СЕДМОКЛАСНИЦИ - класации, заявления, записвания - седмична (27.06-03.07)

  • 42 055
  • 679
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 2 971
Мислех, че ще подминем темата за квотите тази година, но не стана.

Против квотите съм в този им вариант - само за елитните ЕГ в София и Пловдив. 
На ниво отделно училище може и да има аргументи - но това си е работа "парче".
Защитата на слабия пол трябва да се прави на национално ниво. Ако имахме искаща да работи държавна администрация, щеше да направи анализ, да поръча научни и други изследвания и накрая да има общ подход за цялата страна.

Без достатъчно изследвания и аз мисля - квотите или навсякъде, или никъде.

а защо момичетата изкарват по-високите оценки, не мога да си го обясня... но е факт
Защото са по-трудолюбиви. Нашите мързеланковци разчитат на "вродена интелигентност"  Laughing и по-малко труд!

Покрепям с n- ръце.
Следя математическите състезания на випуска. До края на 6-ти клас резултатите на момчетата бяха много по-високи от тези на момичетата (показва вроден талант и интерес при участващите деца). Така че аргументите за бавно интелектуално развитие на момчетата са неверни.

И изведнъж в 7 клас трудолюбивите момичета наваксаха разликата. (През 2013 г. момчетата имаха повече отлични оценки по МАТ от момичетата, тази година силите са почти изравнени).

Колкото по-трудно е влизането и всяка стотна е от значение, толкова повече труд трябва. Вече сме дискутирали защо най-важни са школите и уроците в София, Варна и Пловдив.

Същото е при "девойки-младежи". Като няма квоти, момчетата си сядат на 4 букви и учат. Ако квотите в София паднат, може 1-2 години да има дисбаланс, но след това очаквам баловете на момчетата да са по-високи от тези на момичетата като цяло - т.е. очаквам изравняване на оценките. Докато има "мъжки специалности без квоти" - Мат, Информатика (СМГ, ТУЕС, НПМГ), те ще "дърпат" повече момчета с висок бал и така за ЕГ остават по-малко момчета.

# 526
  • Пловдив
  • Мнения: 10 463
Ако има квоти навсякъде, след първо класиране ще се наложи да закрият куп паралелки в професионалните гимназии,където основно влизат момчета. Има специалности, за които момичета няма да кандидатстват /като двигатели с вътрешно горене примерно/, както и не виждам 50 % момчета в специалност козметични услуги.

Има евъргрийн теми във форума - за/против уроците и квотите  Laughing

# 527
  • Мнения: 845


Същото е при "девойки-младежи". Като няма квоти, момчетата си сядат на 4 букви и учат. Ако квотите в София паднат, може 1-2 години да има дисбаланс, но след това очаквам баловете на момчетата да са по-високи от тези на момичетата като цяло - т.е. очаквам изравняване на оценките. Докато има "мъжки специалности без квоти" - Мат, Информатика (СМГ, ТУЕС, НПМГ), те ще "дърпат" повече момчета с висок бал и така за ЕГ остават по-малко момчета.

пак да кажа, че във Варна няма квоти от 7-8 години. Тази и миналата година първите 500 деца от статистика по успех са разпределени така - момичетата са 2 пъти повече от момчетата. ЕГ продължават да се пълнят с момичета, МГ и професионалните - с момчета. Явно не само балът, а и желанията на децата (и родителите  Thinking ) играят ролята при тази подредба.  Вярно е, че доста познати момчета, искащи да учат в ЕГ останаха зад борда. Но пък, едно време, когато имаше квоти, аз самата бях ощетена, защото имах достатъчно висок бал, но точно заради квотите, все пак не се класирах за исканата ЕГ.

# 528
  • Мнения: 2 971
Добре, че балът е с 3*МАТ, иначе щеше да има само момичета.

Грета, не мисля, че причината да не влизат момичета е ниски оценки по МАТ.
По-скоро явно не са много момичетата, които имат подчертан афинитет към
математиката, повечето предпочитат ЕГ. Ето, и дъщерята на biborana избра ФЕГ,
въпреки че харесва математика. А повечето девойки имат отличен по математика
и дори не я харесват.

Скрит текст:
Което, признавам си, го приемам като факт, но ми е трудно да си го представя -
така, както ми е трудно да си представя, че някой може наистина да не обича шоколад.  Joy
Обожавам математиката и думата не е пресилена.

  Hug Carmela,
девойката има специфични изисквания. Идеалният вариант за паралелка е ФЕ, МАТ и накрая НЕ.  (АЕ вече е понаучен на курсове). Няма такова предлагане (няма и как да има, търсенето ще е малко). Затова девойката избра това, което е най-близо до идеалното - ФЕ, АЕ, МАТ и ИТ.
Така НЕ отпадна като втори език, защото във 9 ФЕГ е в комплект с БЕЛ.  Mr. Green
Френски най-добре се учи във френската. Другото може и на курсове. За НЕ има предлагане, за МАТ - търсим решение.
Измислила съм 3 варианта за "алтернативно МГ" - мисля си, че много деца са в това положение (математици по душа, учещи в ЕГ) и ако СМГ, 125-то или 107-мо предложат курсове по МАТ за тях, ще се събере поне 1 група от 20-30 деца с математически наклонности от 8 клас от ЕГ-та.
Ако самите училища не поискат - я колко школи има, все някоя ще се навие да пробва.
Ако и това не стане - ще търсим добра душа да ни праща задачите/темите от СМГ и да ги решаваме сами. Peace

# 529
  • София
  • Мнения: 19 933
Грета, далеч не става дума за 25 стотни  разлика сборно по БЕЛ и мат. 32,362 e минималният бал за момче в езикова. За последното момиче, додрапало до езикова, е бил необходим бал от 33,788. Разлика от 1,426, която преди удвояването е  над  70 стотни. Звучи малко, но не е. Това са по 7-8 точки повече на всеки един от изпитите при равно разпределение. Разликата на 2 класиране ще е и по-осезаема.

# 530
  • Мнения: 976
    И все пак я попитайте момичетата си дали искат да учат в клас 18 на 4 за тях, както бяхме ние /преди 100 години в ЕГ имаше по 20 деца в клас, втората година дойдоха още две момичета/. Живяхме си прекрасно, но си бяхме девически клас, това е!
    А и с риск да ви ядосам, ще кажа, че изпитният вариант стимулира тези с добрата памет повече от тези с мисленето, особено по БЕЛ, най-вече с "любимата" ми теза, която школите смилат и дават за зазубряне.
    Сега да не ме обвините в женомразство. Просто опит.

# 531
  • София
  • Мнения: 62 595
Този изпит всичко тества - памет, език, причинно-следствени връзки, наблюдателност, бързина, устойчивост на стрес... Почти като тест за интелигентност е. Според мен деца, които са успяли да изкарат тези трудни изпити могат спокойно да бъдат обявени за супер-отличници и направо надарени деца.

# 532
  • София
  • Мнения: 19 933
Мари, аз лично  не съм против квотите,харесва ми балансът в класовете,  хем имам само момичета. Постът ми беше   за протокола, за да се види, че разликата е доста по-съществена от  упоменатите от Грета 25 стотни сборно.

# 533
  • София
  • Мнения: 62 595
На мен много ми е жал за момичетата, на които не им стига балът за езиковите, но какво да се прави, налага се да се мине и през това! Ако изобщо може да има добра новина за момичетата е, че поне се състезават помежду си и една на друга са достойни противници.

# 534
  • Мнения: 2 140
квоти-моти... разбирам ги момичешките майки, на тяхно място и аз щях да се чувствам онеправдана

но, откъм забавната страна, имаше и по-лошо - навремето помните ли как се кандидатстваше - само за едно училище, избираш си кое да е и само там ти е шансът, нищо че в друго подобно би влязъл без проблем със същия успех

преди време бях мрънкала тук, и леко засегнах франкофонските майки, ама аз не с лошо Simple Smile много си я обичам 9 ФЕГ, суперски години прекарах там, въпреки че продължавам да не си падам по типичната им култура, но още ме е супер яд как майка ми ме набута да кандидатствам там (след 7 години учене на френски по Алианси преди това), приеха ме на 1-во място сред момичетата (випуска съм, който завърши 92 година), и после се оказа, че можело и в Английската да вляза.... сега покрай тия седмокласни вълнения си мисля, че най-вероятно подтика, който съм получила за ФЕГ, е бил по-скоро подценяване от страна на майка ми (страх да не би да изпадна от класацията на английската примерно) към способностите ми и затова я дай да смъкнем летвата, къде ще се бутаме при най-високо баловите  Mr. Green именно заради този опит сега пък аз искам максималното, което може да даде детето и го амбицирам с невъзможни неща

# 535
  • Мнения: 976
     Да, така си беше - само един западен език и руска с втори английски, и нямаше статистики, нищо - ако влезеш - влезеш, ако не - не! Но пуста любов, аз избрах френския, макар да се задаваше английската ера в далечината, но едва-едва...

# 536
  • Бургас сити
  • Мнения: 123
Здравейте, мили майчета, да се включа и аз във вечния спор за квотите, а и отдавна
не съм ви навестявала  Hug
В Бургас от поне 10 години няма квоти в нито едно училище - нито ЕГ, нито ПМГ, нито в техникумите. Местата се заемат единствено на база поредността на бала и желанията на учениците. Имам наблюдения върху разпределението по пол в трите вида училища. В ЕГ  момичетата са малко повече от момчетата . В Немската гимназия, където учи синът ми, в повечето класове са 13-15 девойки и около 10-12 младежи. В Математическата гимназия също няма мъжки класове. В математическите паралелки момчетата са с едва 4-5 повече от момичетата, като само в биологичната паралелка във всеки випуск преобладават момичета, но не е изцяло девическа. В Търговската гимназия в различните специалности съотношението е горе-долу 1:1, същото важи и за някои паралелки в ПГСАГ / Строителен техникум/ и в  ПГХ / Химически техникум/. Подчертано мъжки техникуми с мъжки специалности са Електрото и Механото, където в клас има по няколко - до 4-5 момичета, но това е от спецификата на материята, която се учи. Дори в ССУМОР / Морски техникум/ има две по-скоро момически паралелки - морска администрация и минтическо дело, докато другите са почти мъжки, защото са за механици и морски екипаж.
Мисълта ми е, че тук, с времето безквотният принцип някакси е напаснал разпределението по полове и няма изцяло мъжки или изцяло женски училища. Момчетата трябва да учат повече, за да се закачат в елитните гимназии, защото се състезават освен с други младежи и с много напористи, старателни и определено по-развити и амбициозни девойки. Квотите са дискриминация за момичетата, според мен. Без квоти пък наистина най-добрите ученици влизат в най-добрите училища. И ви уверявам, че те не са женско царство. След приема тази година от училището, в което преподавам, приеха 26 деца в Немска гимназия, всички с бал около и над 34. От тях 14 са момичета, а 12 - момчета. От приема в няколко техникума става ясно, че почти половината са момичета, момчетата са с няколко процента повече. И пак зависи от специалността на паралелката.
Въпреки, че съм мъжка майка, аз подкрепям приема без квоти!

Последна редакция: ср, 02 юли 2014, 20:38 от tonata

# 537
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 835
Аз живея в 21 век и много добре знам какво казвам и далеч дипломата ми не е сложена над печката, имах друго предвид, но който разбрал-разбрал

# 538
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
По повод баловете и гледайки справочника, моята дъщеря неведнъж спонтанно възкликваше тази година: "Мамоооооо, искам да съм МЛАДЕЖЖЖ #Cussing out" hahaha

# 539
  • Мнения: 338
По повод баловете и гледайки справочника, моята дъщеря неведнъж спонтанно възкликваше тази година: "Мамоооооо, искам да съм МЛАДЕЖЖЖ #Cussing out" hahaha

Според мен това ще го повтаря поне докато стане баба...  Joy Joy Joy

Общи условия

Активация на акаунт