Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 137 771
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 110
  • Мнения: 2 953
Моето мнение е да се позволи на всички гимназии да има прием след 4 клас, абе искам избор, искам конкуренция. Тогава ще се поразмият и нереалните, и болните родителски амбиции и много деца ще си отдъхнат

+1. Но като не знаем, че ги има, как да ги защитим. (не че ПР-ът им е недостатъчен, просто ние сме непросветени Peace)

# 1 111
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...имаше приети деца с оценки от изпита 2,50 да речем...
...
Това е лъжа. Няма как с такава оценка да влезе в класиране. Никакъв шанс. Освен ако няма брат/сестра близнак с по-висока оценка.

# 1 112
  • София
  • Мнения: 1 507
Няма как с оценка, по-ниска от 3, даже да има брат/сестра близнак.

# 1 113
  • Мнения: 1 058
...имаше приети деца с оценки от изпита 2,50 да речем...
...
Това е лъжа. Няма как с такава оценка да влезе в класиране. Никакъв шанс. Освен ако няма брат/сестра близнак с по-висока оценка.


По-полека с квалификациите ако обичате! Била сте във Варна и знаете??? Защото това, което казвам съм го видял лично с очите си! Иначе ако съдя по постовете Ви, мога само да се радвам, че спасих едното си дете в МГ и то няма да попадне на учител като Вас... И много ще съм доволен, ако мога да спася и второто...

# 1 114
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Няма как с оценка, по-ниска от 3, даже да има брат/сестра близнак.
Ако близнакът има повече от три, другият влиза заедно с него, независимо каква оценка има.

А този, който е видял нередност с очите си и не е сигнализирал, значи става съучастник или просто нещо са го заблудили и той лъже нас.

Това обаче отново е доста далече от темата.

# 1 115
  • Мнения: 24 467
Ако ще се позволява ранен прием в гимназия, то това задължително следва да е еднаква мярка за всички такива, без професионалните.
В противен случай и за мен е яко лобистко.
Ако ще има такъв прием, но училищата, които приемат от V клас, ще имат друга абревиатура, то отново това следва да важи за всички.
Не обичам различна мяра за еднакви случаи. Става чисто българска работа.
Лично аз подкрепям възможностите за по- ранно профилиране, но не само в сферата на изкуствата, спорта и математиката.

# 1 116
  • Мнения: 50 683
Ако ще се позволява ранен прием в гимназия, то това задължително следва да е еднаква мярка за всички такива, без професионалните.
В противен случай и за мен е яко лобистко.
Ако ще има такъв прием, но училищата, които приемат от V клас, ще имат друга абревиатура, то отново това следва да важи за всички.
Не обичам различна мяра за еднакви случаи. Става чисто българска работа.
Лично аз подкрепям възможностите за по- ранно профилиране, но не само в сферата на изкуствата, спорта и математиката.

По принцип съм съгласна. Но докато математическите училища се борят, дават аргументи и предлагат работещи модели, то езиковите са пълен пас и изобщо не показват интерес. При това положение за какъв лобизъм може да се говори? Нали и в библията е казана "Искай и ще ти се даде" Laughing

# 1 117
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Така ли следва да се правят законите в България? На парче? Който си поиска или който има лоби?
То е ясно, че някои хора не разбират много от нещата, но чак пък и библейски мотиви да се вкарват в подготовката на един закон, твърде несериозно стана вече.
Това е закон, не на Минка лексикона.

# 1 118
  • Мнения: 24 467
Кой показвал интерес е без значение.
Правилата следва да са еднакви за всички, които са в едно и също положение. А дали, кой и кога ще се възползва от това, което му дава като възможност закона, е съвсем друг въпрос.
Жив лобизъм е предоставянето на права само на едни субекти, при наличие на други, в аналогично положение. Няма причина за такова разделение, освен едното лоби да си е в прав текст додало където трябва. Това не е решение на проблем вече. Това е, както вече писах- "българска работа".
Предпочитам възможности за ранно профилиране във всички гимназии /изключенията писах/, но регламентирано със закона, а не всяко училище да си организира някакъв си негов измислен прием и правила.

# 1 119
  • Мнения: 50 683
Така ли следва да се правят законите в България? На парче? Който си поиска или който има лоби?
То е ясно, че някои хора не разбират много от нещата, но чак пък и библейски мотиви да се вкарват в подготовката на един закон, твърде несериозно стана вече.
Това е закон, не на Минка лексикона.

Брей, някои хора и от шеговито излагане на принципни положение не разбират Mr. Green Разбирам, че те сърби да се заядеш за нещо, ама не ти се получава Grinning Занапред за теб ще пиша сухо и буквално, а може би и бавно, понеже четеш трудно Twisted Evil

Изразът "закон на парче" не е много уместен за този казус, защото добър или лош тук имаме изцяло нов закон. Освен това имаше някаква форма на обществен дебат какво да пише в този закон и в края на краищата поне по въпроса за ранния прием законодателят се в вслушал в обществените щения. Това, че тези щения бяха само за приема в МГ, не е тяхна вина. Защо нямаше обществен натиск за прием и в езиковите гимназии питам? Отговори си и тогава мрънкай. И забележи, че написах "обществен натиск", защото за ранния прием в МГ имаше гласове от цялото общество, докато за ранен прием в ЕГ мрънкаха само шепа учители и разни НПО-та, гонещи собствен интерес. При това само мрънкаха без да предложат концепция как ще стане. Ми никой не ви е виновен и не търсете по вола лоби Joy

# 1 120
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Там е работата, че аз гледам на закона като цяло и за всички, а ти го гледаш само на теб да ти е удобен. Макар да съм ощетена от това, което искам, аз все пак искам по-общото, по-равното, онова, което поставя училищата на равен старт. Пък ти си се търкаляй колкото щеш. Като започнат да им извиват ръцете за частните уроци, тогава много бързо идват при нас.

# 1 121
  • Мнения: 50 683
Като започнат да им извиват ръцете за частните уроци, тогава много бързо идват при нас.

Значи нямате проблеми, защо тогава се жалваш? Twisted Evil

# 1 122
  • Русе
  • Мнения: 12 208
  Струва ми се че ранният прием в езиковите гимназии е по-скоро неприложим. Какво значи езикова паралелка от пети клас. Да започнат една година само език или да учат предмет на чужд език. Та те още поставят началото на родната граматика до 7 клас. С математиката е друго.

# 1 123
  • Мнения: 1 058
Там е работата, че аз гледам на закона като цяло и за всички, а ти го гледаш само на теб да ти е удобен. Макар да съм ощетена от това, което искам, аз все пак искам по-общото, по-равното, онова, което поставя училищата на равен старт. Пък ти си се търкаляй колкото щеш. Като започнат да им извиват ръцете за частните уроци, тогава много бързо идват при нас.
[/quote/]

частни уроци трябват там, където училището не си върши работата! откакто едното дете е в МГ такива не ни трябват, слава богу; и всичко, за което съм плащал до момента е една школа по математика за 4-ти клас; ако и другите предлагаха такова ниво на обучение май доста учители щяха да са гладни

иначе за ЕГ - нека да могат да приемат от 5-ти клас, няма лошо; ама ключово е какво могат да предложат - малко трудно биха реализирали програмата на МГ, т.е. учи се като в останалите училище, а само СИП/ЗИП задължително са математика/информатика; за една ЕГ подобно нещо е доста трудно, в смисъл часовете за учене на език май ще са малко

# 1 124
  • Мнения: 24 467
 Струва ми се че ранният прием в езиковите гимназии е по-скоро неприложим. Какво значи езикова паралелка от пети клас. Да започнат една година само език или да учат предмет на чужд език. Та те още поставят началото на родната граматика до 7 клас. С математиката е друго.

Така ти се струва, т.к., не знам защо, смяташ, че програмата при такъв прием от V клас следва да е същата, като при прием от VІІІ, а това въобще не е задължително.
Имам позната учителка по френски език, която ми е разказвала точно за прием от V клас на две паралелки, като не е имало подготве, като в VІІІ клас, а просто засилено изучаване с часове по езика. Тя споделя, че експериментът бил добър. Жалко, че не е продължил във времето.
Същото е, впрочем, в хуманитарните и математическите гимназии с ранен прием. И при тях нито се учи само математика, нито само БЕЛ. Увеличени са общият брой часове, плюс СИП и, евентуално, допълнителни форми на обучение.
...
Аз никога не обсъждам теми от позицията на мен какво ми "изнася".  Sunglasses
Нивото, на което комуникирам, не е такова.
В случая намирам предложението, за което пиша, за справедливо и затова го подкрепям.

Общи условия

Активация на акаунт