Частни училища - информативна тема 4

  • 64 595
  • 724
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: X
Жасмин, за кой клас са тези впечатления и откъде?

Говорила съм с родители с деца в 1 клас, нямам лични впечатления. Макар че 7-8 пъти съм влизала в училището, за да записвам голямото ми дете на пробни изпити и съм с отлични впечатления от организацията и преподавателите, които познавам. На най-малките познавам преодавателките по забавна математика, всъщност покрай тях пожелах да запиша малкото си дете там. Едната беше победител във Famelab, Галя Пенчева: https://www.youtube.com/watch?v=xe_LqavV5XQ

# 331
  • sofia
  • Мнения: 1 600
Жасмин, за кой клас са тези впечатления и откъде?

Говорила съм с родители с деца в 1 клас, нямам лични впечатления. Макар че 7-8 пъти съм влизала в училището, за да записвам голямото ми дете на пробни изпити и съм с отлични впечатления от организацията и преподавателите, които познавам. На най-малките познавам преодавателките по забавна математика, всъщност покрай тях пожелах да запиша малкото си дете там. Едната беше победител във Famelab, Галя Пенчева: https://www.youtube.com/watch?v=xe_LqavV5XQ

Уточнението, че впечатленията не са лични и наистина съществено. Чудесно е, че имате отлични впечатления от организацията на състезанията, но това е малко по-различно от организацията на учебния процес. Преподавателите по забавна математика на най-малките  не са преподаватели от училището, в смисъл, които да работят в училището.

# 332
  • Мнения: X
Чудесно е, че имате отлични впечатления от организацията на състезанията, но това е малко по-различно от организацията на учебния процес.

А каква е организацията всъщност?
Ето, има пряко заинтересовани родители да я разберат, може ли подробности?

# 333
  • София
  • Мнения: 4 101

За Питагор какво мисля:
- преподаватели, учебен процес, подбор на децата, организация - отлични;


Жасмин, за кой клас са тези впечатления и откъде?
Имам две приятелки с второкласници там и честно казано, понякога имам чувството, че говорим за различни училища.


Всъщност и двете впечатления са на база разкази на други хора. Не виждам как може да ги съпоставите, че едните са правилните, а другите - не  Peace

# 334
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Bib.bib, споделям напълно написаното от теб.
За Питагор и ПЧМГ точно като атмосфера, визия за училището, т.е. нещата, за които пише Светкавица, аз за себе си там не ги разпознавам. Това, което го връща на хоризонта, като най-малко лоша алтернатива, са преподавателите по математика, които са събрани.
Интересно ми е дали има промяна на собственици за времето, откакто бяха в Редута.

# 335
  • София
  • Мнения: 721
Аз не мога да споделя впечатления, именно защото не са лични. Стана ми любопитно откъде е информацията на Жасмин, по-скоро за да си сверя моя часовник Peace
Ако има майки на второкласници там, ще ми е интересно тяхното мнение от първа ръка.

# 336
  • София
  • Мнения: 4 101


Симпатизирам на първоначалната идея на училището и ако четат тук могат евентуално да помислят върху думите ми.

А каква е първоначалната идея, която се е изменила във времето?
Ръководството и учителите, които са били в началото са същите и сега.

# 337
  • Мнения: X
Стана ми любопитно откъде е информацията на Жасмин, по-скоро за да си сверя моя часовник

Жасмин, за кой клас са тези впечатления и откъде?

Говорила съм с родители с деца в 1 клас, нямам лични впечатления.

А, всъщност, ти не ме питаш, само поясняваш. Нещо не чета внимателно, съжалявам.  Peace

# 338
  • София
  • Мнения: 5 736
А някой знае ли кой е собственик на Питагор?

# 339
  • Мнения: 1 782
Това, което го връща на хоризонта, като най-малко лоша алтернатива, са преподавателите по математика, които са събрани.

Бъркаш...
Предвид профилирането на училището се забравят преподаватели като Татяна Димитрова, Валентина Константинова, Снежанка Георгиева и още много, които също допринасят за това, което е училището.
Това е средно училище, не може да се базираш само върху преподаването на един предмет.
Естествено, има и недотам сполучливи избори, но като цяло, подборът на учителите е на ниво, което е както плюс заради самите тях като самостоятелни величини, така и за управлението на училището, което следва методи, които осигуряват добри преподавател по повечето дисциплини.


Иронията е излишна и дори го приемам като форма на заяждане.

Иронията е напълно на място и правилно го приемаш като заяждане. Заяждането е съсвсем адекватно подбудено от твоето заяждане.

В Питагор сградата отново е меко казано неадекватна за времето и претенциите
Зависи от гледната точка - не всичко е такова, каквото изглежда.
За моите разбирания, отвътре е осигурен необходимия комфорт за гладък учебен процес.
Стаите са топли, има необходимите специализирани кабинети, поддържа се чисто, има вътрешен салон за спорт, има двор за спорт, дъските са нови и написаното на тях се вижда добре, чиновете и столовете са удобни.
Местоположението е перфектно за работещи хора, в центъра, относително близо до всичко.
Фасадата според мен върши прекрасна работа като отблъсква определена прослойка и децата им, което за мен е определен плюс.
Не виждам съществени разлики в материалната база като се отчита броя на обучаващите се, спрямо други училища, с които съм се сблъсквал - 18 СОУ и СМГ.
Стискам палци ръководството ако има допълнителен капитал да продължи да го влага в подобряване на обучението, а да не тръгва по пътя на миналите наематели на сградата - Дорис и Тенеди, които имат прекрасна сграда в момента, но обучението си остана същото, ако не и по-лошо от това, което беше когато бяха на Руски Паметник...

Последна редакция: чт, 11 дек 2014, 12:16 от kodbg

# 340
  • Мнения: 13 354
Моето дете е първа година там, но все пак - доколкото разбирам от прочетеното - повечето дискутиращи само са го "чували" и "помирисвали" това училище, та да кажа какво мисля от краткия си досегашен опит.

Основни плюсове за мен:
- децата. Не знам и не ме интересува по какъв критерий са подбрани, но са разкошни. За мен тази функция на средата е много по-важна от това какъв е учителят по български и какъв е салонът по физическо. Дано се запази така и по-нататък. Извинявам се на деликатните и толерантни души, но аз си спомням ранните си ученически години в квартално училище като сбирщина на идиотчета - и помня как се изнесох с триста към МГ-то, където средата бе по-нормална. Не забелязвам сега да е по-различно в масовите училища.

- местоположение. Не ми е известно да има друго частно училище в центъра на София - поправете ме, ако греша. За нашето семейство то е и "най-близкото квартално" по щастливо стечение на обстоятелствата, което също наклони везните. Съзнавам, че ако човек пътува от краен квартал и транспортът им не е добре организиран, е минус.

- базата - лоша е, да. В същата лоша база бяха и "Дорис Тенеди", доколкото помня Grinning Нямам представа защо не се стегнат поне да измажат и боядисат фасадата. Но тази база парадоксално доведе със себе си един неочакван плюс - по естествен път "отся" повечето новобогаташи и лъскави джипове, които също са таргет на частните училища, не забравяйте. А и както каза Код, докато пишех поста си - стаите са топли, чисти и добре оборудвани, тоалетните са ОК.

- за учителите - има и добри, и недотам. Харесва ми идеята децата още от предучилищна и първи клас да се поемат от цял екип специалисти в различните дейности, а не да прекарват цял ден при една начална учителка-пъдар. При малките огромна част от преподавателите са съвсем млади (двете по забавна математика, английски, учителят по физкултура) - това за мен винаги е плюс, имам лично пристрастие към това млади хора да се занимават с деца, дори да е в ущърб на опита и компетентността им.

- ръководството - не знам и не съм се интересувала кой е собственик; директорката, която е административно лице, познавам съвсем бегло. Но зам.-директорката, която отговаря за Питагор, познава детето ми и има позитивно ерсонално отношение към него, без ние (родителите) да имаме някакво съучастие в отношенията помежду им. Ако е така за всички деца, намирам го за страхотно.

Естествено, училището има и трески за дялане, върху които няма да се спирам сега, защото те са различни за всеки. В никакъв случай не го идеализирам, но за момента ми върши работа.
Още нещо: при малките (ПУК, 1 клас) да се задълбочаваме върху и да анализираме математическия профил не виждам причина - той не дава сериозно отражение върху обучителния материал, "забавната математика" е повече забавна, отколкото математика.

П.П. За потенциално преместване в друга сграда - едва ли скоро, на нас ни бе казано, че договорът за наем с "Шалом" (собствениците на тази) е 10 години.

Последна редакция: чт, 11 дек 2014, 12:30 от Параход

# 341
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Код, вие сте със стипендия, бе човек. Ако трябва да ги дадеш тези 4К за тези условия, в сравнение с други подобни алтернативи... Сал едно местоположение остава. А другите преподаватели, нормално е да не сме ги чували и е прекрасно, че ги има.

Параход, това за персоналното отношение към детето е голям плюс. От всичко чуто до сега, ми изглеждаше, че е политика да се избягва такова (даже като доказателство отказът на лична среща на Блис)
Остават униформите, събирането на телефоните на дърти 15-годишни пергиши, все едно са дечица от детската градина, които не знаят на кой свят са и още други такива дреболии, дето говорят за визията на ръководството.

# 342
  • София
  • Мнения: 7 581
Дворът за спорт обаче им е ужасен - освен ако не са променили нещо в последната 1 година. Преди 2 год. аз видях разграден мръсен двор, с огромни локви, спомням си и за паркирали коли вътре, което ме учуди. Спорт там определено не може да се практикува, дори и просто да потичат децата през междучасието ми изглежда опасно.

# 343
  • Мнения: 13 354
Абе трудно ми е да преценя от всички страни за няколко месеца, но писанията в този форум бях наплашена, че едва ли не в училището цари казармена дисциплина, строги порядки и никакви чувства Grinning
Докато се колебаехме в избора, си говорихме с Иван Симеонов и той ни успокои, че не била повече дисциплината, отколкото разхайтените ни деца (негови и наши) могат да поемат Simple Smile

Та така се и оказа - нищо страшно не съм забелязала до момента, освен че се държи много на ежедневното носене на униформата (за мен униформите по принцип са минус, но предвид каква лигла с дрехите е дъщеря ми, се оказа удобство).
Чудя се дали за по-големите няма някакви по-строги изисквания, които са спестени на "бебетата", но от външен поглед засега не са се набили на очи.

Дворът е зле и с локвите е такъв случаят, Olive. През студените сезони не излизат - играят в салоните, които са 3. Като беше по-топло, излизаха за баскетбол и игра в обедната почивка. Тогава е затворен и коли през деня не влизат.

# 344
  • София
  • Мнения: 4 101
Хм, никога не съм си давала парите , заради условията в у-щето. (разбира се държа да е чисто и приветливо, както и тоалетните да са ок, дори това погледнах първо , когато ходих да видя у-щето) Важно ми е да учат добре; да им преподават умело; да има дисциплина; да няма привилегии, според произхода; да има приятелски дух м/у децата; да не им насаждат мания за величие като принадлежност към у-щето и др. подобни.
Е, не че имам нещо против да измажат фасадата и сменят дограмата. Но ако трябва да избирам - предпочитам да  дадат парите за втора школа по математика  Grinning или нещо , свързано с обучението, някой проект.
Жалко, че останалите учители са в сянка заради математиците! На нашия клас и по ЧП двете г-жи, които си делят физ/химия и биология, и г-жата по история и по география са повече от прекрасни. И г-жата по музика, която разнася всеки час йониката си, за да им свири, и г-жата по рисуване, заради която и вкъщи лепят и рисуват, дори момчетата от класа.

Последна редакция: чт, 11 дек 2014, 12:58 от EliG

Общи условия

Активация на акаунт