Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 138 008
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 470
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
http://www.dnes.bg/obrazovanie/2015/05/29/pari-lihvi-krediti-i-z … klasnicite.265138

"Министерството на образованието и науката предвижда в шести, седми и осми клас да се изучава предприемачество, което да бъде свързано с финансовата грамотност и с други икономически знания и умения, с които учениците да свикнат да боравят..."



Пак от там
" ... концепциите, предлагани от държавата, са погрешни или нерелеванти. Докато частните компании, образовайки хората, ги превръщат в потенциални клиенти ..."

 ooooh! Като не могат по друг начин, ще си ги подготвят от шести клас.

Меко казано, много съм скептична към целите и реализацията на тези часове. Не оспорвам нуждата от финансова култура, която не винаги се получава в семейството.

Последна редакция: пн, 01 юни 2015, 23:14 от jd

# 1 471
  • София
  • Мнения: 17 652
Предприемачество?
А не, примерно, "елементарна икономика", "основи на икономиката" или... ами, да речем, "планиране на семеен бюджет".
Странно...
Какво по-точно ще предприемат?
Предприемачът, изобщо казано, е, поне първоначално, с голяма вероятност носителят на идеята... не непременно икономистът в предприятието.

# 1 472
  • Мнения: 138
Основите на микро- и макроикономиката могат да се минат на елементарно, но разбираемо ниво за един семестър някъде в горните класове. И би било полезно.

Но това тук си е чиста проба идеологическа индоктринация

Последна редакция: вт, 02 юни 2015, 08:45 от G-M

# 1 473
  • Мнения: 24 467
Предметът география е с добавка икономика. По математика също има възможност за текстови задачи в тази връзка.  Няма смисъл от отделен предмет и то още от шести клас.

Това си мислех и аз. Пък  и нещо такова пише във втория абзац от статията, като начин на въвеждане- не е задължително да е нов предмет.
У мен винаги е битувало усещането за липса на мисъл и наличие на хаос при управляващите по отношение всички техни концепции за промени и реформи /не само образователни/, което е най- страшното.

# 1 474
# 1 475
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
....
У мен винаги е битувало усещането за липса на мисъл и наличие на хаос при управляващите по отношение всички техни концепции за промени и реформи /не само образователни/, което е най- страшното.

Заслугата за това усещане не е само у управляващите. Понякога журналистите, за да създадат сензация или за да им прочетеш статията, правят от мухата слон.
Изобщо не вярвам точно сега да са седнали да мислят нещо съвсем ново, когато са на прага на приемане на закона. Най-вероятно някой е споделил нещо във връзка със закона или просто е разсъждава и ето какво е излязло след журналистическата интерпретация.

# 1 476
  • Мнения: 5 177
6  клас е раничко за подобно обучение, по-скоро мястото му е в средното образование.
Освен финансова грамотност в средното има нужда и още от Труд и право, охрана на труда и др свързани със законодателство , права и задължения на работника.
Навремето в техникумите си имахме такъв предмет, но в гимназиите нямаше

# 1 477
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Сега също има ЗБУТ - здравословни и безопасни условия на труд.

# 1 478
  • Мнения: 5 177
Сега също има ЗБУТ - здравословни и безопасни условия на труд.
Обаче има ли го в ЕГ, МГ и реалните гимназии

# 1 479
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Професионалните гимназии подготвят с професия, в която трябва да се знаят тези неща. Другите гимназии подготвят за ВУЗ, където ще те научат къде да си ги прочетеш, ако се наложи да ръководиш някакви работници. В гимназията не се излиза с професия и съответно няма да можеш да работиш там, където тези правила ще ти трябват.

# 1 480
  • Русе
  • Мнения: 12 212
  Безопасност на труда е дисциплина, която е по редно да се включи като раздел в часовете по съответната професионална подготовка, а не като отделен предмет с най-вероятно общи учебници за различни професии.

# 1 481
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
  Безопасност на труда е дисциплина, която е по редно да се включи като раздел в часовете по съответната професионална подготовка, а не като отделен предмет с най-вероятно общи учебници за различни професии.
Точно така е включен. Интересно ми е как коментирате, не само ти, неща, с които не сте запознати.

# 1 482
  • Мнения: 5 177
По мое мнение е нужно и в гимназиите дето готвят за ВУЗ да поназнайват права и задължения като работници, защото във ВУЗ пък изобщо тези неща не са заложени в програмата.. и така си излизат едни незнаещи що е осигуровка, как изглежда ТД и тн, и тн ..
Същото е и при финансовата грамотност.. Абе учат се децата в движение по трудния начин, като се опарят

# 1 483
  • Русе
  • Мнения: 12 212
  Е хайде сега, сякаш друг не коментира въпроси, дето няма никакво отношение.  Grinning, доста по разпалено и неаргументирано при това .
Сега също има ЗБУТ - здравословни и безопасни условия на труд.
    От поста остава впечатление, че въпросният ЗБУТ е отделен предмет, доколкото се коментираха предмети за изучаване.

# 1 484
  • Мнения: 5 177
ЗБУТ учих и аз в техникума, наред с това да се пазим от тока и въртящи се части ни говореха и за права и задължения като работници..
В трети курс студентка почнах работа и бях единствената, която попита за работно време, ТД и осигуровки. Другите си поработиха по 6м без ТД, щото според шефката така се правело пробно
Аз имам ТД от първия си работен ден, защото на втората седмица я питах право куме в очи ще ли има както е по закон или да си ходя.

Общи условия

Активация на акаунт