Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 138 058
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 695
  • Мнения: 2 956
easy rider,
Помня този учебник - култов е! В зелено са нашите страдания особено с домашните (Училището нямаше инвентар за опити и се прехвърляха за домашна работа, придружени със съответните указания за адаптиране в домашни условие):

ОК, на децата им ще им бъде трудно  да преценят откъде да четат. А дали сега им е лесно, когато четат одобрените от не знам кого си бълвочи? Без да се извинявам за определението. Малък пример с учебника по "Човекът и природата" за 4 клас:
Урок 1: Свойства на веществата
За домашно да сравнят свойствата на вода и тебешир, включително на ВКУС. И моето дете нали е изпълнително искаше да дъвче тебешира! Естествено забраних и в тетрадката написах ОМ (особено мнеиение).

Вторият урок е "Полезни изкопаеми" няма домашно, няма драма
Третият - "Почва". За домашно: да опечем във фурната (чисто нова към онзи момент) пръст, кал, сухи и гниещи листа.
Скрит текст:
Нищо не съм пекла. Обадих се в агенция по почвени ресурси и след като се смяха на воля, ми казаха какво да пиша + обяснение защо не се прави във фурната. Но моето нали си е изпълнително, настояваше да правим опита вкъщи. Пак писах ОМ - училището да си купи инвентар

Четвъртият: "Измерване на температурата".  
Петият дава искрица надежда за логическа последователност: "Водата при различни температури".
С шестия обаче играта на асоциации продължава с бясна скорост: "Замърсяване и пречистване на водите"... Тук имаше някакви неверни неща (в смисъл остарели теории), но вече не ги помня добре. На детето му писна да пиша ОМ в тетрадката и спря да ме занимава с домашните....

# 1 696
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
"Телата, които потъват, са съставени от вещества, по-тежки от водата. Металите, камъните и стъклото са по-тежки от водата.
Телата, които плават на повърхността на водата, са съставени от вещества, по-леки от водата. Коркът, дървото и ледът са по-леки от водата.
При избора на материали за различни цели трябва да се отчита колко леки или тежки са те. Например повечето хора предпочитат зимни якета и палта, направени от леки материали."

И какво му е на този текст? Според мен си е много хубав даже, нещата са верни и напълно разбираеми за четвъртокласник. Това с палтата е просто пример, и казано - "например". Би могло да се продължи - например валяците се правят от тежки материали, за да могат да заглаждат асфалта. Примерите са илюстрация на твърдението, че "При избора на материали за различни цели трябва да се отчита колко леки или тежки са те."

Това не е текст изобщо. И Човек и природа, и Чпвек и общество /ако това беше името/, са написани така. Опитали са се да направят кратки текстове, но никак не им се е получило и явно редакторът е бил зает с нещо по-интересно, та са публикували студентски записки, но без форматирането. Така се получават много "параграфи от по едно-две изречения. И ако случайно между тях няма абсолютна никаква връзка то може да мине и незабелязано защото то връзка между "параграфите" така и така няма.

# 1 697
  • Мнения: 138
"Телата, които потъват, са съставени от вещества, по-тежки от водата. Металите, камъните и стъклото са по-тежки от водата.
Телата, които плават на повърхността на водата, са съставени от вещества, по-леки от водата. Коркът, дървото и ледът са по-леки от водата.

Да де, ама има дървета, които са по-тежки от водата (плътността на Krugiodendron ferreum примерно стига до 1.4), a има и метали с плътност по-ниска от 1 (например на лития е 0.534)

# 1 698
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Толкова ли няма теми, в които да обсъждате съдържанието на учебниците?
При положение, че приемането на закона е въпрос на дни, то всеки нов отговор, с който отварям темата е с надежда науча нещо за новия закон, а то пак някой си прави разбор на учебниците. Ако не ги намирате темите, да ги намеря аз, искате ли?

# 1 699
  • Мнения: 138
Какво да му се дискутира на закона, което да не е дискутирано вече в предните 114 страници?

Колкото читаво е останало в системата, ще се затрие и то. Това е.

# 1 700
  • Мнения: 1 359
Толкова ли няма теми, в които да обсъждате съдържанието на учебниците?
При положение, че приемането на закона е въпрос на дни, то всеки нов отговор, с който отварям темата е с надежда науча нещо за новия закон, а то пак някой си прави разбор на учебниците. Ако не ги намирате темите, да ги намеря аз, искате ли?

За учебниците стана въпрос по повод допускането на неограничен брой учебници именно от този закон  и доколко това е стъпка  в добра или лоша посока. Всички влизаме тук с цел да научим и обсъдим неща, свързани със закона, но ако единственото, което интересува някого, е дали са го приели и нищо друго, то това може да се научи и от новините, нали?

# 1 701
  • Мнения: X
Какво да му се дискутира на закона, което да не е дискутирано вече в предните 114 страници?

Колкото читаво е останало в системата, ще се затрие и то. Това е.
Проектът се състои от над 350 члена и още 50 параграфа, плюс още около 430 страници доклад на комисията по образование.

Ако смяташ, че няма какво повече да кажеш, не пиши тук, вместо да пълниш темата с неща, които нямат нищо общо с нея.

# 1 702
# 1 703
  • Мнения: X
Стига бе! Кога успяха да го приемат?
 Преди по-малко от седмица бяха преди средата, вчера са работили само един час...
Петилетката за три години?  Mr. Green

# 1 704
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
И на мен ми се чу нещо по новините, ама гледам в темата само глупости се обсъждат.
Е, явно вярно съм чула.

# 1 705
  • Мнения: 138
Проектът се състои от над 350 члена и още 50 параграфа, плюс още около 430 страници доклад на комисията по образование.

Ако смяташ, че няма какво повече да кажеш, не пиши тук, вместо да пълниш темата с неща, които нямат нищо общо с нея.

Хмм, странно изказване, доста добре си спомням как някъде около 20-30-та страница, бях минал през целия закон от до.

# 1 706
  • Мнения: X
Хмм, странно изказване, доста добре си спомням как някъде около 20-30-та страница, бях минал през целия закон от до.
Първото ти включване е на 21 страница и някак не създава впечатлението ,че си чел проекта.
Погледнах и няколко последващи твои мнения. Няма нито едно, което к да коментира конкретно проекта. Всичко е общи приказки.
Все едно. Да приемем, че си " минал" през целия проектозакон и нямаш какво вече да кажеш по въпроса.
Това не означава, че трябва да пишеш в тази тема всичко, което ти е на сърце.
Ако някакъв друг проблем те вълнува и искаш да го обсъдиш с останалите потребители - пусни тема.

# 1 707
  • Мнения: 138
Значи не е било на 20-30 страница, а някъде към 40-50-та.

Все тая

Да разбирам ли, че на теб законът ти харесва?

# 1 708
  • Мнения: 24 467

Ай, на хайрлия да'й!
 bishop
Сега нека всеки си почете и ще обсъждаме.

# 1 709
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
....
Сега нека всеки си почете и ще обсъждаме.
Има ли го някъде крайният вариант, т.е. новият закон?

Общи условия

Активация на акаунт