Не познава буквите, а е втори клас!

  • 5 104
  • 17
  •   1
Отговори
  • Мнения: 403
Моля насочете ме, нормално ли е във втори клас да не познаваме някой букви, да не можем да четем и при диктовка от двадесет/измислям си количество/ думи - детето да запише 7-8.
Тихичък, кротичък, контактен с деца, говори нормално, не е глух....просто ученето не му е силата, а трябва да върже 3 за да премине; възможно ли е такова ненаучаване?
Научава нещо и след ден- няма никой?
Споделете, ако имате подобен проблем какво предприехте!

# 1
  • София
  • Мнения: 62 595
Консултация при логопед. Той ще ви каже нататък какво да се прави нататък. не чакайте, а се консултирайте. Учителката досега не е ли забелязала,не ви ли е казала да направите консултация?

# 2
  • Мнения: 25 568
Моля насочете ме, нормално ли е във втори клас да не познаваме някой букви

И двамата ли сте във втори клас? Явно непознаването на буквите се предава по наследство...  Thinking
Потърсете помощ от професионалист, изглежда проблемът е сериозен.  Peace

# 3
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Как`Сийка това беше грубо.
anbeta сама си си отговорила може просто ученето да не му е сила.
Аз също забелязвам,че не винаги знанията са трайни на сина ми,но го отдавам на тагъдъкането през материала.Всеки ден нов урок,без упражнения защото гоним програма.Крайния резултат неграмотни деца.
Andariel класната на сина ми беше извикала специалист да се консултира за някои деца.Сама без да предупреждава родителите.Ако имаше проблем със сина на авторката,госпожата му би трябвало да забележи.

# 4
  • Мнения: 25 568
Кое е грубо? Тя също бърка И с Й. Предполагам, че е майката, затова предположих, че е наследствено.

# 5
  • София
  • Мнения: 62 595
Детето е завършило първи клас и обичайно материалъс "сляга" и четенето и писането са базово усвоени. Нищо, че е идвал специалист, ако е било в началото на годината или към средата, може затрудненията да не са били много проявени. Затова аз бих отишла на самостоятелна консултация с детето. В повечето случаи щом майката има съмнения, то те се потвърждават. Аз имам доверие на родителската преценка, щом е притеснителна. Разбира се, всеки предпочита да няма нищо и да е сгрешил, но най-малкото поне да се видикакво е положението. Едва ли другият специалист е имал време за някакво сериозно тестване. Затова съ твърдо за обследване от логопед. Всяко забавяне и чудене яде от ценното време за наваксване.

Сийке, не й се карай на жената!  Досъатъчно е разтревожена.

# 6
  • Мнения: 611
Е много се дразня като започнете да нападате!!!
Може ли такова нещо? Жената е притеснена, моли за съвет, а вие веднага с критиките. Българска му работа!!!

Как' Сийка - вие сте груба, или по-точно отношението Ви. Един съвет - никога не критикувайте човек, когот не познавате  Peace

# 7
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Да при всички случаи една консултация с логопед не е излишна.Най-малко за успокоение на майката.
anbeta във вашето училище няма ли логопед,психолог.
Кои букви бърка?
А скоростта при писането е друга работа,има и по-бавни деца.

Последна редакция: пт, 19 сеп 2014, 21:28 от Глухарче

# 8
  • Мнения: 8 795
Преди повече от 10 години при мен дойде един баща и ме помоли да помогна на сина му. И той беше тогава във ІІ клас, а не познаваше още всички букви и не можеше да прочете никакъв текст, нито да се справи с най-елементарна диктовка. Казах му, че не съм начален учител, а преподавам БЕЛ на доста по-големи ученици и отказах. Бащата не отстъпи, обясни, че знае, но иска учител по български, който да го направи грамотен, без значение колко време ще отнеме и колко пари ще струва. На мен ми отне 6 години усилен труд всеки ден, включително събота и неделя. Това дете буквално се пресели у нас, няма РД, няма празник, всеки ден на уроци. Мога да кажа, че сега е напълно грамотен млад мъж, защото вече завърши. Някои деца имат затруднения, но ако имат и спящи родители, са обречени на неграмотност.
Моят съвет:  от описанието на детето излиза, че няма артикулационни или психологически проблеми и причината може би е, че се справя по-зле с ученето. Тогава намерете учител по БЕЛ, който ще се съгласи да се нагърби с детето ви. Ще отнеме може би години, но грамотността си струва цялото време и всички усилия. Иначе навсякъде ще среща реплики към себе си като в тази тема. Проблемът ви е достатъчно сериозен, помислете как да го решите.

# 9
  • Мнения: 25 568
Може ли такова нещо? Жената е притеснена, моли за съвет, а вие веднага с критиките. Българска му работа!!!

Аз съвет вече дадох, не виждам смисъл да се повтарям. Но щом трябва...

Потърсете помощ от професионалист, изглежда проблемът е сериозен.  Peace

# 10
  • София
  • Мнения: 62 595
От обследването ще се види дали клони къ дислексия. Бих препоръчала на авторката да прочете в темата Консултация с логопед, също и темата Трудно проговаряне. Там майките са сложили много полезни линкове, коити ще помогнат да се ориентира и да не се шашка съвсем.

# 11
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Има и друга вероятност,ако цяло лято не е писало детето да е позабравило някоя и друга буква.Аз затова попитах кои букви бърка,може и правописни грешки да допуска.Къде е тази тема Трудно проговаряне,че и мен тази треска ме тресеше.

# 12
  • София
  • Мнения: 62 595
В деца с увреждания и хронични заболявания.

Ние няма как да гадаем от две изречения, но ако беше забравяне, авторката щеше да напише.

# 13
  • Мнения: 8 795
Дислексията трябва да се провери като възможност, но от малкото написано от майката не откривам типични признаци. Детето повече има трудности с други неща:
Цитат
ри диктовка от двадесет/измислям си количество/ думи - детето да запише 7-8.
и
Цитат
Научава нещо и след ден- няма никой?
не запомнило и буквите. Не запомня, ленива памет, която не е белег за дислексия. Трябва да се работи всекидневно с него, ще берат ядове. Трябваше тези неща да се изчистят лятото, ама....

# 14
  • София
  • Мнения: 62 595
Половината от децата с езикови нарушения след това преливат в дислексия като цялостен комплекс. Но както казах, ние няма как по две изречения да гадаем. То, затова е измислена логопедичната диагностика, и протоколът е километричен, и пак не може със сигурност от един час консултация да се каже с точност какво става. Може само да се добие ориестир. Ние тук нито сме му виждали диктовките, нито сме го чули как говори, как разказва, какви съчинения прави и т.н. Аз за ленива памет нищо не знам. Докато не се изследва паметта, можем да си направим по едно кафе и да си гледаме като врачки на него.

Общи условия

Активация на акаунт