Частни училища - информативна тема 4

  • 64 451
  • 724
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: X
Мецане, къде ходихте?
Аз съм доволна от Хелън Дорон, но от конкретна учителка. Първоначално дъщеря ми беше при едно младо момиченце, което не успя да завладее и вземе вниманието на темпераментната ми дъщеря. Преместихме я и нещата си дойдоха на мястото. Сега я записах пак.

# 241
  • Мнения: 7 683
Ще ти кажа, ама си е спам, понеже темата не е за това.
Скрит текст:
Mи в Хелен Дорон, но не ни е виновна учителката. През втората половина на курса жената като видя, че никой не знае нищо, не само нашето, дори пусна гювеч допълнителни часове и последните няколко месеца ходихме по два пъти седмично, вместо само по веднъж, без никой да доплаща нищо. Въпреки това никой нищо не научи освен само едно детенце, на което му говореха непрекъснато английски в къщи. Но при това положение то си е щяло да научи и без курса:) E те всички бяха бебета, но явно не стават лесно нещата с езика. А не е да не възприема, защото например знае всички букви още от 2 годишна възраст, вече знае и цифрите до 6, а няма 2 годинки и половина още.
А дъщеря ти говори ли английски? Тя е и доста по-голяма де, щом е на 5.

# 242
  • София
  • Мнения: 4 653
Къде мога да прочета за предстоящите смесени паралелки в АК?
В писмото, което получихме няма такава информация.
Не че ме засяга въпроса, но обичам да съм информирана.  Grinning

# 243
  • Мнения: 3 008

Информация, която някой ако сподели наистина ще е полезна за мен.
Неколкократно, хора с деца в АК споменават, че няма място за притеснение - ако детето е с високо ниво на владеене на езика в 8-ми клас, системата в АК е такава, че ще му бъдат намерени занимания и няма да му бъде скучно.

Какво точно означава - ще му бъдат намерени занимания? Запълването на времето е лесно постижимо, но важното е да е полезно.

Ако се има предвид, че фиксирания брой часове за английски си остават за този предмет, а по време на тях подготвят детето на свръх ниво, това аз смятам за загуба на време, едно защото подобно свръх ниво не е необходимо, второ, защото то ще бъде плавно достигнато във времето до завършването.

Надявам се, че е ясен въпроса ми - има ли възможност за промяна на броя заложени часове, както по английски, така и по всеки друг предмет и замяната им с обучение по друг предмет ако бъде преценено, че ученикът е постигнал необходимото за края на съответната година ниво по дадения предмет още в началото й?

Дъщеря ми започна в АК в групата с най-ниско ниво на владеене на английски /тя си беше решила така по причини, които не са сега тема на дискусията/. Смея да твърдя, че нивото й по английски беше доста добро, занимаваше се от детска градина с езика, в училище, школи, 6-7 клас беше в ЧУ с интензивен английски, гледаше филми без превод. Може и да не е била на ниво СС, но в никакъв случай не беше и на начално.
В часовете по АЕ в АК не се набляга само на езика. Работата по АЕ в 8 клас  има съществен принос да те научат на неща, които в по-горните класове да са ти рутина и наистина да можеш сериозно да задълбаеш в отделните предмети. Защото няколко пъти се споменава нещо много важно, което подминавате- езикът трябва да е овладян и да се набляга на науките след 8 клас. езиковите гимназии, ако не се лъжа стигат до ниво В2 в 8 клас, а не език е целта на АК и дори да си тръгнал от нулата в края на 8 клас трябва да си много над В2 и освен гигантските усилия, които си положил за езика, ще си получил и обобщено казано аналитично мислене и познания в доста други области. Учат те на задълбочена работа, а не на преразказване на урок, за да можеш в гимназиален курс да работиш по различните предмети на доста над средното ниво в световен мащаб.  Да можеш още преди физически крака ти да е стъпил в университета, да имаш смелостта и увереността да искаш по-високо ниво на курс по определени предмети и когато ти откажат да успееш да изискваш и да можеш да докажеш, че все пак имаш знанията за по-високото ниво и да те допуснат до него. След първи курс друга подобна история -Да създаваш прецеденти, в които да трябва няколко декана да ти разписват, че можеш да вземеш на по-ранна фаза определен курс и други такива примери, без в България да си бил олимпиец по тези предмети.
Друг случай с друго дете /да ме извини майката, че си позволявам да го цитирам/. Пита професорът на първа лекция "Някой правил ли е едикво си?" -само това дете вдига ръка и казва, че често в средното си у-ще са го правили.
Не мисля, че трябва да се възприема АК като езиково у-ще. Езикът е нещо задължително, а те целят други знания да натрупаш още от 8 клас.

С две думи, тя и до ден днешен не мисли, че е имала и един час загуба на време в АК, независимо, че е почнала от 8/1

И още нещо съществено. В АК промените винаги са продиктувани вследствие на задълбочени наблюдения и целящи по-висока продуктивност в учениците. Ръководителят на катедра английски, е преподавател, който е в АК от откриването му /ако не бъркам 91г/. Изключително ерудирана личност. Работи основно с осмокласници. При по-горните випуски има по-малко часове, предимно свързани с тънкостите на езика и САТ1.
 Аз бих се доверила на преценката им

Последна редакция: пт, 17 окт 2014, 14:07 от rosss

# 244
  • София
  • Мнения: 5 451
Пита професорът на първа лекция "Някой правил ли е едикво си?" -само това дете вдига ръка и казва, че често в средното си у-ще са го правили.

Малко спам: и аз съм чувала за "подобен" случай. На театрално преставление в Италия актьорът се обръща към публиката с въпроса "Има ли сред вас някой, който някога да е стрелял, или поне да е държал в ръце автомат "Калашников"? Само едно крехко, дребно, русокосо момиче /българка, сгодена за италианец/ се изправя. Ех, какво военно обучение имахме едно време!  Joy

От всичко, което чета, разбирам, че в колежа езикът не  е цел, а средство. Вероятно това е  съществено различие /според мен е плюс/ между него и езиковите гимназии.

# 245
  • София
  • Мнения: 2 952
От всичко, което чета, разбирам, че в колежа езикът не  е цел, а средство.
Момичето на Рос е изключително целеустремена и зряла млада жена, а Рос е свършила много, за да сме всички по-информирани   bouquet

Сега малко от първа ръка и от мен  Embarassed - след всичко казано за АК, моля, не оставайте с впечатление, че там на всички им поникват розови крила на 15 септември. Мястото дава много възможности, има изисквания, а децата ни са такива каквито са всички деца - едни са и умни и съвестни, други не толкова  Simple Smile

Писахме много за езика, но може и не на всеки да му е толкова лесно, защото е факт, че в информация, достъпна и за широката публика на сайта им се казва, че са осъзнали необходимстта и в 9-ти клас да се дава подкрепа на някои деца с цел по-добро овладяване на езика. При сина ми, тръгнал също от най-ниските нива това не е било случая, а и в подготве хич не учеше, а имаше само отлични оценки по езика, а той НЕ Е от децата с чувствителност към език или хуманитаристика, напротив.

# 246
  • Мнения: 3 008
Bib.bib,
Благодаря за милите думи!  bouquet  bouquet

Опитвам се да си припомня конкретни неща от учебния процес в 8/1. Част от нещата сигурно съм ги споменавала, но това ми е направило впечатление и помня.

- Разделиха ги в 9 групи по двама и всяка група има да направи проект за някоя малко позната за тях държава. Ние бяхме изтеглили Грузия. В проекта имаха за културата, бита, празници / не помня какво още/, но трябваше и сами да приготвят избрано от тях грузинско ястие. Що рецепти изчетоха, за да преценят с кое биха се справили добре. Четеш доста материал, за да напишеш твоя проект, после слушаш смляна информация за още 8 държави.

- друг проект, който си спомням беше по някаква тема за наркотиците. До какви последствия води всеки отделен вид. Беше един голям плакат с много тежки за гледане снимки на реални хора. Включая разкази на семейства загубили деца. Едните бяха разрешили да им се публикува снимката от последните им моменти с дъщеря им в болничната стая /детето цялото в системи/.

- после беше "Министър на Финансите" Wink, от което помня два проекта: "Мерки за справяне с безработицата" и "Трябва ли да има праг максималната работна заплата", като ползват реални данни. Имаше още подробности по тези проекти, но не ги помня, както и какви бяха темите на другите "министри"

- писаха приказки

- научават терминологията по науки

- често пишеха есета, за които трябва да потърсиш данни и тн

Спомням си, че имаха само едно дете, което не беше учило английски. Бях си говорила с бащата на една родителска среща първия срок и той казваше, че му е доста трудно на детето.

Последна редакция: нд, 19 окт 2014, 12:09 от rosss

# 247
  • София
  • Мнения: 5 451
rosss,   bouquet

Би ли споделила как в колежа се решава проблема с екипната работа по проекти?

Личният ми опит, вкл. и този покрай детето, показава, че обикновено в група от 3-4-ма само един или двама ги е грижа за резултата, респ. те отнасят цялата работа. Останалите доволно мързелуват.
И как работят децата при тези съвместни проекти - събират се в домашни условия или в колежа в междучасия и след часовете обсъждат идеи, разпределят задачи и т.н.?
Колко често децата получават съвместни проекти и по колко деца в група се разпределят за тези проекти?

# 248
  • Мнения: 3 008

Prizma,  bouquet

Много често получават съвместни проекти, защото има такива задания по почти всички предмети. Рядко са по двама /както цитирания случай в 8ми клас/, обикновено по 3-4.
Не мога да ти кажа в пълни подробности, защото са големи и доста самостоятелни, но от мои си наблюдения: Разпределят си задачите /кой в кое е добър, кое може той да направи/. Рядко се събират. /не знам какво се случва в училище /. В повечето случаи си отварят общ чат на групата и там обсъждат нещата. Всеки скача фала с направеното от него. Ако някой има забележки или иска да редактира го правят, докато стигнат окончателния вариант. Предварително са се разбрали кой ще оформи естетически проекта. Няма скатаване. Само ако някой е болен или има нещо сериозно друг му поема дейността.

Те имат доста сериозна обедна почивка/ по спомен- около час и половина/, като голяма част от нея ползват за консултации и такива обсъжданици. Случваше се да ми каже "Днес нямах време да обядвам". Не казвам, че е било заради проект, вече не помня, но и това правят в обедната. След часовете е по-трудно, защото свършват по различно време и имат различни клубове. Когато се налага, се събират в някого, но рядко.

# 249
  • София
  • Мнения: 5 451

Важно е да бъде така, но не знам как се постига  Mr. Green

За мен темата е интересна, защото това е една от слабостите, които досега съм установявала в образованието. А ако не е уреден този въпрос, това може да накара децата или да намразят екипната работа по проекти, или да се научат да се скатават.

# 250
  • Мнения: 1 970
Е, случвало се е докато беше в Колежа голямата да се оплаче, че е свършила най-много от проекта, в който участват няколко деца. Но не е възможно да знаеш предварително коя част от работата ще се окаже най-трудоемка или времеемка, а те вечно нямат време... Във сички случаи е добър опит, тренинг не само да изкопаеш всичко по дадена проблем, а и как да си изградиш стратегия за работа в екип...
Сега с малката виждам същото. Вчера правиха проект по математика - темата беше Rotation на телата и задачата беше, да се намери форма посредством която да се посочат примери за ротация в света около нас... След дните на отворени врати, в които участва, понеже дават много КАС точки, направо отиде при приятелка, където се събираха, за да сглобят нещата, нормално го правят онлайн, както обясни Рос, ама вчера беше неделя и може и да са купонясали между другото....

# 251
  • София
  • Мнения: 2 361
При нас е имало 2-3 пъти случаи на скатаване и 1-2 да свършат всичко, но след това конкретно, както е описала Росс, си разпределят задачите. Може би при самото представяне, който не е участвал в изготвянето на проекта и не може да каже нищо, съответно учителят понижава оценката му и за следващия път се включва.
И зависи от проекта и от участниците как ще го направят. Ако са си по-близки и проектът е част от забавлението  Laughing. Събират се, подготвят си нещата и после се забавляват. Понякога пък са ограничени във времето и това налага стегната организация и всичко става по скайп, фб и си определят от колко до колко часа кой какво трябва да е свършил, за да може следващия участник да продължи в определеното време и всичко да бъде предадено в срок.
Това е част от обучението - научаването на добра организация и работа в екип. Няма как това да бъде изчислено като придобити знания по даден предмет и съответно оценено и включено в дипломата, но е голям плюс на обучението в АК. И като се разглежда какво дава колежа, бих го сложила на челните места.

# 252
  • София
  • Мнения: 5 782
Prizma, както е казала rosss, екипните задачи по време на обучението в Колежа са много и учениците свикват как да се справят с тях. На всички им е важен резултата и са отговорни по отношение на останалите в екипа. Разпределят си задачите и всеки си действа по своята част. Рядко се събират физически (случвало се е на практика само за участията в Панаира на науките, когато изработваха някакви неща и ги тестваха  Laughing ), повечето комуникация си тече по скайпа.

kodbg, такъв индивидуален подход, какъвто си описал - с правене на индивидуална програма за всяко дете, в Колежа няма.  Peace Големият ми син започна в средна паралелка - 8/4, тъй като не беше учил английски преди това, а немски, и съответно нямам личен поглед върху заниманията по английски в 8/8 (на времето това беше паралелката с най-високо ниво на английски). Но доколкото знам ги занимават с анализ на различни текстове (от които научават неща от различни сфери, не само думи по английски), творческо писане (което след това е полезно по всички други предмети). Децата в този клас (8/8) бяха изключително амбициозни и с много допълнителни занимания, средата при тех беше силно конкурентна и не съм останала с впечатление, че са скучаели в осми клас. Но това е само външен поглед върху нещата.  Sunglasses

# 253
  • Мнения: 3 008
Prizma,
Може би при самото представяне, който не е участвал в изготвянето на проекта и не може да каже нищо, съответно учителят понижава оценката му и за следващия път се включва.

Zuri е споменала нещо съществено, което изпуснах. Те не просто предават проекта, а трябва и да го презентират и защитят, отговарят на допълнителни въпроси. Даже когато имат нещо индивидуално и 18 човека трябва да защитават, тогава ги разпределят кой кога.
Може да работят в екип и не по предварителен проект, а например в час на принципа на отборно състезание.
Когато са по-големи проекти имат срокове за първи драфт, втори. Тогава ходят на консултации

# 254
  • София
  • Мнения: 791
Здравейте, би ли се включил родител на дете от СС,защото от сайта на училището разбираме, че имат тенис корт с тартанова настилка, а при огледа се оказва, че няма и не се практикува тенис на корт навън. Има ли в СС като спорт тенис на корт и къде се играе, ако има? Благодаря предварително! И още нещо се присетих, направи ми впечатление, че порциите на обед бяха... малки да речем, има ли проблем детето да си иска допълнително, ако си е харесало само основното и не си е хапнало супа, а с основно не успее да се нахрани?

Общи условия

Активация на акаунт