СЕДМОКЛАСНИЦИ - класации, заявления, записвания - седмична (27.06-03.07)

  • 42 054
  • 679
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 3 058
Доводът за равномерно разпределение по полове, с цел да не се допускат девически паралелки ми звучи лицемерно. За Езиковите гимназии балансът се осигурява, но дисбалансът ще връща със сташна сила в следващите по бал училища. В 22СОУ, 31 СУЧЕМ, 35СОУ (паралелките с БЕЛ), 18 СОУ и др. има класове с по 1-2 момчета, а ако имат 7-8 вече се водят за мъжка паралелка. Ако нямаше квоти щеше да има поне по 8-10 момчета в клас и в езиковите и другите училища.

# 541
  • Мнения: 15 211
По повод баловете и гледайки справочника, моята дъщеря неведнъж спонтанно възкликваше тази година: "Мамоооооо, искам да съм МЛАДЕЖЖЖ #Cussing out" hahaha

Младежжжж, Laughing малко статистика от 9клас -12 пълни отличника -9 от които мЪже,тазгодишни олимпиади национално ниво-по език,математика и физика-само мЪжове.
Точка-паралелката е с квоти,ЕГ.

# 542
  • Мнения: 3 058
По повод баловете и гледайки справочника, моята дъщеря неведнъж спонтанно възкликваше тази година: "Мамоооооо, искам да съм МЛАДЕЖЖЖ #Cussing out" hahaha

Младежжжж, Laughing малко статистика от 9клас -12 пълни отличника -9 от които мЪже,тазгодишни олимпиади национално ниво-по език,математика и физика-само мЪжове.
Точка-паралелката е с квоти,ЕГ.
Дай я таз старистика да я видим. В сайта на МОН има протоколи от националните олимпиади, но се виждат и женски имена.

# 543
  • Мнения: 2 971
zoribori,
права си, трябва да има статистика.
(иначе спорът ни е би бил в стил едни бг-мамми казаха   Peace)
В БГ си има държавна институции - ЦКОКУО - Център за контрол и оценка на качеството
на училищното образование. На сайта им открих интересно изследване 2012 г - за четивната и математическа грамотност в 6 клас (сегашните 8 класници). пълен текст тук: http://www.ckoko.bg/upload/docs/2013-01/Analiz_CKOKUO_20.09.pdf
Изводи от изследването:
между момичетата и момчета няма разлика в четивна и математическа грамотност
Стр. 24-25
Обикновено се смята, че момичетата като цяло имат по-високи постижения в областта на езиковите, а оттам и на четивните умения. Свидетелство за това са и резултатите от външното оценяване след VІІ клас, както и от измерването на четивната грамотност на 15-годишните ученици в изследването PISA 2009, където разликата между средния резултат на момичетата и момчетата е почти цяло познавателно равнище16. Данните от настоящото изследването по четене обаче не потвърждават тази зависимост.
Оказва се, че в рамките на обособените нива на постижения делът на момичетата и момчетата във всяко от равнищата е почти еднакъв, като разликите са в границите на грешката на измерване.

стр. 49 Математика -  в тази възрастова група няма съществени разлики между двата пола по отношение на постиженията им по математиката. ...има наличие на съществени разлики при постиженията на момичетата и момчетата в двете крайни поднива – с най-ниски и снай-високи резултати. Там преобладаващ дял имат момчетата.

Проблемът е, че момчетата четат по-малко (стр. 64)
Потвърждава се наблюдението, че момичетата са по-активни читатели в сравнение с момчетата и във възрастовата група на шестокласниците.
Връзката между времето, прекарано в четене за удоволствие, и резултата на учениците на теста по четене е сравнително ясно очертана.
Що се отнася до математиката, то данните от изследването на шестокласниците не илюстрират наличието на пряка връзка между времето за четене за удоволствие и резултатите на учениците.

Това не е само у нас, а и по света.
При момченцата мисленето протича по следния образец: четенето е за момичета, а аз не съм момиче, следователно няма да чета! Това означава, че в един свят, в който четенето на книги е свързвано с женственост, на момчетата им биват отнети шансовете за успешно включване в учебния процес", обяснява проф. Дитер Ленцен. (http://www.dw.de/%D0%BE%D1%89%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8 … 6%D0%B5/a-5227622 .

О и най-готината част - в Германия, САЩ и Великобритания обсъждат въвеждане на еднополови класове. http://www.dw.de/%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE-%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0% … %D0%B5/a-15426384.
И друго твърдение: И вярно ли е, че момичетата оглупяват, когато делят класната стая с момчетата?
(това обяснява резултата на момичетата от примера на Sause baus Peace)

# 544
  • Мнения: 246
     Да, така си беше - само един западен език и руска с втори английски, и нямаше статистики, нищо - ако влезеш - влезеш, ако не - не! Но пуста любов, аз избрах френския, макар да се задаваше английската ера в далечината, но едва-едва...
И аз така.Много си го обичам тоз език.И как звучи...Не е като немския и испанския Sick
Лошото е,че с френски като тръгнеш по Европата,е малко терсене.Но щом във Венеция се оправих с френски...
Няма лош език. Въпросът е децата да учат и да не ги мързи.

# 545
  • Мнения: 15 211
zoribori,естествено че има и женски имина,все пак цял випуск участва-писах за конкретен клас Laughing
Статистиката за националните олимпиади така и не я открих в нета-инфото е от преподавател и учениците,които са се явили.

момичетата оглупяват, когато делят класната стая с момчетата? - Joy

# 546
  • Мнения: 246
По повод баловете и гледайки справочника, моята дъщеря неведнъж спонтанно възкликваше тази година: "Мамоооооо, искам да съм МЛАДЕЖЖЖ #Cussing out" hahaha
Сладурка! Ще разбере тя,че да си мъж в България си е жива далавера. Joy

# 547
  • София
  • Мнения: 1 659
Статистиката за националните олимпиади така и не я открих в нета-инфото е от преподавател и учениците,които са се явили.
Резултати от всякакви нац. олимпиади и състезания:

http://www.mon.bg/?go=page&pageId=16&subpageId=169

Прегледах набързо - почти навсякъде само момчета с някое момиче за цвят,
единствено лингвистика, езици и БЕЛ - преобладаващо момичета (колко изненадващо  Laughing),
биологията е малко по-балансирана, като че ли силите са поизравнени.
Не съм отваряла всички протоколи, не ми се занимава.

Цитат
момичетата оглупяват, когато делят класната стая с момчетата? - Joy

Естествено, природата иска от тях да са красиви и да мълчат, за да ги харесат  Joy

# 548
  • Мнения: 3 058
Дискусията за квотите се превърна в спор "Кой пол е по-интелигентен?". Не мисля, че такъв спор трябва да съществува. И сред двата пола има умни и глупави, четящи и неграмотни. Аз смятам 10 пъти по-добре от приятеля ми, а той чете 10 пъти повече от мен и пише прекрасно. Да вземем да си сменим половете, та да се вместим в клишето за режещата мъжка мисъл и литературният гений с черпак в ръката.
Създаден е някакъв критерий за оценка на децата и той трябва да се следва, без да се допускат дискриминационни практики. Който иска да влезе в ЕГ да положи усилия.
Иначе в сайта на МОН на Олимпиади и състезания / Класиране са публикувани протоколите от Националните Олимпиади.

# 549
  • Мнения: 204
 И аз нямам против квотите, но при условие че момчетата си седнат на задниците и влизат с оценки равностойни на момичетата, щото иначе не е честно!

# 550
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Създаден е някакъв критерий за оценка на децата и той трябва да се следва, без да се допускат дискриминационни практики. Който иска да влезе в ЕГ да положи усилия.

Така ги разбирам и аз "равните условия". Simple Smile
И изобщо не гледам от моята камбанария,че имам 2 момчета.
И още нещо.За мен "глупави" деца по презумция няма. Има ли труд и желание,всичко може да се постигне. 

# 551
  • Мнения: 864


Естествено, природата иска от тях да са красиви и да мълчат, за да ги харесат  Joy

Simple Smile Както казва дъщеря ми, на хубавите жени акълът само им пречи.

# 552
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Естествено, природата иска от тях да са красиви и да мълчат, за да ги харесат  Joy

 Laughing

Аз имам момче и момиче, които абсолютно се вместват в клишето. Тя пише по-добре, той пък смята по-добре  Wink. И двамата не четат много.

# 553
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
И аз нямам против квотите, но при условие че момчетата си седнат на задниците и влизат с оценки равностойни на момичетата, щото иначе не е честно!
Абсолютно. Иначе просто се набива на очи тази разлика с 2-3 единици... Пък няма лошо, че са еднакви по интелигентност. Ама не излиза така, гледайки баловете на класираните деца. Каква е причината тогава?

# 554
  • София
  • Мнения: 1 243
По принцип хубаво нещо е да са колкото момичета, толкова и момчета....т.к аз съм завършила в девическа паралелка ЕГ Иван Вазов Пловдив - беше ужас...НО сега благодарение на квотите дъщеря ми е извън ЕГ в София - бал 33,676 #Cussing out Приета е в 133 СОУ, което не я "кефи" много.. и ще отива в Пловдив, в училището на мама ... Sad

Общи условия

Активация на акаунт