Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 5

  • 108 335
  • 757
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 636
Джуди,
Руския, къде го учи детето?
И за мен е много важна самостоятелността.Пробвам варианти,...не ни се получава.
Поставих му задачи, но сам да  учи, да не му вися на главата.
Ами не става, може цял ден в една точка да гледа и пак няма да ги свърши.
Не ми се иска непрекъснато със заплахи, подкани да работим и.............бой като краен вариант.

Изморявям се чисто психически от непрекъснатия контрол, а и така -до кога?

# 256
  • Майничка
  • Мнения: 13 801
Калона, така е докато не се промени мотивацията на детето, а това често става много трудно. При моята това започна да се случва в 8-9 клас чак и то не по всички предмети, а само по тези, които я интересуват. За другите лека-полека аз я мотивирам, главно с ограничаване на времето и средствата за любими дейности. Mr. Green

# 257
  • Мнения: 636
Калона, така е докато не се промени мотивацията на детето, а това често става много трудно. При моята това започна да се случва в 8-9 клас чак и то не по всички предмети, а само по тези, които я интересуват. За другите лека-полека аз я мотивирам, главно с ограничаване на времето и средствата за любими дейности. Mr. Green

Гаргамелче,
Именно мотивацията е проблем,
ама надявам се поне 8-9 клас да се случи, както е при вас.
Сега детето  видя баловете за биология в ПМГ ,че последния приет на второ класиране момче е с бал 18,78 и се успокои, то не че се беше напрегнал. Твърдо засега там е решил да учи, ама ще видим де. То тази година е нисък балът, но следващата не се знае.
Ако пък случайно му стигне бала за по хубава гимназия , може и да не успее да я завърши и да се наложи да го местя.  Това са си мои мисли, гледам да не му ги споделям.
От него искам просто да има желание за нещо смислено, а той се държи като бебе.

# 258
  • Мнения: 24 467
При частен учител е руският, Калона.
...
За мен самостоятелността е по- важна от училището, училищния успех и уроците. Затова целенасочено наблягам на нея от рано. В момента малкият е на лагер, например. Ми мъчно му е, сам, без нас, но е полезно начинание. Днес, за първи ден, ми звучеше добре.
От малки им поставям задачи всякакви /не само свързани с учене/ и после- проверка на изпълнението. При липса на такова- връщам от там, където са, да си досвършат ангажимента. От съвсем малки са така. Не ги "заплашвам", нито ги бия. Не е нужно. Просто изисквам, а това, което искам, не е нещо свръх, ама никак. И ако няма изпълнение- има последица- работата се върши, нищо, че си хванал нещо интересно и приятно, че си играеш навън с аверите. Големият син ми отне около две години да го връщам така. Но пък от V-ти клас не ми се е налагало да вися над него, да го готвя и да учим съвместно, да му мъкна разработки, да му избирам училище, да му набавям учебници, да му продавам старите и въобще- да върша онова, което човек на неговата възраст без проблеми може и е редно да си свърши сам.
С дете с обучителни трудности ще помагам повече, разбира се. И помагам. Но това не изключва ангажимента ми там, където може и сам, да не го карам да се оправя така.
Не мога да ги чакам и да ги мотивирам постоянно аз. Утре няма кой да ги чака и да ги специално мотивира господата. Особено в нашите училища, намиращи се още в началото на ХХ век.

За четенето- малкия го карах почти всеки ден да чете на глас в І клас и после задавам въпроси от текста. За разбиране. Лятото четеше на баща ми. След това почна да си чете на ум, обаче аз го карам да ми разказва какво е прочел вечерта. Така се напряга и осмисля прочетеното. Съсредоточава се върху текста. Свиква и да разказва.
Давам задачи- решава си ги сам, ако не може- обажда се да ме пита. Насреща съм. Вечерта проверявам, но искам да ги видя решени, па ако ще и половината да са грешни. Ще ги видим, ще си ги обясним. Но искам да знам, че са полагани усилия.
По английски- да видя вечерта попълнените тестове и задачки искам. Не празен лист. Като е празен- преустановява се започнатата дейност и се връща на листа. Толкоз.

# 259
  • София, ж.к."Разсадника"
  • Мнения: 63
Привет!
Някое от дечицата обучава ли се по системата JUMP Math? Споделете впечатления, ако имате такива.

Последна редакция: чт, 06 авг 2015, 19:33 от hame

# 260
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Jump math доста ме беше заинтригувало, но за съжаление пропуснах уебинара. Очаквам да ми пратят материалите по пощата. Дано някой друг се вкючи.

# 261
  • Мнения: 1 324
Аз също се интересувам от JUMP Math, но да прилагам системата в домашни условия. Дали мога да се сдобия с техни помагала/учебници?
mama mariana, какви точно материали ще ти изпратят?

# 262
  • София, ж.к."Разсадника"
  • Мнения: 63
Аз също се интересувам от JUMP Math, но да прилагам системата в домашни условия. Дали мога да се сдобия с техни помагала/учебници?
mama mariana, какви точно материали ще ти изпратят?
Няма никакъв проблем за учебните материали, но е хубаво да преминете и обучението.

# 263
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Ето това са ми писали-Напомняме Ви, че уебинарът Въведение в JUMP Math на 01.08.2015 г. Ви беше изпратен във форма на онлайн презентация. Не е нужно да се включвате утре.
Ако имате въпроси, пишете ни!
Но още нямам никакви материали, въпреки, че им писах, че ги очаквам.

# 264
  • Мнения: 2
Сестра ми имаше проблем с дислексията. Ходихме с майка във фондация "Стела Богомилова". Изгубихме над 300 лева и жената наговори на майка някакви глупости за цивилизационни модели, цитира "Мамино детенце" и разтяга локуми. Майка ми я гледаше като хипнотизирана, но след като си тръгнахме й казах, че всичко това бяха пари на вятъра.
Не искам да я обиждам, но тази жена някак не е наред...  newsm78 Не знам какви сертификати има, но говори всевъзможни неща. НЕ вярвам да има медицинско или някакво друго образование.

# 265
  • Мнения: 24 467
Доколкото знам е филолог.
Не бих си губила парите и времето и аз.

# 266
  • Варна
  • Мнения: 148
Здравейте,

наближава 15ти, а малкия е първокласник и се оказва че е с дислексия и мен са ме налегнали едни тъжни мисли...   Weary

, а баткото е вече в 10ти клас и той с дислексия, дискалкулия и дисграфия, но оцеляхме.

Да видим този път...

# 267
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
rintinty ами  ти си си ветеран. Ще се спарвиш, иоще как. А как "оцелахте" с големия до този завиден 10 клас. То абитуриентския почти ви тропна вратата.

# 268
  • Мнения: 636
Здравейте,

наближава 15ти, а малкия е първокласник и се оказва че е с дислексия и мен са ме налегнали едни тъжни мисли...   Weary

, а баткото е вече в 10ти клас и той с дислексия, дискалкулия и дисграфия, но оцеляхме.

Да видим този път...

Искрено ти съчувствам..............,   Hug.
Може ли да чете първолачето?

Ние пък  ще се "печем" на седмокласния огън тази година, като съм решила да е последна в подготовката ни заедно. Така мисля де..., ама ще видим как ще се получи.
Баткото ни е записан на курсове по БЕЛ и МАТ, и аз много се колебая все още дали да не е с частен учител, но ще го решавам в движение.Почнахме подготовка за входните нива, ами той нищо не си спомня  Rolling Eyes от материала за 6 клас.Все едно никога не го е учил.Смятах да наблягаме на БЕЛ и МАТ, но сега ще се взема общия успех в балообразуването за кандидатстване и трябва да учи по всичко. И АЕ заряза, там е  newsm12

# 269
  • Варна
  • Мнения: 148
Ами точно в онова време навлизаше информация по темата. Нямаше никакъв опит и от учители и от логопеди и психолози.
С налучкване, с четене, с посещение на различни специалисти. Със стоене по нощите да пишем домашни (сега се чудя на себе си защо съм изтезавала детето). С безкрайни опити от негова страна да си намери оправдание да отложи момента с ученето. Със съдействие от класната му 1-4ти клас да го впише в колектива (случихме и на клас).
С късмет да имам връзка в училището и да го прехвърля без проблем на индивидуално обучение в 7ми клас, за да се подготви за матурите, след което да го приемат в първата желана специалност.
Не сме ползвали ресурсен- реших че няма да се чувства комфортно с "придружител".

И нещо по- прясно: миналата учебна година отивам на родителска среща. Поредна учителка влиза и споделя за сина ми, че бил най- добрия и слушател (при все че всички учители се оплакват от дисциплината и шума в час). И какъв и беше проблема: не пишел план на урока?!? #Crazy
Абе жена, ти имаш ли идея какъв успех е, че това дете те слуша и не му се налага да отваря учебник вкъщи, и всичко което знае е от наученото в час. В къщи се посмяхме, а после го похвалих и той доволен...

Общи условия

Активация на акаунт