Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 138 253
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 2 010
# 2 011
  • Мнения: 24 467

Смятам да се запозная с подзаконовите нормативни и останалите юридически актове, когато станат готови всичките. Надявам се до 01.08. това да се случи. Защото трябва да се случи.
Засега нямам мнение, т.к. не познавам из основи фактите, върху които трябва да разсъждавам. Ще изчака.

# 2 012
  • София
  • Мнения: 3 824
Нещо съм пропуснала новините тия дни ... "Даваш ли, даваш, балканджи Йово" е проблемът? В кой клас се учи сега? Моите спомени от изучаването на това стихотворение са кошмарни.

# 2 013
  • Мнения: 24 467
По- скоро се обсъждаше замяната на "История славянобългарска" с "Робинзон Крузо" нейде из ІХ ти клас май.  Simple Smile
Последното произведение като никак не мога да си го представя за първоначално запознаване на възраст над 10 години, ама нейсе- лично изолирано мнение може да ми е.

# 2 014
  • Мнения: 5 160
Judy, до 22.02. е срокът за обществен дебат по учебните проекти. - 2, 6, 8 клас.
http://www.mon.bg/?go=page&pageId=7&subpageId=63

# 2 015
  • Мнения: 24 467
Да. Нали го правят по отделни класове. То и в интервюто с Т. някъде се спомена. Даже имаше въпрос защо е така, на такива пакети, а не цялостно, доколкото видях.
Обикновено пиша, ако нещо се присетя и смятам, че е важно. Пращам в сайта на МОН при подобно обсъждане.

/Сега съм болна и имам страшно главоболие. Но определено мисля като се пооправя до събота да видя наистина за какво иде реч в програмите и да обсъдим, ако намерим какво, за да се напише./

# 2 016
  • Мнения: 5 160
Да, който е минал през съответния клас може да сравни "новата" програма по предметите ...
Бързо оздравяване.

# 2 017
  • Мнения: 1 359
Всъщност предложението е "Робинзон" да се учи в 6 клас, а "Историята" да остане за 9-ти. Което не означава, че никъде преди това не се споменава за нея или Паисий. На мен лично ми звучи много разумно; не мисля, че повечето деца в 6 клас биха чели с желание текст като "Историята" и биха вникнали в него. "Робинзон Крузо", от друга страна, има много по-голям шанс да събуди/поддържа интерес към четенето, което е доста важно.
Изобщо, в това интервю Ваня Кастрева за първи път ми прави добро впечатление. Опита се неколкократно да обясни, че първо, никой нищо не е изхвърлил, свалил и пр., а просто се прави опит да се съобрази материалът с интересите и възрастта на децата, и второ, че с новите програми се предвижда учителите да имат повече време и по-голяма свобода да подбират материал, да организират часовете си и пр. според собствените си разбирания и конкретните класове и деца пред себе си. Потресена съм от първосигналното възмущение, което заля мрежата, как се опитвали да унищожат българския дух и не знам какво си. Да не говорим как се втренчиха масово в лапсуса с "автора".

# 2 018
  • Русе
  • Мнения: 12 214
   Доста по неразбираеми  за тях неща от История славянобългарска учат в 6 клас. Как преди няколко века, неграмотни са я разбирали, а за нашите деца учили няколко години история и литература ще е непонятна. Нещо не ми се вързва това обяснение.

# 2 019
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Споделям мнението на easy rider, единственият недостатък на тези проекти е, че са предложени на парче. Има проект само за осми клас и не е ясно какво ще следва след него.

# 2 020
  • Мнения: 24 467
Всъщност предложението е "Робинзон" да се учи в 6 клас, а "Историята" да остане за 9-ти. Което не означава, че никъде преди това не се споменава за нея или Паисий.

Това разбрах в цитираното интервю с Танев от линка по- горе.
Миналата седмица се обсъждаше "замяна" и се говореше за осми или девети клас- не помня добре.
Аз също смятам, че текст, като Историята, няма какво да прави при малките ученици, които няма да го схванат. Тя се споменава по история още в ІІІ клас. Докато Робинзон в VІ клас бива.
Освен това определено намирам, че стиховете на Ботев и Вазов също вървят добре при деца от VІ-VІІ клас, когато и българската история са успели да поасимилират, че и с текстове да са се научили да работят по- добре.
Точно защото не съм прочела директно източника /програмите/ не смея да обсъждам- всеки ден някой си пише нещо къде разбрал, къде- не.

   Доста по неразбираеми  за тях неща от История славянобългарска учат в 6 клас. Как преди няколко века, неграмотни са я разбирали, а за нашите деца учили няколко години история и литература ще е непонятна. Нещо не ми се вързва това обяснение.
Най- излишният и зле поднесен и преценен материал, спрямо възрастта на децата и техните нужди, е този по български език- граматика, V - VІІ клас.
Що се отнася до "Историята славянобългарска"- не може да се сравняват хората от преди столетия с днешните. Езикът, на който е написана тя, е много далечен от нашия. Мисленето на хората е също много променено.

# 2 021
  • София
  • Мнения: 3 824
Значи пак журналистите ни заблуждават търсейки сензация...

# 2 022
  • sofia
  • Мнения: 9 235
От кога журналистите са достоверен източник?

# 2 023
  • София
  • Мнения: 3 824
Никога, НО хората обикновено се информират от тях. И по първосигналните реакции на народа си личи какво влияние имат журналистите върху общественото мнение.
Напоследък имаме доста примери за това.

# 2 024
  • Русе
  • Мнения: 12 214
  Коментарите в темата са по повод http://www.mon.bg/?go=page&pageId=381&subpageId=63 и коментарите на Тодор Танев.

Общи условия

Активация на акаунт