Частни училища - информативна тема 4

  • 64 372
  • 724
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 847
Вече са обявени и дните на отворените врати в Образователни технологии, ако някой се интересува: http://eduteh.eu/index.php/home/school-news/176--1-
До колкото виждам, нямат намерение да сформират ПУК, което е разочароващо за мен, защото това е едно от трите училища, които най-много ни интересуват.

# 646
  • Sofia
  • Мнения: 4 908
Вече са обявени и дните на отворените врати в Образователни технологии, ако някой се интересува: http://eduteh.eu/index.php/home/school-news/176--1-
До колкото виждам, нямат намерение да сформират ПУК, което е разочароващо за мен, защото това е едно от трите училища, които най-много ни интересуват.

В секцията с цените е обявена такса за ПУК: http://eduteh.eu/index.php/chastno-osnovno-uchilishte/price-and-admission-chou

# 647
  • Мнения: X
Интересен е подхода на Питагор за презентирането си:

1. Презентация, която само първите три реда натъпкани в стаята на ПУК родители успяха да видят (да прочетат текста, колкото и малко да беше). 70% снимки, които уж представяли учебния процес, а всъщност са режисирани сценки за презентация;
2. Въпрос: По коя система се занимават ПУК (имат такъв клас от 2012 г.) - отговор: Още не знаем? Ще се определи по натам (не е ясно кога) на Управителен съвет. Въпрос: По коя система до сега са учили?...Отговор след няколко секундно мълчание: Изкуства. (лошо; някои родители не реагираха с удоволствие).
3. Въпрос: Може ли да ни представите учителя по английски, който ще поеме децата (на срещата беше учителка по езика, която се оказа, че няма да поеме постъпващия клас). Отговор: Не се знае коя ще е тя.
4. Въпрос: Може ли да ни представите преподавателката по занимателна математика (изтъкват го като нещо различно)? Отговор: Ами не се знае още коя ще е тя.
5. Приятна и голяма стая. Столова - всъщност бивш коридор или тоалетна без прозорци.
6. Никакъв достъп до спортните съоръжения, макар да намекнаха че има такива.
7. Учителката, която ще поеме децата (лично мнение от беглите впечатления, които си изработих на тази безумна среща) - наета от държавно ОДЗ(няма лошо), с манталитета на учителка от също такова ОДЗ(неприятните черти на гилдията), някак не успя да ме спечели изобщо.
8. Психолог: Щяла да ни изпитва. Да сме попълвали теста (о боже) без да преписваме(въпросника е и за двамата родители), щяла да ни хване. Ако има заинтересовани, ще го сканирам и ще го постна. Честно казано не мога да разбера, как този въпросник е толкова важен и от полза за установяване развитието и нивото на детето. По скоро тества родителските ни способности  Mr. Green Бих го попълнила, ако училището ми беше привлекло вниманието поне малко.
9. Въпрос към учителката по английски: Бихте ли поговорили малко на езика? Отговор (ироничен) на английски(след видимо неудоволствие и мълчание): Щом искате да ми проверите нивото на владеене... Моя забележка: Психоложката щяла да ни изпитва, но когато беше поискано да се провери тяхното ниво не им стана никак, ама никак приятно.
10. Нивото по английски, което гонят в края на ПУК е вече отдавна подминато от дъщеря ми в Хелън Дорон.
11. Резултати на училището - все още нямат клас, който да е изминал пълния курс при тях за да могат да покажат резултати.
12. Въпрос за транспорта..... Не знам, ами като дойде време ще го обсъдите с транспортната фирма. Въпрос коя е фирмата: Наша вътрешна фирма. Мой коментар: Като е ваша фирма как не знаете?!?!?

От трите преподавателки + директора+психоложката симпатична ми стана единствено учителката по английски (въпреки неудоволствието, че я изпитваме). Поднесе информацията точно и ясно, без излишна помпозност (като при директорката и педагожката), отговаряше на въпросите директно и без извъртане.
Общо взето май бяха сериозно подценили нивото на аудиторията. Някои родители си тръгнаха преди срещата да завърши. Тръгнали са да правят подбор когато това го правят и другите училища явно за да не губят деца, но са абсолютно неподготвени да отговорят на конкретните въпроси на родителите. Очакват да изсипем огромна сума пари (почти толкова, колкото и в другите училища), а не предлагат почтни нищо на тяхното ниво (мое мнение).
Единствения плюс на училището е че е близо до дома ни. Нито системата която използват(в момента дъщеря ми учи по нея в държавно ОДЗ и имам представа каква е разликата срявнявайки я с Моливко), нито базата, нито персонала успяха да ме спечелят.

Последна редакция: сб, 10 яну 2015, 21:24 от Анонимен

# 648
  • Мнения: 3 180
Блис, изчерпателно. Аз се интересувам от въпросника, човешко любопитство. Ще съм ти благодарна, ако го сканираш и постнеш.
Явно разчитат на голям интерес и са подходили хм...неподготвени.

# 649
  • Мнения: X
В понеделник ще ти го пусна.
Бяхме на среща и в Петър Берон. Впечатленията са ми много положителни.

# 650
  • Софето
  • Мнения: 640
В понеделник ще ти го пусна.
Бяхме на среща и в Петър Берон. Впечатленията са ми много положителни.

Bliss с кой Ви беше срещата в ПБ. Нас ни посрещна учителка по математика, с директорката не сме се срещали. На мен също ми хареса училището.
Някай да е ходил в Светлина или да има някакви отзиви.

# 651
  • Мнения: X
В понеделник ще ти го пусна.
Бяхме на среща и в Петър Берон. Впечатленията са ми много положителни.

Bliss с кой Ви беше срещата в ПБ. Нас ни посрещна учителка по математика, с директорката не сме се срещали. На мен също ми хареса училището.
Някай да е ходил в Светлина или да има някакви отзиви.


С директорката. Видяхме и други от персонала. Бяхме в края на учебния ден и успяхме да наблюдаваме малко и "живота" на училището. Няма да изпадам в подробности, но определено ми хареса това което видяхме и чухме.

# 652
  • Мнения: 847
Вече са обявени и дните на отворените врати в Образователни технологии, ако някой се интересува: http://eduteh.eu/index.php/home/school-news/176--1-
До колкото виждам, нямат намерение да сформират ПУК, което е разочароващо за мен, защото това е едно от трите училища, които най-много ни интересуват.

В секцията с цените е обявена такса за ПУК: http://eduteh.eu/index.php/chastno-osnovno-uchilishte/price-and-admission-chou

Да, но за 2014/2015 Sad

Блис, изчерпателно. Аз се интересувам от въпросника, човешко любопитство. Ще съм ти благодарна, ако го сканираш и постнеш.
Явно разчитат на голям интерес и са подходили хм...неподготвени.

Тестът е анализ на семейните взаимоотношения и взаимоотношенията между родители и деца. Съкратена версия на оригиналът. По мое мнение можеха да подходят по-удачно.

Последна редакция: сб, 10 яну 2015, 21:39 от Io_io

# 653
  • Мнения: 3 180
Коя учителка по математика, защото едната е и зам.директор. Аз съм с много добри впечатления от нея.
За Светлина са ми писали негативни неща на ЛС .

Последна редакция: сб, 10 яну 2015, 21:43 от aniram*

# 654
  • Мнения: X


Тестът е анализ на семейните взаимоотношения и взаимоотношенията между родители и деца. Съкратена версия на оригиналът. По мое мнение можеха да подходят по-удачно.

Подобен род тестове съм попълвала безброй пъти (не на тази тема, свързани са били с работата ми и взаимоотношения в колектива) и са ми ясни целите, методите им и скритите тънкости както при съставянето им, така и при отговаряне. Има на няколко места контролни въпроси. Убягва ми смисъла. А и подхода на психоложката определно издразни доста от присъстващите родители. Аз не се нуждая от психологическа помощ по отношение семейните ни взаимоотношения, а от добро училище за детето ми. Дори и да си извадят някакви изводи за нас като семейство, доколко това всъщност е важно ЗА приема на детето?!?!?!?

# 655
  • Мнения: 961
Моите впечатления не са чак толкова негативни Simple Smile
Аз размених после няколко думи с психоложката и ми стана симпатична.

Честно казано малко ме изненада тоалетната на подготвителния клас - общо взето такава бих очаквала да е в ДУ, но можеха да се постараят - две кабинки с клекало и две с големи тоалетни чинии, можеше за най-малките да я направят удобна за тях.

Аз иначе още се колебая дали изобщо да е в училище предучилищна или да я оставя в детската.

# 656
  • Мнения: 847


Тестът е анализ на семейните взаимоотношения и взаимоотношенията между родители и деца. Съкратена версия на оригиналът. По мое мнение можеха да подходят по-удачно.

Подобен род тестове съм попълвала безброй пъти (не на тази тема, свързани са били с работата ми и взаимоотношения в колектива) и са ми ясни целите, методите им и скритите тънкости както при съставянето им, така и при отговаряне. Има на няколко места контролни въпроси. Убягва ми смисъла. А и подхода на психоложката определно издразни доста от присъстващите родители. Аз не се нуждая от психологическа помощ по отношение семейните ни взаимоотношения, а от добро училище за детето ми. Дори и да си извадят някакви изводи за нас като семейство, доколко това всъщност е важно ЗА приема на детето?!?!?!?

И вкъщи възникнаха подобни коментари.

Ние обаче не ходихме на отворените врати,а преди това. Проведохме спокойни разговори с помощник-доректорката, някои от учителите и разгледахме училището. На всички въпроси,които имахме, ни беше отговорено адекватно. Като цяло ни допадна. Хареса ни атмосферата, децата, учителите и че училището изглежда съвсем нормално. Умишлено избягваме "лустросаните" на вид училища. Наистина се надявам да наблягат на учебния процес, на смислените неща, на добрите взимоотношения, да възпитават любов към знанието и училището. Децата ще прекарват там много време и личният пример е много важен. Разбира се, дали училището ще отговори на очакванията ни, няма как на този етап да разберем.

Посетихме и Увекинд, но въпреки доброто впечатление от собственичките и че по много въпроси, мненията ни съвпадат, това не е нашето училище.

За съжаление Веда все още нямат ясна концепция и по тази причина, ще отпаднат за нас като вариант.

Образователни технологии ще посетим в най-скоро време, но ме притеснява несигурната ситуация около сформирането на ПУК-несериозно ми се струва. Тук все още имам доста въпросителни на фона на само позитивните мнения, които съм получила от родители с деца там.

# 657
  • Мнения: X


Ние обаче не ходихме на отворените врати,а преди това. Проведохме спокойни разговори с помощник-доректорката, някои от учителите и разгледахме училището. На всички въпроси,които имахме, ни беше отговорено адекватно. Като цяло ни допадна. Хареса ни атмосферата, децата, учителите и че училището изглежда съвсем нормално. Умишлено избягваме "лустросаните" на вид училища. Наистина се надявам да наблягат на учебния процес, на смислените неща, на добрите взимоотношения, да възпитават любов към знанието и училището. Децата ще прекарват там много време и личният пример е много важен. Разбира се, дали училището ще отговори на очакванията ни, няма как на този етап да разберем.


Интересно. Аз също поисках отделна среща, но ми беше отказана. Може би тогава впечатленията ми щяха да бъдат поне малко по различни. На много малко от въпросите успяха да отговорят точно и конкретно. И съжалявам за което, защото от поне двама човека чух сравнително добри отзиви.

Ина, психоложката определено се опитваше да оригиналничи, а момента хич не беше подходящ за това. Не те видях сред тълпата.  
Впечатленията са ми, че не целят високо спортно майсторство като СС например. Но с темповете на Изкуства и по английски най-много да достигнат нивото на супер добра държавна градина. Това поне е моето мнение.

Лустросани училища и ние не търсим. Търсим амбициозна и приятелска среда, и добро образование.

Последна редакция: сб, 10 яну 2015, 23:36 от Анонимен

# 658
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Смех в залата. Уви, Блис, разказът ти надмина и най-големите ми страхове. По-точно затвърди впечатлението ми, че с ръководството на това училище коренно се разминаваме. А толкова много неща одобрявам на теория там - и математиката, и немската паралелка в гимназията, и преподавателите, и децата... (Аз го следя за гимназиална степен, уф, направо ме е яд, че нашето училище няма гимназия) Не разбирам в какъв профил родители се целят тези. Хората със слабост и сантимент към математиката са доста свободолюбиви и невлизащи в рамки, съм забелязала. Това с препитването на родителите и ехидните коментарчета е толкова.... европейско  Rolling Eyes (да го кажа най-мекичко)
Иначе известни неясноти за преподавателите са нормални, макар и само до определена степен. Когато ръководството и родителите мислят еднакво, се очаква и новонаетите впоследствие учители да имат сходно мислене, т.е. там драми да няма. И при дъщеря ми и при сина ми не бях виждала учителките им за първи клас преди началото на уч. година. И на двамата учителките оправдаха напълно всички мои очаквания, че и ги надминаха.

# 659
  • Мнения: X
Смех в залата. Уви, Блис, разказът ти надмина и най-големите ми страхове. По-точно затвърди впечатлението ми, че с ръководството на това училище коренно се разминаваме. А толкова много неща одобрявам на теория там - и математиката, и немската паралелка в гимназията, и преподавателите, и децата... (Аз го следя за гимназиална степен, уф, направо ме е яд, че нашето училище няма гимназия) Не разбирам в какъв профил родители се целят тези. Хората със слабост и сантимент към математиката са доста свободолюбиви и невлизащи в рамки, съм забелязала. Това с препитването на родителите и ехидните коментарчета е толкова.... европейско  Rolling Eyes (да го кажа най-мекичко)
Иначе известни неясноти за преподавателите са нормални, макар и само до определена степен. Когато ръководството и родителите мислят еднакво, се очаква и новонаетите впоследствие учители да имат сходно мислене, т.е. там драми да няма. И при дъщеря ми и при сина ми не бях виждала учителките им за първи клас преди началото на уч. година. И на двамата учителките оправдаха напълно всички мои очаквания, че и ги надминаха.


Няма места за попълване. В смисъл няма да е наемат нови преподаватели. Просто още не са наясно кой от наличния персонал ще поеме новия випуск и кой ще продължи. За мен е недопустимо след като очакват ние като родители да направим избор на училище през февруари, те от своя страна да не са готови с организацията и да ни я представят преди ние да направим този избор. Така само на база бъдеще несигурно време няма как да взема такова решение.

Общи условия

Активация на акаунт