Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 137 968
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 500
  • Мнения: 5 177
Има достатъчно житейски теми, че да набутват каквато и да било религия в светските училища.
Да си направят отделно СИП часове по религия и всеки да си учи каквато си иска, ако му се иска изобщо..

# 1 501
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
За съжаление религията е застъпена в няколко предмета. Уж за обща култура, но по литература учат доста сериозно някои неща и много зависи от настройката на учителя, който я преподава.

# 1 502
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Да, уж учат много по литература, но не е ясно какво. Коте, кКато европейци и балканци има какво да им трябва за обща култура. Особено в нашата страна, която няма национална образователна политика. Не че другаде има, но при нас нещата са многопластови и доста поодменяни.
Църквата иска да предава ценности, които са били основата и на просвещението, обаче и начинът има значение, особено в днешно време. Не знам дали не би трябвало даже с историята да се ограничат в чуилище, но пак няма гаранции че ще е читаво преподадена.

# 1 503
  • Мнения: 1 058
пълна трагедия на матурите по математика; поне за Варна двойките по математика са малко над 25% от явилите се; по български положението е малко по-добре...

но така или иначе несъстоятелността на образователната ни система в настоящия й вид е просто ужасяваща; по математика имаше много лесни задачи (ха-ха, включително и намиране обиколката на триъгълник), но явно и това не е помогнало на всеки 4-ти явил се да издрапа до заветната тройчица... напълно резонния въпрос е тези деца как изобщо са стигнали до завършване на 7-ми клас при положение, че познанията им по основна дисциплина като математиката въобще ги няма...

необходими са драстични промени, ама мнозинството в образователната ни система иска да си я кара по старому; и с това което е записало в новия проектозакон ще успее да си запази статуквото за съжаление...

кратко обобщение на положението има в OffNews:

"Масово седмокласниците имат двойки по математика на изпита за гимназиите. Общо 16 993 ученици са скъсани на задачите - 14 939 на първия модул, други 2054 на втория.

Двойките по български и литература са общо 9148.

Това са най-слабите резултати от 6 години насам.

Тази година тройката е равна на 18 точки."

И това на фона, че малката в 5-ти клас, без да е някакъв изявен състезател по математика, изкара около 50 точки от задачите на 1-ви модул...

Последна редакция: ср, 03 юни 2015, 13:58 от Rumen_s

# 1 504
  • Мнения: X

кратко обобщение на положението има в OffNews:

"Масово седмокласниците имат двойки по математика на изпита за гимназиите. Общо 16 993 ученици са скъсани на задачите - 14 939 на първия модул, други 2054 на втория.
Това няма как да е вярно. Втори модул не се оценява отделно. Точките от него се прибавят към точките от първи модул и така се формират точките, които се преобразуват в оценка за кандидатстване.

# 1 505
  • Мнения: 1 058
за мен основния проблем е в първи модул, над половината от задачите в него бяха елементарни, но дори и това се е оказало непреодолимо препятствие за огромна група деца; иначе цифрите може би са 14939 двойки на 1-ви модул и 16993 двойки на 2-та модула общо

и чакам някой от работещите в образователната система (? Лиляна) да ми обясни как изобщо тези деца са стигнали до явяване на матура след 7-ми клас...

# 1 506
  • Мнения: 24 467
За мен има едно решение- отпадане на тестовата форма за проверка на знания /съжалявам за становището на разни други хора по въпроса, разминава се с моето/, усвояване на математиката с по- малко обем, но повече упражнения с разписване на задачи и много писане на собствени текстове, което включва изразяване на лично мнение с мотивировка. В противен случай НВО си остава на ниво на един клюкарник, като тукашния.
Ако НВО бе една нормална проверка без готови отговори, то истината щеше да блесне в още по- трагичните си реални краски. По мое време, убедена съм, ако имаше такива масови препитвания, нещата нямаше да са много по- добри.
А, да, тройката следва да е над 25% покрит материал, особено е нужно при тестово препитване. Другото са смешки.
...
Може би за ІІ модул са имали предвид нерешени задачи или въобще неявили се на него.
...
За мен има смисъл от професионално преподаване на основи на икономиката и правото. За първото вече споделих, че имам виждане и предпочитам да се компилира с географията и тя да си е според наименованието на предмета. А може и с Домашния бит. За второто е редно да се учи в средното училище при уж по- зрели ученици.
Още тая надежди след Х клас, поне, да се спре с безумието да се учи всичко. Един от най- важните въпроси, който бе само зачекнат, но не и решен професионално в новите предложения, бе точно този. Очаквам да видя как ще го преработят, а след това- и доразработят в подзаконовата нормативна база.

Последна редакция: ср, 03 юни 2015, 14:38 от Judy

# 1 507
  • Мнения: 84
Аз съм майка на дете в 4 клас. Детето ми учи в квартално училище в София. Задачите не се разписваха в тетрадки, а се пишеше на сборниците - където се намери място. На две родителски срещи попитах защо така работят. Беше ми отговорено, че така го изисквали от РИО? Не съм убедена, че това е истината. Голям труд беше, тази година детето да се научи да разписва задачите - разбира се в къщи! Всичко смята на ум и т.н. Ами то започва от началното образование! Постоянното задълбочаване на немарливостта, води до ниско ниво на образованието. Вярвайте ми, ние започнахме с по една тетрадка от 60 листа за домашна и работа в клас и свършихме годината без да сме ги изписали докрай.

# 1 508
  • Мнения: 5 177
Във варненско квартално училище задачите се разписват от края на миналата година (т.е краят на първи клас, когато и започнаха с текстовите задачи)
Дадено :
Търси се :
Решение :
, явно при нас изискванията на РИО са други  ooooh!

И аз не одобрявам сметките на ум,на пръсти и още каквото се сетите без разписване, защото в горните класове задачата е с няколко етапа и сметките наум не вършат работа

# 1 509
  • Варна
  • Мнения: 2 133
Обяснението на този проблем от страна на учител е "Нивото на децата става все по-ниско и е невъзможно да се изисква разписване, а и това е стратегия на системата". Друго мнение - на друг начален учител: "Щом може наум, защо се тревожиш?" (но във втори-трети клас може наум, по-нататък откъде навик да пише?) Може би някой от учителите в темата също ще сподели мнение?

# 1 510
  • Мнения: 5 177
Обяснението на този проблем от страна на учител е "Нивото на децата става все по-ниско и е невъзможно да се изисква разписване, а и това е стратегия на системата". Друго мнение - на друг начален учител: "Щом може наум, защо се тревожиш?" (но във втори-трети клас може наум, по-нататък откъде навик да пише?) Може би някой от учителите в темата също ще сподели мнение?

Това за кой град се отнася?

# 1 511
  • Мнения: 11 130
да и моят син беше в първи клас и всичко се решава в сборника, тетрадката са я изписали до половината. По мое време не беше така. Дали от този начин на учене са двойките в седми клас? Не съм съвсем наясно, сега започва сблъсъка ми с образователната система.

# 1 512
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
... чакам някой от работещите в образователната система (? Лиляна) да ми обясни как изобщо тези деца са стигнали до явяване на матура след 7-ми клас...
В училището, в което аз преподавам, няма нито една двойка.
За другите - не е тайна, че децата минават,защото второгодниците не носят пари.

Методиката на преподаване не е застъпена в закона за образование. Така че сърдете се на конкретния преподавател, не на закона.

# 1 513
  • Мнения: 84
Да, методиката не е застъпена в закона. Но от страна на РИО спускали се методика - как да се преподава?

# 1 514
  • Мнения: 84
Обяснението на този проблем от страна на учител е "Нивото на децата става все по-ниско и е невъзможно да се изисква разписване, а и това е стратегия на системата". Друго мнение - на друг начален учител: "Щом може наум, защо се тревожиш?" (но във втори-трети клас може наум, по-нататък откъде навик да пише?) Може би някой от учителите в темата също ще сподели мнение?
Тази стратегия на системата, откъде идва?

Общи условия

Активация на акаунт