в  едно от тези 10% български училища където шанса да се развие в желаната от него посока е в пъти по-голям и реален отколкото в непретенциозната квартална гимназия.

# 496
  • Мнения: 489
Говори ни G..D.., говори, така хубаво говориш...
Днес с момъка наредихме желанията, оказа се, за мое учудване, че той се стреми по-скоро към определено училище, отколкото към специалност или език.  Има позиция и иска да я устоява, а аз се чудех как ще му подреждам желанията, не са глупави децата, наясно са повече отколкото предполагах.

# 497
  • Мнения: 59
Учудвате ме с тези изпитвания и контролни точно накрая? Какво са правили досега тези учители? Нашите оценки са почти оформени, като имате предвид, че децата имат по минимум 3 оценки по предмет, а по математика и БЕЛ- по 6-7 оценки! Единствено госпожата по история се беше превъзбудила и на родителската ни изчете конско, че не сме обръщали достатъчно внимание на децата си!  Rolling Eyes Какво са виновни децата или пък ние, че системата е такава и приоритет в 7-ми клас имат БЕЛ и математика?! Има и крайности, разбира се, една майка ми каза, че натискала сина си само по двата балообразуващи и въобще нямал грижа за другите предмети, което не ми е много в реда на нещата, но всеки си знае...Моят цяла година си се подготвяше по всичко и смятам, че така е редно.  Peace

# 498
  • София
  • Мнения: 76
Здравейте, момичета!
Това, което ми прави впечатление, след поредния пробен изпит по БЕЛ, е че синът ми допуска доста задрасквания и корекции (дописване, вмъкване) на беловата на преразказа.
Имам притеснение и съответно питане относно това, какво и доколко е допустимо на изпита/матурата да се правят поправки в беловата?
И още един въпрос, за който е доста рано (то малко "рибата в морето"), но предвид уточняване на предстоящи дати за отпуски в службата, може и да е на време: тъй като обявените дати за записване на приети деца (на първо класиране) или подаване на заявления за следващо класиране включват събота и неделя, това означава ли, че в почивни дни ще се подават и приемат документи в училищата?

Последна редакция: пн, 12 май 2014, 15:32 от EkaterinaIv.

# 499
  • Мнения: 489
Госпожата по биология им казала- Щом не ви трябват нашите оценки, ще ви пиша ниски оценки, по чудо е писала в петък на моя 5, беше му казала, че повече от 3 няма да види, а той си учи човека, биологията му е интересна, не за друго.

# 500
  • Пловдив
  • Мнения: 5 215
Да, каката е в "Патриарха" досега, искаме и малкият от септември да е там. Дано да стане.
И в "Княз Александър" подадох заявление. Където и да е, само да не остане в досегашното...Simple Smile


За ПИ по математика в "Патриарха" - щерката е доволна. Днес са им казали точките от първи модул. Мойта е с 59т. - за нея много добър резултат, особено в сравнение с ПИ в ОМГ...Simple Smile Освен това, са им казали, че матурите ще бъдат по -лесни, да се не притесняват...Simple Smile))

# 501
# 502
  • Мнения: 6 275
Бенджи  - и Митко се изказа много ласкаво за задачите от вчерашния изпит в Патриарха.Днес в часа по математика са правили 2-ри модул. Каза, че е бил лек и разбираем, нищо общо с този на ОМГ.  Взел е 1-я модул да го прави у нас за време.  
Стискам палци на малкото да влезе в Патриарха. Уникални преподаватели има там сега. Благодарение на тях Алекото и Д.Хаджидеков поднаха в класациите по успех на пробни и състезания. Права си, че сега като успешно училище е и Княз Александър, но предвид   опита с каката ти пожелавам Патриарха като нещо познато и добре работещо.

# 503
  • София
  • Мнения: 76
В пощата съм качила пробен по БЕЛ от "Междучасие", проведен на 27.04.2014, различен от другия тест, който беше сложен преди няколко дни там. Написах и отговорите, но на въпросите, на които синът ми се е затруднил и не е дал свой отговор, нямам верните. Тестът не е никак лесен  ooooh!, потренирайте и вие у дома  Peace!

# 504
  • Мнения: 382
Говори ни G..D.., говори, така хубаво говориш...
Днес с момъка наредихме желанията, оказа се, за мое учудване, че той се стреми по-скоро към определено училище, отколкото към специалност или език.  Има позиция и иска да я устоява, а аз се чудех как ще му подреждам желанията, не са глупави децата, наясно са повече отколкото предполагах.
Annyto_e, според твоето дете кое е "най-доброто" училище?
Моето май се убеди за  1 ЕГ (с немски), защото там има доста (по-големи) познати. Иначе 5 ЕГ ни е близо. Но ако 1-4 клас се избира по близост, не знам след 7 клас струва ли си това да се гледа (в не чак толкова голям град като Варна)...

Мисля, че на моя син му е писнало и май месец вече го смята за ваканция... Нищо, нека да си е спокоен и уверен. Аз също не мога да се занимавам повече. 

# 505
  • Мнения: 489
Моят син си е заплюл 5-та, там иска, вярно, че ни е близо, но той харесва училището не знам защо. Първо желание му е 5-та с НЕ, дано му стигне бала, но ще е щастлив да е и с друг език, но в същата гимназия. Мисля, че отдалечеността в град като Варна не е от особено значение.
А моето желание е да го видя щастлив и доволен или както казваше G..D.., да видя онази искра в очите му, когато е доволен и удоволетворен от себе си. Ех, мечтииии...

# 506
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
Моля да ми обясните по наредба №11, подаването на зявление за оценяване на способностите от 7 до 13 май, засяга ли предстоящето НВО по основните предмети? За него ли се отнася?
Токущо говорих с класния на сина ми и той ми отговори много неадекватно, а утре все пак е последния срок.  Sad

# 507
  • Мнения: X
Моля да ми обясните по наредба №11, подаването на зявление за оценяване на способностите от 7 до 13 май, засяга ли предстоящето НВО по основните предмети? За него ли се отнася?
Токущо говорих с класния на сина ми и той ми отговори много неадекватно, а утре все пак е последния срок.  Sad
Не. Става дума за изпитите за проверка на способностите - изобразително изкуство, музика, хореография.

# 508
  • Русе
  • Мнения: 869
Качих пробния по МАТ - Русе.  Hug

Моля, ако имате отговорите от пробния на ОМГ - Пловдив, да ми ги напишете.

# 509
  • Мнения: 6 275
Макар, че живеем в град много по-малък от София, никога не съм смятала близоста на училището на децата ми за предимство. Или може би не съм съвсем точна - смятах го за предимстви когато ги записвахме в 1-ви клас. После разбрах колко много  съм грешала, записвайки ги в най-доброто квартално училище. След 4-ти клас големия ми син, неуспявайки да влезе в по-добро школо остана в кварталното. С другия ми син бях твърдо решена - ще плача, ще се тръшкам, но няма да оставя детето си там. Той обаче изкара късмет и влезе с изпит в централно училище в града ни, сериозно отдалечено от квартала в който живеем. Макар и петокласник, сутрин ставаше в 6, пътуваше и няма ден в който да съм съжалила, че детето ми учи далеч от нас. Даже напротив. Детето се " очупи" по-рано и е много по-ориентиран от големия, за който отстоянието от училището до нас май беше единственото преимущество.
Сега големия учи в училище намиращо се в диаметрално противоположен край на града . Пътува ежедневно, сменя два автобуса в едната посока ( не е за подценяване факта, че в Пловдив няма метро!). И въпреки това не смятам , че отстоянието на училището в случая е  важно. Всички деца в града ни се борят за училища намиращи се  горе-долу  извън градската част. И ако успеят са щастливи. Пътуват  ежедневно но не това е водещото .
И аз пътувах много като ученичка. Качвах се на  първата спирка на автобуса и слизах на последната. Само пътя на рейса беше 45 мин. Отделно времето до спирката и после до училището. Но  това няма абсолютно никакво значение. Важно за мен беше училището, а не къде се намира то.
И още нещо се сещам - в класа ни едно време, а и сега при сина ми - има деца от други населени места - Асеновград, Перущица, Стамболийски, села около Пловдив - тези деца пътуват ежедневно от домовете си. И това не им пречи.

Общи условия

Активация на акаунт