Отговори
# 90
  • Мнения: 28 805
Наистина е добре да се уточни за какъв опит и какви умения става въпрос.
Друг вариант е да се раздели работното място на 2 или на 3. Има достатъчно жени с малки деца, които искат да работят почасово, но няма къде. Също и студенти (но те пък няма да имат опит).

# 91
  • Мнения: 478
Не всяка работа може да се раздели на 2 или 3. Освен това, когато я разделиш, разделяш и заплатата. Аз съм пробвала този вариант, но когато спомена 4 часов работен ден със стартова заплата 250 лв. (говоря за своя бизнес) + всички допълнителни притурки към нея, правят гримаси на неодобрение. Все пак всеки си прави сметка, че макар и по-кратък работен ден, разходите за транспорт са същите и едно е да плащаш 50 лв. при заплата 500 лв., а съвсем друго - 50 лв. при 250 заплата.
Галактическа принцеса, упорствай и ще намериш. Аз вече се бях отчаяла, но след година търсене, най-после намерих човек, който разбра, че взаимоотношенията са двустранни. Аз съм доволна от работата, която върши и в отговор получава всичко, което й беше обещано предварително, че и малко отгоре. Нещата се развиват така, че скоро ще бъде повишена (нещо, което не беше говорено предварително), а на нейно място ще търся друг човек.
Ето за това говорех - няма как предварително да бъде обещано всичко, а още по-малко може да бъде дадено в началото. Почти всички пишещи тук, които нападат работодателите искат точно това, без  да се замислят, че в частния бизнес няма как да стане, просто защото за да получат определени бонуси, те трябва да бъдат изработени (парите влизат в чекмеджето след като стоката бъде произведена и дойде клиентът, който да плати за нея).

# 92
  • Ню Йорк
  • Мнения: 5 159
Не всяка работа може да се раздели на 2 или 3. ..

Ще упорствам Simple Smile Аз също никак не искам да обещавам неща само за да направя обявата си привлекателна. Пиша си реално каквато е ситуацията, същото обяснявам и на интервютата. Наблюденията ми са, че почти всички кандидатстващи искат заплащането им да не е обвързано с конкретни резултати. Това е основното изискване на младите жени най-вече, всяка от тях държи да получава голяма твърда заплата, а от нея да не се изисква нищо. Ако може по цял ден да си цъка във фейса или тук например и после да си вземе заплата най-добре.
Миналото лято назначих една девойка, завършила подходящата специалност, изкарала 2 международни сертификата, опит нямаше. Разбрахме се да я учим. Първите 3 месеца на 4 часа. 2 месеца гледа компютъра без да го докосне и на всяко подканване да направи нещо обясняваше как щяла да обърка нещата. А при нас английския е много важен, тя декларира много добър английски. След като я изгоних намерих тетрадка в която си беше писала английски думички с превод, думите бяха от типа, котка, куче, мама тати Wink Нали се сещате, че дума не е знаела. Та след 2 месеца по 4 часа дневно ми обясни, че се преуморявала и искала 1 месец отпуска и аз я пратих в постоянна отпуска.
Оня ден идва една девойка на интервю. В биографията и пише, че 4 години е работила в същия вид фирма и че се е занимавала точно с това което търся. Взех решение преди време, че първо давам тест, а после ще говорим. Идва, сяда, подавам и лаптопа и я питам на кой вариант да и го настроя за да си направи теста. И тя се пули, никога не била работила това. Питам я защо тогава е написала, че го е работила, мънка нещо. Решавам да и дам шанс все пак и и обяснявам, че мога да и предложа стажантска позиция за да се научи ако иска.  Съответно я питам каква залата очаква и тя ми вика, ми каквато пише в обявата.

# 93
  • Мнения: X
По принцип би била права, ако не ставаше въпрос предимно за хора, през които минава паричният поток на фирмата. Няма как да преметнеш касиерката, че не можеш да й дадеш обещаните 50 лв отгоре, защото нямало оборот, при положение, че за 3 дни през ръцете й минава сумата на брутната й заплата, а надценката в магазина тръгва от 10%. Или на сервитьорката, че няма пари за заплатата й, защото нямало клиенти, след като само за един работен ден сервира 100 кафета по левче, отделно другите поръчки. Да не спменавам, че накрая започват да излизат с номера "ти взимаш бакшиши, какво си ревнала". Айде не ни смятайте толкова за балами, че е грубо. За да си търсиш служител, трябва да си сигурен, че първо можеш да си позволиш да му платиш заплатата, която обещаваш. Българският шеф е готов прах да яде, обаче трябва да командва работници и да кара скъпа кола, която не му е по джоба. И всичко това от съображение какво ще кажат хората - бизнесмен, пък не може една продавачка да и наеме.

Наблюденията ми са, че почти всички кандидатстващи искат заплащането им да не е обвързано с конкретни резултати. Това е основното изискване на младите жени най-вече, всяка от тях държи да получава голяма твърда заплата, а от нея да не се изисква нищо. Ако може по цял ден да си цъка във фейса или тук например и после да си вземе заплата най-добре.
Добре де, къде си намери старите служители? Те фейсбук нямат ли, не са ли жени? Много сте ербап като обяснявате каква перфектна за днешните условия предлагате, обаче никой не цитира какви са му условията реално. Процесът е двустранен - ти преценяваш, че жените искат само да взимат пари, а нищо да не вършат. Обаче аз, от другата страна, ти казвам - тези жени пък са преценили още първия ден, че заработка при теб трудно се докарва, а и плащането на процент и изпълнена норма в България е твърде ниско и често шефът го "забравя". Обаче, щом веднъж се е хванала, няма да напуска - никой не е толкова луд - и чака ти да ги съкратиш.
Аз един-единствен път напуснах - работих на подобни на твоите условия, на бюро, служебен телефон и компютър, същата твърда заплата (нетна сума). Започнах работата с идеята, че ще заработвам още толкова от продажби, е познай дали продадох нещо за единия месец, когато бях там. Дори не можах да си изкарам твърдата заплата. Въпреки че бях в изпитателен срок с обучение, въпреки че всички проявяваха разбиране - аз не можах да се примиря, че не съм полезна на фирмата. Но тази грешка я направих за първи и последен път. В тази фирма работа имаше за 2ма души, а бяхме 10 - ами щом бизнесменът търси хора да му работят, трябва да им осигури работа, а не после да се оплаква, че само си гледали фейсбука.

# 94
  • Ню Йорк
  • Мнения: 5 159
Нямам нито една жена във фирмата, а това е предимно женска професия, може би съм обрала всички мъже вече и в това е проблема  Embarassed

# 95
  • Мнения: 85
Нямам нито една жена във фирмата, а това е предимно женска професия, може би съм обрала всички мъже вече и в това е проблема  Embarassed
За каква работа говорим ?
С какво се занимавате?
Стана ми много любопитно.
Търговия.  Куриерски услуги, обслужващи други големи компании,счетоводство ли е, какво? ??
Ако не те е срам или пишеш истината, моля те сподели.
Наистина ми стана страшно любопитно

# 96
  • Мнения: 10 547
Да, на мен също ми стана любопитно.  Peace
700 лева стартова заплата е добра основа.

# 97
  • Ню Йорк
  • Мнения: 5 159
За туризъм става дума. Продажба на самолетни билети по конкретно.

# 98
  • Мнения: X
За туризъм става дума. Продажба на самолетни билети по конкретно.
Некоректно е да казваш тогава, че няма хора, които искат да работят и няма хора с опит. Аз например не мога да извадя 2 и отгоре бона с щракване с пръсти, за да си платя курса за тази работа, въпреки че ми е интересна и искам да я работя. А и като изкарам сертификатите, няма пък да съм с опит и пак няма да ме вземеш.
Колко от кандидатите ти имат сертификатите?

# 99
  • Ню Йорк
  • Мнения: 5 159
Проблема е че имат и сертификати и са завършили и туризъм и пак нищо не могат. А и не държа на сертификата, особено на тоя дето струва 2 бона, на другия курс аз ги пращам безплатно.

# 100
  • Мнения: X
Мислех, че за продажба се изисква такъв сертификат.

# 101
  • Мнения: 28 805
Добре де, аз нещо не мога да разбера - как се вписва "мързелът" на служителите с продажбата на самолетни билети?
Имате всеки ден пред офиса огромна опашка от желаещи и ако служителят продаде например 10 билета за деня, получава 700 лв. заплата, за 1500 лв. сигурно са нужни 100 билета на ден ли, що ли?
Сигурно греша, ама аз тази работа си я представям така - стои си на бюрото служителят и ако влезе клиент, продава билет (евентуално), ако не влезе - какво? Пее песни пред офиса?
От кого зависи колко билета ще продаде? До каква степен привличането на клиенти зависи от седящите на бюро билетопродавачи? Продажбата на билети автоматизиран процес ли е? Като детонирането на мини - 1 мина за 4 минути, един билет - за колко минути по-конкретно? На тези с мините са им осигурили суровини за работа, даже повече, отколкото могат да обработят, на вашите служители кой им осигурява клиентите? Те сами ли си ги търсят?
За специфичните изисквания, които очевидно са нужни, няма дори и да споменавам - сертификати, както се спомена по-горе, няколко чужди езика на доста добро ниво, включително и говоримо...

# 102
  • Ню Йорк
  • Мнения: 5 159
Как' Сийке, радвам се, че писах в тази тема и от твоя пост разбрах как всъщност разсъждават хората. Нека сега да обясня реалната ситуация. Опашки пред офисите няма, защото фирмата ни почти не се занимава с частни клиенти. 90% обслужваме корпоративни клиенти или по-точно казано имаме сключени договори с големи фирми и организираме бизнес пътуванията за целия им персонал. Значи билетопродавача няма ангажимент да привлича клиенти, най-малко от улицата. Има си хора ангажирани с тази работа.НО понеже работата е наистина много се изисква бързина и точност и точно затова ми трябва човек с опит. Например за мен е важно въпросния служител да може да направи един маршрут за не повече от 30 мин и да го е съобразил максимално с изискванията на клиента. Да, продажбата на самолетните билети е автоматизиран процес и да, английски на много добро ниво е задължителен.

# 103
  • Мнения: 28 805
Ясно, разбрах.  Peace
Обаче... Стана ми ясно и друго - като изключим английския, явно се изисква специфичен опит, който човек няма как да придобие, освен в практиката. Т.е. идва нов човек (необучен) и започва да се учи - т.е. вие трябва да сте търпеливи и да го изчакате да придобие нужния опит, за който сигурно се изисква някакво минимално време. Или да дойде готов – обучен от конкуренцията. Защото не става въпрос за обикновена офис работа и всеки, работил на бюро, да може да пренесе опита си при вас.
А ако е вече обучен от конкуренцията, ще иска и по-различно от минималното заплащане, нали?
Някъде ви се къса веригата между 700 лв. за начинаещ и 1500 лв. за опитен служител. Дали е в мотивацията, или във вашето нетърпение - не знам. Но според мен тук се крие проблемът.

# 104
  • Мнения: X
Т.е. идва нов човек (необучен) и започва да се учи - т.е. вие трябва да сте търпеливи и да го изчакате да придобие нужния опит, за който сигурно се изисква някакво минимално време. Или да дойде готов – обучен от конкуренцията. Защото не става въпрос за обикновена офис работа и всеки, работил на бюро, да може да пренесе опита си при вас.
А ако е вече обучен от конкуренцията, ще иска и по-различно от минималното заплащане, нали?
Някъде ви се къса веригата между 700 лв. за начинаещ и 1500 лв. за опитен служител. Дали е в мотивацията, или във вашето нетърпение - не знам. Но според мен тук се крие проблемът.
+1
Съгласна съм. Разбирам и че работата е профилирана и щом тикетьорката ще се занимава изключително с фирми, а не с индивидуални клиенти, става трудно гоненето на норматив. Особено пък ако не привлича тя клиентите. Но още в предния пост споменах - една от причините кандидатите ти да си седят е, че няма норматив за изпълнение. За да направи още 700 лв бонус за изпълнен таргет, надали трябва цяла София да отлети за Япония през вас. До 5 фирми месечно са достатъчни, предполагам.
Отделно, че при така зададените и уточнени от теб условия, излиза, че всъщност тикетьорката не гони собствен норматив, ами каквото й спуснете - т.е. заплатата й така или иначе зависи от това как колегите й си постигат таргета.. Тя таргет за гонен няма. И щом няма, защо да се пъне да се учи? 700 лв са й сигурни. А и средноинтелигентен човек усвоява нещо с 2-3 повторения - тя може да се научи напълно в движение - още една причина да не си дава зор.
2 месеца обучение, които беше споменала, сега ми се виждат твърде много за някой, който е с образованието и сертификата. Пък и дори да няма кетапите - пак е твърде дълго време. Имахте ли достатъчно работа през тези месеци, за да може и служителката да трупа опит?

Общи условия

Активация на акаунт