Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 137 971
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 665
  • София
  • Мнения: 1 087
Ако е вярно изложеното  в тази статия, няма да има прием от 5 клас в ЕГ Sad
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2015/09/10/2607233_sled_chetiri_g … ovanie_shte_e_do/

# 1 666
  • Мнения: 5 160
http://www.vesti.bg/bulgaria/obshtestvo/novo-nakazanie-za-nedisc … -uchenici-6042924

" Учебниците – неограничен брой "(Каква стана тя?!?  Shocked)
Учителите пък вече ще могат да избират по какви учебници да преподават измежду неограничен брой, а не както е в момента – измежду три.

"проф. Тодор Танев – министър на образованието и науката. – Имах среща с представители на най-големите издателства на учебници и очаквам до 29 септември да ми бъде представена информация за възможностите за преработване на учебниците от I до III клас. Идеята е те да бъдат готови още за втория учебен срок“  , добави той. "
http://www.azbuki.bg/editions/azbuki/news/198-allnews2015/ed3915/1943-news012015

# 1 667
  • Мнения: 1 058
това изказване го гледах вчера, още тогава ми се видя безумно; тази глупост с учебниците за 2-рия срок надявам се да не стане... че току-виж някои се възползвали и подпънали родителите за смяна на учебници през втория срок с всичките произтичащи разправии и разходи

# 1 668
  • Мнения: 24 467
Що? Това напълно съответства на гениалността на сегашните управленци. Тъкмо се чешат по тиквите как да изпълнят обещанията си за увеличение на учителските заплати, което дадоха преди време официално. Ми ето ти на- родителите ще понапазаруват учебници и с разликата между продажна и корична цена ще качат заплатите на хорицата в отрасъла.
Гениално, наистина! Heart Eyes
...
Аз предлагам да дадат по едни тестове в края на всяка учебна година, а пък до тогава кой ходил, кой не ходил, кой учил и кой не, кой бил с учебници, кой с книги, кой със записки- все тая. Тъкмо ще имаме и повишаване на резултатите за края на годината. Още хрумки.

# 1 669
  • София
  • Мнения: 62 595
нали знаеш какво ще стане с тестовете? Същото като с малките матури на четвъртокласниците - подсказване на поразия. Единствено при първите два випуска се следяха правилата.

# 1 670
  • Мнения: 24 467
 Joy
Вярно ли някой може да приеме това сериозно?

За мен е все едно как ще си го контролират. Като им гледам ежедневните абсурди, та един повече или по- малко не хвърля никак.
Да махат учебниците като щат изобщо. То е равносилно като това, да няма задължителни такива. Без друго от повечето от тях нищо не става. Що учители свестни отдавна карат по записки и препоръчват сериозна литература.


# 1 671
  • София
  • Мнения: 62 595
като нищо ще го направят, направо ме втриса като си помисля. Луда работа.

# 1 672
  • Мнения: 1 359
Единственият далновиден подход с учебниците е да бъдат неограничен брой и по възможност да не подлежат на одобрение от държавата. Причина: държавата бездруго не ги контролира качествено (вж. безумиците в момента), поне качествените учители да имат право да преподават по качествени материали. Конкуренцията има по-добри шансове да доведе до повишаване на качеството от държавния контрол. Неслучайно в много държави с високи резултати в образованието държавният контрол е сведен до минимум.

# 1 673
  • Мнения: 24 467
То комай в държава, която, види се, не може да осъществи функциите си по реализация и контрол на едните учебници поне, би било по- добре хич биля да ги няма задължителни и всеки да си избира книги и учебници на своите си ученици. Thinking

# 1 674
  • София
  • Мнения: 62 595
не може в учебниците всеки да си пише каквото му скефне, защото има учебено съдържавие, одобрено от МОн и щат-нещат, авторите трябва да го покриват. Все едно счетоводителите да не се съобразяват и да не работят по Закона за счетоводството и Нациналния сметкоплан, а юристите да си измислят правните норми и хич да не им дреме за  всичките закони. Просто няма начин.

# 1 675
  • Мнения: 24 467
Те три учебника не могат да вкарат в ред амнайсет години, не знам как ще "проверят и одобрят" този "неограничен брой" такива.
Затова и резултатът ще е същият, като въобще да ги няма.
Знам, че и това няма да въведат. Кога е било сутринта да обявят нещо и до довечера да не променят становището си и то няколко пъти?

# 1 676
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не е необходимо да се одобряват неограничен брой учебници. Учебната програма по даден предмет е една и учителят е длъжен да си изготви разпределението на уроците по нея. Ако учебникът се различава съществено от тази програма, то той няма да върши никаква работа и съответно учителите няма да го избират.

# 1 677
  • Мнения: 264
Конкуренцията има по-добри шансове да доведе до повишаване на качеството от държавния контрол. Неслучайно в много държави с високи резултати в образованието държавният контрол е сведен до минимум.

Като замисъл- добре, само да не стане като при (някои) лекари, които изписват на пациентите си не възможно най-доброто за тях лекарство, а това, за което после получават обратно процент от цената му от вносителя/разпространителя/производителя...

... има учебено съдържавие, одобрено от МОн и щат-нещат, авторите трябва да го покриват...
Точно така е! Но колкото и да е парадоксално, излиза, че това е част от проблема. Имам близък, за който без преувеличение мога да кажа, че е учен на европейско ниво. Преди няколко години го бяха привлекли в един авторски колектив за написването на нов учебник по неговата дисциплина. Беше го приел много присърце- най-малкото неговите деца учат основно и начално образование в България и той е много мотивиран да има читави учебници. Но след като беше прочел държавните изисквания, сам се оттегли: според него, ако се спазят всички изисквания за одобряване на учебника, той просто няма как да се получи добър.

# 1 678
  • София
  • Мнения: 17 652
Аз не знам защо точно е нужно да се повтарят доказано неуспешни експерименти, ама...

Това с безбройните учебници го имаше вече. В зората на демокрацията. Помня тогава класната ми ми обясняваше как избира учебник... общо взето, според това кой е излязъл пръв и съдържанието. Защо ли? Ами, защото първо, не се осигуряваха безплатни копия (добре де, в първата година на експеримента) и, второ, и да ги има, и да ги няма, тя така или иначе не е физически в състояние да прочете - и осмисли! и сравни! , примерно, 15 - 20 учебника за всеки склас (прогимназиален и гимназиален курс, това са, по онова време, 8 бройни) м/у 1ви (споменах ли зората на демокрацията? - тогава излизаха... все нови...) и 15ти септември. Но дори и по-рано да ги има всичките "на тезгяха", пак е абсурдно. Учителите не са компютри, все пак. Все е по-добре да се одобрят 3, или 5, или колкото и да са - и да се прочетат! Внимателно! От поне някаква комисия - не от 1 човек, а поне от 5, независими, които да проверят за фактически грешки, логически несъответствия (особено учебниците по математика и информатика - ако изобщо някой ден доживеем да има такъв предмет) и за граматически грешки - особено учебниците по БЕЛ, история и т.н., смислови грешки - като повтарящи се абзаци или изцяло несвързани такива, копирани от различни източници...

# 1 679
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Много, много са елементрани нещата. Мъчнико практичност трябва.
Парите са много малко и изобщо не стигат даже за основни неща. Затова се харчат първо за добра комисия и екип по организация на избора и после се избира един учебник. Спестените пари отиват за друго. Ако ще са в МОН харчени - за отглеждане на учители примерно.

Иначе ще продължи по книжарниците да пише "Учебници одобрени от МОН". А това е пълно безумие.
Неодобрените "учебници" ли са в действителност?

Общи условия

Активация на акаунт