Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 137 915
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 2 220
  • Мнения: X
Никой няма да пусне дете от часа, ако няма възрастен, който да го поеме. Най-често това е някой от роднините или личен асистент, бавачка и т.н. Няма нужда да драматизираш за изтичване на улицата.
Не драматизирам. Разсъждавам хипотетично. В случая говорим за дете с аутизъм. Да, никой няма да го пусне. Да, в състояние на временна невменяемост, то може да блъсне и учител, и бавачка и да избяга на улицата или да се нарани в сградата на училището.

# 2 221
  • Пловдив
  • Мнения: 1 403
    Вече нямам отношение към българската образователна система и не съм чела новия закон подробно, но мога да споделя как са уредени отсъствията на децата със СОП в Германия. Като изключим съвсем немаловажния факт, че всяко дете си има индивидуален помощник-учител, напълно финансиран от общината, всичко друго е напълно приложимо в България. В началото на учебната година се обсъждат най-стресовите ситуации за детето в училище. Например, за моя син това са часовете по физическо. Шумът и ехото в салона го превъзбуждат. Съответно с писмо от наблюдаващия ни лекар, изпратено директно в училището детето се освобождава от тези часове. При възможност те се заместват с нещо друго. Детето абсолютно винаги се предава от учител на родител. Ако има проблем в час, синът ми се извежда в стаята за игра или отиват на разходка в парка. Като бонус понякога му дават да разхожда училищното куче  Simple Smile. Нищо сложно няма при добро желание и прилично финансиране. Учителите са спокойни, защото се чувстват подкрепени, а родителите не живеят в постоянен стрес  и с телефон в ръка.

# 2 222
  • Мнения: 2 165
The Game, благодаря за включването!  bouquet
В тази връзка се чудя толкова ли е трудно да се приложат добрите европейски практики за децата със СОП?
Постоянно се пише колко много се работи и се препуска в приемането на почти всички стандарти в МОН, а условията и реда за издаване на медицинските бележки виси от години...
Медицинските бележки на учениците – правила, проблеми, възможни решения
Цитат
Липсата на нормативен ред е предпоставка за продължаващите проблеми, свързани с медицинските документи, вкл. и с медицинските бележки.
От 2008 медицинската бележка (бл. МЗ 120) – дори не се използва като понятие в правилата, утвърждавани от НЗОК. Но въпреки това бл. МЗ 120 продължава да се използва в лечебните заведения.
От всичко казано, може да се направи единственият извод, че правила за вида, съдържанието, издаването, ползването на медицинските бележки липсват. Тази констатация е в основата на съществуващите порочни практики с издаването на удостоверителния документ, наречен медицинска бележка.
Крайно време е министерствата да работят в екип!

# 2 223
  • София
  • Мнения: 62 595
Никой няма да пусне дете от часа, ако няма възрастен, който да го поеме. Най-често това е някой от роднините или личен асистент, бавачка и т.н. Няма нужда да драматизираш за изтичване на улицата.
Не драматизирам. Разсъждавам хипотетично. В случая говорим за дете с аутизъм. Да, никой няма да го пусне. Да, в състояние на временна невменяемост, то може да блъсне и учител, и бавачка и да избяга на улицата или да се нарани в сградата на училището.

Децата, които са склонни към подобни прояви обичайно си имат личен асистент или друг възрастен, който винаги е около тях. Ако изпадне в толкова тежка временна невменяемост ни учител ще го спре, ни нищо, така че е безпредметно да се обсъжда дали учителката ще го пусне навън или не.

# 2 224
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Учителят не може да го спре, но е длъжен да отрази отсъствието му. От там нататък не е грижа на учителя това отсъствие как ще се извини.

# 2 225
  • Мнения: X
Да се включа и аз в темата с въпрос:
Децата с аутизъм, които получават временно претоварване и трябва да излязат от час поради състоянието си, как класния ще оформя отсъствията им в този случай?
Всъщност проектът на наредбата за приобщаващото образование, в която е регламентиран и въпросът за извиняване на отсъствията в момента е в процес на обсъждане. Защо не отправите питането директно към екипа, който работи по нея? Може да се окаже полезно и за други хора.

Бележки, становища и предложения по проекта на Наредба могат да бъдат изпращани към дирекция „Достъп до образование и подкрепа на развитието” на e-mail: g.gancheva@mon.bg и a.yotova@mon.bg до 1 септември 2016 г. (включително).

Въпроса си може да зададете и в специалния сайт за реформата.

http://zareformata.mon.bg/index.html#contact

# 2 226
  • София
  • Мнения: 62 595
Учителят не може да го спре, но е длъжен да отрази отсъствието му. От там нататък не е грижа на учителя това отсъствие как ще се извини.

Тогава последното нещо, което ще му е на ума е да ходи до бюрото и да пише отсъствие. По-важното ще бъде да извика охрана или полиция да търси детето.

# 2 227
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не съм съгласна с това, но вече не ми се обяснява защо.

# 2 228
  • Мнения: X
Децата, които са склонни към подобни прояви обичайно си имат личен асистент или друг възрастен, който винаги е около тях. Ако изпадне в толкова тежка временна невменяемост ни учител ще го спре, ни нищо, така че е безпредметно да се обсъжда дали учителката ще го пусне навън или не.
Да, и аз твърдя същото. Освен това твърдя, че ако се случи подобно нещо, учителят трябва да напише отсъствие. Ако има елементарен инстинкт за самосъхранение (на работното място и не само на него).

# 2 229
  • София
  • Мнения: 62 595
И? Ко прайм?

# 2 230
  • Мнения: X
Ко прайм, ако съм учител?- Пиша отсъствие.
Ко прайм, ако съм родител?- Хващам се за главата и редя благопожелания към списъка на роднините по женска линия на просветния министър и вся остальная сволоч.

# 2 231
  • Мнения: X
Спираш да трупаш безсмислени постинги с глупави въпроси и започваш да четеш внимателно.
[Освен това твърдя, че ако се случи подобно нещо, учителят трябва да напише отсъствие.
Т' ва прайм, око сме учители.
На съфорумката, задала въпроса, дадох съвет по-нагоре.

# 2 232
  • София
  • Мнения: 62 595
Отсъствието е най-малкият проблем, но щом за теб е безсмислено, ок! Животът, и в частност училището, не са само за отличници, нито най-важното е да се пишат отсъствията своевременно. Много неща не знаеш, затова най-важно ти е отсъствието.
Опита ти за обида на тема безсмислени постигнги и глупави въпроси ти го връщам  да се порадваш на произведението си. Държиш се грубо към мен - трябва ли и аз да бъда груба, за да се усетиш?

# 2 233
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Трябва ли да правим нещо?
Родителят или се съобразява с приетите правила в училище, които да спазва, а ако не му е възможно търси други начини и форми за образование и социализация, а такива има не малко. Щом детето не може да участва нормално в учебния процес, то специалист може да го насочи към друга форма на обучение и това е предвидено в закона.

# 2 234
  • Мнения: X
Отсъствието е най-малкият проблем, но щом за теб е безсмислено, ок! Животът, и в частност училището, не са само за отличници, нито най-важното е да се пишат отсъствията своевременно. Много неща не знаеш, затова най-важно ти е отсъствието.
Опита ти за обида на тема безсмислени постигнги и глупави въпроси ти го връщам  да се порадваш на произведението си.
Обичайният ти тон. На мен не ми е важно отсъствието. Важно е нещата да се случват по правилата. Ако детето не може да вземе нормално участие в учебния процес, в новия закон са предвидени доста форми на неприсъствено обучение. Това също го споменах преди страница-две.
Скрит текст:
Ти понеже много неща знаеш... Да не кажа - всичко. Няма тема, в която да не присъстваш. Често - просто, за да запишеш мнение.

Общи условия

Активация на акаунт