Частни училища - информативна тема 4

  • 64 428
  • 724
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 3 180
Жасмин, зависи от децата, някои имат нужда от саксия по-дълго време, на други рано им отеснява саксията.
Младежа поне раздвижи темата

# 556
  • Мнения: 19 997
Да, това за дисциплината е така. В това включвам и пушенето, обикалянето на кафетата и т.н. Моя позната пък премести детето си от 73то в по-неелитно училище заради тормоз и подигравки.

# 557
  • Мнения: 3 180
Да, това за дисциплината е така. В това включвам и пушенето, обикалянето на кафетата и т.н. Моя позната пък премести детето си от 73то в по-неелитно училище заради тормоз и подигравки.

Аз го писах, но явно съм го изтрила, т.е. решила да не го публикувам, защото не е от лични впечатления, а някой ми разказа...
Мама на дете от нашето училище сподели защо е предпочела ЧУ пред 73. Една от причините прекалено много деца в клас, над 30бр., учителите държат само да си предадат урока, но дисциплината не е приоритет, винаги имало агресорчета, тормозещи другите деца, учителка и обяснила, че това не и влиза в задълженията кой кого тормози, защо....да се спасяват децата...

# 558
  • София
  • Мнения: 2 952
Във всяко желано и предпочитано училище децата са повече от бройката, която би била приемлива за родителите. Важи и за държавните и за частните.

Тийновете обичат да пробват. И съм дълбоко убедена, че го правят и в държавни и частни училища.

Не знам дали младежът е реална персона, но напоследък срещам постове из други теми за възрастните над 40, които едно-друго, та и примерно не пазарували в Интернет. Та щом 40+ сме възрастни, а киснем здраво тук, може пък младежът и да е реален. Сега това, че има кофти спомени от детските си години, надали е свързано само с училищата  Simple Smile Надявам се вече да е в по-добър синхрон със света около себе си.

# 559
  • Мнения: 207
Vortex не споменава квартални училища, само ЧУ и ДУ. Аз също визирам общо държавните училища, не кварталните. А какво значи квартално всъщност? До нас е 73-то, чак от Младост пътуват деца до него. Евройското (134) е същото, чак от Младост пътуват деца до него, някои в центъра също, това немското в Младост... 125-то и 107-мо също не са точно тип квартални училища, напливът е огромен.

Лично под квартално разбирам училища, които нямат поставен входен бал (каквито обикновено са училищата по кварталите). Иначе визирам основно езиковите гимназии, тъй като от там познавам най-много хора и наистина има контраст между тях и едно 22-ро, например.

# 560
  • на път
  • Мнения: 2 804
Ще си позволя да се включа. 20 години съм била преподавател в държавна гимназия - НГПИ "Св.Лука" и 7 съм водила студентите от НХА на "педагогическа практика" в 133 у-ще в класове от 3 до 8-ми. Преди да стъпя в 133 бях отчаян привърженик на държавното образование. Не искам даже да го коментирам - каквато държавата, такова ни е образованието и здравеопазването. И за двете ми се налага да си плащам. Съжалявам горко за избора си да остана в тази държава, защото тя не ме подкрепя с нищо в трудни моменти.

За двете си деца избрах ЧО и съм щастлива, че мога да го направя за тях за да имат избор когато се наложи или пожелаят да го  направят. Предимствата на ЧО по моя преценка в настоящото у-ще /не опонирам на никого/ са следните:
- до 24 деца в клас
- в часовете по немски и английски децата се делят на групи
- иновативен, интересен за децата подход в преподаването. Примери много ще дам 2. По литература в 4 клас нямат читанка. Четат заедно първа част от "Властелина на пръстените", дискутират заедно, пишат есета. По немски учейки за велосипеда и правилата свързани с неговото управление го правят на двора, с каски, велосипед, пътни знаци, регулировчик. Има още много.
- Има индивидуален подход и подкрепа към всяко дете в учебен и социален план. Като преместих голямото си дете от ДШ, то изоставаше по математика и български. Настигна другите деца с индивидуална работа на педагози от у-щето.
- Децата ми ходят с удоволствие на у-ще.
- Няма лафка.
- Всяко междучасие децата са на двора.
- В клас са с чисти обувки - има място за подреждане на всички видове багаж.
- През седмицата раницата и спортният екип остават в у-ще.
- В къщи се връщат с усвоен материал. Каквото реша да проверя е наред.
- Участват във всякакъв вид състезания - спортни, художествени, образователни.
- Училището е на чист въздух.
- Децата в тази сграда са от предучилищна до 7-ми клас вкл. - няма пушещи наоколо големи.
- Няма униформи слава богу - не мога да пера и суша всеки ден 2-3 екипа. Тъй като са навън при всяка възможност, лукс и показност в дрехите няма.
- В междучасията децата са организирани в спортни или други игри от преподавателите по интереси и желание.

Всеки е направил избора си според гледна точка, възможности, разбирания и е прав за собствената си ситуация.
Имам приятел, който мести детето си в ЧУ от 20-то от 5 януари /то им е квартално/. Детето е изключително умно. Знае немски. Математиката му е на нива 2 клас, а то е в първи. Неглижирано от класната и от преподавателката по немски /не насмогват и понеже знае са го зарязали да си рисува и да не "пречи"/- класът е от 30 деца. При всяко посещение на класната стая родителите заварват хаос, битки, разхвърлян и летящ багаж. На у-ще е до 4. Всеки ден е с километрични домашни незнайно защо ненаписани в занималнята.

Ние сме решили, че можем да се лишим от показна кола, скъпо жилище /след 10 години сигурно ще сме си само двамата у дома с ММ живот и здраве/. Най ми е жал за далечните дестинации, но ще дойде и този момент  Wink.

Последна редакция: сб, 27 дек 2014, 08:19 от Д_Ива

# 561
  • Мнения: 3 008
Vortex_2509,
Поздравления! Езиковата Ви култура за 16 годишен е повече от прекрасна. Речник, граматика, структуриране на мисълта. Не съм иронична и наистина Ви поздравявам.
Остава загадка за мен целта на писанията Ви във форума. Регистриран сте средата на декември, а вече имате над 130 поста. Коментирате алтернативната медицина, качествените коняци / за коняците определено споделям мнението Ви, само имат значение и броя звезди/. Имате и завидна музикална култура. Малко тийнове са слушали Пинк Флойд, Куин, Дайър Стрейтс.

Мисля, че шестте години в ЧУ са повлияли положително на личностното Ви изграждане.

# 562
  • София
  • Мнения: 542
Здравейте,
може ли да си позволя малко да поместя темата от въпросния господин и да я насоча в малко по-друга посока като задам един въпрос. С какви знания бяха горе долу децата ви, когато кандидастваха за ПУК (примерно в СС и Питагор). Сина ми е на 4г и 4м и в момента учи в държавна ДГ (най-новата и модерна в София, с невероятен учителски състав и база за която много частни ДГ могат да завидят). Той е изключително умно дете и го казвам не защото си е мое дете, а защото имам сереиозни наблюдения над връстниците му родени същия месец, че и по-големи. В момента може да брои до 100, да чете числата до 100 (т.е познава ги визуално), може да пише цифрите, знае да чете и пише цялата азбука, пише и чете 4 буквени думи, може да брои наобратно от 20, днес ме изуми че може и да смята до 13 (само събиране засега), до 10 може да брои на немски и на английски, има невероятни енциклопедични знания - знае всякакви животни - знайни и незнайни, знае най-опасните австралийски животни (NatGeoWild му е любимия канал, не гледа детско), знае съзвездията, континентите, има стахотна памет за песни и стихотворения. Мога още да продължавам но дори не мога да изброя всичките му енциклопедични знания.
Мисълта ми е че неведнъж учителките са ми споменавали, че определено материала на МОН му е скучен и е много под неговото ниво (той сега е втора група), сега мисля да го запиша на забавна математика за 4 годишни, но все повече се чудя дали докато стигне до ПУК, да не говорим за 1 клас няма вече всичко да му е скучно. Аз не съм някакъв педантичен амбициозен родител - напротив искам повече да си играе с играчки, да гледа детска тв, но на него това м уе интересно. Не смятам и че детето ми е свръх надарено - просто програмата на МОН е леко дебилна, и несъобразена с днешните деца.
В същото време не искам да го спирам да учи нови неща. Съпруга ми иска догодина да го пробваме да кандидатства за ПУК, но не съм убедена че това ще му повлияе добре, пък и не съм убедена че ще го приемат, защото е умен, но емоционално си е като 4г детенце.
Имало ли сред вас родители с такива любознателни дечица и как са постъпили?

Може ли някой да сподели какво точно представлява приемния изпит в СС, какво точно се гледа?

# 563
  • Мнения: X
adelina_bg, не ти препоръчвам ПУК за 5-годишно дете. Не че няма да се справи с материала, просто детето няма да е физически дозряло да седи по 9-10 часа на чин концентрирано, да внимава, да не говори, да не става и да не шуми. За какво ви е този стрес? Знания може и да има, и пак да се нуждае от сън и почивка. Училището няма да избяга, докато детството отминава страшно бързо!
Знания имат много деца, те на възраст 3-4 години са като попивателни. Сестра ми се научи да чете на 4 и помнеше цели книжки наизуст. Което в последствие не се разви в някаква изключителност.

# 564
  • Sf
  • Мнения: 977
Не смятам и че детето ми е свръх надарено - просто програмата на МОН е леко дебилна, и несъобразена с днешните деца.


Щом като смяташ за дебилна програмата, защо зорлем бързаш да навираш детето в системата?

Докато детето е с естествена любознателност, разширявайте му кръгозора самостоятелно. Влезе ли в училище, започва тежък труд и получаване на системни знания, които често убиват всякакво естествено любопитство към науките.

# 565
  • София
  • Мнения: 542
Аз не бързам да го навирам - напротив, много съм против това да ходи на 5г в ПУК (най-малкото защото той обича да си поспива наобяд). Може би не се изразих добре, този спор го водим с ММ, той е за- аз съм против. Но мисълта ми беше как така хем да му разширявам кръгозора и да го стимулирам да е все така любознателен, хем пък да не стане така като отиде в 1клас да не му е скучно. Това ми беше по-скоро въпроса

# 566
  • София
  • Мнения: 542
Извинявам се ако съм обидила някого с мнението си че програмата на МОН е "дебилна".
Но не смятам за нормално норматива за деца във втора група (4-5г) да е да могат да броят до 5 и да познават числата до 5?!?! Дори учителката казва че в групата всички деца могат да броят поне до 15. Що за норматив е това?

# 567
  • Мнения: 1 007
На ваше място бих го записала в хубава държавна детска градина, под покрива на която има различни допълнителни занимания - пеене, танци, пиано, плуване, език и т.н. Може и в частна, разбира се, но не знам дали в частните се предлага такова разнообразие и дали се спазва мярата, отвъд която любознателността отива по дяволите.

# 568
  • Мнения: X
Ами как, има достатъчно занимания за деца.
Примерно, можете да го запишете на Био-игри в Природонаучния музей: http://bio-game.org ; https://www.facebook.com/BioGames.bg
В Къщата-център за малки изследователи също имаше интересни занимания: https://www.facebook.com/pages/КъЩатА-център-за-малки-изследователи/139817936080493?fref=ts
На забавна математика: https://www.facebook.com/CenterFunMathematics?fref=ts
Моят син на 5 години ходеше на всички тези неща.  Peace
И на архитектура също, тук: http://archforchildren.com ; https://www.facebook.com/pages/ДЕТСКА-АРХИТЕКТУРНА-РАБОТИЛНИЦА/158627007553649?fref=ts
Занимания има, само желание да има.  Simple Smile

adelina, моят син на 5 години чертаеше с пергел и учеше числото Пи, работа в координатно поле и какво ли не в Забавната математика, горещо ти я препоръчвам! Беше направил едно пате, чрез координати на точки; още се удивявам, като го видя. А ето го тук (вдясно), прави разгъвки на фигури:
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/578285 … 0&oe=55451403
А ето как чертаеха "с пергел": https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/295527 … 2&oe=54FEBA32
Тук мереха с везна (имаше такава задача сеха на КМС, моят още на 5г. е знаел да премери): https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/v/t1.0-9/ … 1959ab3947e8fda93
А, ето го и огледалното прерисуване от КМС за 1 клас, моят син явно на това занимание се е научил: https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/64977_ … d&oe=54FE7D7C
Клечки: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t1.0-9/ … 00b6aed98ff67ac37

Но не разчитай, че като го пратиш в ПУК, ще постигнеш нещо такова, дори напротив, ще му отнемеш и малкото време за игри и почивка. А малките деца учат най-много чрез игра.

Последна редакция: сб, 27 дек 2014, 11:39 от Анонимен

# 569
  • София
  • Мнения: 542
На ваше място бих го записала в хубава държавна детска градина, под покрива на която има различни допълнителни занимания - пеене, танци, пиано, плуване, език и т.н. Може и в частна, разбира се, но не знам дали в частните се предлага такова разнообразие и дали се спазва мярата, отвъд която любознателността отива по дяволите.
Той в момента ходи в държавна градина - най-хубавата според мен. Там ходи на плуване, народни танци, приложни изкуства, футбол, отделно го водя на тениь 2 пъти седмично извън градината и много му харесва, а и учителя смята че добре се справя. Сега след Нова Година мисля да го запиша тук http://www.zabavnamatematika.com/

Общи условия

Активация на акаунт