Вече сме ВТОРИ клас

  • 46 610
  • 754
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 24 467
На този етап от образованието им, трябва ли като им прави диктовка да казваме къде има пунктуация?

Аз казвам къде има запетаи. Децата не са учили сложни и прости изречения и вмъкнати части, за да знаят. Моят знае само затова, че се слага пред "а", "но", "че", "който", "защото" и "около" обръщения, както и тирето след сравнителна и превъзходна степен. Друго не знае и за този му етап смятам, че му стига. Като оправя и препинателните знаци в края на изречението- бива. Кавички, тирета, скоби, точка и запетая, многоточие- има си предвидено кога и как се учи по програма.
Когато диктувам, неученото му го казвам. Но то и в диктовките за неговата възраст обикновено текстовете са съобразени с възрастта и учения материал.

# 721
  • Мнения: 1 208
Благодаря за отговорите.  bouquet

# 722
  • София
  • Мнения: 9 110
При нас диктовката отне 5 минути и 45 секунди с 3 грешки - изпуснат член на врабчета, ж вместо ш на врабешкото и на високо - отделно, но и аз бих го написала така последното Crazy.

# 723
  • Мнения: 7 947
Естествено, че се казват препинателните знаци! Дали детето САМО е научило къде има запетайка - например пред "че" и т.н. - няма никаква връзка с диктовката, която по учебен план не е за пунктуация, като изключим точка и главна буква.

# 724
  • София
  • Мнения: 6 140
Благодаря за отговорите за шините.   bouquet

Диктовката я направи за 6 мин. с 5 грешки.

# 725
  • Мнения: 24 467
Пет минути, в които си влиза проверката. Аз я правя така- след като приключим, чета целият текст и той проверява дали е писал всичко, което съм диктувала, както и за грешки.
Грешките са точно тези, които си мислех- пропуснатата запетая, която във втори клас всъщност не е грешка и "на високо". Знаем си с него, явно.

Последна редакция: чт, 09 окт 2014, 08:47 от Judy

# 726
  • София
  • Мнения: 4 035
Аз първо чета целия текст, после диктувам, после чета за проверка и после я оставям да си провери. Има ли някой, който не е сбъркал нависоко Simple Smile

# 727
  • Мнения: 24 467
О, аз също започвам първо с цялостно прочитане на текста, но съм доста бързоляка, както ми казваха навремето учителките. За общо запознаване изчитам набързо. След това диктувам. Накрая чета пак по- бавно, но цялостно, а той проследява и поправя в това време.

Учих го лятото за правилото за отделянето на "не" от глагола /не обичам, не разбирам, не мога, не искам/, но тази дума не е глагол, все пак и наподобява повече на "вкъщи" и "направо"- просто снощи му казах, че се пише слято и толкоз. Ако може- да запомни.
Често пъти зависи и от диктуващия дали детето ще хване нещо по- специфично. Можех и да акцентирам, четейки подчертано слято, но не съм убедена, че пак щеше да схване и че има смисъл. При запетаите, например, много помага изразителния прочит на диктовката. С големия като правехме навремето и той бе на пунктуацията, нарочно не съм чела толкова изразително, да може сам да се сеща. Но второкласниците не са в тази материя още.

Последна редакция: чт, 09 окт 2014, 08:48 от Judy

# 728
  • София
  • Мнения: 722
снощи и ние направихме диктовката - една грешка - нависоко  Laughing.
Накарах го да направи проверка преди мен - той сам си откри 2 грешки.

Аз диктувам без да чета преди това, но смятам да се поуча от вашия опит. Класната изрично е помолила целия клас да правим диктовки всяка вечер , явно са го закъсали  Grinning....та сега изтеглих диктовки за втори клас и почваме. Вчера беше първата.

# 729
  • Мнения: 24 467
Искам горещо да препоръчам това помагало с текстове за диктовки, което преполовихме до момента, но сме го почнали от средата на м-ц август, с половин месечно прекъсване през септември, когато бяхме на почивка:

Текстовете са добре подбрани и има интересни и полезни езикови задачи, не са само диктовките.
През лятото давах по три диктовки дневно със задачките към тях. Сега правим такива в почивните дни, т.к. сме достатъчно ангажирани през делничните такива.
Имаме принцип, че вечер не се работи. Каквото е свършено следобеда- това е.

# 730
  • софия
  • Мнения: 1 305
 Judy, Благодаря, още днес ще го купим сборника.
Вчера са правили преразказ ooooh!, всичко в червено, преразказвал е в сегашно време, интересно предишния преразказ има Браво и времето е вярно, миличкия го беше преписвал 2 пъти целия и втория път в грешно време, оплака се през всичките междучасия е писал Rolling Eyes

# 731
  • София
  • Мнения: 4 035
Judy, Благодаря, още днес ще го купим сборника.
Вчера са правили преразказ ooooh!, всичко в червено, преразказвал е в сегашно време, интересно предишния преразказ има Браво и времето е вярно, миличкия го беше преписвал 2 пъти целия и втория път в грешно време, оплака се през всичките междучасия е писал Rolling Eyes
Ако са по същата програма и предния път са преразказвали "Най-хубавите ръце", тогава е нацелил времето, защото самата приказка е в преизказно наклонение на Л. А сега ако са преразказвали "В гнездото" на Ангел Каралийчев, разказът е в сегашно време и той не се е усетил, че трябва да ги трансормира.

# 732
  • Мнения: 24 467
Тъкмо ще навикнат да преразказват като в народна приказка и- айде за матурите в VІІ клас в сег. историческо.  Laughing

# 733
  • Мнения: 1 208
А помагало за преразказите да препоръчате?
Judy, какво ще рече сегашно-историческо? Боже колко съм изостанала с училищните изискавания Blush, чак ме е срам. Ама за свое оправдание преразказ не съм правила май от 20 години Embarassed.

# 734
  • sofia
  • Мнения: 8 936
А, Джуди, големия още миналата година преразказваха в различни времена. Сега (5-ти клас) изобщо не ползват минало.

Общи условия

Активация на акаунт