Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 138 564
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 11 137
в София за всяка обявена позиция искат минимум средно образование, сега вече диплома за средно образование може да се получи и след 10 - ти клас и това е шанс за децата, които не  искат да учат, да започнат някаква работа.

# 136
  • Варна
  • Мнения: 2 576
 Хубаво ще махнат оценките до 4ти клас, но ще си останат печатчета, "отлично", "браво" и т.н. Това пак е вид оценяване, децата не са глупави - всяко иска печатчето за най-добре представил се.
 Не съм съгласна с това да не може да повтаря дете, което не успява да научи зададения за годината материал. Кога ще го научи, в следващия клас ли - когато се взимат нов, който се базира на досега научения?

# 137
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
в София за всяка обявена позиция искат минимум средно образование, сега вече диплома за средно образование може да се получи и след 10 - ти клас и това е шанс за децата, които не  искат да учат, да започнат някаква работа.
Къде пише, че ще получат диплома за средно образование? Ще получат диплома за първи гимназиален етап, средното се взема след втория гимназиален етап.

# 138
  • Мнения: 11 137
е може би не съм разбрала, аз си мислех, че е нещо като да имаш средно образование, но не можеш да учиш в университет, ако поискаш

# 139
  • Мнения: 88
Искам само парите да следват ученика. Ние сами ще си изберем училище. Всяка година държавата раздава като премии неусвоените пари от учениците които са в частни училища. Редно ли е? Защо ме крадат с почти 3.000 лв. всяка година (аз съм ги платил като данъци през годините и държавата сега трябва да ги дава за училището на детето).

# 140
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Да. Насила на никого не може да се даде. Ти си избрал да се откажеш. И аз плащам здравни, но понякога не ги ползвам, защото така съм решила.

# 141
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
За това има много теми и писания през годините /следването на детето/.
Аз лично смятам, че то е справедливо, но обратното мнение е също много споделяно.

Май никой не комнетира идеята да отпаднат помощните училища...

# 142
  • Мнения: 88
Е има си хас в 21 век някой чиновник да определя къде да учат децата ми. То е ясно, че има стандарт който дали е частно или държавно ако го покрива значи е ок и всеки може да избира.

# 143
  • София
  • Мнения: 13 701
С удоволствие и голям интерес прочетох написаното от SZA и изцяло подкрепям. Покрива се почти изцяло с моето мислене, вкл. на тема "най-доброто" училище  Wink Например за моето математическо дете в 5 клас най-доброто училище не е СМГ и не защото не я приеха там, а защото ако я бяха приели щеше да се лиши от няколко занимания, в които е доста силна. Така че приемът й там щеше да бъде отчетен като грешка впоследствие.

Ом, коментарите за помощните училища би следвало да се направят от запознати с материята. Ти имаш ли мнение по въпроса за отпадането им?

# 144
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Да, невероятно недоразумение е.
Има работещи и спасителни такива. Може да има и неработещи. Напълно възможно и даже много вероятно.
Премахването им какво решава?

# 145
  • Мнения: 24 467
Е има си хас в 21 век някой чиновник да определя къде да учат децата ми. То е ясно, че има стандарт който дали е частно или държавно ако го покрива значи е ок и всеки може да избира.
Peace
Ако едно учебно заведение покрива определения от държавата стандарт, то смятам, че парите за образование на всяко дете следва да се предоставят на избраното от него/ от родителите му учебно заведение, без значение от формата на собственост на капитала и имуществото му.
Също съм против премахването на помощните училища. Смятам, че у нас няма условия за реално обучение и подпомагане на много деца със СОП в масовите училища и няма изгледи това скоро да се промени. Посещаването в общото училище на всяко едно дете не помага нито на тези със СОП, нито на останалите. Смятам, че случаите следва да се прецизират и в общите школа да отиват само онези, които обективно могат да се справят с тях. Справянето с училищата е умишлено търсен и намерен израз, целящ изразяване на лично отношение.

# 146
  • София
  • Мнения: 13 701
Ом, алтернатива има ли, т.е предвижда ли се? На помощните училища?

# 147
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Не беше ли пуснала ти линк с кратък преразказ? Там пише центрове.. какво ще решат?...
И защо работещо нещо се унищожава?
Интеграцията е много химерна в момента, но услугата трябва все пак да се предостави... децата трябва да се изучат. И когато някъде се получава, /а другаде предполагам -не/ вземи я забрани...

ПП За частно/държавно и аз смятам,  че всеки тярбва да има избор, пък държавата да акредитира и плаща. Но избор на практика няма. И да има предлагане, то е основно в София, и да има търсене, то трябва да е платежоспособно. Двете заедно са пренебрежим процент от всички ученици и удобно им спестява следването... нещо като наказание за елитарност...

# 148
  • София
  • Мнения: 19 940
И аз останах  като Христина 1980 с впечатлението, че двата различни гимназиални етапа биха означавали  точно това.  Едни могат да изберат да свършат с училищното си обучение  след края на 10 клас , след което да вземат диплома за средно, която ще им позволи да работят. В същото време обаче, заради липсата на обучение в последващия етап и недържаните на финала матури, няма да могат да следват във ВУЗ. При желание за следване ще трябва да се изкарва вторият етап на гимназиално образование. Ако не е това идеята, то какви бонуси носи разделянето на гимназиалния етап на две? Та този първи етап  без съответната диплома при това положение не би дал дори правото за упражняване на неквалифициран труд.

# 149
  • Русе
  • Мнения: 12 218
  Не разбрах продължевнието на образованието след средното доколко е обвързано с завършването на 12 клас. Ако е завършил 10 и няколко години по-късно реши да учи.  newsm78

Общи условия

Активация на акаунт