Бъдещи първокласници 2015/2016

  • 78 374
  • 739
  •   1
Отговори
# 360
  • Майничка
  • Мнения: 13 811
Някакви подобни шишета с филтри заглеждам от известно време в един магазин в Пловдив, все се каня да вляза да разпитам и все забравям. Моите пият чешмяна вода, но за екскурзии може да е полезно.
П.П. Май са тези http://cdn2.bigcommerce.com/n-pktq5q/fsmllzr/products/81/images/ … 2.385.650.jpg?c=2

Последна редакция: вт, 05 май 2015, 15:01 от gargamela

# 361
  • София
  • Мнения: 3 855
Я да ви попитам на какво ниво са вашите бъдещи първолачета.Могат ли да пишат букви,цифри...могат ли да сричат?Лично аз разчитах на предучилищната(в детската градина),но виждам,че на нищо не ги научиха...Аз съм на 40г.,второ детенце ми е,каката е голяма,на нова работа съм,вечер се прибирам и кое по-напред...еми съвсем откровено не ми се занимава...а виждам,че момчето нищо не знае.Пише отделни букви и цифри,но си се вижда,че има какво да се желае.

# 362
  • Sofia
  • Мнения: 9 790
Моите пишат всички букви (тук-там имат колебания, но като цяло ги знаят), цифрите до 20, броят до 100, събират и изваждат до 10 и с малко помощ до 20, четат съвсем кратки думички от 3-4 букви. Тази година ги преместих на ПУ в училище и съм страшно доволна. Много неща научиха. Освен гореспоменатите научиха сезоните, дните от седмицата, горе-долу месеците, часовника (само часовете, без минутите), повечето професии... Като цяло ми се струва, че са готови за първи клас.

# 363
  • София
  • Мнения: 1 713
А какво разбирате под писане на буквите - печатно или ръкописно?
В градината пишат само печатни букви, а той вкъщи не иска да пише и знае само някои по-лесни как се изписват ръкописно.
Смята малко до 10. Чете кратки думи, но не сричкува, ами навързва буквите.
Ще се научи, но усещам, че ще трябва и вкъщи доста да работим. Tired

# 364
  • София
  • Мнения: 4 876
Моята пише печатно. Може да смята до 10. Сричкуването й е трудно все още.
Нещо имам усещането, че от месец насам яко го дават на 'уволнение'... Преди все се хвалеше или оплакваше какво/колко  учат. Сега - нищо не били правили...
И аз се притеснявам, че есента ще е голям зор.

# 365
  • София
  • Мнения: 40 958
Ще е зор - няма съмнение в това Simple Smile
Моята щерка беше супер подготвена и пак ѝ беше малко трудно в 1ви клас.
А подготовката на дребния е далеч от идеалната.

За бутилките... един приятел ми беше препоръчал "сгъваема еко бутилка", но не знам до колко ще е удобна.

# 366
  • София
  • Мнения: 9 517
Моето може да чете, почти не срича, но не чете с разбиране, смята на ум до 20, може и до повече, не знам до колко брои, защото схвана принципа на броенето и може да изкара до много, част от таблицата за умножение знае, но лесната част - по 1, 2 и тук-таме число по число, пише половината букви ръкописно, всички печатно, пише всички цифри и числата до 100, решава текстови задачи като за първи клас и т.н., но тя е родена в началото на годината, момиче, второ дете. Обаче и аз се притеснявам от първи клас, след опита с брат й... въпреки, че той отиде в училище абсолютно неподготвен. ooooh!

За мен в първи клас е голям стреса не само заради ученето, но и поради начина, по който е поднесено то, домашните и изцяло новата обстановка. Дано се справи...

Синът ми ходеше с нормална бутилка за вода - малката изворна на Девин. И до сега ползва такива. Не е имал фалове с водата, въпреки че нямаше външен джоб за бутилката.

# 367
  • София
  • Мнения: 2 799
Магика - индивидуално е. Зависи от средата, от детето.
Важна е подготвката в ПУ ... много. За мен подготовката в училище е на по-добро ниво отколкото същата в ДГ. Но и тук е индивидуално - зависи от подготвящите  Peace
И въпреки всичко - порядките в училище са други ... децата сменят режим, малко "по-ученици" са. Игрите са по-малко, наблягат на учене. Поне при нас де ...

Иначе и преди съм споделяла в темата - моето дете израстна заедно с племенниците ми при баба си. Те са по-големи /едната на 13, другата на 11/. Всеки ден домашни, учене. Покрай тях прояви любопитство, питаше, опитваше да пише, смята и така.
На 5 сричаше. Без никакъв натиск от моя страна. На 6 вече четеше гладко, а сега любимото й занимание е да чете ... не да играе. Обожава да чете  Crazy Понякога насила взимам книгите от нея, за да поиграе.
Беше категорична обаче, че не иска да бъде в ПГ в детската градина. Държеше да е в училище. Така и стана. И съм доволна  Flutter

В ПУ в училище започна да пише по-свободно. Пишат печатно и ръкописно.
Смята свободно до 20 да кажем. Инцидентно я хващам, че може и до повече.

И понеже не искам да е хвалба ... строго индивидуално е  Peace
Първи клас е за това - ще се научат.

Аз съм доволна от факта, че сега няма да има стрес при преминаване от режим в режим. Няма търпение да бъде първокласник  Grinning

# 368
  • Майничка
  • Мнения: 13 811
Моята чете, но не гладко, по-дългите думи още ги навързва на срички. Пише печатно, тук-там обърква Ъ / А и У / О. Събира и изважда съвсем добре и бързо до 20 и по-бавно - до 100 /ако е наум - по-бързо, но писано й отнема време да обмисли числото/. Концентрацията й е много добра /последната година я записахме на шах, сигурно и това помогна/. Има добър речник, макар че още работим над свързаното преразказване на събития. За първи клас е доста по-готова от сестра си навремето.
Тази година в градината яко ги натискаха, изписаха Моливко-то, че и две допълнителни тетрадки по писане и смятане купихме, пишат здраво. От средата на май ще го удрят на уволнение.

Има и братовчед, с когото ще са в един клас, той е на етап срички, не съумява да навърже целите думи, бърка букви, брои до 100, събира до 20, но изваждането го затруднява. Последните месеци и той ходи на шах, за подобряване на концентрацията и свикване с писмени домашни уж, ще видим.

Така или иначе, август обмислям да им изкарам един подготвителен гърч, та септември да им се види песен в сравнение с вкъщи.   Mr. Green

# 369
  • Мнения: 10 547
От раници и несесери не се интересувам/вълнувам. Виж, моливи, пастели, водни и пр. бои- да.

Децата са различно подготвени, независимо от задължителната подготовка на ПУГ, която минават при това вече две години. Различно узряват, и по различен начин, за знанията, които сме задължени да им дадем според ДОИ. Като цяло математиката им е по-лесна, харесват я и я разбират повече- какво да се прави, важи нагледно-образното мислене. Виж, изречение по модел ги уморява.  Mr. Green
Моите дечица ще тръгнат уверени в първи клас. Много съм горда с тях и мното ги обичам. Повечето сричат добре, някои четат, смятането им е лесно, ПС и СС също не им създават проблем.
Личното ми дете е големият ми страх, защото ще е току що навършило 6.

# 370
  • София
  • Мнения: 2 799
Касита, аз също се вълнувам от моливи, пастели ...
Нямам много опит, но наблюдавайки племенниците ми установих, че са доволни от продуктите на Faber-Castell.
По едно време зимата имаха много изгодна кампания в Office 1 (имам и приятелка, която работи във веригата и се възползвах и от преференциални цени освен кампанийните) и заредих всичко. И с това съм готова  Flutter - не ги мисля вече.
От някои неща бях взела по две ... всичко от дублираното се използва и е с прекрасно качество  Peace

За шишетата говорехте - ето с такова изкара ПГ цяла година - не мръдна:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B007MLBH2U/=ox_sc_act_title_5 … id=A3P5ROKL5A1OLE
Като свършеше водата - си купуваше от лавката (не пие от чешмата) и си зареждаше пак него.
Ще кара със същото и в 1-ви клас.

Последна редакция: вт, 05 май 2015, 21:48 от ninnann

# 371
  • Мнения: 8 911
Малкият е предучилищна в училище, но не защото не харесвах градината му, а по съвсем други причини. В градината също щеше да е отлично подготвен, учителките му бяха страхотни.
Батко му си изкара в градината и въпреки, че е роден в края на годината, нямаше никакви проблеми в първи клас - беше си много добре подготвен, но пък е и много адаптивен. На други деца от неговата група им беше много трудно. Та не е само от преподаването, независимо дали в училище или в градината, зависи си и от детето, всяко е различно - едно ще се справи с лекота, а за друго ще е много трудно в първи клас.
Малкият е готов за училище - може да се концентрира, чете добре и с разбиране, макар и не съвсем гладко, с математиката е добре, има много добре развита логика, може да пише буквите печатно и отделни ръкописни елементи. За мен най-важно на този етап е, че бърз с домашните - сяда без мрънкане, написва ги горе-долу старателно и почти не се разсейва през това време. От изключителна важност е да продължи и догодина в същия дух, защото е всеки ден по 3 часа на тренировки и реално с домашни може да се захване след 17ч. В негов интерес е да приключи след това с тях максимално бързо, за да има време и за други неща.

# 372
  • около Варна
  • Мнения: 1 095
Не се притеснявайте за това какво знаят децата, в първи клас ще учат да пишат ръкописно, да четат и да смятат до 20, там това им е работата,сега има някакви родителски амбиции децата да са научили всичко това предварително. Аз съм с остарели схващания, че детската градина е място за игра, ако детето знае няма лошо, разбира се.

# 373
  • Sofia
  • Мнения: 9 790
Аз съм с остарели схващания, че детската градина е място за игра, ако детето знае няма лошо, разбира се.
По принцип и аз бях така. Обаче от майките на по-големите деца чувам, а и като поразгледах учебниците за І клас се убедих лично, че в първи клас нямат безкрайно много време за букви и цифри. Започват почти директно с четенето и смятането. Програмата като цяла е доста по-ускорена от едно време, после повтарят повечето неща следващите години, от което аз лично не схващам смисъла, но е така. Мисълта ми е, че не е добре постъпвайки в І клас детето да не знае буквите и цифрите. Не ми се ще от началото да тръгват с мисълта, че не се справят и че другите знаят повече от тях. Освен това ако не ги знаят ще им се наложи да ги научат за ненормално кратко време, което е стрес. Изобщо си мисля, че колкото по-добре е подготвено детето, толкова по-малък ще е стреса. От друга страна, ако пък знае прекалено много ще му е скучно. Много е тънка границата.  newsm78

# 374
  • Мнения: 10 547
Няма такова нещо, Савина.
И в ПУГ смятаме и сричаме. В края на ПУГ детето трябва да може да прочете кратко елементарно изречение "ЕМА МИЕ МИМИ", така написано. Трябва да прави звуков анализ на дума, да е наясно кои са гласни и кои съгласни звукове, да ги определя, да брои срички, да прави изречение по схема, да е запознато с бъдеще, настояще и минало време, използвайки ги правилно в контекст на разказ, да групира думите по признак, да групира една дума в отделни групи, минали са и писането на всички елементи на печатните букви,  а в някои работни листове, които ползваме има и броене на звукове и букви в една дума, когато те са различни на брой, например "ягода". Т.е обяснява се двуединството на буквите я, щ, ьо, ю. Имаме и упражнения с намиране на ударените и неударени срички.

По математика не само броят до десет, но трябва и да са усвоили и събиране и изваждане, основните геометрични форми, елементарни представи за часовете на денонощието.

И сега Виви да каже, че имат достатъчно време в първи клас да повторят без да дишат тежко и уморено, ученото в ПУГ.

Общи условия

Активация на акаунт