Задачка май те затруднява, тук някой бързо я решава и добре я обяснява :)

  • 76 093
  • 737
  •   1
Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 1 857
Благодаря, Дидева.   bouquet Аз намирам само тези файлове, с тези отговори. Дано тази година да няма такива неща с първолаците и да са по-ясни задачите Simple Smile

А и на жирафа от 2012 г. много му се чудих, но мисля, че и тази задача е много объркана и обсъждана вече. Но лошото е, че там даже  и отговори не намирам. Т.е колко правоъгълника са в края на краищата?

# 121
  • Мнения: X
2013-първи клас
Жирафа го дъвкахме и него надълго и нашироко. По спомени организаторите бяха приели, че трябва да се броят само единичните фигури(в смисъл, че примерно двата квадрата от тялото аедно не образуват правоъгълник. Същото и за краката). Иначе се получаваше отрицателно число след пресмятанията, ако не се лъжа.

# 122
  • София
  • Мнения: 17 652
Благодаря, Дидева.   bouquet Аз намирам само тези файлове, с тези отговори. Дано тази година да няма такива неща с първолаците и да са по-ясни задачите Simple Smile

А и на жирафа от 2012 г. много му се чудих, но мисля, че и тази задача е много объркана и обсъждана вече. Но лошото е, че там даже  и отговори не намирам. Т.е колко правоъгълника са в края на краищата?

Възможно ли е да гледаме различни задачи... И, впрочем, къде са отговорите, аз изобщо не ги намерих...

Иначе ги броя 6 правоъгълника - 4 триъгълника + 2 квадрата = 4 фигури.

Изобщо казано и квадратите са правоъгълници и би следвало правоъгълниците да са 8, а не 6, но по необясними за мен причини всички педагози-създатели на програми (не само у нас) намират за уместно първо да научат децата как квадратите НЕ са правоъгълници, за да имат повод по-късно да им кажат "Виждате ли? Излъгахме ви, правоъгълници са, ха-ха, колко сме по-умни от вас!" Същата работа е с отрицателните числа или, да речем, sqrt(-1). Не мога да го проумея, не можех да го проумея и в училище и се стигна до там още след първата такава лъжа щом в учебника пише за нещо, че "не може" да ходя да питам това наистина ли не може / не съществува, или просто е за по-късно. Смятам, че "за това ви е рано / това се учи по-късно" е доста по-смислено твърдение, освен това може и да им се покаже идеята - уверявам ви, че синът ми изобщо не е Гаус, но няма никакви особени проблеми с отрицателните числа - не и по-големи от тези с положителните цели, с други думи, като блее, блее за всичко (и в главата му има само ТАБЛЕЕЕЕТ). Като реши да внимава не забравя знаците. Виж, с дробните числа работата е по-дебела, половината пъти изобщо не може да си ги представи. (да уточня, не съм се опитвала да го запознавам с безкрайни дроби, само с такива, с които може да се сблъска в лавката - 0.5 + 1.2 и др. подобни. С умерен неуспех, но и без особено настояване. В повечето случаи не се сеща да си ги представи като стотинки.) Така че не е толкова драматично да им се начертае една числова ос, колкото да получат идея, или по-скоро чувство за пълнота, пък после да не им дават такива задачи "докато им дойде времето".

# 123
  • Мнения: X
Задачата е една и съща, но на различни места последното условие беше различно.
В някои градове беше брой на триъгълниците+брой на квадратите-брой на правоъгълниците.
Задачи 2012
Ако се броят само " единичните" фигури - правоъгълниците са пет, ако се броят и съставните - осем.

# 124
  • София
  • Мнения: 17 652
Ако се броят само " единичните" фигури - правоъгълниците са пет, ако се броят и съставните - осем.

Абсолютно си права - е, винаги съм си знаела, че нямам право да му се сърдя на Врячето за блеенето / разсеяността и за грозното писане...  Laughing Mr. Green

# 125
  • Мнения: 3 180
Задача 11, втори клас, Иван Салабашев, 2014г.
Задачата с бонбоните, има картинка, която според мен, не отговаря на така зададеното условие. Има нарисувани 18 кръгли бонбона, а в условието са 13, и нарисувани 6 квадратни бонбона. Моля, за решение и обяснение......срам, от втори клас да ме затруднят задачите, ама те вече едни условия имат...

# 126
  • Мнения: X
Задача 11, втори клас, Иван Салабашев, 2014г.
Задачата с бонбоните, има картинка, която според мен, не отговаря на така зададеното условие. Има нарисувани 18 кръгли бонбона, а в условието са 13, и нарисувани 6 квадратни бонбона. Моля, за решение и обяснение......срам, от втори клас да ме затруднят задачите, ама те вече едни условия имат...
Кръглите са 18 по условие. Кръглите ШОКОЛАДОВИ са 13.

# 127
  • Мнения: 3 180
Благодаря ти, ще трябва да чета внимателно.

# 128
  • Мнения: 14
http://prikachi.com/images.php?images/910/7773910e.png Моля ако някой може да ми я реши и да ми обясни как се решава , давам и скайп на лично Simple Smile

# 129
  • София
  • Мнения: 5 551
http://prikachi.com/images.php?images/910/7773910e.png Моля ако някой може да ми я реши и да ми обясни как се решава , давам и скайп на лично Simple Smile

За всеки член в системата се прилага формулата за общия член на една аритметична прогресия, а именно

an=a1+(n-1)d, където  a1е първият член, а  d- разликата.

Пример:

а6=a1+5d; a4=a1+3d

Така се получава линейна система с неизвестни а1 и d, която може да се реши чрез заместване или събиране.

# 130
  • Мнения: 14
http://prikachi.com/images.php?images/910/7773910e.png Моля ако някой може да ми я реши и да ми обясни как се решава , давам и скайп на лично Simple Smile

За всеки член в системата се прилага формулата за общия член на една аритметична прогресия, а именно

an=a1+(n-1)d, където  a1е първият член, а  d- разликата.

Пример:

а6=a1+5d; a4=a1+3d

Така се получава линейна система с неизвестни а1 и d, която може да се реши чрез заместване или събиране.

Да това за аритметичната го разбирам , но това е за ГЕОМЕТРИЧНА ?

# 131
  • София
  • Мнения: 5 551
Извинявай, не съм дочела:) След малко ще напиша подробно решение. Тези системи  се решават с почленно деление. До половин час ще я имаш. Embarassed

# 132
  • София
  • Мнения: 5 551
Така, ползваме  an=a1qn-1
Тогава имаме след разкриване на скобите:

a1q5-2a1q4-a1q3=27

a1q3-2a1q2-a1q=27

Изнасяме общ множител от левите страни:

a1q3(q2-2q-2)=27

a1q(q2-2q-2)=3.

Разделяме почленно уравненията=> q2=9=>q=-3  или q=3

С така намерените стойности за частното се връщаме в едно от първоначалните уравнения и намираме първия член на прогресията.

# 133
  • Мнения: 14
Така, ползваме  an=a1qn-1
Тогава имаме след разкриване на скобите:

a1q5-2a1q4-a1q3=27

a1q3-2a1q2-a1q=27

Изнасяме общ множител от левите страни:

a1q3(q2-2q-2)=27

a1q(q2-2q-2)=3.

Разделяме почленно уравненията=> q2=9=>q=-3  или q=3

С така намерените стойности за частното се връщаме в едно от първоначалните уравнения и намираме първия член на прогресията.

След като сме намерили q от кое уравнение ще намерим а1

# 134
  • София
  • Мнения: 5 551
Написала съм ясно. В едно от първоначалните от системата. В която пожелаеш. Лично аз бих предпочела второто, защото е с по-ниски степени на частното.

Общи условия

Активация на акаунт