За и Против училища/класове по пол

  • 12 144
  • 159
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 14 654
Но детето ми да ходи като прошляк, не съм съгласна. Да не говорим, че униформите не са никак евтини. Скъп и излишен масраф.

Много точно описание. Племенницата ми е в училище с униформи, това хубаво момиченце с изписано личице и очички като езера заприлича на дрипава слугиня в сивата си пола и червения си елек, който изглежда като купен от някоя трета употреба. Ама иначе струват, колкото да ги напаразуваш от скъп магазин.

# 76
  • Мнения: 2 190
И без да го търся знам, че момичетата се представят много по-добре. Особено пък в 6 клас. Ако "МАТ" е математика, дори по МАТ.

Александрия,
пробвах те далите интересува нещо освен твоите необосновани твърдения. Например дали искаш да прочетеш факти.
Скрит текст:
Знам, че в това изследване има някои изводи, които са изгодни за тебе и с тях спокойно можеше да ми натриеш носа.  hahaha

Потвърди своята теория по отношение на себе си - нямаш желание да си губиш времето с никакъв вид мислене (а дали го можеш мисленето, все още не знам).
да, МАТ е математика (щом не знаеш съкращението, всъщност имаш ли деца ученици? Ако искаш сподели на каква база са твоите твърдения)

За тези, които се интересуват какво говорят числата:

ИЗСЛЕДВАНЕ НА ЧЕТИВНАТА И МАТЕМАТИЧЕСКАТА ГРАМОТНОСТ НА УЧЕНИЦИТЕ В VІ КЛАС АНАЛИЗ НА РЕЗУЛТАТИТЕ

ЦЕНТЪР ЗА КОНТРОЛ И ОЦЕНКА НА КАЧЕСТВОТО НА УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ и ФОНДАЦИЯ „ЗАЕДНО В ЧАС” http://www.ckoko.bg/upload/docs/2013-01/Analiz_CKOKUO_20.09.pdf

четивните умения
Стр. 24-25
Обикновено се смята, че момичетата като цяло имат по-високи постижения в областта на езиковите, а оттам и на четивните умения. Свидетелство за това са и резултатите от външното оценяване след VІІ клас, както и от измерването на четивната грамотност на 15-годишните ученици в изследването PISA 2009, където разликата между средния резултат на момичетата и момчетата е почти цяло познавателно равнище. Данните от настоящото изследването по четене обаче не потвърждават тази зависимост.

Оказва се, че в рамките на обособените нива на постижения делът на момичетата и момчетата във всяко от равнищата е почти еднакъв,
като разликите са в границите на грешката на измерване. Същото се отнася и за средните постижения от теста. При стандартна скала 500 средният резултат на момичетата е 500,66 т., а на момчетата – 500,39 т.
Как бихме могли да тълкуваме тези данни от извадката в настоящото изследване? Най-общо засега бихме могли да кажем единствено, че в рамките на масовото училище преди постъпването на учениците в профилирани и професионални гимназии след външното оценяване в VІІ клас липсва диференциация на постиженията им по четене според признака пол.

Стр. 49 Математика
В групата ученици, участвали в изследването, не са констатирани значими от статистическа гледна точка разлики. Средният бал на момичетата е 500,65, а на момчетата – 498, 85 точки. Това показва, че в тази възрастова група няма съществени разлики между двата пола по отношение на постиженията им по математиката. разкриват наличие на съществени разлики при постиженията на момичетата и момчетата в двете крайни поднива – с най-ниски и с най-високи резултати. Там преобладаващ дял имат момчетата.

Ето, в групата на математическите гении преобладават момчета. (но други момчета са най-зле, та средно се компенсира). По новините естествено говорят за успехите и да, там момчетата са повече. Затова лицата, които не задълбават във фактите и мисленето, си повтарят грешното клише - момчетата са по-добри по математика. Да, но са единици.

# 77
  • София
  • Мнения: 28 804
Силно "против" разделяне по пол.

# 78
  • Мнения: 442
Не съм чела цялата тема, след малко ще дочета.
Не мисля, че различията между момичетата и момчетата са причина да бъдат разделени по класове. Пак е в сила необходимостта от индивидуален подход, който може да се съобрази и с тези полови различия.

Не знам дали съм против разделянето - по-скоро да.
Не би трябвало ''смесената'' класна стая да се възприема като потенциално ''неуспешна'' среда за обучение на двата пола - има значение доколко качествен и динамичен е учебният процес, защото ако учениците са успешно въвлечени в него, няма защо да се притесняваме, че ще има разсейващи фактори, камо ли по полов признак.
Зависи и доколко сме запознати с тези различия, защото дори мненията на специалисти са разнопосочни. Което не пречи на родителя и учителя да се съобразят с информацията.



# 79
  • Мнения: 1 959
Аз съм за.
За началното няма да имам възможност, но за гимназията се надявам да мога да си позволя синът ми да учи в такова училище.

# 80
  • Мнения: 1 007
Не знам дали се дължи на смесените класове, по-скоро не мисля, че се дължи на това, но липсата на дисциплина е голям проблем. Липсата на елементарно наблюдение над децата - какво мислят, как живеят, какво четат, какво харесват. Учителите нямат представа с какъв "материал" работят, приемат лошата дисциплина за част от израстването, а не като пропуски във възпитанието. Не са виновни - правата им са сведени до минимум - и все пак... Мисля, че при строги санкции за лоша дисциплина, вкл. без домашни, ненаучени уроци и т.н., няма никакво значение дали класовете ще са смесени, или не. Безнаказаността върши лоша услуга на всички, не смесените класове.

# 81
  • Под сянката на разлистените кактуси
  • Мнения: 1 437
Не знам за по-ранното образование, но синът ми завърши гимназия само за момчета и той и аз имаме много положителни впечатления. Девическото училище беше точно до тях и за някои класове ходеха там и обратното, девойките идваха "на гости". Организираха им танци и разни мероприятия заедно, така че не им липсваха контакти, да не говорим колко се прескачаше тази оградка между двете училища  Laughing Не мога да кажа, че му е липсвало нещо, напротив. И гадже завъди по едно време. А оттам има много близки и силни мъжки приятелства. Бяха като някакво тайно братство и до днес са много близки, макар че учат в различни градове. По-малко се разсейват и има много по-малко драма. Не знам при девойките как е, дъщеря ми категорично отказа да отиде в девическото училище, май брат й я наплаши с истории за монахините, ама той и бой яде от тях заради набезите през оградата  Mr. Green

Гледам, че и униформите обсъждате. Мога да кажа, че съм с 2 ръце "за" и учудващо, и девойката така мисли. Тя до 8-ми клас носеше униформа, сега в гимназията нямат и това й липсва. На тази възраст е от изключителна важност как си облечен и изобшо как изглеждаш, та тя става 2 часа преди да започне училище, за да може да се нагласи и гримира. Тя ми се оплака, че ако имаха униформи, сигурно щеше да спи по 1 час повече...

# 82
  • София
  • Мнения: 62 595
Точно това ме държи нащрек - възникването на това, което казваш - сякаш са тайно общество. И се среща по-често именно в такива групи.постът ти ми напомни за това.  Peace
Засега това, което се дава като позитиви, за мен са откровени нагативи. Именно от теаи неща гледам да се дистанцирам заучилище.

# 83
  • Под сянката на разлистените кактуси
  • Мнения: 1 437
Ама това не е лошо, като мускетари са  Simple Smile

# 84
  • София
  • Мнения: 62 595
Хм, аз не се кефя на това, защото се иска твърде мого лоялност, индивидът трябва да отстъпва за много неща в името на групата. За мен това размива собствения компас.

# 85
  • София
  • Мнения: 38 779
Твърдо против. Училището е модел на обществото, в него децата не само се учат, те се учат да общуват, на социални умения и т.н., които понякога ще са им много по-потребни от знанията.

Идиотско е в някакъв момент да гледаш на другия пол като извънземни пришълци.

Що се отнася до дисциплината - в нашия клас има една групичка момичета /вкл отличнички/, които са цяло чудо! За съжаление и моята понякога се включва там.

# 86
  • Мнения: 1 959
Идиотско е в някакъв момент да гледаш на другия пол като извънземни пришълци.

Този извод пък от къде  Laughing

Колко от тези, които сте против, познавате хора, завършили мъжки/девически училища или имате наблюдения над деца, ходещи в такива?

# 87
  • София
  • Мнения: 38 779
Ами не знам, предполагам.
Но ако например, са преди гимназията, това прави 7 години по 9 месеца почти по цял ден да са с деца смо от своя пол. Естествено, че ще гледат на другия пол като извънземни в един момент.

# 88
  • София
  • Мнения: 62 595
И да чакаме да им организират сгледи веднъж на месеца?  Липсват само майките отстрани. Такива неща ми е разказвала баба ни като е била в девическата гимназия.

# 89
  • Мнения: 1 959
Не е така в наши дни. Децата си имат достъчно социални контакти извън училище.
Имам познати, завършили подобни училища, имам и в момента приятели, чиито деца ходят в мъжки/девически училища.
Ако не знаете, в какво училище ходят, по нищо няма да разберете, няма нищо липсващо в поведението им.
Дори бих казала, напротив. Социални и уверени деца са. При възрастните също не виждам някакви отклонения.
Допълвам, от мъжете, с най-широката обща култура и джентълмени, които познавам, са завършили мъжки училища.

Общи условия

Активация на акаунт