Помощ по литература??

  • 5 222
  • 36
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 8 810
1. Да се коментира пословицата, не приказката.
2. Детето да го напише, ти го редактирай, но стилът да бъде негов/неин. Много личи и е дразнещо, когато родители пишат съчиненията на децата.
3. Обясни добре на детето смисъла на поговорката.
4. Ако искате да свържете  с приказката, накрая в 1-2 реда потърсете връзката между двете.
П.П. Моля, проявявайте разбиране към родителите и не ги нападайте. Повечето деца нямат на своя страна  литературните заложби. А няма родител, който да отпрати детето да се оправя само, след като то очевидно не може.

# 16
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Защо задаваш въпроса си тук, където едва ли има повече от 5-6 % родители на четвъртокласници, а не попита директно майките на четвъртокласници, които може би вече са се сблъскали с тези въпроси?
Аз мисля, че е повече не за помощ, а да кажеш точно онова, което Дидева е цитирала, а ти си изтрила впоследствие.

# 17
  • Мнения: 21 455
Моля, проявявайте разбиране към родителите и не ги нападайте. Повечето деца нямат на своя страна  литературните заложби. А няма родител, който да отпрати детето да се оправя само, след като то очевидно не може.
Аз също съм родител. Лиляна - също. Рибозом - и тя.
Кой към кого да проявява търпение?
И в случая не говорим за литературни дарби, а за домашна работа в четвърти клас.

# 18
  • София
  • Мнения: 3 271
Човек не е птица, но мисълта му лети. Умът е онази птица, която е конструирала съзнателните и несъзнателните мечти. В конкретната притча, умът е това, което спасява Юсуф.

_______
По отношение на помощта за учене на уроци. Намирам за абсолютно нормално беседването с родителите, по въпроси свързани с домашните. Не намирам за правилно писането им от родителите.
За да се справя едно дете добре, независимо дали му се отдава даден предмет или не е помощтта на родителите.

# 19
  • Мнения: 2 099
Ън-аз лично връзка точно с една от трите пословици не видях.Чудех се накъде да насоча детето да си помисли.За това попитах тук.
Моля не се дразнете,но в неделя вечер няма кой да ми обърне внимание точно пък в образователния форум.Вечер имам време и е логично да питам в най-посещаваното място.

# 20
  • София
  • Мнения: 62 595
Не е задължително съчинението да бъде обвързано с приказката. Все пак, това е съчинение и детето може да напише каквотореши. На мен ми хрумват две неща
- буквално за летенето - човек успява да изобрети машини, чрез които да полети като птица дори в Космоса - като спомене за причудливите изобретения на летящи лични машини, балоните с горещ газ,  първите самолети, сегашните свръхзвукови, хеликоптерите, които се използват и за помощ на хора в беда, пожари и пр., и завършите с космическите кораби и Международната космическа станция, дори апаратите до Марс и вече излезлият от Слънчевата система Вояджър (май той беше)
- метафорично - мисълта може да лети навсякъде и чрез нея човек полита като птица, оттървавайки се от земното си съществувание. В мислите си, а после и в действията си, човек може всичко, като най-важното е да е добър.

Аз не виждам нищо лошо да се помогне на детето с идеи, да му се насочи мисълта. Не казвам да се напише съчинението, но да се обсъдят няколко възможности, да се подскажат агументи. Аз съм помагала на моите деца така. За съжаление на малките им е трудно веднага да се сетят за нещо, а обикновено такива съчинения са от днес за утре.

# 21
  • Мнения: 2 099
Лиляна,нищо не съм трила.

Последна редакция: нд, 30 ное 2014, 22:38 от Рибозом

# 22
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Лиляна,нищо не съм трила.

Да, извинявай, видях го във втория ти пост, а си помислих, че е било в първия.
И защо мислиш така за учебниците? Защото не можеш да отговориш на един въпрос за четвърти клас ли?

# 23
  • Мнения: X
Човек не е птица, но мисълта му лети. Умът е онази птица, която е конструирала съзнателните и несъзнателните мечти. В конкретната притча, умът е това, което спасява Юсуф.

Умът е и това, което евентуално би спасило детето на Рибозом в тази наглед нерешима ситуация. Това не е математика и няма точно фиксирано решение. Нека детето поразсъждава, нека си поблъска главата - мисля си, че това цели урокът и аз лично одобрявам. Един ще каже едно, друг - друго. Може и нещо съвсем оригинално да им хрумне на децата. Добрият учител би стимулирал децата да поразсъждават, а не би им снесъл готово решение.

# 24
  • София
  • Мнения: 62 595
Учебниците най-обобщено са ужасни. Навсякъде по вертикала и по хоризонтала. В малките класове особено, съм се чудила откъде са имм родили главите на създателите тези въпроси, дето ги пишат. Те деца нямат ли или вече не помнят на какво ниво са били навремето? В четвърти клас децата все още повече разсъждават буквално, отколкото абстрактно. Абстрактното мислене, включително боравенето с метафори, се разгръща едва в пубертета, някъде към 14-15-годишна възраст. Затова аз с чиста съвест съм помагала за всякакви безумни за мен съчинения, и да не казвам къде трябва да ги е засърбявало въпросните автори като си помисля за тях.
Изненадана съм от това, което твърди Дидева - че трябвало детето да отиде на консултация или да каже, че не може да напише съчинението. Е, и какво ще следва от това? Най-малкото забележка, че е без домашно, а може и двойката да му завърти. Аз като родител не бих рискувала, пък кой каквото ще да си мисли. Понякога системата иска да я поизлъжеш малко, защото тя самата поставя неадекватни за възрастта на децата изисквания, поне откъм очаквано ниво на разсъждения.

# 25
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Ами да разсъждава буквално. Не може ли? Да каже как лети човекът със самолет и с други средства, защото е умен.

# 26
  • в моя гьол
  • Мнения: 370
Защо скочихте като ощипани, колеги?
Аз също не виждам връзка на приказката с посочените пословици.
И нито са първите, нито последните идиотски формулирани въпроси към уроците на децата. Ама нас кой ли ни пита. Т.е. питат ни, пишем препоръки, а на следващата година учебникът пак същия...само картинката на корицата му различна.
Извинете, че се отплеснах, това е друга тема.
Рибозом, оставете пословиците. Разсъждавайте върху текста и детето само ще намери и опише със свои думи мъдростта на приказката.
Да, може да се направи връзка с "Човек не е птица, а лети", могат и куп аргументи да се изпишат, но едва ли в 4 клас.

# 27
  • Мнения: 21 455
Изненадана съм от това, което твърди Дидева - че трябвало детето да отиде на консултация или да каже, че не може да напише съчинението. Е, и какво ще следва от това? Най-малкото забележка, че е без домашно, а може и двойката да му завърти.
В четвърти клас не се пишат съчинения.
Ако един учител би написал двойка или забележка, вместо да помогне...Какво следва от това?

# 28
  • София
  • Мнения: 62 595
Жаве, детето просто трябва да има домашно. В неделя вечер не е много подходящо и възпитателно блъскането на главата. Затова минаваме по шорткат - с дружни усилия даваме идеи, Рибозом систематизира и дава насоки на детето какво да пише. Написват криво-ляво съчинението и си лягат да спят. Така задачата ще е изпълнена и точка.

Пишат се съчинения, та ушите им пукат! Създаването на собствен текст е висшето ниво на владеене на езика на всяка възраст - малките деца съчиняват устно, а учениците го пишат. Просто очакванията и темите трябва да са съобразени с възрастта - психическа, умствена, че и житейския опит на децата. Както писах, абстрактните неща като метафори много не им се удават на тази възраст, затова трябва по-простички теми. Важното е децата са сътворят собствен текст, който да има идея, да е логически свързан и грамотно написан.

# 29
  • Мнения: 8 810
Моля, проявявайте разбиране към родителите и не ги нападайте. Повечето деца нямат на своя страна  литературните заложби. А няма родител, който да отпрати детето да се оправя само, след като то очевидно не може.
Аз също съм родител. Лиляна - също. Рибозом - и тя.
Кой към кого да проявява търпение?
И в случая не говорим за литературни дарби, а за домашна работа в четвърти клас.


Не работя с толкова малки ученици, но мисля, че домашната е непосилна за дете на тази възраст, което няма литературно мислене. Глупости може да напише всяко дете, говоря за добре аргументирано и написано мнение. Това е нещо като есе, но за 4 клас.
Апелирам към търпение към всеки родител, потърсил съвети за домашна работа, която го е затруднила него лично. Иначе нямаше да пита други родители, а щеше да помогне, без ние да разберем за тази домашна.

Общи условия

Активация на акаунт