Вече сме ВТОРИ клас

  • 46 624
  • 754
  •   1
Отговори
# 735
  • софия
  • Мнения: 1 305
 bubcheto15 , абсолютно си права не бях обърнала внимание.
Опитах се да му обясня, но не намерих подходящия начин и започнах с примери, дано учителката се справи. Rolling Eyes

# 736
  • Мнения: 24 467
А, Джуди, големия още миналата година преразказваха в различни времена. Сега (5-ти клас) изобщо не ползват минало.

Не казвам, че за първи път се запознават със сег. историческо в VІІ клас, а това, че на матурата се ползва то и че децата трябва да свикнат да не се оплитат с времената, т.к. сега пък ползват друго. Това ще стане полека, с тренировки и обяснения.

Judy, какво ще рече сегашно-историческо? Боже колко съм изостанала с училищните изискавания Blush, чак ме е срам. Ама за свое оправдание преразказ не съм правила май от 20 години Embarassed.

http://gramatika-bg.com/gramatika-termini/ezikovi-termini/s.html
А помагало за преразкази нямам. Не съм и почвала да го тренирам, но трябва вече. Засега мисля да му давам кратки басни и приказки, да се научи да преразказва пряката реч, т.к. сега използваното време май не му е проблем, но трябва да потренираме за другото.

Последна редакция: чт, 09 окт 2014, 10:48 от Judy

# 737
  • Мнения: 520
И аз да се присъединя - да препоръчате сборник със задачи по математика?

# 738
  • София
  • Мнения: 4 035
И аз да се присъединя - да препоръчате сборник със задачи по математика?
Виж малко по-напред в темата, обсъдиха се 2 или 3 даже, със степен на сложност.
Иначе мойта уж се справя с преразказите, но понеже е мотла, вчера пак не й е стигнало времето да си допише последното изречение, то и мястото оставено в тетрадката не й е стигнало, ама това го бях предвидила, та й сложих допълнителна тетрадка.

# 739
  • София
  • Мнения: 7 242
Аз установих, че основният проблем при моето дете е, че не чете с разбиране. И това се отразява най-вече по математика, където принципно е добра. Когато решава по-заплетени текстови задачи не може да разбере какво е дадено и какво се търси. Ако аз и прочета задачата обаче, се справя. Затова днес взех по препоръки "Четене с разбиране за 2 клас" http://www.mobilis.bg/mobilis/chetene-s-razbirane-za-2-klas.html

dani777
, на мен по-назад в темата ми препоръчаха този сборник. Взех го, харесва ми, детето също го ползва с желание: http://hermesbooks.com/iskam-da-znam-pomagalo-po-matematika-za-2 … -chast-slovo.html

# 740
  • Мнения: 24 467
Същото като при моя, Лекси. И той е така. Някак приема текста като даденост, изчита /или изпява, по- точно/, хваща най- общо смисъла, но понякога му се губят подробностите. Тогава сядаме, аз чета и той казва устно какво е дадено и какво смята, че трябва да се направи, след което почва да пише решението. Никога отговор, винаги съм държала на пълно разписване, ако ще и с картинки понякога, но да има яснота. Така задача става ясна и на самия него, като му мине през ръката и очите, като схема, картинка или изписване на последователността от действия.

А от това помагало, за четенето с разбиране, сме на 6-ти урок. Но не давам редовно, по един текст със задачи на 2 седмици някъде, че нямаме много време.
Обърка се, напр., в един текст за Мечо Пух, където имаше нещо от сорта, че, примерно /не цитирам, че не помня, важен е смисълът/, в 8.20 той станал и след половин час поел за... Следва страница текст, тази информация бе в самото му начало. Един от въпросите към текста бе в колко часа тръгнал за..., на който синът отговорил "в 8.20".

Хубаво е помагалото.
Но за мен най- доброто си остават добрите сборници с текстови задачи и решаване на поне 5-6 такива всеки ден.
Зеленото ти помагало по математика пък ни е за занималнята и домашни. Харесвам го и него. Правим го предимно вкъщи, на занималня рядко ходи, основно се води със статус "записан".
 

# 741
  • Мнения: 7 947
Учедвам се кога имате време за всички упражнения. Ние само събота и неделя правим допълнително нещо и то не много, оставям го тогава да почине, да поиграе и ходи на плуване.

За преразказите - въобще не очаквам на втория такъв да знаят как да го направят правилно. Минало време дори не му е мястото за учене като такова тук, по-скоро си мисля, че трябва да схванат логически как да го употребяват.

# 742
  • Мнения: 1 053
Учедвам се кога имате време за всички упражнения. Ние само събота и неделя правим допълнително нещо и то не много, оставям го тогава да почине, да поиграе и ходи на плуване.

За преразказите - въобще не очаквам на втория такъв да знаят как да го направят правилно. Минало време дори не му е мястото за учене като такова тук, по-скоро си мисля, че трябва да схванат логически как да го употребяват.

viliko и аз чета и това се чудя,кога им остава време на тези деца  newsm78 Дъщеря ми е затрупана с домашни, не могат да смогнат в занималнята да ги напишат, дописваме почти всяка вечер в къщи, а тя съответно е скапана и въобще не разсъждава какво пише -ей така механично го прави,в събота и неделя си дописва ако има нещо изостанало,учи стихотворения наизуст, най-много една диктовка да направим и това е,иска и се да си почине,да поиграе  Mr. Green

# 743
  • Мнения: 24 467
Ами не всеки е на занималня или не е постоянно. Примерно моят след допълнителните си часове по шах или език идва при мен и работи по нашите сборници. Единият сборник, който дадох, по математика, ни е на курса по забавната математика. Този, зеленият- ни е за домашните от училище. Двата по БЕЛ- с диктовките и с четенето с разбиране, са ни от лятото и ги работим сега почивен ден.
Ние сме бързи, вече писах. И двамата. Една диктовка ни е пет минути. Задачките към нея- 1-2. Четенето с разбиране ни отнема 15 заедно с попълването на отговорите.  На кандидат- студентските си изпити бях готова преди времето, определено за излизане. И моят е така.
Други пък са дали други помагала в темата и то ето- събират се уж много, но като цяло, не чак толкова за едно дете.
...............
Пък на моя сега му върнали преразказ "В гнездото" /гледам и на други са го давали/. Паднах- сбъркал баш това, дето не мислех, че ще сбърка- баш времето. Понеже миналата седмица го правили, той ми каза, че писали нещо такова и беше категоричен, че е писал на "л" и т.н. Laughing, без да го питам ми го каза. А сега- само една грешка и то точно тази.  Joy Де го чукаш.... Е, не му е понижена оценката заради това, понеже пък няма други грешки. Даже пряката реч е преразказал. Дето пък аз нея мислех, че е смърсил. Добре, че не го ядат за грознописа...
Снощи ходихме да си издирваме якето в едно заведение, дето ходили с баща си, докато аз бях на път през деня. Пак така категоричен беше, че якето му е в другата ни кола. Даже и баща му беше много сигурен в същото.  Laughing
Та не е и до възраст, де, това, с убедеността...

# 744
  • sofia
  • Мнения: 8 936
Това за времето, много зависи от детето. Моя големия е много бавен, трудно му беше ( и все още е) и едвам се справяше със задължителния материал. Отделно много бързо се уморява и става неадекватен, не носи на натоварване.
Малкия е толкова бърз с домашните, че чак не мога да се пренастроя и не се сещам да му давам допълнително. И носи на натоварване, за единица време решава два пъти повече задачи сравнено с брат му по онова време.

# 745
  • Мнения: 7 947
Абе не е само до бързина. Всеки си разпределя времето по някакъв начин и през седмицата лично аз не виждам кога бихме могли да пишем допълнително, при положение, че се прибираме в 18-18.30  ако не останем в парка за малко и не трябва да минаваме през магазини за пазар.
А събота и неделя имаме поне по 5, 6 домашни за писане, плюс четенето, плюс евентуална поправка на седмичните тетрадки. Та единия ден си е за домашните само.
А и честно казано не виждам засега нужда особена от допълнително сериозно натоварване. Пише като за втори клас - с нормален брой и вид грешки, чете прилично, макар не гладко и съвсем бързо, математиката не е проблем - там почти не пипам тетрадките.

# 746
  • Мнения: 5 178
Какво допълнително натоварване през семицата, че коя съм аз.. Госпожата от школата дава по една задача на ден,  аз щв си позволявам повече..
Вечно ненаиграл се.
Събота е доста натоварена, футбол и школа...Домашните делим на три,като в петък прави най-лесното според него. Твтрадките преглеждаме в петък, ако има грешки се обясняваме, обикновено няма нищо за дописване..
Като цяло съм доволна от темпа на работа и справянето със задачите в час

# 747
  • Мнения: 7 947
А, това че нямаме особено желание - друга тема  Wink

# 748
  • Мнения: 4 370
И сина ми е с шини. Има само горна. Сложи я през лятото. Доста деца в класа имат и никога не е била повод за подигравки. Нашата струваше 250лв. Сваля я само като си мие зъбите, с нея се храни и след всяка храна съм му казала да я мие на чешмата. Затова не носи и кутийка.
Ако изключим навика му да си трака с нея от време на време в устата, може никой да не забележи че носи шина, понеже аз като разговарям с него и все си мисля че не я е сложил, изобщо не се вижда.

# 749
  • София
  • Мнения: 3 610
Относно шините и моя дребосък има проблем със захапката и се каня да го водя на ортодонт от сума ти време. Чаках да поникнат постоянните кътници и все още се чудя къде да го водя. Направо ми настръхва косата като чета за някакви фантастични 4цифрени суми за апаратчета Shocked Много ми се иска да попаднем на кадърен и не много изхвърлящ се ортодонт Praynig

За допълнителните занимания-давам му като съм си вкъщи и като се сетя.Той не ходи на занималня и обикновено приключва за около час с домашните и то мотаейки се.Определено му остава свободно време,но не винаги на мен остава Rolling Eyes А и не виждам особен смисъл.Той почти не прави грешки на диктовки,състезателна математика решава,но не е върха,а и не е нужно.Ако забележа някакъв пропуск се старая да го изчистя,но и брат му много често го тормози и препитва на материал доста над този за възрастта му,за да го държи в кондиция Mr. Green Малкия си връща ,като го пита за столици и държави, където до скоро баткото се считаше за непобедим Joy

Общи условия

Активация на акаунт