Задачка май те затруднява, тук някой бързо я решава и добре я обяснява :)

  • 76 071
  • 737
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: X
Скрит текст:
Русалке, с твойте точни квадрати чудо може да стане Laughing
4-10=9-15
представяме 4 като 22 а 10 като 2.2.5/2
22-2.2.(5/2) = 32-2.3.(5/2)
прибавяме по (5/2)2 от двете страни
22-2.2.(5/2)+ (5/2)2 = 32-2.3.(5/2)+ (5/2)2
(3-(5/2))2, коренуваме
2-5/2=3-5/2
2=3
Само че корен втори от а2=модул от а

Последна редакция: чт, 09 апр 2015, 16:05 от Анонимен

# 676
  • Мнения: 7 683
 JoyЕми затова 2 не е равно на три Joy Има го във фейсбук ли? - не знаех, макар че от линка ми се отваря само един профил, самото "доказателство" не го виждам:)
Абе имаме един триъгълник АВС и СL е ъглополовяща, спускаме перпендикуляри от нея - LN към CB  и LM към АС. Триъгълниците СМL и CNL са еднакви /правоъгълни, горе двата ъгъла при С са равни и СL е обща/, оттук следва, че LM=LN  и СМ = CN и тогава и триъгълниците АLM и BNL ще са също еднакви, AM=BN  и тогава излиза, че АС=ВС, т.е. всеки произволен триъгълник е поне равнобедрен Joy

# 677
  • София
  • Мнения: 5 551

Абе имаме един триъгълник АВС и СL е ъглополовяща, спускаме перпендикуляри от нея - LN към CB  и LM към АС. Триъгълниците СМL и CNL са еднакви /правоъгълни, горе двата ъгъла при С са равни и СL е обща/, оттук следва, че LM=LN  и СМ = CN и тогава и триъгълниците АLM и BNL ще са също еднакви, AM=BN  и тогава излиза, че АС=ВС, т.е. всеки произволен триъгълник е поне равнобедрен Joy
Според условието ти, няма как последната двойка триъгълници да са еднакви.

Решението на Русалката е идеално.

# 678
  • Мнения: X
Аз предлагам да спрем с шегичките и темата да се върне в обичайното си русло - взаимопомощта. Peace

# 679
  • Мнения: 7 683
Скрит текст:

Според условието ти, няма как последната двойка триъгълници да са еднакви.

Да, защото условието не е така наистина:) Сетих се как беше- ъглополовящата на ъгъл С и симетралата на страната АВ се пресичат в точка О и от О спускаме перпендикуляри ОМ към АС и ОN към ВС. Тогава първо са еднакви ОМС и ОNС, после са еднакви АОК и ВОК /К е средата на АВ/ и от там следва, че са еднакви АОМ и ВОN защото ОМ=ON от първата еднаквост, АО=ВО от втората и са правоъгълни. И щом АМ=BN и СМ=CN, значи АС=BС, тоест всеки произволен триъгълник е равнобедрен.

# 680
  • София
  • Мнения: 5 551
Разковничето е, че за всеки триъгълник симетралата на коя да е страна и ъглополовящата на срещуположния й ъгъл се пресичат не къде да е, а в точка от описаната окръжност. Когато тази точка я построим вътрешна за триъгълника, се получава такъв парадокс. В този смисъл, не е подходяща за 7 клас, въпреки, че и аз съм я давала. Но само за мислене...Simple Smile

# 681
  • Мнения: 7 683
Скрит текст:
И външна да е точката, може да се "докаже" - тогава M и N ще лежат на продълженията на страните АС и ВС, пак ще са еднакви СМО и СNO, АОК и ВОК, от тях следва еднаквост на АОМ и ВОN, след това ще извадим от МС АМ и от NС BN  и пак ще получим, че е равнобедрен;)

# 682
  • София
  • Мнения: 5 551
Скрит текст:
И външна да е точката, може да се "докаже" - тогава M и N ще лежат на продълженията на страните АС и ВС, пак ще са еднакви СМО и СNO, АОК и ВОК, от тях следва еднаквост на АОМ и ВОN, след това ще извадим от МС АМ и от NС BN  и пак ще получим, че е равнобедрен;)

Я пак си помисли, вторите двойки триъгълници, еднакви ли са и по кой признак? АОК, ВОК ?

# 683
  • София
  • Мнения: 19 932
Разкриваш скобите, привеждаш в нормален вид, отделяш точен квадрат, ползваш формула за съкратено, приравняваш двата множителя на нула и си готова Simple Smile

4х^2-300х+1400=0
(2х)^2-2.2х.75 +75^2 -4225=0
(2х-75)^2 -65^2=0
(2х-75-65)(2х-75+65)=0
2х=140
х=70

2х=10
х=5

Спунк, ето още един метод да го разложиш, просто  по обяд нямах време да ти напиша и него. Peace  И да избягаме от квадратите, Мецане, които са ми съвършено верни.. hahaha

4x^2-300x+1400=0
4(x^2-75x+350)=0 |:(4)
x^2-75x+350=0
Търсим две числа, докарващи произведение 1.350=350 и имащи сбор -75.
(-5).(-70)=350 и -70-5=-75

Сега раздробяваме първата степен на променливата на  -70х и -5х
х^2-70х-5х+350=0
x(x-70)-5(x-70)=0
(x-70)(x-5)=0
x=70, x=5

# 684
  • София
  • Мнения: 6 308
Много благодаря за помощта. Попаднала съм на някакъв вариант на сборника, в който има само крайните отговори, но не и упътванията.
Спомням си, че това разлагане ме отказа от математиката в гимназията.  Sad

# 685
  • Мнения: 472
Да помоля отново за помощ (задачата е за трети клас):

По колко различни начина могат да се засадят чушки, домати, краставици и грах в леха, ако грахът и краставиците не са един до друг?    А) 24 Б) 20 В) 16 Г) 12

# 686
  • Мнения: 1 695
Да помоля отново за помощ (задачата е за трети клас):

По колко различни начина могат да се засадят чушки, домати, краставици и грах в леха, ако грахът и краставиците не са един до друг?    А) 24 Б) 20 В) 16 Г) 12

Не на 100%, но мисля, че 12
Решението според мен...
Вариации на 4 от 2 = 4! / 2! = 4*3*2*1 / 2*1 = 24/2 = 12

Пробвайте ръчно и така ми излезе 12

# 687
  • София
  • Мнения: 9 616
Здравейте,

Моля за помощ с две задачи от АКП - 2014 за 5 клас:

    7. Мария купила няколко флумастера за сумата от 19 лв. и 78 ст., след което променила
решението си и три флумастера върнала обратно. С част от върнатите пари си купила албумче
за 1 лв. и 40 ст. Колко флумастера и на каква цена е купила Мария?

    8. Пътят от град А до град В се състои само от участъци на спускане и на изкачване
(хоризонтални участъци няма). Велосипедист се движи при изкачване със скорост 20 км/ч, а при
спускане - със скорост 30 км/ч. В едната посока – от град А до град В той пътувал 4 часа и 30
минути, а на връщане – половин час повече. Определете разстоянието между градовете А и В.


Благодаря.

# 688
  • Мнения: 7 683
Да помоля отново за помощ (задачата е за трети клас):

По колко различни начина могат да се засадят чушки, домати, краставици и грах в леха, ако грахът и краставиците не са един до друг?    А) 24 Б) 20 В) 16 Г) 12

Не на 100%, но мисля, че 12
Решението според мен...
Вариации на 4 от 2 = 4! / 2! = 4*3*2*1 / 2*1 = 24/2 = 12

Пробвайте ръчно и така ми излезе 12



Да, 12 са

ГКДЧ ГКЧД
КГДЧ КГЧД
-ГК- също 2 варианта
-КГ- още 2 варианта и така додолу
--ГК
--КГ

И като от всичките възможни наредби, които са 24, извадим тези 12, тогава остава 12.

# 689
  • София
  • Мнения: 5 551
Преброил си само половината. Аз лично се затруднявам да дам обяснение, достъпно за малко дете, защото предавам само на големи ученици от 8 до 12 клас:)
Иначе: Всички зеленчуци могат да се подредят по 4.3.2.1=24 начина.
Да видим по колко могат да се подредят така, че грахът и краставицата да са един до друг. Ако си ги мисли като едно цяло (г,к) наредбите са 3.2.1=6. Но има и възможност (к,г). Тогава са още 6 и стават 12
24-12=12 начина да не са един до друг.

Общи условия

Активация на акаунт